Book Contents

Book Index

Kampaně

Z nabídky stromového menu Kampaně můžeme otevřít knihu kampaní, vytvořit filtr kampaní, nebo vytisknout sestavy Kampaně, Vyhodnocení kampaní popř. sestavu Seznam partnerů kampaně dle zvolených aktivit.

Book Contents

Book Index

Kniha Kampaně

Kniha Kampaně je výčtem všech hromadných akcí, kdy se k jedné kampani váže množina dalších aktivit. Díky tomuto rozdělení je možné třídit aktivity do určených skupin a mít tak okamžitý přehled o účastnících kampaně a jejich reakci. Navíc lze přímo vyhodnocovat přínos konkrétní kampaně a hodnotit její úspěšnost.

Obr.: Kniha Kampaně

Kampaní se rozumí konkrétní marketingová akce, která má za úkol plošným způsobem oslovit co nejvíce potenciálních či stávajících zákazníků. V rámci kampaně pak mohou vznikat příležitosti, které už se vztahují přímo k jednomu konkrétnímu partnerovi, pro něhož je možné příležitost dále upravovat. Pokud se v rámci kampaně ozve jiný partner, který má zájem o produkt společnosti, vytvoří se pro něj nová, speciální příležitost.

Book Contents

Book Index

Základní údaje (1. strana)

Na 1. straně karty Kampaň se nachází podobné údaje jako v knize Příležitosti. Údaje záhlaví se nachází také na ostatních stranách karty Kampaně.

Obr.: Kampaně - 1. strana

Popis polí:

Typ

Výběr z možností - Nabídka, Poptávka, Nezařazené.

Zkratka

Zkratka kampaně. Touto zkratkou můžeme jednotlivé kampaně odlišit.

Popis

Konkrétnější popis dané kampaně.

Číslo

Pořadové číslo kampaně. Toto číslo je automaticky přiřazeno programem.

Stav

Stav kampaně. Pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku. Význam pole je především pro navázání dokladů na procesy WorkFlow.

Datum od

Datum, od kterého kampaň probíhá.

Datum do

Datum, do kterého kampaň probíhá.

Předpoklad realizace:

 

 

Pravděpodobnost

Odhadovaná pravděpodobnost (úspěšnost) kampaně uváděná v procentech.

 

Datum

Předpokládané datum realizace kampaně.

 

Objem

Předpokládaný objem (peněžní vyjádření) kampaně.

Vytvořil

Datum a jméno uživatele, který kampaň vytvořil.

Změnil

Datum a jméno uživatele, který kampaň změnil

Zodp. osoba

Zodpovědná osoba za konkrétní kampaň.

Středisko

Pole pro zadání střediska firmy. Upřesňující údaj.

Kód zakázky

Kód zakázky.

Prostředek

Odkaz do knihy Prostředek.

Kód 1, Kód 2, Referent

Pole umožňují uživatelské rozlišení, příp. vazbu do personalistiky. Bližší popis v kapitole Základní číselníky - Kód 1, Kód 2, Referent.

Pozn.: Všechna pole Předpokladu realizace spolu s polem Datum do mají orientační charakter a jejich význam závisí na vnitřní metodice každého uživatele. Jejich využití a další vazba do jiných „míst“ v programu se provádí pomocí speciálního skriptu (programu) nebo registrovaných funkcí, které jsou vytvořeny každému uživateli IS K2 „na míru“ a jsou tudíž jako celý modul Marketing modifikovatelné.

Na této straně je, stejně jako v jiných modulech IS K2, možné pracovat s poznámkami. Bližší popis práce s poznámkami je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly K2 - Poznámky.

Book Contents

Book Index

Seznam aktivit (2. strana)

Na 2. straně kampaně jsou opět zobrazeny všechny aktivity, které mají na své 1. straně vloženu danou kampaň. Nové aktivity se na této kampani zakládají klávesami Shift+F6, případně je odvozujeme od již existující aktivity klávesami Ctrl+F6 jako podřízené. Princip zobrazování a třídění aktivit je na této straně stejný jako na kartě Partnera.

Obr.: Kampaně - 2. strana - Setřídění podle stromu aktivit

Nad kampaní je vhodné zvolit pro setřídění aktivit podle partnerů, protože ihned vidíme, kolikrát jsme s daným partnerem v rámci kampaně komunikovali.

Book Contents

Book Index

Kalendář (7. strana)

Tato strana je shodná se 7. stranou karty Partnera. Popis je uveden v kapitole Partneři - Karta Partnera - Kalendář (7. strana).

Book Contents

Book Index

Komentář a Dokumenty (8. a 9. strana)

Dokumenty ke kampaním můžeme vkládat opět na 9. straně. (Způsob vkládání je popsán v kapitole Partneři.)

Book Contents

Book Index

Sestavy nad Kampaněmi

Book Contents

Book Index

Kampaně

Číslo procesu: CRM002

Ident. č. sestavy: SCRM031

Soubor: MK_KAMP.AM

Popis sestavy: Tato sestava zobrazuje zkratku a popis dané kampaně. Dále jsou zde vidět aktivity příslušné kampaně seskupené podle partnera. Sestava obsahuje základní informace o aktivitách jako je Zkratka, Datum, Typ, Kontaktní osoba, Mobilní telefon a Telefon. Pomocí parametru lze zobrazit k jednotlivým aktivitám také jejich komentář.

