Servisní zakázky
Servisní zakázka je v modulu Reklamace/Servis základním dokladem. Kniha servisních zakázek sleduje evidenci zadaných oprav a reklamací, přičemž jedna zakázka může sledovat více servisních případů od stejného zákazníka. Ze servisní zakázky se tvoří podřízené doklady Servisní listy, které lze prohlížet na záložce Servisní listy. Servisní listy nelze zadávat jako volné doklady.
Obr.: Kniha Servisní zakázky
V implicitním nastavení sloupců je kromě čísla dokladu, zákazníka a popisu uvedeno Datum vystavení dokladu, Požadované datum, Předp. datum vyřízení a Stav dokladu.
Popis sloupců:
Datum vystavení |
Datum vystavení dokladu. |
Požadované datum |
Datum, do něhož zákazník požaduje servis vyřídit. |
Předp. datum vyřízení |
Datum se vypočte v závislosti na přednastavené délce vyřízení v předvolbách servisu (pro záruční / pozáruční servis). Odvíjí se od data vystavení. |
Datum vyřízení |
Datum se dosadí ve chvíli ukončení servisního případu. |
Stav |
Stav servisní zakázky. Na rozdíl od servisního listu se stav na servisní zakázce programově automaticky nenastavuje. |
Pro snadnou orientaci stavu dokladu jsou použity ikony. Tito ukazatelé informují o tom, zda je případ ukončen, zamítnut nebo částečně ukončen či zamítnut.
Obr.: Možné stavy servisní zakázky
Základní údaje (1. strana)
Na záložce Základní údaje jsou uvedeny základní údaje, které tvoří tzv. hlavičku dokladu.
Obr.: Kniha Servisní zakázky - Základní údaje
Popis polí:
Servisní zakázka |
Číslo a období servisní zakázky. |
Zakázka |
Číslo a období realizační zakázky, která vznikne na základě řešení servisního listu pomocí fází. Na tuto zakázku jsou vloženy karty zboží a k nim vytvářeny doklady (faktura, výdejka, průvodka) tak jak vznikají v jednotlivých fázích servisního listu. |
Zákazník |
Zákazník servisní zakázky. |
IČO, DIČ |
Identidikační údaje zákazníka (IČO, DIČ, daňové číslo). Pokud vzniká servisní zakázka ze standardní zakázky a jsou tam tato pole vyplněna, servisní zakázka hodnoty těchto polí převezme. |
Stav |
Uživatelem definovaný stav servisní zakázky. |
Popis |
Uživatelský popis servisní zakázky. |
Adresy |
Adresy zákazníka. |
Kontaktní osoba |
Kontaktní osoba, se kterou bylo v rámci servisu komunikováno. |
Typ servisu |
Typ servisu (záruční / pozáruční). |
Servisované zařízení |
|
Servisní úkon |
|
Servisní pracovník |
Pracovník, který opravu (výměnu, apod.) provede. |
Datum vystavení |
Datum vystavení servisní zakázky. |
Požadované datum vyřízení |
Datum, do něhož zákazník požaduje servis vyřídit. |
Předpokládané datum vyřízení |
Datum se vypočte v závislosti na přednastavené délce vyřízení v předvolbách servisu (pro záruční / pozáruční servis). Odvíjí se od data vystavení. |
Předpokládaná cena |
Předpokládaná cena nákladů na opravy. |
Středisko |
Středisko, které zakázku vystavuje. |
Kód zakázky |
Kód zakázky. |
Prostředek |
Odkaz do knihy Prostředek. Ze Servisní zakázky se kopíruje do Servisních listů a následně do Zakázky a jejích položek. |
Kód 1, Kód 2, Referent |
Pole umožňují uživatelské rozlišení, příp. vazbu do knihy Referenti. Bližší popis v kapitole Základní číselníky - Kód 1, Kód 2, Referent. |
Panel náhledu - Zálohy k zakázce:
Nová záloha |
Tlačítko pro vytvoření nové přijaté zálohy s předvyplněnými údaji ze zakázky. Funkce je dostupná také v ribbonu na záložce Funkce. |
Přijaté zálohy k zakázce |
Tlačítko, pomocí kterého se zobrazí zálohy k zakázce. Funkce je dostupná také v ribbonu na záložce Funkce. |
Celková částka záloh |
Částka vytvořených záloh na servisní zakázku. |
Servisní listy
Na záložce Servisní listy jsou zařazeny servisní listy, které řeší daný servisní případ. Nový servisní list vkládáme ve Změně klávesou Insert.
Obr:: Servisní zakázky - záložka Servisní listy
O průběhu servisního případu jsme informováni v náhledu. Jedná se o náhled na jednotlivé fáze aktuálně označeného servisního listu.
Popis vybraných sloupců ze seznamu servisních listů:
Datum vyřízení |
Datum se dosadí ve chvíli ukončení servisního případu. |
S |
Identifikace stavu případu.
|
T |
Identifikace stavu s ohledem na lhůtu vyřízení.
|
Z |
Indikace, zda proběhla fáze přijetí zboží na sklad, či vydání zboží ze skladu.
|
Stav |
Stav servisního listu (Čeká na podřízené servisní listy, Posouzení, Dodavatelská reklamace, Ukončeno, V opravě, V řešení, Zamítnuto). |
Servisní listy se dále zobrazují na kartě Dodavatele/Odběratele na záložce Doklady (po výběru typu dokladu Servisní listy).
Položky zakázky
Položky zakázky představují položkový pohled na zakázku prodeje, která byla vytvořena k servisní zakázce. Strana slouží k prohlížení stavu vyřízení položek zakázky a rovněž k vytváření podřízených dokladů.
Obr.: Servisní zakázky - záložka Položky zakázky
Popis funkcí:
Zařazení na doklady |
Ctrl+Shift+F5 |
Hromadné vytváření / rušení podřízených dokladů. Podřízené doklady lze vytvářet pouze pro ohvězdičkované položky a to ve stavu Prohlížení. Postup vytváření dokladů je shodný s vytvářením dokladů k položkám v modulu Položky prodeje. Funkci najdeme také v ribbonu na záložce Položky zakázky. |
Šarže |
Ctrl+F4 |
Vyvolá knihu Šarží a nastaví pravítko na příslušnou šarži z položky. |
|
Ctrl+z, Ctrl+u, Ctrl+f, Ctrl+d, Ctrl+o, Ctrl+r |
Přeskok do dokladů položky (zakázky, výdejky, faktury, dodacího listu, objednávky přijaté, rezervačního listu). |
|
Ctrl+Enter |
Přeskok do knihy Zboží na příslušnou kartu zboží. |
Doklady
Na záložce Doklady je uveden přehled všech dokladů, které jsou se servisní zakázkou provázány. V levé části formuláře je zobrazen strom servisní zakázky a její servisní listy, v pravé části jsou svázané doklady. Zobrazit jednotlivé doklady lze klávesou Enter.
Obr.: Servisní zakázky - záložka Doklady
Dokumenty (9. strana)
Na záložce Přílohy je možné připojovat dokumenty a odkazy na doklady vzniklé v jiných modulech IS K2. Bližší popis práce s dokumenty a doklady je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly - Přílohy - Propojení a odkazy.