Book Contents

Book Index

Servisní zakázky

Servisní zakázka je v modulu Reklamace/Servis základním dokladem. Kniha servisních zakázek sleduje evidenci zadaných oprav a reklamací, přičemž jedna zakázka může sledovat více servisních případů od stejného zákazníka. Ze servisní zakázky se tvoří podřízené doklady Servisní listy, které lze prohlížet na záložce Servisní listy. Servisní listy nelze zadávat jako volné doklady.

pic_10105

Obr.: Kniha Servisní zakázky

V implicitním nastavení sloupců je kromě čísla dokladu, zákazníka a popisu uvedeno Datum vystavení dokladu, Požadované datum, Předp. datum vyřízení a Stav dokladu.

Popis sloupců:

Datum vystavení

Datum vystavení dokladu.

Požadované datum

Datum, do něhož zákazník požaduje servis vyřídit.

Předp. datum vyřízení

Datum se vypočte v závislosti na přednastavené délce vyřízení v předvolbách servisu (pro záruční / pozáruční servis). Odvíjí se od data vystavení.

Datum vyřízení

Datum se dosadí ve chvíli ukončení servisního případu.

Stav

Stav servisní zakázky. Na rozdíl od servisního listu se stav na servisní zakázce programově automaticky nenastavuje.

Pro snadnou orientaci stavu dokladu jsou použity ikony. Tito ukazatelé informují o tom, zda je případ ukončen, zamítnut nebo částečně ukončen či zamítnut.

pic_10106

Obr.: Možné stavy servisní zakázky

Základní údaje (1. strana)

Na záložce Základní údaje jsou uvedeny základní údaje, které tvoří tzv. hlavičku dokladu.

pic_10107

Obr.: Kniha Servisní zakázky - Základní údaje

Popis polí:

Servisní zakázka

Číslo a období servisní zakázky.

Zakázka

Číslo a období realizační zakázky, která vznikne na základě řešení servisního listu pomocí fází. Na tuto zakázku jsou vloženy karty zboží a k nim vytvářeny doklady (faktura, výdejka, průvodka) tak jak vznikají v jednotlivých fázích servisního listu.

Zákazník

Zákazník servisní zakázky.

IČO, DIČ

Identidikační údaje zákazníka (IČO, DIČ, daňové číslo). Pokud vzniká servisní zakázka ze standardní zakázky a jsou tam tato pole vyplněna, servisní zakázka hodnoty těchto polí převezme.

Stav

Uživatelem definovaný stav servisní zakázky.

Popis

Uživatelský popis servisní zakázky.

Adresy

Adresy zákazníka.

Kontaktní osoba

Kontaktní osoba, se kterou bylo v rámci servisu komunikováno.

Typ servisu

Typ servisu (záruční / pozáruční).

Servisované zařízení

 

Servisní úkon

 

Servisní pracovník

Pracovník, který opravu (výměnu, apod.) provede.

Datum vystavení

Datum vystavení servisní zakázky.

Požadované datum vyřízení

Datum, do něhož zákazník požaduje servis vyřídit.

Předpokládané datum vyřízení

Datum se vypočte v závislosti na přednastavené délce vyřízení v předvolbách servisu (pro záruční / pozáruční servis). Odvíjí se od data vystavení.

Předpokládaná cena

Předpokládaná cena nákladů na opravy.

Středisko

Středisko, které zakázku vystavuje.

Kód zakázky

Kód zakázky.

Prostředek

Odkaz do knihy Prostředek. Ze Servisní zakázky se kopíruje do Servisních listů a následně do Zakázky a jejích položek.

Kód 1, Kód 2, Referent

Pole umožňují uživatelské rozlišení, příp. vazbu do knihy Referenti.

Bližší popis v kapitole Základní číselníky - Kód 1, Kód 2, Referent.

Panel náhledu - Zálohy k zakázce:

Nová záloha pic_1257i

Tlačítko pro vytvoření nové přijaté zálohy s předvyplněnými údaji ze zakázky.

Funkce je dostupná také v ribbonu na záložce Funkce.

Přijaté zálohy k zakázce pic_1127i

Tlačítko, pomocí kterého se zobrazí zálohy k zakázce.

Funkce je dostupná také v ribbonu na záložce Funkce.

Celková částka záloh

Částka vytvořených záloh na servisní zakázku.

Servisní listy

Na záložce Servisní listy jsou zařazeny servisní listy, které řeší daný servisní případ. Nový servisní list vkládáme ve Změně klávesou Insert.

pic_10142

Obr:: Servisní zakázky - záložka Servisní listy

O průběhu servisního případu jsme informováni v náhledu. Jedná se o náhled na jednotlivé fáze aktuálně označeného servisního listu.

Popis vybraných sloupců ze seznamu servisních listů:

Datum vyřízení

Datum se dosadí ve chvíli ukončení servisního případu.

S

Identifikace stavu případu.

pic_10143

 

T

Identifikace stavu s ohledem na lhůtu vyřízení.

pic_10136

 

Z

Indikace, zda proběhla fáze přijetí zboží na sklad, či vydání zboží ze skladu.

pic_10164

 

Stav

Stav servisního listu (Čeká na podřízené servisní listy, Posouzení, Dodavatelská reklamace, Ukončeno, V opravě, V řešení, Zamítnuto).

Servisní listy se dále zobrazují na kartě Dodavatele/Odběratele na záložce Doklady (po výběru typu dokladu Servisní listy).

Položky zakázky

Položky zakázky představují položkový pohled na zakázku prodeje, která byla vytvořena k servisní zakázce. Strana slouží k prohlížení stavu vyřízení položek zakázky a rovněž k vytváření podřízených dokladů.

pic_10144

Obr.: Servisní zakázky - záložka Položky zakázky

Popis funkcí:

Zařazení na doklady

Ctrl+Shift+F5

Hromadné vytváření / rušení podřízených dokladů. Podřízené doklady lze vytvářet pouze pro ohvězdičkované položky a to ve stavu Prohlížení. Postup vytváření dokladů je shodný s vytvářením dokladů k položkám v modulu Položky prodeje.

Funkci najdeme také v ribbonu na záložce Položky zakázky.

Šarže

Ctrl+F4

Vyvolá knihu Šarží a nastaví pravítko na příslušnou šarži z položky.

 

Ctrl+z, Ctrl+u, Ctrl+f, Ctrl+d, Ctrl+o, Ctrl+r

Přeskok do dokladů položky (zakázky, výdejky, faktury, dodacího listu, objednávky přijaté, rezervačního listu).

 

Ctrl+Enter

Přeskok do knihy Zboží na příslušnou kartu zboží.

Doklady

Na záložce Doklady je uveden přehled všech dokladů, které jsou se servisní zakázkou provázány. V levé části formuláře je zobrazen strom servisní zakázky a její servisní listy, v pravé části jsou svázané doklady. Zobrazit jednotlivé doklady lze klávesou Enter.

pic_10145

Obr.: Servisní zakázky - záložka Doklady

Dokumenty (9. strana)

Na záložce Přílohy je možné připojovat dokumenty a odkazy na doklady vzniklé v jiných modulech IS K2. Bližší popis práce s dokumenty a doklady je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly - Přílohy - Propojení a odkazy.