Book Contents

Book Index

Vzhled a funkčnost v prohlížeči

Údaje a nastavení z K2 se prezentuje na internetu ve formě webu či e-shopu. Ukažme si nyní základní funkčnosti a možnosti webu/e-shopu K2 na vybraných stránkách. Většinu vlastností webu/e-shopu ovlivňujeme v Nastavení webu a e-shopu.

Book Contents

Book Index

Úvodní stránka - Homepage

Homepage - responzivní web/e-shop (starší verze)

Na úvodní stránce vidíme základní úroveň kategorií, možnost přihlášení či přihlášeného uživatele, volbu měny a jazyka, odkazy na další důležité stránky či informace a další údaje. Dělí se na záhlaví, hlavní blok a zápatí.

Při spuštění e-shopu/webu se zobrazí informační panel s používáním cookies. Pokud není v konfiguraci webu a e-shopu zadána stránka Ochrana osobních údajů, informační panel se nezobrazí. Po odkliknutí panelu tlačítkem Rozumím, je toto pamatováno 365 dnů.

Vzhled úvodní stránky (homepage) je možné konfigurovat a měnit dle výběru prvků z předdefinovaného schématu. V nabídce je například styl menu kategorií svislý nebo vodorovný a dále několik pořadí a velikostí bannerů. Bannery a jednotlivé bannerové pozice jsou blíže popsány v knize Bannery.

Zobrazení cen v celém e-shopu je ovlivněno Nastavením webu a e-shopu - část Katalog zboží.

pic_3740

Obr.: Záhlaví e-shopu

Popis položek záhlaví:
  1. Logo firmy - po kliknutí dojde k přesměrování na úvodní stránku.
  2. Možnost přihlášení / registrace nového uživatele. Po najetí kurzoru myši se zde zobrazí jméno a příjmení uživatele, případně firemní údaje, má-li uživatel na své kontaktní osobě v K2 připojeného partnera. Po kliknutí dojde k přesměrování na stránku s profilem uživatele.
  3. Údaje o aktuálním stavu košíku - po kliknutí dojde k přesměrování na aktuálně rozpracovaný košík.
  4. Pole pro vyhledávání - jeho chování můžeme ovlivnit v Nastavení webu a e-shopu - část Vyhledávání. Nastavujeme také seznam polí, ve kterých se má zadaný řetězec vyhledávat (část Prohledávaná pole).
  5. Kontakty - kontaktní informace webu/e-shopu.
  6. Odkaz na porovnávací stránku a údaj o počtu zboží v porovnání.
  7. Obrázkové rolovací bannery nastavené pro úvodní stránku nahoře. Bližší popis viz kapitola Bannery.
  8. Základní úroveň kategorií - uživatel tak má snadný a okamžitý přehled o sortimentu e-shopu, může rovnou začít hledat.
  9. Záložky zobrazující zboží s patřičným příznakem s ukázkou zboží z dané stránky. Jejich seznam a pořadí určujeme v Nastavení webu a e-shopu - část Záložky. Aktivní je vždy první záložka.
  10. Zboží ze zvolené záložky zboží s patřičným příznakem.

Záhlaví na úvodní stránce zahrnuje také část pro obrázkový banner a seznam kategorií. Takto vypadá záhlaví již jen při výběru některé ze základních úrovní katalogu (pak se zobrazuje banner nastavený pro katalog).

pic_3741

Obr.: Hlavní část e-shopu - úvodní stránka

Popis položek hlavní části:
  1. Záložky zobrazující zboží s patřičným příznakem s ukázkou zboží z dané stránky. Jejich seznam a pořadí určujeme v Nastavení webu a e-shopu - část Záložky úvodní stránky. Aktivní je vždy první záložka.
  2. Blok odkazů na textové stránky či jiné odkazy. Struktura tohoto menu může být různá - dle nastavení konfiguračního souboru.
  3. Blok bannerů, jejichž velikost je definovaná a přizpůsobená počtu bannerů na tomto místě. Bližší popis viz kapitola Bannery.

