Prodej / Zpracování zakázek
Anonymizace dat Dodavatelé/Odběratelé
Číslo procesu: CIS004 |
Id. číslo skriptu: FCIS004 |
Soubor: AnonymizeCustomer.PAS |
Popis skriptu: Skript je určený pro výmaz polí, která obsahují osobní údaje v modulu Dodavatelé/Odběratelé. Skript je spustitelný pouze ve stavu kontejner. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Abbr 1 - ne Ano - vymaže hodnotu v poli Zkratka 1 |
Abbr 2 - ne Ano - vymaže hodnotu v poli Zkratka 2 |
Company - ne Ano - vymaže hodnotu v poli Firma |
Addresses - ne Ano - vymaže hodnoty v polích určených pro zadání Adresy |
BusinessID - ne Ano - vymaže hodnotu v poli IČO |
TaxID - ne Ano - vymaže hodnotu v poli DIČ |
EAddress - ne Ano - vymaže hodnoty v polích pro Elektronické adresy |
Banks - ne Ano - vymaže hodnoty v záložce Banky |
ContactPerson -ne Ano - vymaže pole Kontaktních osob |
DeleteNotes - ne Ano - vymaže záznamy v záložce poznámky |
ActivityType Vymaže požadovaný typ aktivity |
ActivityAll - ne Ano - vymaže celý strom aktivit |
PraSk Přidá právo na záznam |
CommentType Ano - přidá nadefinovaný typ komentáře k automaticky vytvořenému komentáři |
All - ne Ano - nastaví všechny parametry typu boolean na ano |
Pomocí tohoto skriptu je možné vymazat hodnoty v polích, které obsahují osobní údaje. Pole, které chceme vymazat si lze nadefinovat v parametrech skriptu.
Pokud bude Zákazník propojen s Partnerem, automaticky se vymažou osobní údaje i z modulu Partneři.
Evidence náhradního plnění - export dokladů do CSV
Číslo procesu: ZAK011 |
Id. číslo skriptu: FZAK044 |
Soubor: FAV_FacultativeCompensation.PAS |
Popis skriptu: Export faktur vydaných do *.CSV souboru pro předání dat do centrální evidence náhradního plnění. Využjí dodavatele náhradního plnění. Tento skript vytvoří filtr faktur vydaných dle těchto podmínek:
- doklad, kde je alespoň jedna položka prodeje s příznakem "Režim náhradního plnění" - doklad je plně zaplacen - datum zaplaceni je v intervalu od-do (předvyplněn předchozí měsíc)
Pokud je zatrženo "Režim náhradního plněni" v hlavičce Faktury vydané, pak se vezme celá faktura, v opačném případě se projdou položky a udělá suma částek.
Definice filtru je zobrazena uživateli a je možno ji před exportem libovolně upravit. Skript poté provede export dokladů dle podmínek filtru do *. CSV souboru.
|
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
ElectronicAddressTypeAbbr - Typ elektronické adresy, která se exportuje do souboru jako sloupec email (implicitně = "EMAIL") |
PathForExport Nastavení cesty pro export souboru. |
Blokování na zakázky, podokno náhledu
Číslo procesu: |
Id. číslo skriptu: |
Soubor: SUB_F_ContractBlocking.PAS |
Popis skriptu: Slouží pro blokování položek prodeje na požadovaný kód zakázky. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Bez parametrů. |
Skript pracuje s doklady prodeje (Zakázky, Rezervační listy), doklady nákupu (Objednávky vydané) a skladovými doklady (Převodky).
Formulář zobrazí 3 druhy záznamů, které se vztahují k určité položce (Stavy na skladě, Objednávky, Rezervace).
Stavy na skladě
Implicitně zobrazuje informace o stavu na skladě, resp. na kódu zakázky. Zde je možné změnit stav na požadovaném kódu zakázky pomocí převodu potřebného množství z jiného kódu zakázky (Převodka).
Pomocí tlačítka Změna, které se nachází vpravo vedle tabulky, otevřeme formulář pro zadání množství pro převod. Pole Na kód zakázky je automaticky zapnuto a předvyplněno dle aktuálně označené položky dokladu. Po stisknutí tlačítka OK se vytvoří doklad Převodka. Změna se ihned projeví v tabulce Stavy na skladech. Po stisku tlačítka Storno se převod množství neuskuteční.
Obr.: Formulář Převod množství
Objednávky vydané
V okně objednávek je možné přeblokovat položku objednávky vydané v rámci objednaného množství na jiných kód zakázky. Změna množství na požadovaný kód zakázky se uskutečňuje obdobně jako v předchozím případu. Pomocí tlačítka Změna se opět otevře stejný formulář, ale tentokrát pro zadání množství pro přeblokování položky objednávky.
Pokud je např. objednáno 10 ks na kód zakázky "-" a zakázku máme na 3 ks na kód zakázky "2007/07", přeblokujeme 3 ks na nový kód zakázky. V Objednávce vydané potom bude původní položka na 7 ks s kódem zakázky "-" a nová položka na 3 ks s kódem zakázky "2007/07".
Rezervační listy
Skript dále zobrazí vystavené Rezervační listy k dané položce. Zde je možné vytvořit nový doklad Objednávka vydaná s množstvím podle Rezervačního listu.
Práva
Skript respektuje práva pro práci se všemi doklady. Tj. uživatel, který nemá nastavena práva v nákupu, nemůže libovolně měnit objednávky.
Nastavení parametrů
V pravé horní části se nachází tlačítko P. pro nastavení parametrů:
- Kniha nákupu: pro vytvoření Objednávky vydané,
- Včetně výdejů: zobrazovat/nezobrazovat data k položce, která je již vydaná,
- Kniha převodek: kniha pro vytvoření Převodek.
Popis polí
Tlačítko aktualizace |
Přepočítá všechny aktualizace. |
Zaškrtávací pole Kód zakázky |
Pokud je zapnuté, filtruje daný kód zakázky. |
Kód zakázky |
Pokud je podokno spuštěno nad položkou zakázky, načte se kód zakázky položky. |
Disp., Zad., Rezerv., Objedn. (zelenou barvou) |
Obsahuje informace k vybranému kódu zakázky |
Chybí (červenou barvou) |
Zobrazeno pouze v případě, kdy je nedostatečné pokrytí požadované položky na příslušný kód zakázky. |
Tlačítko Objednej |
Vytvoří objednávky vydané podle záznamů v tabulce Rezervačních listů, které jsou označeny žlutou hvězdičkou a to tak, že zavolá standardní skript Vytvoření objednávek pro poptávané množství. |
Tlačítka žlutých hvězdiček |
Označí Rezervační listy, podle kterých chceme vytvořit Objednávku vydanou. |
Obr.: Zakázka s podoknem náhledu Blokování
Edi K2 - PriCat
Číslo procesu: ZAK011 |
Id. číslo skriptu: FZAK040 |
Soubor: EDI_PRICATexp.PAS |
Popis skriptu: Skript umožňuje exportovat informace z knihy Zboží. Tyto informace jsou určeny pro jejich výměnu mezi odběratelem a dodavatelem prostřednictvím elektronické komunikace - EDI. Výstupem skriptu je "*.xml" soubor, tzv. zpráva "PriCat". Zpráva "PriCat" exportuje zboží s jeho katalogovými cenami a s cenami, které jsou určeny konkrétnímu odběrateli (příjemci) ve strukturované podobě vhodné k automatickému zpracování. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
NoInteractive - Ne Ne - formuláře pro zadání/změnu údajů pro zprávu "PriCat" se zobrazí, Ano - formuláře se nezobrazí. Ve formulářích lze zadat dodavatele, příjemce, lze měnit/doplňovat vybrané pole zboží. |
Receiver - 0 Zde se zapisuje ID zákazníka z knihy Dod./Odb., pokud chceme, aby se předvyplňoval při exportu zprávy "PriCat" jako Příjemce. |
RequiredFields - Ano Ano - po exportu se zobrazuje hláška, že nejsou vyplněna všechna povinná pole. Vytvoří se soubor, který bude obsahovat pole, které je třeba vyplnit; Ne - hláška se nezobrazí. |
Supplier - 0 Zde se zapisuje ID zákazníka z knihy Dod./Odb., pokud chceme, aby se předvyplňoval při exportu zprávy "PriCat" jako Dodavatel. |
XmlFile - C:\K2Xml\ Místo, kde se zpráva "*.xml" uloží na disk. Pokud adresář neexistuje, při ukládání "*.xml" zprávy se zobrazí dialogové okno, kde můžeme zvolit, zda chceme adresář vytvořit, pokud nechceme, zobrazí se dialogové okno pro vybrání cesty pro uložení souboru. |
Popis vlastností skriptu:
- Spuštění skriptu: skript se spouští z knihy Zboží, nad filtrem nebo výběrem zboží. Skript můžeme spustit i nad celou knihou Zboží, musíme však počítat s tím, že se bude exportovat větší množství dat, což zabere více času.
