Nákup
Jádrem modulu Nákup/Zásobování je databáze Objednávek vydaných, z nichž lze následně odvodit Faktury přijaté, Potvrzení dodání a Příjemky automatickým převedením údajů do těchto dokladů.
Obr.: Stromové menu modulu Nákup
Všechny aktivity v modulu Nákup vycházejí z databáze objednávek. Objednávky vydané mají v programu K2 dvojí význam:
- Evidence dodavatelských objednávek.
- Sledování jednoho obchodního případu nákupu - objednávka, fakturace, příjem zboží.
Způsoby průběhu nákupního případu:
- Vystavíme objednávku a odešleme ji dodavateli. Později obdržíme fakturu, přičemž očekáváme, že k faktuře přijde ještě také objednané zboží, na něž bude později vystavena příjemka. V tomto případě vystavíme objednávku bez ostatních dokladů a po obdržení ostatních dokladů tyto zavedeme některým z níže uvedených způsobů.
- Obdržíme fakturu, aniž byla předem vystavena objednávka. Při příjmu zboží na sklad požadujeme, aby bylo zřejmé, že toto zboží se vztahuje ke stejnému zboží jako je uvedeno na přijaté faktuře (chceme svázat příjemku s přijatou fakturou). V tomto případě vytvoříme přijatou fakturu zároveň s objednávkou a po obdržení zboží zavedeme příjemku z této objednávky některým z níže uvedených způsobů.
- Obdržíme fakturu např. za služby. Objednávka nebyla předem vystavena, příjem na sklad nebude proveden. V tomto případě pokládáme fakturu za volný doklad a nepotřebujeme dodatečně pořizovat žádné doklady svázané s touto fakturou, tedy nepotřebujeme ani vystavovat objednávku.
V prvním a druhém případě budeme tedy využívat objednávky, zatímco ve třetím případě ne.