Takto vypadá tzv. tělo úvodní stránky. Na jiných stránkách je tato část přizpůsobena aktuálnímu obsahu stránky.

pic_3742

Obr.: Zápatí e-shopu

Popis položek zápatí:
  1. Blok bannerů, jejichž velikost je definovaná a přizpůsobená počtu bannerů na tomto místě. Bližší popis viz kapitola Bannery.
  2. Zápatí - volba jazyka a měny.
  3. Celé zápatí e-shopu.

Toto zápatí je na všech stránkách stejné.

Book Contents

Book Index

Katalog

Katalog se zobrazuje po výběru některé kategorie. Vzhled katalogu můžeme ovlivnit v Nastavení webu a e-shopu - záložka Katalog.

Kategorie můžeme prohlížet postupně, nebo využijeme nabídky po najetí myší na zvolenou kategorii - viz obrázek (uživatel rozkliknul kategorii Silniční kola (katalog vidíme ve spodní části).

pic_3747

Obr.: Katalog zboží - zobrazení nabídky podřízených kategorií

Vidíme položky katalogu zobrazené jako dlaždice. Uživatel může zobrazení katalogu přepnout, stejně jako počet položek na stránce či setřídění. My nastavujeme pouze výchozí hodnoty.

Níže vidíme zobrazení katalogu ve formě tzv. řádkového seznamu.

pic_3746

Obr.: Katalog zboží formou řádkového seznamu

V levé části pak je zobrazen panel Filtr zboží a část Historie navštíveného zboží.

U jednotlivých karet vidíme ikony stavu skladu z karty Zboží (v tomto obrázku je vidět zboží na cestě - tj. modrý příznak, pokud je zboží skladem - zelený příznak). Chceme-li uživatelům zpřístupnit informaci o stavech skladů jednotlivých poboček (po kliku myší na ikonu stavu skladu), je nutné v Nastavení webu a e-shopu nastavit:

Chceme-li zobrazit přesné hodnoty stavu skladů, zatrhneme příznak Zobrazovat skutečné stavy skladůNastavení webu a e-shopu. Pokud nechceme, aby konkurence (zákazníci) znali přesné stavy skladu, lze využít pole Text při nulovém skladu (text se zobrazí pokud není vyplněno pole Alternativní text). Alternativní text lze využit, pokud nechceme zákazníkům sdělit přesný počet kusů na skladě - díky tomuto poli můžeme texty, které se mají zobrazit, odstupňovat (např. pokud je na skladě 0 až 10 kusů, na e-shopu se zobrazí text "Zboží je na cestě od dodavatele").

Přímo z katalogu může uživatel zboží rovnou umístit do košíku. Můžeme však použít katalog pouze jako prezentaci svého zboží, přičemž koupi umožníme pouze registrovaným uživatelům, a to globálně pro všechno zboží (Nastavení webu a e-shopu - část Uživatelské účty - příznak Zobrazovat údaje ke koupi anonymním uživatelům) nebo pro konkrétní zboží (příznak Prodej registrovaným na záložce Eshop karty Zboží). Rovněž můžeme pomocí příznaku Neprodejné zboží na záložce Eshop karty Zboží konkrétní zboží zcela vyloučit z prodeje (např. ukázka zboží upravovaného na míru).

Nastavení webu a e-shopu - část Košík můžeme zadat počet des. míst, na kolik se má množství zobrazovat, resp. o jaký řád se má celkové množství zvýšit či snížit (nastavení ovlivňuje zároveň i košík). Je-li však v jednotce konkrétního zboží nastavená celočíselnost, množství bude vždy nastaveno na celé číslo.

Dalšími možnostmi katalogu jsou pak volby, zda zobrazovat za cenou zboží množstevní jednotku a text "s DPH", zda zobrazit zboží s nulovou cenou nebo zda zobrazit původní cenu, tj. hodnotu pole Původní cena ze záložky Eshop karty Zboží. Dále můžeme nastavit počet naposledy navštívených položek, maximální počet položek v porovnání atd.