- Předvyplňování/změna polí: Ve skriptu jsou předvyplněna některá pole, a to buď dle údajů uvedených v K2 (např. Název zboží), dle požadavků standardů "PriCat zprávy" (např. Typ dokumentu), nebo dle logiky (např. Datum vystavení). Ve formulářích skriptu lze některá pole měnit/doplňovat.
- Povinnost: Modře jsou označena pole, která jsou povinná.
- Při prvním spuštění skriptu se vytvoří nový Typ dokumentu: "PRICAT".
Popis formulářů skriptu:
- Výběr účastníků
- Po spuštění skriptu se zobrazí vstupní formulář, kde vybereme příjemce (odběratele) a dodavatele. V poli Dodavatel se předvyplňuje naše firma. V poli Příjemce se při každém dalším spuštění skriptu bude vždy předvyplňovat poslední příjemce, kterému jsme zprávu "PriCat" exportovali.
- PRICAT - Zpráva
- Hlavička zprávy - obsahuje základní údaje zprávy "PriCat", údaje o odesilateli, příjemci, dodavateli.
- Položky zboží - obsahuje seznam zboží, které bylo označeno pro export. Dvojitým kliknutím pravým tlačítkem myši na tento text se seznam zobrazí. Dvojitým kliknutím pravým tlačítkem myši na položku seznamu (zboží) se zobrazí údaje konkrétního zboží (viz níže).
Obr.: Zpráva "PriCat" - Hlavička zprávy
Popis polí:
Číslo dokumentu |
Vyplní se číslo dokumentu zprávy "PriCat" ve formátu "rrmmdd_pořadové číslo" zprávy poslané tento den. |
Typ dokumentu |
Předvyplněno: "9" - ceny a logistika. Další možnosti: "24E" - logistika, "25E" - ceny. |
Funkce dokumentu |
Předvyplněno: "9" - originál. |
Datum vystavení |
Předvyplněno aktuální datum exportu. |
Číslo předchozího dokumentu |
Číslo zprávy PriCat, která byla exportována naposledy. |
Datum vytvoření předch. dokumentu |
Předvyplňuje se datum zprávy "PriCat", která byla exportována naposledy. |
Platnost dokumentu od |
Platnost zprávy "PriCat" od. |
Platnost dokumentu do |
Platnost zprávy "PriCat" do. |
Měna |
Měna příjemce uvedená v knize Dod./Odb. v poli Měna. |
- Odesilatel/Příjemce/Dodavatel - předvyplňují se zde základní údaje o odesilateli, příjemci, dodavateli doplněné z knihy Dod./Odb.
Příjemce: Při prvním exportu zboží pro vybraného příjemce je potřeba vyplnit jeho kontaktní údaje: pole Identifikace kontaktu, Jméno kontaktní osoby, Telefon, Fax, Email. Tyto informace se po exportování uloží k danému odběrateli (příjemci) na 9. stranu knihy Dod./Odb. do pole Dokumenty do složky PRICAT v "*.xml" souboru. Při každém dalším exportu se pak dle tohoto souboru budou kontaktní údaje předvyplňovat. Při změně kontaktních údajů se po exportu tyto údaje změní i v "*.xml" souboru.
Dodavatel: vyplňuje se navíc Centrála - údaj z pole Zkratka 2 z centrály, kterou má dodavatel zadanou v knize Dod./Odb.
Obr.: Zpráva" PriCat" - detail Příjemce
- Položka zboží - formulář se zobrazí dvojitým kliknutím pravým tlačítkem myši na možnost "Položky zboží" a vybráním konkrétního zboží.
Obr.: Zpráva "PriCat" - Položka zboží
Popis polí:
Číslo řádku |
Číslo řádku položky zboží. |
Typ akce |
"1" - zboží se exportuje pro vybraného příjemce poprvé; "2" - zboží je smazáno (zneplatněno); "3" - zboží již bylo exportováno a je změněno. (Pokud se exportuje zboží, které je zneplatněno a dosud nebylo exportováno, v položkách exportovaných zboží se neobjeví). |
Platnost od |
Platnost zboží od. Doplňuje se aktuální datum. |
Datum uvolnění položek ke zveř. |
Datum uvolnění položek ke zveřejnění, doplňuje se aktuální datum. |
Cílový trh |
Předvyplňuje se zkratka státu příjemce. |
GLN prodejního místa |
Předvyplňuje se zkratka státu příjemce a IČO. |
Nomenklatura |
Předvyplňuje se údaj z pole Nomenklatura z knihy Zboží. |
Číslo zboží |
Předvyplňuje se Číslo zboží z knihy Zboží. |
- Popis zboží - vyplňují se základní údaje o zboží z knihy Zboží.
Obr.: Zpráva "PriCat" - Popis zboží
Popis polí:
Název zboží |
Název zboží z knihy Zboží. |
Stát původu |
Stát původu z knihy Zboží. |
Značka |
Značka zboží z knihy Zboží. |
Zkratka 1 (12) |
Doporučená zkratka pro pokladní systémy (12 znaků) - z pole Zkratka 1 z knihy Zboží. |
Zkratka 2 (20) |
Doporučená zkratka pro pokladní systémy (20 znaků) - z pole Zkratka 1 z knihy Zboží. |
Šarže |
Šarže zboží uvedená v knize Zboží. |
- Další - předvyplňují se další údaje o zboží z knihy Zboží.
Obr.: Zpráva "PriCat" - Další
- Alternativní jednotky - obsahuje seznam všech měrných jednotek, které jsou u zboží zadány. Formulář s předvyplněnými údaji konkrétní měrné jednotky zboží se zobrazí dvojitým kliknutím pravým tlačítkem myši na možnost "Alternativní jednotky" a vybráním konkrétní jednotky zboží.
.
Obr.: Zpráva "PriCat" - Alternativní jednotky
Popis vybraných polí:
Základní jednotka |
Zatrženo, pokud je alternativní jednotka označena u zboží jako "Základní". |
Spotřebitelská j. |
Zatrženo, pokud má alternativní jednotka u zboží zatrženou možnost "Implicitní pro prodej". |
EAN zboží |
Doplní se EAN zboží uvedený u konkrétní měrné jednotky zboží, a to ten, který má zatrženou možnost "EDI". Pokud žádný takový EAN neexistuje, doplní se první, který je pro měrnou jednotku zadán, i pokud nemá zatrženou možnost "EDI". |
- Ceník - obsahuje ceny zboží, které jsou určeny pro vybraného odběratele. Formulář se zobrazí dvojitým kliknutím pravým tlačítkem myši na možnost "Ceník" a vybráním konkrétního řádku. Jsou zde předvyplněny údaje o cenách pro konkrétního odběratele z 5. strany knihy Zboží.
