Book Contents

Book Index

Novinky ve verzi

Book Contents

Book Index

Novinky K2 iris.01

Book Contents

Book Index

Univerzální formuláře

Book Contents

Book Index

Nová hromadná změna – Přidat přílohy

Na datových modulech, kterým lze přiřadit dokumenty, je možno spustit nové hromadné akce "Přidat přílohy" a "Importovat a přidat přílohy". Akce lze spustit nad označenými záznamy nebo nad záznamy v kontejneru.

Akce "Přidat přílohy" otevře číselník Dokumenty. Lze vložit jeden i více dokumentů najednou (označením a klávesou Enter). Vybrané dokumenty se připojí na záložku Přílohy.

Akce "Importovat a přidat přílohy" zobrazí výběr typu dokumentů, po zvolení typu se zobrazí okno pro výběr souboru, kde je možno vybrat 1 i více souborů. Po potvrzení výběru se tyto soubory importují do DM dokumentů a zároveň se připojí na záložku Přílohy.

Book Contents

Book Index

F9 zobrazení skriptů a sestav na úrovni všech vlastních firem

Je-li v univerzálních formulářích v F9 (Skripty a sestavy) zapnut Servisní režim, pak se zobrazí skripty a sestavy zařazené na úrovni všech vlastních firem. Toto platí také pro Správu filtrů, grafů a tabulek.

Book Contents

Book Index

Filtrování v novém uživatelském rozhraní

Od verze K2 iris byl přepracován formulář pro definici filtrů. Nově lze filtrovat záznamy také ve webové K2.

Book Contents

Book Index

Základní číselníky a podpůrné moduly

Book Contents

Book Index

Nové pole Spotřební daň na kartě Zboží

Na kartu Zboží jsme přidali pole Spotřební daň. Pole se naplní automaticky při výběru Nomenklatury spotřební daně a lze jej změnit.

Na položky dokladů se vloží spotřební daň, zadaná v tomto novém poli.

V rámci inicializace verze se pole Spotřební daň na kartě Zboží naplní spotřební daní, která je zadána v Nomenklatuře.

Book Contents

Book Index

Nové právo pro editaci číselníku Typy elektronických adres

Do části Marketing/Elektronické adresy bylo přidáno právo Změna číselníku typu elektronických adres. Pokud bude nastaveno, pak uživatel může změnit typy elektronických adres, pokud nebude nastaveno, zobrazí se chybová hláška se sdělením, že toto právo není nastaveno.

Právo je ve výchozím stavu nenastaveno.

Book Contents

Book Index

Rozdělení vybraných polí na Dod./Odb. na samostatnou hodnotu v nákupu a prodeji

Ve verzi K2 iris došlo k rozdělení vybraných polí na Dod./Odb. na samostatnou hodnotu v nákupu a prodeji. Nově je také možnost u těchto vybraných polí definovat hodnotu polí zvlášť pro různé multi company. Rozdělení se týká polí:

Způsob platby

Způsob dopravy

Způsob odběru

Dodací podmínky

Forma objednávky

Na samostatnou hodnotu v nákupu a prodeji byla rozdělená pole:

Povolené způsoby dopravy

Povolené způsoby platby

Book Contents

Book Index

Moje kancelář

Book Contents

Book Index

Workflow

Book Contents

Book Index

Rozdělení postupů a procesů na vlastní firmu

Byla přidána nová funkce na rozdělení postupů a procesů na vlastní firmu. Ve Správce- Systém- Správa multicompany je možné v modulu Postupy workflow rozdělit postupy na vlastní firmy. Tímto úkonem se rozdělí také procesy. Název vlastní firmy nalezneme poté v preview záznamu.

Book Contents

Book Index

Podpora modulů z NO jako produkt workflow

Po zatrhnutí pole Produkt workflow v návrháři objektů, se po provedení akcí (např. Deploy), začne modul nabízet při práci s workflow. Novinkou oproti verzi Ori je, že lze povolit více modulů.

Book Contents

Book Index

Marketing

Book Contents

Book Index

Logobox - webová služba pro přidání Loga firmy

Logobox je webová služba, která umožňuje stažení Loga konkrétní firmy podle jejího IČO (podobná funkčnost jako je ARES, Creditcheck apod.). Službu je možné spustit na kartě Partnera v preview. Po spuštění funkce se nahraje logo do K2.

V souvislosti se službou Logobox bylo přidáno nové pole do knihy partnerů, které zobrazuje Logo dané firmy. Také byla vytvořena plánovaná úloha Aktualizace log partnerů, která bude pro nově vzniklé firmy tyto loga automaticky nahrávat.