Načítání položek je možné pomocí šipek a přechodu na další stránku nebo pomocí tlačítka "Načíst dalších 12 položek" a na stránku se dočtou další položky bez nutnosti reloadu stránky.

pic_3994

Obr.: Dočítání položek

Book Contents

Book Index

Detail zboží

Po rozkliknutí katalogu zboží se zobrazí detail zboží - tedy podrobné údaje dané karty Zboží. Zobrazení či skrytí některých údajů můžeme ovlivnit v Nastavení webu a e-shopu - záložka Detail zboží.

pic_3748

Obr.: Detail zboží I

pic_4128

Obr.: Detail zboží II

V záhlaví detailu můžeme vidět tlačítko, které uživatele přepne zpět do katalogu. Vedle něj pak je v závislosti na Nastavení (příznak Zobrazovat výchozí (první) kategorii zařazení zboží jako drobky) zobrazeno pouze název zboží / úplná "cesta" kategoriemi, kde je zboží zařazeno, přesněji Výchozí kategorie, která je nastavená pro daný e-shop na záložce Eshop dané karty Zboží vedle příznaků pro e-shop. Teprve jestli není tato kategorie nastavená, zobrazí se ta, ve které je zboží zařazeno (resp. první z nich, je-li zboží zařazeno ve více kategoriích).

Obrázek částečně překrývají příznaky nastavené na kartě Zboží (zde Novinka a Doprava zdarma). Máme-li k dispozici více obrázků, je možné se mezi nimi přepínat. Pouze jeden je však jako hlavní (typ Hlavní obrázek detailu).

Vpravo pak vidíme Název pro e-shop, Krátký popis, Původní cenu (je-li zapnuto), prodejní cenu s DPH i bez DPH, možnost nastavení množství a tlačítko pro přidání zboží do košíku. Je-li v katalogu zapnuto zobrazení stavu skladů poboček, může je uživatel zobrazit odkazem Dostupnost na pobočkách. Dále vidíme ikony pro porovnání zboží, vložení mezi Oblíbené či Hlídání zboží.

Pokud existuje zboží např. v různých velikostech, můžeme je vzájemně propojit prostřednictvím poslední tabulky na 3. straně karty Zboží (viz Základní příručka - Základní číselníky - Kniha Zboží). Pak se tato variantnost přenese i na web/e-shop - v detailu zboží se objeví nabídka pro výběr jiné varianty.

V závislosti na nastavení dále vidíme kód (jako Zkratku 1 nebo Zkratku 2 z karty Zboží), záruku (z pole Záruka pro koncového zákazníka na záložce Prodej). Vždy se zobrazuje značka a jednotka, která je nastavená jako Implicitní pro web a e-shop. Pokud to v Nastavení dovolíme, můžou se kliknutím na základní jednotku zobrazit také jiné - alternativní jednotky, které mají v K2 nastaven příznak Zobrazit v modulu Web a e-shop.

Záložka Popis zobrazuje text uvedený na záložce Popis na záložce Eshop. Na záložce Média si můžeme zobrazit všechny soubory či odkazy připojené přes záložku Přílohy - podzáložka Odkazy. Technická specifikace pak zobrazuje Parametry zboží, Zařazení zboží zobrazuje skutečnou (tj. ne výchozí) "cestu" kategoriemi. Záložky Související zbožíAlternativní zboží se zobrazí tehdy, je-li na 3. straně karty Zboží nějaké zboží zařazeno s patřičným Typem vztahu (Typ vztahu musí mít zatržen příznak Typ pro e-shop).

Zobrazení variant zboží je možné nastavit v nastavení e-shopu (detail zboží) jako zobrazení miniatur obrázků anebo tabulkové zobrazení variant.

Book Contents

Book Index

Profil uživatele

Uživatel se po úspěšné registraci (tj. zadání a odeslání povinných registračních údajů) na webu/e-shopu automaticky přihlásí.

pic_3768_01

Obr.: Stránka Profil uživatele

Kromě prohlížení zboží a jiných činností přímo souvisejících s nákupem přes internet má na své stránce (klik na údaje o přihlášení v záhlaví) také tyto možnosti:

Přičemž přístupnost jednotlivých položek v pravém menu můžeme ovlivnit omezením dané stránky pouze pro některá Zařazení do skupiny.

V Nastavení webu a e-shopu na záložce Uživatelské účty určujeme čas automatického odhlášení při nečinnosti uživatele. Rovněž zde umožňujeme uživatelům při registraci zadat fakturační údaje a umožnit výběr připojeného partnera, má-li jich uživatel ve své kartě Kontaktní osoby v K2 více.