Obr.: Zpráva "PriCat" - Ceník
Popis polí:
Typ ceny (katalogová / fakt.) |
Zobrazují se dva typy ceny:
|
Množstevní základ pro cenu |
Hodnota pole Platí od množství z knihy Zboží. Cena uvedená v poli Cena za jednotku platí od množství uvedeného v tomto poli. |
Měrná jednotka ceny |
Cena uvedená v poli Cena za jednotku platí pro tuto jednotku. |
Cena za jednotku |
Cena zboží za uvedenou jednotku pro vybraného odběratele. |
Datum začátku platnosti ceny |
Vyplňuje se implicitně aktuální datum. |
Datum konce platnosti ceny |
Vyplňuje se implicitně aktuální datum. |
Export AM sestav do emailu
Číslo procesu: ZAK014 |
Id. číslo skriptu: FZAK036 |
Soubor: AM_EXPORT.PAS |
Popis skriptu: Skript umožní export sestavy do emailu a její hromadné rozesílání příjemcům. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu - implicitní hodnota:
DefaultExport - Ne Ano - původní export; Ne - nový export do emailu. |
Export_Abbr Zkratka aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_AddNoteAfterExport - Ne Pokud je parametr nastaven na hodnotu "Ano", přidá poznámku o exportu na doklad. |
Export_AddressType Typ aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_AttachementDocType Typy dokumentů z 9. strany dokladu, které se budou exportovat jako přílohy emailu. Jednotlivé typy je nutné oddělit středníkem. |
Export_AttachementFileName Text, který se použije jako název přiloženého souboru k emailu V tomto parametru funguje protokol pro nahrazování textu hodnotami polí datového modulu: - Název pole DM je v textu potřeba uvést v hranatých závorkách, např. [DocumentIdentification] - Lze použít i vazební cesty, oddělené středníkem [CDo;Zkr] - Datový modul, z něhož se pole berou, závisí na typu exportu. V případě typu exportu „Podle dokladu“ jde o datový modul daného dokladu, pro typ exportu „Podle dodavatele/odběratele“ jde o datový modul daného dod./odb. (TD_Baz)
Dále lze uvést odkaz na dodatek mandanta, jehož text se dosadí: - Uvádí se zkratka dodatku v procentech, např. %ZkratkaDodatku% - Text dodatku se automaticky vezme ve správné jazykové mutaci - V textu dodatku mohou být opět uvedeny názvy datových polí v [] a budou nahrazeny jejich hodnotou. |
Export_AutogenerateSubject - Ne Ano - vytvoří se předmět emailu dle čísla dokladu. |
Export_Campaign Kampaň aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_Comment Komentář aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_CreateAct - Ne Ano - vytvoří se aktivita k emailu. |
Export_DateFrom - Aktuální datum Datum od. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_DateTo - Aktuální datum Datum do. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_Description Popis aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_DetailProt - Ne Ano - zobrazí detailní protokol po odeslání emailu. |
Export_EditAct - Ne Ano - možnost editovat aktivity. |
Export_EditMail - Ne V případě, že je parametr nastaven na "Ano", zatrhne se automaticky pole Editovat mail. |
Export_EmailFromCust - Ano Ano - při exportu používat email ze zákazníka. Ne - email z partnera. |
Export_LogoPictureFooter - Footer.wmf Název loba firmy pro patičku emailu. |
Export_LogoPictureHeader - Header.wmf Název loga firmy pro hlavičku emailu. |
Export_NoInteractive - Ano Ne - nezobrazí se formulář pro export do emailu. |
Export_NoteType - 1 Parametr pro volbu typu poznámky. |
Export_Offer Příležitost aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_pdfDirectory Volba adresáře s exportovanými "*.pdf" soubory. |
Export_PlaceInAFolder Složka pro umístění aktivity. |
Export_ReferencerDocActivity - Ano Ano - převede odkaz aktivity na 1. stranu dokladu. |
Export_ResponsiblePreson Zodpovědná osoba aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_SavedExPdf Ano - uloží "*.pdf" z exportu do emailu. |
Export_ShowLogoFooter - Ne Ano - zobrazí logo v patičce emailu. |
Export_ShowLogoHeader - Ne Ano - zobrazí logo v hlavičce emailu. |
Export_SubjectOfMail Parametr pro nastavení předmětu emailu. Hodnota zadaná v tomto parametru se vždy doplní do předmětu odesílaného emailu. Text je možné v tomto parametru navolit tak, aby se do předmětu emailu automaticky doplňovaly hodnoty z konkrétních polí zákazníka, případně dokladu. V tomto parametru funguje protokol pro nahrazování textu hodnotami polí datového modulu: - Název pole DM je v textu potřeba uvést v hranatých závorkách, např. [DocumentIdentification] - Lze použít i vazební cesty, oddělené středníkem [CDo;Zkr] - Datový modul, z něhož se pole berou, závisí na typu exportu. V případě typu exportu „Podle dokladu“ jde o datový modul daného dokladu, pro typ exportu „Podle dodavatele/odběratele“ jde o datový modul daného dod./odb. (TD_Baz)
Pokud uživatel chce, aby se do předmětu emailu doplnila hodnota z pole zákazníka, je nutné do tohoto parametru uvést přesný název příslušného pole do hranatých závorek (např. [ICO]). Typ exportu musí být nastaven na hodnotu 1 - podle Dodavatele/Odběratele. Pokud chceme do předmětu emailu generovat hodnotu z pole dokladu, je nutné nastavit typ exportu na hodnotu 2 - podle Dokladu a v parametru Export_SubjectOfMail uvést název tohoto pole opět do hranatých závorek. Je možné využít i vazeb jednotlivých polí. Hodnota parametru pak musí být např. ve tvaru [KodZ;Zkr1]. Předmět emailu lze generovat kombinací více polí najednou. V tomto případě musíme do parametru jednotlivá pole vypsat (např. [ICO] [Mena]). |
Export_TexForMail Parametr pro nastavení textu emailu. V tomto parametru funguje protokol pro nahrazování textu hodnotami polí datového modulu: - Název pole DM je v textu potřeba uvést v hranatých závorkách, např. [DocumentIdentification] - Lze použít i vazební cesty, oddělené středníkem [CDo;Zkr] - Datový modul, z něhož se pole berou, závisí na typu exportu. V případě typu exportu „Podle dokladu“ jde o datový modul daného dokladu, pro typ exportu „Podle dodavatele/odběratele“ jde o datový modul daného dod./odb. (TD_Baz)
Dále lze uvést odkaz na dodatek mandanta, jehož text se dosadí: - Uvádí se zkratka dodatku v procentech, např. %ZkratkaDodatku% - Text dodatku se automaticky vezme ve správné jazykové mutaci - V textu dodatku mohou být opět uvedeny názvy datových polí v [] a budou nahrazeny jejich hodnotou. |
Export_Type Typ exportu: 1 - podle Dodavatele/Odběratele; 2 - podle Dokladu. |
Export_TypeOfActivity Typ aktivity. Hodnota se předvyplní do pole ve formuláři. |
Export_ISDOCFormat - Ne Ano - provede se export do formátu "ISDOC" nikoliv do "*.pdf". Parametr je možné použít u sestavy Faktura vydaná. |
Pomocí tohoto skriptu je možné sestavu exportovat do emailu a odeslat ji tak zvoleným příjemcům. Tuto funkci je možné spustit ze standardních sestav, kde je zařazena, a to pomocí ikony . Zobrazí se formulář Parametry exportu, ve kterém je možné některé aspekty exportu nastavit.
Obr.: Formulář Parametry exportu
Popis polí:
Editovat email |
Zobrazení emailu před odesláním s možností jeho editace. |
Vytvořit aktivity |
Zatržení této volby umožní vytvářet aktivity k příslušným emailům. Zpřístupní se 2. strana, ve které je možné zadat základní údaje o aktivitě. |
Editovat aktivitu |
Po každém odeslání emailu je možné provést editaci přednastavené aktivity. Pokud odešleme další emaily automaticky, není již možné aktivitu editovat. |
Generovat předmět emailu |
Pokud je tato volba zatržena, dosadí se do předmětu emailu číslo exportovaného dokladu. Tato možnost je funkční, pouze pokud je nastaven typ exportu Podle Dokladu. |
Detailní protokol |
Poskytuje informace nejen o počtu odeslaných emailů a vytvořených aktivitách, ale poskytuje také informace, na jaké adresy byly emaily odeslány a komu byly vytvořeny aktivity. Pokud jsou adresy změněny až ve formuláři pošty emailového klienta, tato změna nebude v protokolu zaznamenána. |
Vytvořit poznámku |
Pokud je tato volba zatržena, doplní se po odeslání emailu do konkrétního dokladu poznámka s datem odeslání a příjemcem emailu. |
V tomto formuláři může uživatel dále volit Typ Exportu. Jsou zde k dispozici dvě možnosti:
- Export Podle Dodavatele/Odběratele - v tomto případě se všechny doklady určené jednomu zákazníkovi vyexportují do jednoho souboru a jako příloha se vloží do samostatného emailu, přičemž do adresy emailu se doplní email z karty zákazníka dle typu adresy, která je zvolená.
- Export Podle dokladu - každý doklad bude vyexportován do samostatného souboru a jako příloha se vloží do samostatného emailu, přičemž do adresy emailu se doplní email z karty zákazníka dle typu adresy, která je zvolená. Při této volbě má uživatel navíc možnost vybrat email z dodací , fakturační nebo korespondenční adresy.
1. strana formuláře (Email) slouží k nastavení Předmětu a Zprávy emailu.
2. strana (Aktivita) slouží k předdefinování polí pro vytvoření aktivit. Tato strana se zobrazí pouze tehdy, pokud je zatrženo pole Vytvořit aktivity na 0. straně formuláře. Do polí na této straně formuláře může uživatel doplnit příslušné hodnoty a ty se poté dosadí do nově vytvořených aktivit. Jedná se o pole Typ aktivity, Zkratka, Popis, Umístit do složky, Kampaň, Příležitost, Datum, Čas, Zodpovědná osoba a Komentář.