Book Contents

Book Index

Nákup/Prodej

Book Contents

Book Index

Knihy Položky prodeje a Položky nákupu (ošetření právy)

Pro vstup do knihy Položky prodeje je potřeba mít aspoň jedno z uživatelských práv na prohlížení některého z dokladu prodeje. Tedy zakázky, objednávky přijaté, rezervačního listu, výdejky, dodacího listu vydaného nebo faktury vydané. Analogicky to platí i pro vstup do knihy Položek nákupu. tam je potřeba mít aspoň jedno právo prohlížení na doklad objednávka vydaná, potvrzení dodání, příjemka nebo faktura přijatá.

Book Contents

Book Index

Vytváření zálohy ze zakázky/objednávky vydané

Při vytváření zálohy k zakázce (objednávce vydané) je umožněno počítat % zálohy z celkové částky zakázky (objednávky vydané) zatržením volby % z celkové částky.

Book Contents

Book Index

Knihy prodeje - možnost nastavit Datum účetního případu faktury podle Data potvrzení výdejky

Do knih prodeje do parametru Datum účetního případu byla přidána další hodnota "Datum potvrzení výdejky".

Pokud bude nastavena tato nová hodnota, při vytvoření nové faktury se Datum úč. případu faktury nastaví dle nejvyššího data potvrzení výdejky na položkách faktury.

Book Contents

Book Index

Realizace požadavků - Kódy zakázek

Funkce Realizace požadavků - Objednávky / Převodky / Interní zakázky podporují nově řešení pro kódy zakázek. Objednání v rozpadu na kódy zakázek aktivujeme volbou Rozpadat na kódy zakázek. Dále je v této souvislosti nutno stanovit tzv. Kód zakázky pro zaokrouhlení. Na tento kód zakázky se bude objednávat množství, které vznikne zaokrouhlením požadovaného množství dle podmínek dodavatelských ceníků a také množství, které je dáno požadavky na minimální / maximální stav skladu.

Book Contents

Book Index

Ověření DIČ nad vybranými doklady nákupu a prodeje

Pro doklady zakázek, objeednávek vydaných, faktur vydaných i přijatých, záloh poskytnutých i přijatých, ostatních závazků a pohledávek lze zavolat funkci Ověření DIČ (VIES). Pro každý doklad se uloží datum, hodnocení a číslo konzultace (unikátní kód) a těmito hodnotami lze například Finančnímu úřadu dokázat, že pro daný doklad byl odběratel nebo dodavatel ověřen. Funkce je dostupná ze záložky Funkce v ribbonu dokaldu nebo stiskem tlačítka pro VIES v hlavičce dokladu.

Book Contents

Book Index

Zrušeno pole SCB na dokladech

Z formuláře dokladů nákupu, prodeje a dalších bylo odstraněno ze záložky Platební podmínky pole SCB. Pole se vyskytovalo na dokladech:

Book Contents

Book Index

Zobrazení slevy v dokladu prodeje, pokud je sleva zadaná v Definici cenových skupin na kartě odběratele

Pokud je zadaná sleva na kartě odběratele v části Definice cenových skupin, pak se tato sleva už nedoplní do pole Sleva na položce prodeje, ale zobrazí se jako nový záznam v části Průběh výpočtu ceny na položce prodeje.

Book Contents

Book Index

Logistika

Book Contents

Book Index

Sumační zóny skladu

Umožnili jsme vytvářet sumační zóny skladu. Do sumační zóny mohou patřit pouze zóny z jednoho skladu. Na kartách zón lze sledovat skladovou evidenci po jednotlivých umístěních zóny, a v Panelu náhledu souhrnné údaje skladové evidence.

Book Contents

Book Index

Logistický manažer - Řízení logistických úloh

Vytvořili jsme nástupce modulu Logistické úlohy s názvem Logistický manažer. Hlavní vlastnosti a funkce:

Book Contents

Book Index

Externí šarže

Evidenci šarží jsme rozšířili o možnost evidovat externí šarže.

Externí šarže lze využít pro jedinečné značení dodávek od dodavatele, kdy dodávka jedné externí (dodavatelské) šarže může být v systému K2 rozdělena na více položek / více příjmů (např. různé doklady) a tedy na více interních K2 šarží. Druhým využítím externích šarží je značení výrobních dávek vlastní výroby, kdy opět jednu externí šarži (výrobní šarži) lze realizovat více odvody, tedy více interními K2 šaržemi.

Book Contents

Book Index

Výroba

Book Contents

Book Index

Rozvrhování operací

Novinky v rozvrhování operací v knize Zdrojů a Pracovišť:

Book Contents

Book Index

Výrobní manažer

Pro vytváření průvodek a plánování výroby je v K2 iris nový nástroj, který nese název Výrobní manažer.