Zobrazení dokladu:

Přihlášený uživatel má možnost si zobrazit detaily dokladů jako dřívější objednávky, dřívější faktury a dodací listy. V detailu těchto dokladů dále stahovat připojené dokumenty definovaného typu v Nastavení webu a e-shopu - Typy záznamů.

pic_3959_01

Obr.: Detail dokladu

Ke stažení:

Další volitelnou sekcí pro přihlášeného uživatele je sekce Ke stažení. Tato sekce se zobrazí za předpokladu, že je přiřazená textová stránka v Nastavení webu a e-shopu - Specifické stánky - Doklady - Ke stažení. Do této sekce ke stažení se dostanou doklady, obrázky a dokumenty z 9. strany zákazníka v případě, že je splněno:

  1. Kontaktní osoba je přiřazena k Partnerovi resp. Zákazníkovi
  2. Jsou přiřazeny správné typy dokumentů (Nastavení webu a e-shopu - Typy záznamů)
  3. Zobrazovat výběr partnera (firmy) fakturace (Nastavení webu a e-shopu - Uživatelské účty)

pic_3995

Obr.: Ke stažení

Pozn.: Sekce Ke stažení je nyní k dispozici pouze pro starší responzivní verzi e-shopu.

Book Contents

Book Index

Košík

V košíku se sbírají položky, které uživatel vybere ke koupi - jedná se o první krok zadání nové objednávky. Položky se přidávají postupně - rovnou z katalogu nebo z detailu zboží. Pamatování položek v košíku je vázáno na počítač (prostřednictvím cookies - nastavujeme platnost obsahu ve dnech), nikoliv na uživatele.

Chování této stránky se dá ovlivnit zejména v Nastavení webu a e-shopu, na záložce Nákupní košík. Zobrazení cen na celém e-shopu je ovlivněno Nastavením webu a e-shopu, záložka Katalog zboží, příp. Stránky obecně.

pic_3743.png

Obr.: Košík e-shopu

Popis funkcí z obrázku:

  1. Rychlé vkládání do košíku - dle zvoleného pole vyhledáme na e-shopu zboží a to je rovnou přidáno do košíku.
  2. Jednotlivé položky košíku. Můžeme nastavit, zda se stejné položky mají či nemají slučovat, rovněž můžeme nastavit maximální počet položek v košíku.
  3. Možnost zadání slevového kupónu.
  4. Možnost přihlášeného uživatele uložit aktuálně nastavený košík (jeho položky) do Oblíbených. Kdykoliv je pak možné prostřednictvím stránky Oblíbené uloženým košíkem doplnit či přemazat aktuální košík.
  5. Tlačítko pro zrušení dané položky z košíku.
  6. Celková cena položky - můžeme ovlivnit formát.
  7. Množství - dá se zvýšit či snížit přímo v košíku. Můžeme nastavit počet des. míst, na kolik se má množství zobrazovat, resp. o jaký řád se má celkové množství zvýšit či snížit (nastavení ovlivňuje zároveň i katalog). Je-li však v jednotce konkrétního zboží nastavená celočíselnost, množství bude vždy nastaveno na celé číslo.
  8. Jednotková cena dané položky. Můžeme ovlivnit formát částky a také zda bude zobrazena cena s DPH nebo bez DPH.
  9. Tlačítko pro pokračování v nákupu (košík zůstane naplněn), přičemž se vrátíme zpět na stránku, ze které jsme do košíku vstoupili.
  10. Tlačítko pro vyprázdnění košíku, chce-li uživatel zrušit celý původně zamýšlený nákup a pokračovat dále jinými položkami.
  11. Tlačítko pro postup do dalšího kroku, když už uživatel nechce nic dalšího kupovat.
  12. Celková cena zboží v košíku - můžeme ovlivnit formát obou uvedených cen, vždy jsou však zobrazeny cena bez DPH i s DPH.

Rychlé vkládání do košíku:

Položky do košíku lze přidávat v této sekci dle kódu zboží. Jaké pole odpovídá kódu zboží v systému IS K2, lze nastavit v Nastavení webu a e-shopu. Uživatel vyplní kód, systém vyhledá na e-shopu položku a pokud je položka nalezena, doplní cenu a název zboží. Poté je možné položku přidat do košíku.