Export faktur do formátu ISDOC
Číslo procesu: ZAK015 |
Id. číslo skriptu: FZAK040 |
Soubor: FAV_ExportXML.pas |
Popis skriptu: Skript umožní export faktur vydaných do formátu ISDOC, což je pevně strukturovaný "*.XML" soubor. Exportují se i čerpané zálohy. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Path - C:\ Nastavení cesty, kam se má soubor(y) vyexportovat. |
PaymentsInCash Nastavení hodnoty pro platbu v hotovosti (oddělené středníkem). |
TransferToAccount Nastavení hodnoty pro platbu Převodem (oddělené středníkem). |
NonTaxedType - N Zkratka typu daně pro typ daně Nezařadit do přiznání. |
PaymentsByCheck Parametr pro určení způsobu platby - Platba šekem (oddělené středníkem). |
DocSupplementType - ALL Typ dokumentů, které budou vyexportované z 9. strany faktury (v parametru oddělené středníkem). |
OnlyConfirmed - Ano Parametr určuje, zda se exportují pouze potvrzené faktury. |
PaymentsByCreditCard Parametr pro určení způsobu platby - Platba kartou (oddělené středníkem). |
AccountsBetweenPartners Parametr pro určení způsobu platby - Zaúčtování mezi partnery (oddělené středníkem). |
AlternativeItemDescription - Ne Ano - do popisu položky se doplní název z faktury. |
DeliveryNoteType - 1 Odkaz z položky faktury: 1 - dodací list, 2 - výdejka. |
GenerateOnlyISDOCFile - Ne Ano - generuje se pouze ISDOC soubor. |
PrimarySellersItemIdField Název pole s primárním identifikátorem položky. |
SecondarySellersItemIdField Název pole s druhým identifikátorem položky. |
TertiarySellersItemIdField Název pole s třetím identifikátorem položky |
AddNoteToDoc Po exportu vloží na doklad poznámku o provedení exportu. |
Před spuštěním skriptu by měl uživatel pro jeho správnou funkčnost nastavit některé parametry. Jsou to:
- TransferToAccount - zde uživatel definuje zkratku používanou pro určení způsobu platby převodem.
- PaymentsInCash - uživatel zde definuje zkratku, která se používá pro určení způsobu platby hotově.
- DocSupplementType - určení typů dokumentů na 9. straně faktury, které se budou exportovat spolu s konkrétní fakturou.
- Path - parametr pro určení cesty, kde bude vyexportovaný soubor uložen.
Informace o vlastní firmě skript načítá z Parametrů mandanta. Element RegisterIdentificationType/Preformatted (identifikace vystavitele dokladu) se plní textem z dodatku mandanta typu OR.
Doklady, které mají být pomocí této funkce exportovány musí být označeny hvězdičkou. Pokud spustí uživatel skript na jiné než 0. straně dokladu, načte se do formuláře pouze tento konkrétní doklad. Exportují se i čerpané zálohy.
Po spuštění skriptu se zobrazí formulář se dvěma tabulkami. V horní části tohoto formuláře jsou zobrazeny načtené doklady tj. ty které uživatel označil hvězdičkou a do spodní části formuláře jsou načteny dokumenty z 9. stran těchto dokladů. Tyto dokumenty se načítají dle nastavení parametru DocSupplementType. Pomocí tlačítka Doklad se může uživatel přepnout z formuláře vždy na 1. stranu konkrétní exportované faktury, na které stojí pravítkem.
Pokud doklad ještě nebyl vyexportován, označí se ve formuláři hvězdičkou a není u něj žádný další příznak. V případě že již doklad vyexportován byl má u sebe příznak . Již jednou vyexportovaný doklad je možné vyexportovat znovu, a to tím způsobem, že se označí znovu pro export.
Vždy budou vyexportovány pouze ty doklady, které jsou ve formuláři označeny hvězdičkou. Jednou z možných příloh může být dokument (např. PDF, DOC), který představuje náhled faktury. Pomocí tlačítka Označit jako náhled může obsluha takovou přílohu označit, čímž určí v exportovaném souboru, že se jedná o náhled faktury. Tlačítko Zobrazit slouží k otevření a zobrazení přílohy exportované faktury přímo z formuláře Export faktur.
Obr.: Formulář Export faktur
Pokud uživatel označil všechny požadované dokumenty a přílohy, může export provést pomocí tlačítka OK. Soubory včetně příloh budou vyexportovány do souboru s příponou ISDOCX. Umístění vyexportovaného souboru je možné nastavit pomocí parametru PATH.
Každý soubor ve formátu ISDOCX obsahuje vždy jeden doklad a neomezený počet příloh, tzn. ke každému dokladu, který uživatel exportuje se vytvoří vždy nový soubor.
Vytvořené ISDOC soubory může uživatel otevřít a prohlížet pomocí programu ISDOCReader. Tento program je k dispozici ke stažení na stránkách www.isdoc.cz a také je distribuován s informačním systémem K2 a je uložen v souboru K2\SupportFiles\Lang5.
Export faktur do objektu TImport
Číslo procesu: ZAK011 |
Id. číslo skriptu: FZAK041 |
Soubor: ExportInvOutToTImport.pas |
Popis skriptu: Export faktur do formátu K2I. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
ExportFilepath Nastavení cesty pro export souboru. |
FieldCustomerAbbr Parametr pro nastavení pole, ze kterého se bude exportovat zkratka dodavatele. |
FieldGoodsAbbr Parametr pro nastavení pole, ze kterého se bude exportovat zkratka zboží. |
Tato funkce slouží pro export faktur vydaných do formátu K2I. Jedná se o interní formát faktury zveřejnitelný ve skriptu, který slouží pro výměnu dat mezi IS K2. Příklad použití je uveden ve skriptu Export faktury do objektu TImport (ExportInvOutToTImport.pas) a vyžaduje úpravu konzultanta.
Filtr zakázek podle položek
Číslo procesu: EXP013 |
Id. číslo skriptu: FEXP016 |
Soubor: ContractFilterByItems.PAS |
Popis skriptu: Filtruje zakázky podle existence podřízených dokladů nebo podle zboží v položkách. |
||
Adresa ve stromu: [Prodej / Zpracování zakázek] [Zakázky] [Přehledy] - Zakázky dle položek na podř. dokladech [Prodej / Zpracování zakázek] [Zakázky] [Přehledy] - Podřízené doklady na zakázce |
Parametry skriptu:
CheckContractItems - Ano Ano - kontroluje se zboží v položkách zakázek; Ne - řeší pouze existenci podřízených dokladů. |
DeliveryNoteC - Ano Zatrhnutí příznaku Potvrzený dodací list na formuláři. |
DeliveryNoteU - Ano Zatrhnutí příznaku Nepotvrzený dodací list na formuláři. |
InvoiceC - Ano Zatrhnutí příznaku Potvrzená faktura na formuláři. |
InvoiceU - Ano Zatrhnutí příznaku Nepotvrzená faktura na formuláři. |
ItemAll - Ne Ano - použít filtr zboží. |
ItemDeliveryNotePresent - Ne Zatrhnutí příznaku Zboží musí být na Dodacím listu na formuláři. |
ItemInvoicePresent - Ne Zatrhnutí příznaku Zboží musí být na Faktuře na formuláři. |
ItemJobCardPresent - Ne Zatrhnutí příznaku Zboží musí být na Průvodce na formuláři. |
ItemOrderPresent - Ne Zatrhnutí příznaku Zboží musí být na Objednávce na formuláři. |
ItemReleaseNotePresent - Ne Zatrhnutí příznaku Zboží musí být na Výdejce na formuláři. |
ItemReservingCardPresent - Ne Zatrhnutí příznaku Zboží musí být na Rezervačním listu na formuláři. |
JobCardC - Ano Zatrhnutí příznaku Potvrzená průvodka na formuláři. |
JobCardU - Ano Zatrhnutí příznaku Nepotvrzená průvodka na formuláři. |
NoNoGoods - Ne Zatrhnutí příznaku Nezapočítávat nezbožní položky. |
OrderC - Ano Zatrhnutí příznaku Potvrzená objednávka na formuláři. |
OrderU - Ano Zatrhnutí příznaku Nepotvrzená objednávka na formuláři. |
ReleaseNoteC1 - Ano Zatrhnutí příznaku Výdejka - 1. potvrzení na formuláři. |
ReleaseNoteC2 - Ano Zatrhnutí příznaku Výdejka - 2. potvrzení na formuláři. |
ReleaaseNoteU - Ano Zatrhnutí příznaku Nepotvrzená výdejka na formuláři. |
ReservingCardC - Ano Zatrhnutí příznaku Potvrzený rezervační list na formuláři. |
ReservingCardU - Ano Zatrhnutí příznaku Nepotvrzený rezervační list na formuláři. |
Save - Ne Ano - ukáže uložené komponenty. |
UseFilterArticle - Ne Zatrhnutí příznaku Použít filtr zboží. |
Při implicitním nastavení se zobrazí tento formulář:
Obr.: Formulář Položky zakázky na dokladech
V něm si může uživatel vybrat jednu konkrétní kartu Zboží pomocí nabídky, nebo může zatrhnout volbu Použít filtr, která mu umožní vyhledávat podle množiny zboží. Tlačítko Vytvořit filtr otevře formulář s předdefinovanými filtrovacími podmínkami. Tlačítko Zobrazit filtr uživatele přepne do vyhodnocovacího filtru knihy Zboží, kde může libovolným způsobem zadat, které karty Zboží chce testovat. Další volba určuje, zda v dokladu stačí jedna či musí být všechny karty Zboží ze zvolené množiny ve filtru. Je-li vybírána jedna karta Zboží, pak se volba Položky filtru mění na Položky dokladu. Možnosti pak určují, zda zvolená karta je jediná nebo jedna z více položek.