Adresa ve stromu: [Marketing - CRM] [Kampaně]

Parametry sestavy:

Komentar - Ne

Ano - v sestavě se u aktivit zobrazí také jejich komentář; Ne - komentář se nezobrazí.

Book Contents

Book Index

Seznam partnerů kamp. dle zvolených akt.

Číslo procesu: CRM004

Ident. č. sestavy: SCRM037

Soubor: SHOWPARTNERSFROMCAMPAIGN.AM

Popis sestavy: Sestava zobrazuje aktivity podle partnerů u zvoleného obchodníka. V sestavě jsou uvedeny zvolené aktivity dané kampaně. Ty jsou zde setříděny podle partnera a jsou vztaženy vždy ke konkrétnímu obchodníkovi resp. kontaktní osobě z karty Partnera.

Adresa ve stromu: [Marketing - CRM] [Kampaně]

Parametry sestavy:

BlackAndWhite - Ne

Ano - sestava se tiskne pouze černobíle.

Sestavu lze spustit pouze na 2. straně knihy Kampaně. Po spuštění se zobrazí formulář, ve kterém je možné zadat sestavě některé parametry.

pic_1216

Obr.: Formulář Parametry

V tomto formuláři je možné zvolit typy aktivit, které se mají v sestavě zobrazovat. To je možné v poli Existující aktivity typu. Uživatel zde může vybrat více typů aktivit a je nutné je oddělit středníkem. Výběr se provádí pomocí tlačítka Vybrat, které otevře číselník typů aktivit. Sestava bude zobrazovat pouze v tomto poli zadané typy aktivit. Pokud tedy uživatel zvolí např. aktivity typu APP - schůzka, bude sestava vypovídat o tom, s kým měl obchodník schůzku v rámci této kampaně. Obchodníka (zodpovědnou osobu), jehož aktivity budou v sestavě zobrazeny, určí uživatel v poli Obchodník. Pokud je obchodník zadán, tisknou se pouze aktivity toho partnera, který má jako zodpovědnou osobu nastavenou na 1. straně své karty vybraného obchodníka.

Formulář umožňuje také nastavení setřídění aktivit. To se provede zatrhnutím jedné z voleb v sekci Setřídění. Sestavu je možné třídit Abecedně, dle Akvizice, Pravděpodobnosti, Data realizace, Objemu. Zatrhnutím volby Kont. osoba ze 4. strany partnera dojde k seskupení aktivit v sestavě dle osoby uvedené v tomto poli.

SHOWPARTNERSFROMCAMPAIGN

Book Contents

Book Index

Vyhodnocení kampaní

Číslo procesu: CRM004

Ident. č. sestavy: SCRM032

Soubor: VYHODNOTKAMPAN.AM

Popis sestavy: Sestava zobrazuje vyhodnocení průběhu kampaně. Jsou zde zobrazeni partneři kampaně seskupeni do několika skupin - Pozvaní, Účastníci, Smlouvy a Odmítnutí. Každou ze skupin je možné rozbalit. Záznamy partnerů jsou dále dělené na stávající a nové.

 

"Stávajícím" se rozumí partner, který již má dodavatele/odběratele a zároveň má daný odb./dod. na záložce doklady aspoň jeden doklad ZAK, VYD, VF, OBV, PRI nebo PF, přičemž si sledovaný doklad definuje uživatel v úvodním formuláři. Pokud je nalezen aspoň jeden ze sledovaných dokladů, kde datum vystavení dokladu je menší než potvrzení aktuální kampaně nebo v případě, že není kampaň potvrzena pak datum vystavení dokladu je menší než "datum do" kampaně.

 

Rozdělení partnerů do skupin je určeno aktivitami. Typ aktivity pro určení jednotlivých skupin je možné zadat ve vstupním formuláři sestavy.

Adresa ve stromu: [Marketing - CRM] [Kampaně]

Parametry sestavy:

bez parametrů

Ve vstupním formuláři, který se zobrazí po spuštění sestavy, je možné nastavit typy aktivit pro jednotlivé části a lze vybrat sledovaný druhy dokladů, podle kterých se určuje stav Stávající partner.

pic_1222

Obr.: Formulář Parametry pro sestavu Vyhodnocení kampaní

Popis polí:

Typy aktivit pro Pozvané

Pole pro určení typů aktivit pro identifikaci skupiny Pozvaní.

Typy aktivit pro Účastníky

Pole pro určení typů aktivit pro identifikaci skupiny Účastníci.

Typy aktivit pro Smlouvu

Pole slouží k určení typů aktivity pro smlouvu. Těmito typy aktivit se v sestavě identifikuje skupina Koupili.

Typy aktivit pro Odmítnutí

Pole k určení typů aktivit pro Odmítnutí. Těmito typy je identifikována v sestavě skupina Odmítli.

Podmínky stávajícího zákazníka

Zatrhnou se sledované doklady. Pro vyhodnocení stavu "Stávající" se sledují jen zatržené doklady. Je-li nalezen pro příslušného dodavatele/odběratele daného partnera jeden ze sledovaných dokladů jehož datum vystavení je menší než datum potvrzení aktuální kampaně nebo v případě, že není kampaň potvrzena pak datum vystavení dokladu je menší než "datum do" kampaně, pak je daný partner považovaný za "Stávající".