Book Contents

Book Index

Související zboží v předkošíku

Při vložení zboží do košíku je možné uživateli zobrazit další zboží, které je ve vztahu k nakupovanému zboží.

Předpoklady pro zobrazení dalšího zboží.

  1. Přiřazené zboží na 3. straně karty zboží v oddíle Související zboží.
  2. Přiřazené zboží bude mít přiřazený typ vztahu takový, který bude mít zatrženou volbu "Typ pro předkošík"

Pozn.: V předkošíku je zobrazován vždy pouze jeden typ vztahu. Není možné zobrazit více vztahů. Jestliže bude volba "Typ pro předkošík" zatržena u několika typů, pak se zobrazí pouze první dle popisu.

pic_3989

Obr. Předkošík

Book Contents

Book Index

Alternativní zboží v košíku

V košíku lze uživateli zobrazit skutečné stavy skladů, stavy skladů po pobočkách a v případě, že zboží není skladem, nabídnout alternativní zboží. Zobrazení těchto informací závisí na nastavení parametrů v sekci Katalog zboží v Nastavení webu a e-shopu a přiřazení zboží jako alternativy ke zboží.

Předpoklady pro zobrazení alternativ a stavů skladů na pobočkách:

  1. Zapnutý parametr v nastavení e-shopu - Zobrazovat skutečné stavy skladů
  2. Pro zobrazení stavů skladů po pobočkách musí být zapnutý parametr Zobrazovat stavy skladů poboček
  3. Na 3. straně karty zboží v oddíle Související zboží musí být přiřazeno zboží, které bude mít definován u typu vztahu definováno, že je to Typ pro alternativy v košíku.

pic_3988

Obr. Alternativní zboží v košíku

Book Contents

Book Index

Doprava, platba a další údaje

Tato stránka je druhým krokem zadání nové objednávky.

pic_3744

Obr.: Část stránky Doprava, platba a dodací údaje

Seznam možných způsobů odběru a k nim umožněných způsobů platby je uveden na 3. straně knihy Weby a e-shopy. Jejich ceny jsou uvedeny na odpovídajících kartách Zboží.

Zobrazené možné způsoby dopravy a platby jsou ovlivněny nastavením na 3. straně knihy Weby a e-shopy a dále Typem balíku na 1.straně karty zboží. Tzn. pokud jakákoliv položka v košíku, má nastaveno nějaké omezení v typu balíků, toto omezení bude platit pro celý košík.

Má-li uživatelem zvolený způsob odběru na 1. straně karty Odběry pro e-shop nastaven příznak Vybírat pobočku osobního odběru, zobrazí se pod tímto způsobem odběru seznam s možnostmi výběru pobočky určené na 2. straně karty Odběry pro eshop.

Má-li uživatelem zvolený způsob odběru na 1. straně karty Odběry pro e-shop nastaven příznak Požadovat zadání dodacích údajů, zobrazí se tato sekce. Jinak nejsou dodací údaje nutné, zadávají se pouze údaje kontaktní (jako dodací údaj se použije adresa zvolené pobočky). Při zadávání dodacích údajů může registrovaný uživatel vybrat ze svých dostupných dodacích adres nebo zadat novou. Přičemž seznam dostupných adres se skládá z adres uložených přímo na kontaktní osobě s typem Eshop vytvořené daným uživatelem, základní a dodací adresy relevantního zákazníka (je-li připojen Partner).

Uživatel může zatrhnout příznak Chci zadat fakturační údaje pro doklady. V takovém případě se zobrazí další sekce obdobná sekci Dodací údaje, s možností zadat navíc ještě IČO a DIČ. I tyto adresy je možné vybrat z dostupných fakturačních adres, přičemž seznam dostupných adres se skládá z adres uložených přímo na kontaktní osobě s typem EshopF vytvořené daným uživatelem, základní a fakturační adresy připojeného zákazníka (je-li připojen Partner).

pic_3745

Obr.: 2. část stránky Doprava, platba a dodací údaje

Pole pro doplňující údaje k objednávce slouží k možnosti předání vzkazu či zadání doplňujících požadavků, návrhů apod. Pole Číslo vaší objednávky a příznak Zasílat objednávku po částech můžeme skrýt pomocí odpovídajících příznaků v Nastavení webu a e-shopu - záložka Košík.