Následně je možné zvolit, na kterých podřízených dokladech zboží musí a na kterých naopak nesmí být. Formulář umožňuje kombinaci libovolných podřízených dokladů v libovolném stavu potvrzenosti.
Křížek Uložit zobrazí sekci pro nastavení uložení hodnot do parametrů.
Je-li nastaven parametr CheckContractItems na hodnotu Ne, uživatel má možnost vyhledávat zakázky bez ohledu na zboží podle úplnosti podřízených dokladů. Oproti implicitnímu nastavení zde chybí část pro výběr zboží, naopak je zobrazena část, kde je možné zaškrtnout, zda se do vyhodnocení mají zahrnout nezbožní položky. Pokud je křížek zaškrtnut, nezbožní položky nebudou zahrnuty do vyhodnocení, tedy např. bude-li na faktuře každá zbožní položka, bude zakázka vyhodnocena jako zcela vyfakturovaná, i když se v ní budou nacházet ještě nezbožní položky bez faktury. Není-li křížek zatržen, pak se budou vyhodnocovat všechny položky bez ohledu na typ zboží.
Obr.: Formulář Doklady zakázky
Hromadné nastavení zkratky referenta
Číslo procesu: |
Id. číslo skriptu: FCIS014 |
Soubor: SetOfficerAbbr.pas |
Popis skriptu: Skript hromadně změní hodnoty v poli Zkratka. Zobrazí se tabulka všech Referentů. Stiskem tlačítka Všichni podle příjmení dojde k naplnění pole Zkratka příjmením referentů. Stiskem tlačítka Všichni podle osobního čísla dojde k naplnění pole Zkratka údajem z pole Osobní číslo. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Hromadná změna nastavení knih prodeje
Číslo procesu: SPR006 |
Id. číslo skriptu: FSPR031 |
Soubor: SaleBooksBulkChange.pas |
Popis skriptu: Skript umožní hromadně změni nastavení knih prodeje. Uživatel vybere knihu, na které chce změny aplikovat a poté nastaví hodnoty polí, které chce změnit. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Import zákazníků
Číslo procesu: CIS011 |
Id. číslo skriptu: FCIS010 |
Soubor: IMBAZ.PAS |
Popis skriptu: Skript umožní import Zákazníků z tabulkového procesoru. |
||
Adresa ve stromu: [Prodej / Zpracování zakázek] [Základní data] [Zákazníci] [Funkce zákazníků] [Nákup / Zásobování] [Základní data] [Dodavatelé] [Funkce dodavatelů] |
Parametry skriptu:
FindByAbbr1 - Ano Pokud je parametr nastaven na hodnotu "Ano", hledá skript partnery podle Zkratky 1 pak případně dle názvu; pokud je parametr nastaven na "Ne", vyhledávání partnera probíhá pouze podle "Zkratky 2". |
XMLFile - ImportPart.xml Parametr pro určení názvu "*.xml" souboru, kde je uloženo aktuální nastavení a spárování polí. |
Pomocí tohoto skriptu je možné naimportovat zákazníky do IS K2 ze souboru "*.xls" a zjednodušit tím jejich zavedení do systému. Společně se zákazníky je možné importovat také jejich elektronické adresy a poznámky.
Při přípravě souboru vhodnému k importu je nutné dbát na to, aby záhlaví s popisem sloupců bylo uvedeno na řádku č. 1 a vlastní data, která se budou importovat, od řádku č. 2.
Po spuštění skriptu je potřeba načíst připravený soubor "*.xls" do pole Vstupní soubor. K tomu uživateli slouží tlačítko Načti soubor.
Nastavení importu:
Neimportovat duplicitní položky |
Importují se pouze firmy, jejichž název firmy není v databázi K2. |
Povolit import duplicitních položek |
Importují se všechny záznamy bez rozdílu shodností názvů firmy v databázi. |
Přepsat duplicitní položky |
Importují se všechny záznamy. Záznamy firem, které jsou v databázi, budou změněny, ostatní se založí jako nové. |
Pouze přepsat duplicitní položky (neimportovat nové) |
Importují se pouze duplicitní položky, tzn. ty záznamy, které jsou už v databázi K2. Tyto záznamy se přepíší. |
Import podřízených modulů |
Implicitně nastaveno včetně importu podřízených modulů. Pokud je pole zatrženo je možné importovat podřízené moduly tzn. elektronické adresy a poznámky. |
Obr.: Formulář Import dat
Výběrem a načtením vstupního souboru se v části Vstupní sloupce načte 1. řádek importovaného souboru. Možnost Se záhlavím znamená, že se budou data importovat od řádku č. 2, v opačném případě od řádku č. 1.
Přiřazování polí:
- Vybrat Název sloupce v části Vstupní sloupce.
- Vybrat Pole v části Pole v K2 – Zákazníci.
- Stisknout tlačítko Spojit.
Ve sloupcích Vstupní název a Vstupní sloupec v části Pole v K2 se zobrazují názvy přiřazených sloupců z importovaného souboru a zároveň se v části Vstupní sloupce načítá počet přiřazení. V případě odpojení polí stačí pouze vybrat Pole v části Pole K2 – Zákazníci a stisknou tlačítko Odpojit.
Povinné pole:
Příznakem ve sloupci PP jsou označena povinná pole v K2, ke kterým je potřeba přiřadit sloupce ze Vstupního souboru a zadat Impl. hodnotu.
Impl. hodnota :
- Výběrem nebo zadáním implicitní hodnoty je možné importovat do databáze K2 uvedenou implicitní hodnotu, aniž by byl přiřazen sloupec ze souboru tab. procesoru.
- V případě, že bude přiřazen sloupec ze Vstupního souboru a zároveň implicitní hodnota, bude importována implicitní hodnota v případě, že se vyskytne ve vstupním souboru prázdná hodnota.
- Vyplnění implicitní hodnoty je povinné u Povinných polí a polí, která se odkazují na číselníky a není povolena jejich aktualizace (viz. níže).
- Vložit implicitní hodnotu je možné přes ikonu v horní části formuláře nebo pomocí klávesy Enter na záznamu.
Aktualizace číselníků :
- Příznak ve sloupci A znamená, že je možné u polí, která mají vazbu na číselníky, povolit při importu aktualizaci těchto číselníků. V případě, že se povolí aktualizace číselníku, bude ve sloupci A příznak .
- V případě, že nebude povolena aktualizace číselníku, musí být zadána implicitní hodnota, která bude importována, pokud přiřazený sloupec vstupního souboru bude obsahovat prázdnou hodnotu nebo hodnotu, která není v číselníku.
- Povolit aktualizaci je možné přes ikonu v horní části formuláře nebo klávesami Shift+Enter na záznamu.
Obr.: Přiřazení polí importu
Pomocí skriptu Import zákazníků je možné spolu se zákazníky importovat také jejích elektronické adresy nebo komentáře. Ve formuláři skriptu v části Položkové moduly je nutné požadovaný modul rozkliknout. Zobrazí se formulář Import podřízených modulů.
Obr.: Formulář Import podřízených modulů (Bankovní účty)
V tomto formuláři je nutné opět spojit příslušná pole K2 se sloupci vstupního souboru, nebo těmto polím přiřadit jejich implicitní hodnotu. Propojení probíhá pomocí tlačítka Spojit. Pokud jsou jednotlivá pole spárována, případně mají nastavenou implicitní hodnotu, musí uživatel toto spojení uložit. To provedeme tlačítkem Uložit.