Výrobní manažer je nástroj, který kombinuje funkce pro vytváření průvodek Dispečera a zároveň nabízí možnosti pro plánování výroby, které nabízel i oddělený Plánovač. Smyslem tohoto Výrobního manažera je nahrazení Dispečera a Plánovače kvůli končící podpoře šedých formulářů. Výrobní manažer nabízí nové možnosti, například pohled na Termínovou spolehlivost prodeje, konfiguraci pro spuštění v různých režimech a lze jej spustit v samostatné záložce, díky čemu si už neblokujete zbytek K2. Je zde použita nová komponenta pro grafické zobrazení plánu výroby, kterou můžete znát z modulu Projekty. Proběhlo určitá selekce použivaných a méně použivaných funkcí Dispečera a Plánovače, tak aby Výrobní manažer byl jednodušší a uživatelsky přívětivější.

Book Contents

Book Index

Finance

Book Contents

Book Index

Bankovní API pro KB - Notifikace o nových pohybech na účtu

Do napojení na bankovní API Komerční banky byla přidána možnost zapnout přijímání notifikací o nových pohybech na účtu. Tato funkcionalita u KB existuje pro obejití limitu na počet dotazů za hodinu na jejich API. Pokaždé, když dojde k nějaké transakci, banka pošle na K2 API zprávu o tom, že k této změně došlo a K2 může bezprostředně po obdržení této informace stáhnout informace o nových pohybech na účtu. Je-li v K2 tato akce zapnuta, stahují se z účtu transakce automaticky.

V nastavení bankovního API v knize bankovních účtů přibyly dvě tlačítka. Tlačítkem "Přihlásit se do KB" může uživatel spustit akci přihlášení ke svému účtu, aby mohl povolit stahování informací ze svého účtu a nemusel to tak spouštět až při samotném stahování informací v bankovních výpisech. Aby toto tlačítko mohl zmáčknout, musí nejdříve vyplnit URL adresu K2 API. Jakmile je je uživatel přihlášený a jeho přistupové informace jsou uloženy v K2, povolí se stisknutí druhého tlačítka Zapnout notifikace, které slouží k zapnutí/vypnutí služby posílání notifikací. Textová hodnota taky indikuje momentální stav zapnutí/vypnutí této služby. Je-li tato služba zapnutá, měly by se do K2 automaticky stahovat informace o nových pohybech na účtu. Momentálně pokaždé dochází ke stažení všech transakcí, které jsou nejvýše den staré, starší transakce musí být staženy manuálně.

Book Contents

Book Index

Inventarizace pokladen

Byla vytvořená nová funkce Inventarizace pokladen, která slouží k porovnání skutečného stavu bankovek na pokladně se zůstatkem pokladny v účetnictví.

Funkce se spouští nad posledním pokladním dokladem v knize pokladních dokladů z ribbonu, záložky Funkce. Po spuštění funkce Inventarizace pokladen proběhne přepočet zůstatku ve zvolené knize pokladen a otevře se formulář „Výčetka“. Ve formuláři uživatel doplní skutečné množství bankovek a mincí z pokladny, pohybuje se pomocí myši nebo šipek a pro zapsání hodnoty stiskne klávesu Enter. Po stisknutí tlačítka Rozdíl dojde k vyčíslení rozdílu mezi údaji zadanými ve výčetce a zůstatkem pokladny v účetnictví. Pokud by byl rozdíl jiný než 0, dojde k aktivaci pole pro zápis komentáře, kam uživatel zapíše důvod rozdílu. Inventarizaci uložíme tlačítkem Ulož a následně ji můžeme tlačítkem Tisk vytisknout. Funkce se ukončí tlačítkem Ulož a opusť.

Výčetku je možné editovat tak, že nad pokladním dokladem s provedenou inventurou se znovu spustí funkce Inventarizace pokladen. Zobrazí se formulář Výčetka s uloženými hodnotami, které může uživatel opravit, uložit a znovu vytisknout. Informace z výčetky se uloží do xml pole hlavičky pokladního dokladu. U pokladního dokladu, ke kterému byla vytvořená inventura se zobrazí v preview modrá ikona „i“.

Inventarizaci pokladen je možné provést pro pokladny v měně Kč, EUR, HUF, PLN a $. V menu ve formuláři Výčetky je možné použít funkci Editace bankovek a mincí pro měny, kde lze přidat další měnu nebo provést editaci bankovek a mincí některé ze stávajících měn.