Souhrn cen v objednávce se řídí celkovým nastavením zobrazování cen.

V případě využití služeb Heureka a Ověřeno zákazníky je naimlementován checkbox "Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky."

Stiskem tlačítka Odeslat objednávku dojde k uložení objednávky do knihy Zakázek v IS K2 a k vytvoření XML souboru jako přesné kopie objednávky pro případ, že by se v zakázce objevily nesrovnalosti. Tento XML soubor je možné zobrazit v tabulce ESOrder. Po vytvoření nového záznamu v K2 se zobrazí přehled objednávky jako 3. krok zadání objednávky. Tento přehled se již načítá z nově vzniklé zakázky.

V případě využití možnosti platby kartou je uživatel po odeslání objednávky přesměrován tlačítkem "Zaplatit" na platební bránu, je po něm žádána cena zakázky z K2.

Book Contents

Book Index

Oblíbené

Funkce Oblíbené pomáhá uživatelům udržovat si často navštěvované záznamy či jiné odkazy (jako porovnání, vyhledávání, kategorie zboží aj.) pohromadě. Možnost přidat si položku či jiný odkaz mezi oblíbené je dostupná pouze přihlášeným uživatelům.

pic_3905

Obr.: Stránka Oblíbené

Postup pro přidání položky zboží do Oblíbených je následující:

1. Na e-shopu najdeme produkt, který chceme uložit pro příště.

2. Jakmile přejdeme na detail zvoleného zboží, v těsné blízkosti popisu nalezneme ikonu ve tvaru srdce pic_1008i.

3. Kliknutím na tuto ikonu se objeví pole s upozorněním, že daný produkt přidáváme mezi Oblíbené. V tomto kroku lze ještě měnit název ukládané položky. Posléze je možné jej pouze odstranit.

pic_4864

Obr.: Upozornění - přidání položky mezi Oblíbené

4. Všechny Oblíbené položky nalezne přihlášený uživatel v menu svého účtu jako Oblíbené. Zde může uložené pozice prohlížet, zpět se k nim vracet, případně je odstranit a to prostřednictvím tří teček na konci řádku (v starší verzi e-shopu jsou uživateli k dispozici ikony pro odstranění či jiné akce).

Book Contents

Book Index

Moje košíky

Jedná se o stránku se seznamem košíků. Uživatel zde může zakládat košíky nové, přepínat se mezi již uloženými, pojmenovávat je, využít jejich obsah k aktuálnímu nákupu, příp. je ze seznamu úplně odstranit. Po rozkliknutí některého z uložených košíků vidí uživatel název košíku, případné další poznámky a obsah košíku s množstvím a jednotkovou cenou.

pic_5256

Obr.: Stránka Moje košíky

Book Contents

Book Index

Rychlá objednávka

Tato stránka umožňuje vytvořit "Rychlou objednávku" tak, že zboží vloží do košíku dle kódu zboží. Odkaz na rychlou objednávku je dostupný ve spodní části stránky.

pic_3944.png

Obr.: Rychlá objednávka

Zboží se do rychlé objednávky vkládá a vyhledává dle identifikátoru (v závislosti na verzi e-shopu) a uživatel může dále změnit požadované množství nebo položku ze seznamu odebrat.

Rychlá objednávka - šablonovací e-shop (nová verze)

Pro novou verzi e-shopu může zákazník v Rychlé objednávce využít jak kód zboží, jeho číslo, tak i zkratku, podle kterých se zboží v katalogu vyhledá. Po potvrzení nalezené položky klávesou Enter se označí počet kusů, který lze takto snadno změnit. Dalším potvrzením klávesou Enter dojde k přenesení na následující řádek. Po dokončení vkládání produktů lze hromadně vložit všechny položky do košíku přes tlačítko Vložit do košíku, příp. klávesovou zkratku Ctrl+Enter.

pic_4877.png

Obr.: Rychlá objednávka (šablonovací e-shop)

Uživatel má k dispozici tlačítka:

Přidat řádek

Přidá nové prázdné řádky rychlé objednávky

Smazat vše

Vymaže vše z vyplněného formuláře

Vložit do košíku

Vloží položky ze seznamu do nákupního košíku

Rychlá objednávka - responzivní e-shop (starší verze)

pic_3945

Obr.: Rychlá objednávka (responzivní e-shop)

Nastavení kódu zboží pro starou verzi e-shopu se provede v IS K2 v knize Weby a e-shopy - Nastavení webu a e-shopu - Stránky obecně.