Při práci s touto funkcí je možné vždy pomocí volby Uložení Nastavení uložit nastavení formuláře tzn., přiřazení jednotlivých polí.
Kontrakty - prodej
Číslo procesu: ZAK001 |
Id. číslo skriptu: FZAK002 |
Soubor: CT_ORDER.PAS |
Popis skriptu: Skript vytváří do zvláštní knihy prodeje kontrakt, který stanoví smluvený obsah obchodu s odběratelem (zboží, ceny, dodací podmínky, atd.) na vybrané období, a řeší jeho realizaci včetně vytváření dokladů do běžné knihy prodeje. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
BookContract Kniha, do které se budou ukládat kontraktační zakázky. |
BookDocument Kniha, do které se budou vytvářet ostré doklady. |
History - Ano Pamatování historie objednaných položek. |
Skript je standardně zařazen pod tlačítkem Kontrakty prodej na pracovní ploše K2. Standardní tlačítka kontraktů na pracovní ploše mají od výroby parametry přednastaveno chování svých skriptů tak, aby byly spustitelné i na demonstračních datech programu. Proto je před prvním použitím kontraktů potřeba provést nastavení parametrů skriptů podle podmínek každého klienta. Před spuštěním knih kontraktů je nutné provést nastavení parametrů funkcí Nastavení kontraktů, která je zařazena pod knihami kontraktů ve stromovém menu.
Kupní smlouva - export do RTF
Číslo procesu: ZAK006 |
Id. číslo skriptu: FZAK037 |
Soubor: SALES_AGREEMENT.PAS |
Popis: Skript vyexportuje sestavu Kupní smlouva, soubor uloží na zadané místo a otevře k editaci. Vytvořený soubor je možné parametrem připojit k Zakázce či k Objednávce přijaté. Pokud již nějaká smlouva připojená je, bude nový soubor vytvořen, nebude k dokladu nově vytvořený soubor připojen. |
||
Adresa ve stromu: [Prodej/Zpracování zakázek] [Objednávky přijaté] [Tisk dokladů - seznamy] |
Parametry skriptu:
NoInteraktiv - Ano Ano - uloží podle nastavení parametrů. Ne - vyvolá obvyklý formulář pro uložení souborů. |
AddFileToPage9 - 0 Přidá vytvořený soubor na 9. stranu dokladů. 0 - na žádný doklad; 1 - na Objednávku přijatou; 2 - na Zakázku. |
FileName - kupnismlouva Název souboru pro neinteraktivní spuštění. |
TypeOfDoc - OFO Typ dokumentu, kde bude soubor přiřazen při uložení na 9. stranu. |
SavePath Cesta pro uložení při neinteraktivním spuštění. |
Partner - Zákazník
Číslo procesu: CIS004 |
Id. číslo skriptu: FCRM042 |
Soubor: ExportPartBaz.pas |
Popis skriptu: Skript vytvoří zákazníky k vybraným partnerům. |
||
Adresa ve stromu: [Prodej / Zpracování zakázek] [Základní data] [Zákazníci] [Funkce zákazníků] [Partner - Zákazník] [Nákup / Zásobování] [Základní data] [Dodavatelé] [Funkce dodavatelů] [Partner - Dodavatel] |
Parametry skriptu:
PravoNaRec - Ano Pokud je parametr nastaven na hodnotu "Ano", ignoruje záznamy, na které uživatel nemá právo. |
Pomocí tohoto skriptu je možné srovnat databáze Partnerů a Zákazníků. Funkce vytvoří k vybraným partnerům (k těm, kteří nejsou s příslušným zákazníkem svázáni) záznamy v kartě zákazníka.
Pokračovat datumovou cenou před akcí
Číslo procesu: CIS009 |
Id. číslo skriptu: FCIS008 |
Soubor: ZBO_CENYDATPOKR.PAS |
Popis skriptu: Skript se používá v případě, kdy se datumové ceny využívají pro akční ceny s omezenou dobou platnosti (tj. v K2 je vyplněna položka platnost do data). Skript vytvoří novou datumovou cenu platnou po skončení akce a zkopíruje ceny platné před touto akcí. Vytvořen však bude pouze řádek v horní části 5. strany Zboží. Je potřeba pustit přepočet cen zboží, aby se vytvořily i patřičné odběratelské ceny a ceny cenových skupin předdefinované produktovou skupinou. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Bez parametrů.
|
Prodejka - kurzy
Číslo procesu: ZAK008 |
Id. číslo skriptu: FZAK041 |
Soubor: PRODEJKA2_KURZY.PAS |
Popis skriptu: Skript pro nastavení kurzu platby cizí měnou. Zde se nastavuje pokladna, pro kterou kurz platí, a datum, od kdy je platný. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Skript nemá žádné parametry.
Připojení zakázek ke kontraktu
Číslo procesu: |
Id. číslo skriptu: FCRM022 |
Soubor: ZAKTOCONTRACTS.PAS |
Popis skriptu: Skript vytvoří kontrakt podle zkratky nabídky. Projde všechny aktivity typu OFO nabídky. Z aktivit z 9. strany zjistí připojené zakázky a vloží je do kontraktu. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Bez parametrů. |
Vložení poplatku na zakázku - elektroodpad
Číslo procesu: EXP005 |
Id. číslo skriptu: FEXP013 |
Soubor: VLOZ_EO_ZAK.PAS |
Popis skriptu: Vloží položky poplatků elektroodpadu na zakázku. Bližší popis v metodice Financování sběru elektroodpadu. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Bez parametrů. |
VPFilFaV
Číslo procesu: ZAK013 |
Id. číslo skriptu: FZAK034 |
Soubor: VP_FILFAV.PAS |
Popis skriptu: Filtr faktur vydaných podle meziobdobí. Skript přidá do filtru nestornované faktury mezi určenými daty. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
DatumOd - -693594.0 Datum faktury vydané od. |
DatumDo - -693594.0 Datum faktury vydané do. |
Změna poplatku na zakázce/objednávce - elektroodpad
Číslo procesu: EXP005, ZAS021 |
Id. číslo skriptu: FEXP007 |
Soubor: EO_UPDATE.PAS |
Popis skriptu: Převytvoří (aktualizuje) položky elektroodpadu na již existující objednávce nebo zakázce. Doklad nesmí být při spuštění funkce ve stavu Změna. Aby funkce fungovala korektně a původní položky poplatků odstranila, je nutné, aby na jejich kartách zboží byl v poli Značka uveden text "Elektroodpad". |
||
Adresa ve stromu: [Prodej/Zpracování zakázek] [Zakázky] [Nákup/Zásobování] [Objednávky vydané] |
Parametry skriptu:
Bez parametrů. |
Vytvoření ostatní pohledávky z faktury
Číslo procesu: ZAK019, FIN016 |
Id. číslo skriptu: FZAK019 |
Soubor: FA_CreateOtherRelation.PAS |
Popis skriptu: Skript spustíme na faktuře vydané. Po spuštění se zobrazí formulář, ve kterém se dle faktury nastaví Firma, Středisko, Kód zakázky, Způsob platby a Popis. Zadáme knihu, ve které má být pohledávka vytvořena, data, částku netto, sazbu DPH nebo kartu ostatní pohledávky, případně další údaje. Po odsouhlasení formuláře se vytvoří doklad ostatní pohledávka. Pokud není zadán Typ daně a Účet, doplní se dle nastavení knihy, ve které se doklad vytvoří. Datum UZP se doplní v závislosti na parametru Datum UZP, nastaveném v knize. |
||
Adresa ve stromu: [Prodej] [Ostatní pohledávky] |
Parametry skriptu:
Account - Účet ostatní pohledávky / závazku. |
Amount - 0 Netto částka dokladu. |
AmountFromInvoice - Ne Ano - částka se nastaví dle netto částky faktury. |
Bank - kód banky přijaté faktury Kód banky ostatního závazku. |
BankAccount - bankovní účet přijaté faktury Bankovní účet ostatního závazku. |
Book - Zkratka knihy ostatních pohledávek / závazků. |
Card - Zkratka karty ostatní pohledávky / závazku. |
Confirm - Ano Ano - potvrdí se vytvořený doklad. |
ContractCode - kód zakázky z faktury Zkratka kódu zakázky. |
CostCentre - středisko z faktury Zkratka střediska. |
Description - popis z faktury Popis dokladu. |
Firm - firma z faktury Firma dokladu. |
InvoiceDate - aktuální datum Datum účetního případu dokladu. |
MaturityDate - aktuální datum Datum splatnosti dokladu. |
NoInteractive - Ne Ano - nezobrazí se vstupní formulář. |
PayMethod - způsob platby z faktury Popis dokladu. |
RateOfVat - Zkratka sazby DPH pro položku dokladu. |
TypeOfTax - Typ daně dokladu. |
Vat - Ne Ano - zatrhne se příznak DPH v hlavičce dokladu. |
Import položek zakázek/objednávek z excelu
Číslo procesu: |
Id. číslo skriptu: FZAK045 |
Soubor: ImportSalePurchItems.pas |
Popis skriptu: Skript se pouští ve změně nad dokladem zakázky nebo objednávky vydané a importuje položky dokladu připravené v excelu.
Po spuštění skriptu se vybere vstupní soubor excelu, který má vyplněné sloupce, kde musí být minimálně informace o identifikaci zboží (číslo, zkratka nebo EAN), mohou tam být informace o množství, měrné jednotce, ceně a plánované skladové ceně. Excel nesmí obsahovat záhlaví sloupců s popisem informace. V poli Typ ceny zadáváme, zda hodnoty v excelu zadáváme jako netto, brutto a nebo zda plnit ceny z excelu nebudeme (budou se plnit dle cenotvorby). Pokud jsou importované ceny z excelu, pak se v tlačítku Průběh výpočtu ceny zobrazí informace "Uživatelem zadaná cena". Pokud by byla vybrána možnost ceny neplnit, pak se doplní ceny dle aktuálního ceníku a tato informace bude zobrazena i v tlačítku Průběh výpočtu ceny.
Jednotlivé sloupce z excelu se namapují pro příslušná pole na formuláři U zboží se vybere, zda se bude importovat dle interního čísla v databázi, zkratky 1, zkratky 2 nebo podle EAN kódu.
V případě neexistence zkratky zboží nebo měrné jednotky, nedojde k importu položek a zobrazí se chybová hláška. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
PriceType - 0 1 - plní se netto cena, 2 - plní se brutto cena. |
Obr.: Vstupní formulář
Obr.: Vzorový excel
EKOKOM - Export do excelu 2021
Číslo procesu: EXP008 |
Id. číslo skriptu: EXP023 |
Soubor: EkokomToExc2021.pas |
Popis skriptu: Skript se pouští nad funkcí Produkce obalů - EkoKom a je určen jen pro legislativu platnou od 1.1.2021. Provede export napočtených dat do aktualního výkazu v excelu. Skript automaticky stáhne aktuální formulář v excelu pro zadané období.
Skript je určen jen pro legislativu platnou od 1.1.2021. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
MyFirm - Číslo vlastní firmy. |
NoOfOrder - Plní pole Číslo Vaší objednávky v excelu. |
EkokomId - Plní pole EKOKOM - ID v excelu. |
Correction - Ne Hodnota Ano doplní text Opravný do excelu na 1.stranu. |
EmailInv - Plní pole E-mail pro příjem faktur v excelu. |
ContactPerson - Plní pole Kontaktní osoba v excelu. |
Phone - Plní pole Tel. v excelu. |
Fax - Plní pole Fax v excelu. |
Email - Plní pole E-mail v excelu. |
ExistingFile - Pokud není vyplněno, stáhne se excel ze stránek EKOKOMu. Do parametru lze zadat cestu k souboru, pokud je již soubor uložen (např. C:\EKOKOM). |
Export ceníku
Číslo procesu: CIS008a |
Id. číslo skriptu: FZAK047 |
Soubor: PriceListExport.pas |
Popis skriptu: Skript exportuje položky ceníku (část Položky definice). Uživatel vybere typ souboru, zadá název. Vyexportují se informace o číslu, zkratce zboží, měrné jednotce, množství a cenách. Volitelně lze zatrhnout i pole pro popis zboží, jeho EAN, prodejní cenu, zkratku 2 nebo jeho jazykový název. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
Bez parametrů. |
Import ceníku
Číslo procesu: CIS008a |
Id. číslo skriptu: FZAK046 |
Soubor: PriceListImport.pas |
Popis skriptu: Skript importuje položky ceníku ve formátu xls nebo xml. Položky se importují do části Další položky ceníku (modul Ceníky) záznamy ze souboru. V případě importu z excelu si uživatel ve formuláři, který se zobrazí po spuštění funkce namapuje sloupce. Vybere si, zda importovat podle čísla zboží, zkratky1, zkratky2, EANu, zda importovat netto cenu či brutto cenu. Je možné nastavit příznaky Položku ceníku uplatnit pouze při prodeji v zadané jednotce, Pouze pro násobek množství a Neaplikovat další slevy, případně lze nastavit Platnost od-do.
Napamované pole lze uložit pomocí tlačítka Uložit nastavení.
V případě importu z xml souboru se informace nemapují.
Pokud je zatrženo pole Potvrzení ceníku po importu, pak dojde k automatickému potvrzení ceníku.
Pokud nemá importovaný excel v prvním řádku názvy sloupců, ale na prvním řádku jsou již importovaná data, pak je třeba zatrhnout pole První řádek neobsahuje názvy sloupců.
Pokud je nalezena v položkách ceníku již existující kombinace zboží, množství a MJ, pak zatržením pole Přepis ceny pro kombinaci zboží, množství, jednotky dojde k přepisu původních hodnot.
V případě, že dochází k importu masterkarty do ceníku, tak pokud je zatrženo pole Importovat všechny varianty master karty, pak se naimportují současně i všechny její varianty.
Při mapování je třeba zkontrolovat, zda některý sloupec není chybně nastaven pro více údajů. v takovém příapdě nedojde k importu. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
RewriteItems - Ne Ano - umožní přepsat položky, jestliže je již v ceníku nalezena kombinace zboží, měrná jednotka a množství. Ne - importuje jen položky, které v ceníku ještě pro dané zboží, měrnou jednotku a množství neexistují. |
ConfirmPriceList - Ne Ano - po importu potvrdí ceník. |
ImportMasterCardVariants - Ne Ano - Pokud jde o zboží tyopu master karta, pak dojde k importu všech variant. |
FirstRowIsData - Ne Ano - Importovaný excel neobsahuje názvy sloupců. |
Obr.: Formulář po spuštění skriptu Import ceníku s namapovanými sloupci (viz obrázek excelu níže)
Obr.: Vzorový excel (bez názvů sloupců)
Obr.: Vzorový excel s názvy sloupců
Nákladový list
Číslo procesu: |
Id. číslo skriptu: FZAK048 |
Soubor: CMR.pas.pas |
Popis skriptu: Skript vyvtvoří dokument Nákladový list. Soubor se vytvoří v xls formátu Šablona nákladového listu (CMR.xls) je uložena v adresáři K2/SupportFiles/Lang5. Skript je spustitelný nad výdejkami nebo nad dodacími listy vydanými. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
FilePath - Nastavení umístění souboru |
Freighter - 0 Číslo karty zákazníka dopravce. Plní kolonku 16. |
InstructionCMR - CMR Typ komentáře, který pokud je zadán na dokladu, pak obsah komentáře se zobrazí v Pokynech odesílatele (pole 13). |
OpenExcel - Ano Dojde k automatickému otevření excelu. Pokud je skript spouštěn pro více záznamů, otevře se příslušný počet souborů excelů. |
Language - 0 Pokud je spouštěno z jiné než 0.strany (nebo záložky Seznam v univerzálním rozhraní) a Language = 0, pak se zobrazí excel v jazyku zákazníka (pole Jazyk v Dod./Odb.). Pokud je spouštěno z jiné než 0.strany (nebo záložky Seznam v univerzálním rozhraní) a Language má jinou hodnotu než nula, pak se excel tiskne v jazyku dle hodnoty parametru Language. Pokud je spuštěno nad 0.stranou (nebo záložkou Seznam v univerzálním rozhraní), pak se excel tiskne v jazyku dle hodnoty parametru Language. Na jazyk zákazníka se nebere zřetel. Pozn.: V požadovaném jazyce se tisknou pouze údaje název zboží, měrná jednotka a názvy připojených dokladů. |
Upozornění na fakturu před splatnosti nebo v prodlení
Číslo procesu: |
Id. číslo skriptu: FZAK049 |
Soubor: OverdueInvoiceNotification.PAS |
Popis skriptu: Skript umožňuje zasílat notifikaci na faktury v určitém počtu dnů prodlení, příp. před splatností. Skript běží v plánovači úloh a je spojen se skriptovou akcí v notifikaci. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
NotifyActionForDayBeforeDuteDate - Číslo akce notifikace pro upozorňení splatností |
NotifyActionForDaysOfDelay - Číslo akce notifikace pro upozorňení prodlení |
NumberOfDaysBeforeDuteDate - Počet dní před splatností |
NumberOfDaysOfDelay - Počet dní prodlení |
WatchNumberOfDayBeforeDuteDate - Ne Zapnutí sledování dní před splatností |
WatchNumberOfDaysOfDelay - Ne Zapnutí sledování dní v prodlení |
Deaktivace ceníků
Číslo procesu: CIS008a |
Id. číslo skriptu: FZAK052 |
Soubor: DeactivationOfPriceLists.pas |
Popis skriptu: Skript lze pustit pouze nad knihou Ceníky. Skript porjde ceníky a pokud najde ceník s ukončenou platností, dojde k odtržení polí Aktivní a Přímé zadání ceny. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
bez parametrů |
Hromadná změna ceníků
Číslo procesu: CIS008a |
Id. číslo skriptu: FZAK052 |
Soubor: PriceListBulkChange.PAS |
Popis skriptu: Skript lze pustit pouze nad knihou Ceníky. Pro označené doklady ceníků nebo ty, které jsou v kontejneru nebo ve filtru se spustí formulář, kde je v ribbonu seznam akcí, které lze použít.
Stisknutím funkcí z ribbonu se zobrazí příslušný formulář pro každou akci a po zadání podmíek a hodnot se vytvoří v tabulce Akce záznam. V tabulce Akce může být více záznamů s kombinací různých i stejných akcí. Pro akce Změna slevy a Smazání definice existuje možnost načíst aktuální definici z ceníku. Pokud je pravítko na nějakém záznamu ceníku v části Definice, pak se tento záznam po stisku tlačítka Načíst aktuální definici přednastaví pro následnou akci Změna slevy nebo Smazání definice. U akce Smazání definice jsou tlačítka dvě. Jedno pro načtení Zdroje položek, druhé pro načtení Zdroje ceny.
Pokud se jedná o akci, ve které se zadávají podmínky (např. Změna slevy, Smazání definice) a tato podmínka bude v měněných cenících nalezena, pak po stisku tlačítka Změnit ceníky dojde ke změně v cenících dle požadovaných hodnot. Skript postupně zpracuje všechny řádky. Seznam změněných, přidaných nebo odmazaných záznamů se zobrazí v logu formuláře s názvem Seznam provedených změn. Pokud bude zadání podmínka, která v měněných cenících není nalezen, pak se ve formuláři Seznam provedených změn zobrazí odpovídající informace. |
||
Adresa ve stromu: |
Parametry skriptu:
bez parametrů |
Po spuštění skriptu dojde k zobrazení prázdného formuláře s nabídkou akcí (horní lišta/ribbon), které skript nabízí.
Obr.: Formulář po spuštění skriptu
V nabídce jsou následující akce:
Změna slevy
Po stisku funkce Změna slevy se zobrazí formulář Změna slevy v definici. Ve formuláři uživatel nastaví podmínku, která když bude splněna/nalezena v cenících označených pro hromadnou změnu, pak se nastaví nová sleva nastavena v části Nová hodnota.
Tlačítko Načíst aktuální definici slouží k rychlému naplnění formuláře dle vybrané definice. Tlačítko je aktivní jen v případě, že je skript spuštěn nad jedním z měněných ceníků nad záložkou Definice. Po stisku tlačítka dojde k naplnění hodnot formuláře dle definice, na kterém stojí pravítko.
Příklad: Existuje více ceníků s produktovým klíčem Čokolády se slevou 12%.
Obr.: Ceník s produktovým klíčem Čokolády se slevou 12%.
Pro tyto ceníky potřebujeme hromadně změnit tuto slevu na 10%. Označíme příslušné ceníky a spustíme skript. Po stisku akce Změna slevy nastavíme podmínky Prodkutový klíč a 12% a novou slevu 10%, případně stiskneme tlačítko Načíst aktuální definici.
Obr.:.Definice podmínek a nové slevy
Po stisku tlačítka OK se vloží v části Akce nový záznam. Po stisku tlačítka Změnit ceníky dojde v měněných cenících ke změny slevy pro produktový klíč Čokolády na požadovanou hodnotu 10% a zobrazí se log ve formuláři Seznam provedených změn s rekapitulací provedených změn.
Obr.: Formulář Seznam provedených změn
Obr.: Ceník se změněnou slevou
Přidání definice
Po stisku akce Přidání definice se zobrazí stejný formulář jako se zobrazí při stisku klávesy Ins v záznamu ceníku v modulu Ceníky v horní tabulce na záložce Definice. Nastavením hodnot v tomto formuláři a následným spuštěním skriptu pomocí tlačítka Změň ceníky dojde k přidání definice do všech ceníků, nad kterými je akce realizována.
Obr.: Přidání definice
Smazání definice
Po stisku akce Smazání definice se zobrazí formulář s nabídkou podmínek pro smazání definice. Formulář je rozdělený na podmínky Zdroj položek a Zdroj ceny. Pokud jsou zatržené a zadané obě podmínky, pak dojde k výmazu definice, která splňuje obě podmínky. Je možné nastavit také jen jednu podmínku. Tedy buď jen podmínku pro Zdroj položek a nebo jen pro Zdroj ceny.
Tlačítko Načíst aktuální definici u obou podmínek slouží k rychlému naplnění formuláře dle zvolené definice. Tlačítko je aktivní jen v případě, že je skript spuštěn nad jedním z měněných ceníků nad záložkou Definice. Po stisku tlačítka dojde k naplnění hodnot formuláře dle zvolené definice, na kterém stojí pravítko.
Obr.: Formulář akce Smazání definice
Příklad: Pokud budou podmínky pro smazání definice nastaveny jako na obrázku, pak dojde ke smazání všech definic s produktovou skupinou Nápoje, které mají zároveň nastavenou hodnotu Katalogová cena v poli Zdroj ceny.
Záměna ceníku
Po stisku akce Záměna ceníku se zobrazí formulář, ve kterém se definuje původní ceník, který má být zaměněn za nový ceník.
Obr.: Formulář Záměna ceníku
Nová položka
Tato akce přidá postupně karty zboží do části záznamu ceníků do části Další položky ceníku na záložce Definice. Po stisku akce se zobrazí formulář pro přidání další položky ceníku s možnosti výběru zboží a pro nastavení dalších informací jako je například cena, sleva, množství, platnost od-do a další.
Obr.: Formulář pro vložení položky do části Další položky ceníku
Smazání položky
Po spuštění akce Smazání položky se zobrazí seznam zboží. Pokud uživatel označí karty zboží hvězdičkou, pak seznam těchto karet zboží bude po potvrzení porvedení akce následně odmazán z ceníků, pokud tyto karty zboží budou nalezené v cenících v části Další položky ceníku na záložce Definice.
Obr.: Seznam zboží v ceníku v části Další položky ceníku
Obr.: Výběr zboží pro smazání (označené hvězdičkou)
Obr.: Označené karty zboží určené ke smazání
Změna sazby DPH
Akce je určená pro případy, kdy dochází ke změně sazby DPH na kartách zboží a zároveň jsou karty zboží v ceníku přidány do části Další položky ceníku nebo je v definici ceníku zadáno Zdroj původní ceny = Nezadáno. Pokud je zbož takto v ceníku zadáno, pak změna sazby DPH ani přepočet ceníku tuto sazbu automaticky nezmění. Je třeba provést změnu právě touto akcí.
Pozn.: Pro ostatní způsob zadání položek do ceníku není této akce potřeba a přepočet ceníků následně zajistí aktuálně platbnou sazbu DPH.
Příklad Zboží A má sazbu 15%. Pokud je zboží definované v Definici a Zdroj původní ceny je Nezadáno a v době vzniku ceníku je platná sazba 15%, pak se cena netto a brutto napočte dle této sazby.
Obr.: Definice ceny zboží přes Zdroj původní ceny = Nezadáno
Pokud dojde ke změně sazby DPH na kartě Zboží A, pak přepočet ceníku v tomto případě (tedy Zdroj původní ceny = Nezadáno) nezajistí přepočet sazby a je nutné spusti akci Změna sazby DPH. Po spuštění nad tímto ceníkem dojde k přepočtu sazby zboží.
Obr.: Změna szaby po provedení akce Změna sazby DPH
Podobně je třeba postupovat v případě, že je zboží vloženo do ceníku v části Další položky ceníku. I v tomto případě je potřeba, aby byla spuštěna akce Změna sazby DPH, aby došlo k aktualizaci sazby DPH podle karty zboží.
Obr.: Defince zboží v části Další položky ceníku
Teprve po spuštění akce Změna sazby DPH dojde k přepočtu sazby DPH.
Obr.: Výsledek po spuštění akce Změna sazby DPH