Book Contents

Book Index

Karty bankovních dokladů - Typ položky

Na Karty bankovních dokladů bylo přidáno pole Typ položky, kam je možné zadat:

Po výběru karty bankovních dokladů se zadaným Typem položky na položce bankovního výpisu dojde ke změně typu položky z N (nespárováno), P (příjem), V (výdej) na typ zadaný na kartě bankovního dokladu.

Book Contents

Book Index

Saldokonto k datu - nová sestava Inventarizace pohledávek a závazků

Byla vytvořená nová sestava Inventarizace (InventoryToDate.AM), která se spouští z F9 nad knihou saldokonto k datu. Sestava zobrazí přehled nezaplacených faktur vydaných, přijatých, ostatních závazků a ostatních pohledávek a nevyčerpaných záloh přijatých a vydaných k danému zákazníkovi k danému datu (Hodnoty k datu v knize Saldokonto k datu). Implicitně sestava tiskne zvlášť Inventarizaci pohledávek a zvlášť Inventarizaci závazků. Pokud bude nastaven parametr SurveyTogether na Ano, vytiskne Inventarizaci pohledávek a závazků dohromady.

Sestava je alternativou sestavy Saldokonto - inventarizace (OUL_Survey.AM). Obě sestavy jsou koncipované jako dopis, ale nová sestava Inventarizace (inventoryToDate.AM) zobrazuje data z knihy Saldokonto k datu.

Book Contents

Book Index

Modernizace zápočtu

Funkce pro Zápočet byla přepracována do univerzálních formulářů.

Zápočet se spouští nad modulem Dodavatelé/odběratelé ze záložky Funkce, sekce Zápočet.

Před vytvořením návrhu zápočtu je potřeba provést Konfiguraci vytváření zápočtu, kde se nastaví zápočtová kniha, měna a další parametry pro vytváření zápočtu.

Formulář zápočtu zobrazí seznam pohledávek a závazků, které lze s vybraným zákazníkem vzájemně započíst. Formulář se zobrazí nejprve v režimu „Návrh“, ve kterém je možné sestavit návrh zápočtu. Po stisknutí tlačítka Vytvořit návrh zápočtu vzniká Bankovní příkaz. Vytvořený návrh zápočtu je uložen a je možné jej zobrazit a upravit v režimu "Editace uložených návrhů", kde jej lze pomocí tlačítek v ribbonu Potvrdit/Odpotvrdit, Stornovat, Vytvořit zápočet. Stisknutím tlačítka Vytvořit zápočet je vytvořen Bankovní výpis a zápočet je vypořádán.

Z formuláře Zápočtu v režimu "Návrh" lze vytisknout sestavu Zápočet – Seznam závazků a pohledávek (OffsetLD.AM).

Z formuláře Zápočtu v režimu "Editace uložených návrhů" se tiskne sestava Zápočet – Náhled (Offset.AM). Sestavu lze vytisknout také na zápočtovém bankovním příkaze nebo výpise.

Vytvořit vlastní zápočet je možné také v jednom kroku z režimu "Návrh". Vytvoří se najednou bankovní příkaz i výpis a zápočet je rovnou vypořádán.

Funkci Zápočet lze přidat do „Oblíbených“ pomocí shortcutu (Nový – Finance – Zápočet). Je nutné vyplnit konfiguraci.

Původní skript pro vytváření zápočtu OffsetN.PAS byl zrušen.

Book Contents

Book Index

Účetnictví

Book Contents

Book Index

Zobrazení jednoduché fakturační adresy v modulu DPH

Pokud je na prvotním dokladu zatrženo pole DIČ z adresáta a zákazník, který je uveden na dokladu, má na kartě Dod./Odb. zatrženo pole Neevidovat, v položkách Dokladů DPH a v sestavách pro přiznání k k DPH a Kontrolní hlášení se v názvu firmy zobrazí Název jednoduché adresy (pokud je na dokladu zadán).

Book Contents

Book Index

Nová sestava Doklady, které nevstoupily do výpočtu DPH

Vytvořili jsme novou sestavu Doklady, které nevstoupily do výpočtu DPH (VATD_Check.AM). Sestava zobrazí doklady, které mají Datum UZP v kontrolovaném období a nejsou načteny do žádného dokladu DPH. Kontrolují se faktury, zaplacené zálohy, ostatní pohledávky a závazky, pokladní doklady s položkami typu Příjem a Výdej a interní doklady s položkami typu Výstup a Vstup.

Book Contents

Book Index

Zrušení skriptu a sestavy Uskutečněná zdanitelná plnění v režimu PDP

Byl zrušen skript Příloha UZP - v režimu přenesené daňové povinnosti (FA_RevCharg.PAS) a sestava Uskutečněná zdanitelná plnění v režimu přenesení daňové povinnosti (FA_RevCharg.AM). Jedná se o přílohu k Přiznání k DPH, která se podávala do r. 2015. Aktuálně již není důvod tuto sestavu tisknout.

Book Contents

Book Index

Přesunutí parametrů silniční daně do Správy multi company

Zrušili jsme funkci Parametry silniční daně ve stromovém menu a na Členovi skupiny. Parametry silniční daně byly přesunuty do Správy multi company - záložka Silniční daň. Parametry lze nastavit po stisknutí tlačítka Přiznání k silniční dani - nastavení parametrů.

V inicializaci verze se parametry silniční daně, nastavené na Členech skupiny, přesunou do firem, které mají vazbu na příslušného člena skupiny. Do ostatních firem se přesunou parametry, které byly zadány ve funkci Parametry silniční daně.

Book Contents

Book Index

Nastavení zobrazených sloupců ve funkcích Hlavní kniha ve sloupcích a Ekonomická analýza ve sloupcích

Do nastavení funkcí Hlavní kniha ve sloupcích a Ekonomická analýza ve sloupcích jsme přidali tlačítko Zobrazit sloupce. Po stisknutí tlačítka lze hvězdičkou označit sloupce, které se mají zobrazovat.

Book Contents

Book Index

Zatrhávací pole „DIČ z adresáta na dokladech prodeje“ na kartě Dodavatelé - Odběratelé

Na kartu Dodavatelé – Odběratelé bylo přidáno na záložky Prodej a Daně a účtování nové zatrhávací pole „DIČ z adresáta na dokladech prodeje“.

Pokud je pole zatrženo, na Faktuře vydané a Přijaté záloze se převezme nastavení z karty Dodavatele-Odběratele:

Zatrhne na dokladu „DIČ z adresáta na dokladech prodeje“.

Plní DIČ z adresy centrály, pokud je na kartě zákazníka zatrženo Fakturační adresa z centrály.

Na Dokladech DPH pak plní DIČ z adresáta.

Book Contents

Book Index

Změny v Silniční dani 2022

Zákonem č. 142/2022 Sb., který novelizoval kromě jiného zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční byly provedeny změny ve zdaňování vozidel. Tento zákon nabývá účinnosti od 1. 7. 2022, přičemž podle přechodných ustanovení se použije za celé zdaňovací období 2022, tj. má zpětnou účinnost od 1. 1. 2022. Více informací na stránkách Finanční správy (https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane/silnicni-dan/informace-stanoviska-a-sdeleni/2022/informace-k-novele-zakona-o-dani).

V souvislosti s oznámenými změnami v Silniční dani byly provedeny následující úpravy v systému K2:

Formulář Přiznání k silniční dani – výpočet a export (VOZ_RTD.PAS) a Parametry silniční daně (VOZ_RTDP.PAS) jsou přepracovány do univerzálních formulářů.

Nové sazby silniční daně je možné naimportovat do K2 prostřednictvím skriptu Import číselníku silniční daně (VOZ_RoadTaxRates.PAS).

Do knihy Vozidel byly přidány nové záznamy do číselníku Druh karoserie. Pro účely silniční daně je nutné vybrat z číselníku: BA – nákladní automobil, BB – skříňový automobil, BC – tahač návěsu, BD – silniční tahač, O – přípojné vozidlo.

Na kartě vozidla musí být pro vytvoření Přiznání k silniční dani vyplněno: Druh karoserie, Hmotnost, Druh vozidla, Počet náprav a Silniční daň.

Skript Přiznání k silniční dani – výpočet a export (VOZ_RTD.PAS) provede výpočet silniční daně pro jednotlivá vozidla za celý rok. Při vystavení závazku se do položek za jednotlivá vozidla vloží částka za celý rok.

Byla zrušena kniha Záznamy pro silniční daň a sestava Výpis služebních jízd soukromými vozidly, protože osobní automobily již není nutné pro potřeby silniční daně evidovat.

Více informací naleznete zde.

Book Contents

Book Index

Modernizace Kontroly zaúčtování DPH

Upravili jsme parametr Kontrolovat zaúčtování DPH pro typ daně nezařazený do DPH a OSS – nově se při zatržení tohoto parametru nezobrazí v chybách zaúčtované doklady s typy daní zadané v aktuální multi company v parametru OSS (OG, OS, OI, OM).

Při kontrole zaúčtování DPH se nyní berou v úvahu Doplňující filtry pro knihu Nezaúčtováno nastavené ve Správě Multicompany.

Lze vytisknout sestavu Kontrola zaúčtování DPH (CHECKVAT_LIST.AM).

Byla zrušena sestava CVAT_SEZ01.AM.

Book Contents

Book Index

Modernizace Kontroly zaúčtování pohledávek, závazků a plateb

Kontrola zaúčtování pohledávek, závazků a plateb je přepracována do funkce v univerzálních formulářích.

Po spuštění funkce se zobrazí formulář, ve kterém je přednastaven předchozí měsíc, minimální rozdíl částek ke kontrole.

Kontrolují se všechny účty použité na typech dokladů, které jsou označeny v pravém panelu.

Po stisknutí „Zkontrolovat zaúčtování“ se výsledky kontroly zobrazí v tabulce formuláře.

Při příštím spuštění kontroly se předchozí nastavení bude pamatovat.

Při kontrole se nyní berou v úvahu Doplňující filtry pro knihu Nezaúčtováno nastavené ve Správě Multicompany.

Lze vytisknout sestavu Kontrola zaúčtování pohledávek, závazků a plateb (CHECKRELATIONSPAYMENTS_LIST.AM).

Byly zrušeny sestavy KK_FA_PL.AM, KK_Fa_PLX.AM, CheckPosting_Advance_Payments.AM.

Book Contents

Book Index

Modernizace Kontroly zaúčtování skladů

Kontrola zaúčtování skladů je přepracována do funkce v univerzálních formulářích.

Po spuštění funkce se zobrazí formulář, ve kterém je přednastaven předchozí měsíc, minimální rozdíl částek ke kontrole.

Do pole Nekontrolovat tyto druhy účtování je možné vložit druhy účtování, které se nezahrnou do kontroly zaúčtování skladů.

Kontrolují se všechny účty použité na typech dokladů, které jsou označeny v pravém panelu.

Po stisknutí tlačítka „Zkontrolovat zaúčtování“ se výsledky kontroly zobrazí v tabulce formuláře.

Při příštím spuštění kontroly se předchozí nastavení bude pamatovat.

Při kontrole se nyní berou v úvahu Doplňující filtry pro knihu Nezaúčtováno nastavené ve Správě Multicompany.

Lze vytisknout sestavu Kontrola zaúčtování skladů (CHECKSTOCKLIST.AM).

Byly zrušeny sestavy KK_U_Skl.am, KK_U_SklX.am, KK_U_Skl_sql.am.

Book Contents

Book Index

Modernizace Kontroly zaúčtování majetku

Kontrola zaúčtování majetku je přepracována do funkce v univerzálních formulářích.

Po spuštění funkce se zobrazí formulář, ve kterém je přednastaven předchozí měsíc, minimální rozdíl částek ke kontrole.

Kontrolují se všechny účty použité na typech dokladů, které jsou označeny v pravém panelu.

Po stisknutí „Zkontrolovat zaúčtování“ se výsledky kontroly zobrazí v tabulce formuláře.

Při příštím spuštění kontroly se předchozí nastavení bude pamatovat.

Lze vytisknout sestavu Kontrola zaúčtování majetku (CHECKASSET.AM).

Byla zrušena sestava Asset_CheckPosting.AM.

Book Contents

Book Index

Majetek

Book Contents

Book Index

Přidány parametry pro další uživatelské setřídění do sestav Výpis majetku a Výpis majetku-základní

Do sestav Výpis majetku (AssetStatement.AM) a Výpis majetku – základní (BasicAssetStatement.AM) byly přidány parametry:

- GroupBy2 – 2. seskupení

- GroupByAccount2 – Účet pro 2. seskupení

Book Contents

Book Index

Přidání Popisu do funkce Změna kódů v majetku

Do vstupního formuláře funkce Změna kódů jsme přidali Popis. Zadaný popis se uloží do Změny kódu majetku.

Book Contents

Book Index

Mzdy

Book Contents

Book Index

Přehled o výši pojistného - oprava, storno

Byla upravena sestava Přehled o výši pojistného (MZD_VYSR.AM).

V případě opravného přehledu nebo storna je potřeba nastavit parametr XML_TYPE na odpovídající hodnotu a nastavit také parametry - XML_corrIDStorna a XML_Note. Program na tto nově upozorní, pokud je přehled spuštěn s parametrem jako opravný nebo storno a tyto parametry vyplněny nejsou.