Uživatel má k dispozici tlačítka:

Aktualizovat

Aktualizuje položky seznamu

Přidat řádky

Přidá nové prázdné řádky rychlé objednávky

Vymazat vše

Vymaže vše z vyplněného formuláře

Vložit do košíku

Vloží položky ze seznamu do nákupního košíku

Import CSV souboru

Objednávku vyplní z připraveného CSV souboru

Book Contents

Book Index

Zeptejte se nás

Uživatel má možnost z e-shopu pomocí odkazu nebo ikony/tlačítka "Chci napsat zprávu" poslat dotaz správci. Tyto odkazy jsou e-shopu na 3 místech - v detailu zboží, v kategorii a v zápatí stránky celého e-shopu. Do IS K2 jsou dotazy ukládány do knihy Aktivit jako aktivity zvoleného typu dle nastavení webu a e-shopu a zároveň odkazy na tyto nově vzniklé aktivity jsou uloženy dle místa vzniku na e-shopu - na kartě webu/e-shopu, kategorie nebo zboží.

pic_3950

Obr.: Zeptejte se nás - zápatí

pic_3951

Obr.: Dotaz na zboží - detail zboží

pic_3952

Obr.: Zeptejte se nás - kategorie zboží

Book Contents

Book Index

Hlídací pes

Hlídací pes je skvělá pomůcka pro ty, kteří nakupují s rozvahou a jsou ochotni si na vybraný produkt počkat v případě, že není v současné době k dispozici nebo pokud očekávají, že jeho cena do budoucna poklesne. Tato funkce je dostupná jak pro přihlášené, tak i pro nepřihlášené zákazníky.

Nastavení hlídání produktu:

1. V e-shopu lze nastavit hlídání stavů produktů prostřednictvím ikony pic_967i, která se nachází pod základními informacemi o produktu.

pic_4798
Obr.: Detail zboží

2. V nově otevřeném formuláři zákazník specifikuje, zda má zájem o hlídání ceny nebo zda čeká, až bude zboží skladem, případně může zvolit obě podmínky. V případě, že se jedná o nepřihlášeného uživatele, je potřeba zadat e-mail.

pic_4799

Obr.: Formulář Hlídání zboží

3. Nepřihlášený zákazník dostává informace od hlídacího psa prostřednictvím e-mailu, který při nastavení hlídání zadává. Přihlášený uživatel dostává informace nejen prostřednictvím e-mailu, ale má je také k dispozici v menu svého účtu.

4. Na textové stránce Hlídané zboží, se přihlášenému uživateli zobrazí veškeré položky, u nichž zvolil upozornění prostřednictvím hlídacího psa. Hlídané zboží nelze nijak upravovat – pouze odstranit prostřednictvím tlačítka Smazat.

pic_4800

Obr.: Stránka na účtu uživatele Hlídané zboží

Book Contents

Book Index

Cookies lišta

Cookies lišta

Obr.: Cookies lišta

Lišta slouží pro získání souhlasu s ukládáním a používáním cookies na webu. Zobrazí se ve spodní části obrazovky při přístupu na web ze zařízení (prohlížeče), z něhož uživatel na web doposud nepřistoupil. Po udělení souhlasu se při dalším procházení nebo další návštěvě již znovu nezobrazuje.

Umožňuje uživateli rychle udělit souhlas s ukládáním všech typů cookies nebo vybrat z jednotlivých typů cookies (preferenční, analytické, marketingové).

pic_7355

Obr.: Nastavení cookies

Změnit nastavení povolených typů cookies lze dodatečně pomocí odkazu v patičce stránky.

pic_7408

Obr.: Nastavení cookies

Pro splnění legislativní povinnosti, v souvislosti s udělováním souhlasu s ukládáním cookies, je nutné provést v K2 několik kroků:

1. upravit vkládané kódy externích služeb v nastavení e-shopu, které mohou ukládat cookies

2. upravit propojení na externí služby v Google Tag Manageru

3. připravit textovou stránku se šablonou pageCookie, která uvádí: