Nastavení modulu Reklamace / Servis
Pro správné fungování modulu Reklamace/Servis je nutné provést jeho nastavení. Ve funkci Nastavení servisu nastavujeme Předvolby modulu servis a Nastavení fází servisu.
Pomocí pole Výchozí předvolba určíme, která sada nastavení z nadefinovaných předvoleb se bude používat v případě, že v příslušné Knize servisu nebude vyplněno pole Výchozí předvolba.
Obr.: Nastavení modulu Reklamace/Servis
Předvolby servisu
Můžeme vytvořit jednu společnou předvolbu pro libovolný počet Knih servisu nebo každá kniha může mít předvolbu svou vlastní. To umožňuje, aby každé servisní středisko mělo svůj servis (svou evidenci). V předvolbě pak nastavíme základní prostředí pro vytváření servisních dokladů.
Obr.: Předvolby servisu - Základní předvolby
Základní údaje:
Zkratka |
Zkratka předvolby servisu. |
Firma |
Firma, pro kterou předvolba platí. |
Popis |
Popis předvolby servisu. |
Základní předvolby
Zobrazovat v náhledech u položek zkratku zboží |
Volba určuje, zda se bude v náhledech zobrazovat kromě názvu zboží i zkratka. |
Základní implicitní předvolby:
Implicitní zákazník |
Zákazník, který se automaticky nastaví do servisní zakázky, pokud nebude vybrán jiný zákazník. |
Zástupné zboží |
Zástupná karta zboží pro skladové pohyby cizího zboží v servisu. |
Implicitní servisní karta |
Karta zboží s variantami technologického postupu pro opravy servisovaného zboží. Použije se v případě, že servisovaná karta zboží nemá definovánu svou vlastní servisní kartu (na záložce Výroba v poli Servisní karta). |
Implicitní zařazení pro servis |
Zařazení s parametry, které budou na podzáložce Parametry na servisním listě. |
Implicitní způsob řešení |
První fáze řešení servisního listu. |
Implicitní délka záruky (měsíců) |
Záruka servisovaného zboží je počítána podle zadané hodnoty na položce prodeje. Pokud délka záruky není uvedena na položce prodejního dokladu, je počítána z implicitní délky záruky v nastavení servisu. |
Implicitní středisko |
Středisko, které se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní kód zakázky |
Kód zakázky, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní způsob dopravy |
Způsob dopravy, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní forma objednávky |
Forma objednávky, která se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní způsob platby |
Způsob platby, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní způsob odběru |
Způsob odběru, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Knihy a sklady:
Kniha prodeje |
Kniha prodeje, ve které budeme tvořit doklady prodeje, tedy zejména výdejku (pro příjem a výdej servisovaného zboží na skladě) a fakturu (pro fakturaci ceny servisu). |
Kniha skladů |
Kniha pro vytváření převodek. |
Kniha výroby |
Kniha pro vytváření průvodek. |
Kniha nákupu |
Kniha nákupu, ve které budeme tvořit doklady dodavatelské reklamace. |
Sklad pro příjem vlastního zboží |
Servisní sklad pro příjem vlastního zboží (např. při opravě pronajímaného stroje). |
Sklad pro příjem cizího zboží |
Servisní sklad pro příjem cizího zboží. Pozn.: Sklady se doporučuje oddělit zejména z důvodu ocenění zboží na skladě. |
Servis
Záruční servis / Pozáruční servis:
Přednastavená délka vyřízení (dny) |
Stanovená lhůta pro vyřízení servisního případu. V závislosti na zadaném počtu dní systém vypočte na základě data vystavení servisní zakázky / servisního listu a typu servisu (záruční / pozáruční) datum předpokládaného vyřízení a dosadí jej do pole Předpokládané datum vyřízení v servisní zakázce / servisním listu. |
Lhůta pro vyřízení (dny) Upozornění (dnů před koncem lhůty) |
Obvyklá doba pro vyřízení servisního případu a nastavení upozornění na blížící se konec lhůty. Na základě těchto dvou hodnot se u servisních listů zobrazují následující indikace.
|
Pro upozornění zohledňovat i datum požadováno |
Volbou bude při upozornění zohledněno datum Požadované datum vyřízení. |
Zálohové platby
Kniha záloh |
Kniha, ve které se budou tvořit zálohy. |
Implicitní měna záloh |
Měna zálohy. |
Způsob platby záloh |
Způsob úhrady záloh tvořených zjednodušeným formulářem. |
Implicitní sazba DPH zálohy |
Sazba daně zálohy. |
Jednoduchý formulář pro zálohy |
Zobrazí zjednodušený formulář pro zálohy. Vytvořením přijaté zálohy přes tento formulář dojde automaticky i k jejímu zaplacení. |
Pokladna pro platby záloh |
Výběr pokladny, kterou bude platba zálohy provedena. |
Předvolby servisních fází
Záměna a výměna:
Zboží přijaté do servisu převést na sklad |
V případě způsobu řešení výměnou/záměnou přijaté zboží převést na tento požadovaný sklad. |
Umožnit vydat jiné množství zboží |
Ve fázi výměna nebo záměna se nekontroluje množství zboží při výdeji ze skladu. |
Umožnit spuštění fáze i pokud není zboží přijato na sklad |
Ve fázi výměna nebo záměna umožní spustit tyto fáze i když nebylo zboží přijato na sklad. |
Sleva a vrácení peněz:
Konfigurace opravných daňových dokladů |
Odkaz na konfiguraci pro tvorbu opravných daňových dokladů prodeje. Podle nastavení této konfigurace se budou tvořit opravné daňové doklady při slevě a vrácení peněz. |
Při vytváření ODD zobrazit formulář |
Volba, zda se bude zobrazovat standardní formulář funkce na tvorbu opravných daňových dokladů, nebo zda vytvoření dokladů dle zvolené konfigurace proběhne na pozadí. |
Prodej zboží / služeb:
U nezbožních položek nenastavovat výdejku |
Pro nezbožní položky se nebude vytvářet výdejka. |
Nepotvrzovat výdejku |
Při potvrzení fáze zboží/služeb se nepotvrdí výdejka. |
Výdej ze skladu:
Zboží k výdeji převést na sklad |
Předdefinování skladu, na který se bude naskladňovat zboží. Týká se fáze výměna, záměna a výdej. |
Umožnit vydat jiné množství zboží |
Při výdeji ze skladu se nekontroluje množství zboží. |
Automaticky vyplnit zboží pro výdej |
Při výdeji automaticky doplní zboží přijaté v rámci servisního listu. |
Nastavení fází
Nastavením fází definujeme Způsoby řešení a Stav servisního případu (servisního listu). Způsob řešení a Stav servisního listu jsou uživatelem definované číselníky. Můžeme si tak nastavit vlastní způsoby řešení a stavy, ve kterých se budou doklady nacházet. Fáze servisních listů jsou definovány programem a nelze je měnit ani přidávat.
Obr.: Formulář Nastavení servisu - Nastavení fází
U fáze Prodej zboží/služeb lze určit, jestli má jít tato také odpotvrdit.