Pokud je zároveň vyplněn parametr ElectronicSubmissionBoook, tedy přehledy se zasílají přes Elektronické podání, pak se program zeptá, zda identifikátor stornovaného/opravovaného přehledu načíst z knihy pro elektronická podání. Po odpovědi ANO se otevře kniha Elektronická podání a opravovaný/stornovaný přehled se vybere pomocí ENTER nebo dvojkliku na odpovídajícím záznamu. Tím dojde k načtení čísla podání do parametru XML_corrIDStorna a není potřeba tento parametr vyplňovat ručně.

Book Contents

Book Index

Potvrzení pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění - úpravy

Do sestavy Potvrzení pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění (PDP_ChildOrderConfirm.AM) byl přidán parametr ChildValidFrom - zobrazit "Datum platnosti od", implicitně nastaven na hodnotu NE - chování stejné, jako dosud - u rodinného příslušníka se zobrazí datum zadané na vstupním formuláři.

Při nastavení parametru na ANO se zobrazí na sestavě Datum od z rodinného příslušníka.

Book Contents

Book Index

Výpočet nároku na dovolenou

Při výpočtu předpokládaného nároku na dovolenou se nově zohledňují dlouhodobé nepřítomnosti zadané na pracovním vztahu. Pokud zde žádné zadané nepřítomnosti nejsou, pak se budoucnost stejně jako dosud bere jako plně odpracovaný předpoklad.

Pokud tedy chceme, aby výpočet zohlednil nějakou nepřítomnost během roku, o které již víme, že nastane, pak je potřeba ji pro výpočet nároku na dovolenou zadat do položek na Pracovním vztahu - Dlouhodobé nepřítomnosti.

Dlouhodobé nepřítomnosti se budou brát v potaz všude tam, kde se počítá předpokládaný nárok na dovolenou. Tedy v těchto případech:

Dlouhodobé nepřítomnosti se použijí za určitých podmínek i při použitá tlačítka Výpočet nároku na straně Před výpočtem v knize Mzdové údaje - zde výpočet nároku probíhá do aktuálního období ze skutečně vypočtených hodnot a období budoucí (případně také aktuální období, pokud není spuštěn kontrolní výpočet) se bere jako plně odpracované (zde se tedy jedná o předpoklad), pokud nebudou na pracovním vztahu zadány dlouhodobé nepřítomnosti. Pokud tedy chceme, aby výpočet v tomto případě zohlednil nějakou nepřítomnost během roku, o které již víme, že nastane, pak je potřeba ji pro výpočet nároku na dovolenou zadat do položek na Pracovním vztahu - Dlouhodobé nepřítomnosti

Book Contents

Book Index

Web a e-shop

Book Contents

Book Index

Odběry pro eshop - nové pole Dodací podmínky

V knize Odběry pro eshop bylo přidáno nové pole Dodací podmínky. Hodnota zadaná v tomto poli se při odeslání objednávky z eshopu vyplní do pole Dodací podmínky na zakázce v K2.

Pokud jsou Dodací podmínky definovány v knize Odběry pro eshop i na kartě Dodavatele/Odběratele, pak se do zakázky doplní hodnota z knihy Odběry pro eshop.

Book Contents

Book Index

Textové stránky - nové pole Indexace textových stránek

Na kartě Textové stránky, záložka Základní údaje, bylo přidáno nové pole Typ indexace stránky. Hodnota tohoto pole určuje, jakým způsobem má být daná textová stránka indexována roboty vyhledávačů.

Pokud v poli není zadána žádná hodnota, pak se textová stránka indexuje jako typ Index follow.

Book Contents

Book Index

Obecné nastavení webu, eshopu - volba Čisté URL se zanořením

Do Obecného nastavení e-shopu, záložka Nastavení URL adres, byla přidána nová volba Čisté URL se zanořením.

Při zatrhnutí této volby se na webu bude čistá URL zobrazovat se zachovanou strukturou (zanořením).

Book Contents

Book Index

Funkce Překlad polí (Ctrl+F11) - lze spustit z ribbonu

Funkci Překlady polí (Ctrl+F11) lze nyní spustit přímo z ribbonu (záložka Domů). Funkce je v ribbonu dostupná pouze v modulech, které překlady polí podporují.

Book Contents

Book Index

Funkce Překlad polí (Ctrl+F11) - nová tlačítka pro export a import překladů do Excelu

Funkce Překlady polí (Ctrl+F11) obsahuje nově tlačítka Exportovat překlady do Excelu a Importovat překlady z Excelu.

Tlačítko pro Export vyexportuje aktuálně zobrazené nebo ohvězdičkované položky do excelu ve formátu Číslo položky (ItemId), Název položky (ItemName), Identifikátor pole (ProgName), Název pole (FieldName), Implicitní jazyk (DefaultValue) a kódy jazyků dostupných v K2.

Tlačítko Importovat překlady z Excelu načte překlady definované v importovaném souboru. Ten může mít jiný formát než soubor vygenerovaný z exportu, musí ale obsahovat sloupce ItemId, ProgName a DefaultValue, ostatní sloupce jsou dobrovolné (ItemName a FieldName slouží pouze pro informaci k překladu). Po dokončení importu se zobrazí počet importovaných položek a log chyb.

Book Contents

Book Index

Přepočet zboží pro eshop - kontrola v rámci firmy a legislativy

Funkce Přepočet zboží pro eshop nově napočítává pouze záznamy pro zboží, které je přiřazeno k firmě daného eshopu.

Od verze K2 ori.05 je funkcionalita rozšířena ještě o kontrolu legislativy, tzn. pokud je zboží přiřazeno k jiné legislativě než je legislativa firmy eshopu, pak pro daný eshop nebude toto zboží napočteno.

Book Contents

Book Index

Analýza nákupního košíku

Analýza nákupního košíku je nová funkce, jejíž úkolem je nabídnout zákazníkovi při nákupu další související zboží, které chce nebo potřebuje, a tím zvýšit prodej.

Analýza zpracovává vybraná data za zvolené období. Z těchto dat vygeneruje soubor pravidel v podobě "pokud je v košíku zboží X, tak je tam i zboží Y". Každé takové pravidlo propojuje dva druhy zboží vazbou. Výsledné kombinace zboží lze propojit jako "související", toto související zboží se pak bude na e-shopu zobrazovat jako doporučené.

Analýza zahrnuje 3 skripty:

- DataMining_Parameters.pas - nastavení parametrů a výběr dat pro analýzu

- DataMining.pas - výpočet analýzy

- DataMining_Results.pas - zobrazení výsledků a propojení souvisejícího zboží

Výsledky analýzy je možno použít také pouze pro výpis výsledků, díky kterým lze získat lepší přehled o prodeji ve firmě.

Bližší popis této funkce naleznete v dokumentaci Web a eshop – Výpis související dokumentace – Analýza nákupního košíku.

Book Contents

Book Index

Eshop - Kategorie pro Heureka SK a export xml feedu ve slovenském jazyce

Na kartu Zboží bylo přidáno nové pole Kategorie pro Heureka SK s odkazem do nového číselníku Kategorie pro Heureka SK.

V návaznosti na toto pole byl do skriptu EshopHeurekaCatImport.pas přidán nový parametr "IsHeurekaSK", který určuje, zda se jedná o import pro Heureku SK.

Skript EshopXmlFeedExport.pas byl upraven tak, aby prováděl export podle zvoleného jazyka. Slovenština = vezme kategorie pro SK heureku, jakýkoliv jiný jazyk = vezme kategorii pro CZ heureku.

Book Contents

Book Index

Správce

Book Contents

Book Index

Uživatelské role - Hromadné přidání, odebrání a smazání práv

V knize Uživatelské role byly přidány nové hromadné akce Přidat práva, Odebrat práva a Smazat práva:

Book Contents

Book Index

Nové funkce v reinstalačním manažeru

Do Reinstalačního manažera byly přidány nové funkce – Vše, Diagnostika návrháře objektů, Zálohovat databázi, Kontrola notifikací a Konverze speciálních skriptů. Bližší popis těchto funkcí naleznete v dokumentaci Správce – Systém – Reinstalační manažer.

Book Contents

Book Index

Kniha Uživatelé

Od verze K2 iris byla přejmenována kniha Uživatelé - nastavení zabezpečení na Uživatelé. Nově lze v této knize zakládat a měnit nastavení uživatelů. Kniha Uživatelé - parametry byla ze stromového menu odstraněna.

Book Contents

Book Index

Nová práva Nákup - Obecné

V souvislosti s rozdělením vybraných polí na Dod./Odb. byla přidána nová práva pro Nákup – Obecné:

Potvrzení dokladu i při nepovoleném způsobu dopravy

Uživatel má právo potvrdit doklad nákupu, i když je na něm Způsob dopravy, který není na kartě Dod./Odb. povolen.

Potvrzení dokladu i při nepovoleném způsobu platby

Uživatel má právo potvrdit doklad nákupu, i když je na něm Způsob platby, který není na kartě Dod./Odb. povolen.

Book Contents

Book Index

Webová K2

Book Contents

Book Index

Webová K2 - Přebírání licence

Při přihlašování uživatele do webové K2 se nově zjišťují všechny aktivní relace daného uživatele. Pokud se přihlásíme ze stejného nebo jiného zařízení (mobil, tablet) pod stejným uživatelem, zobrazí se tabulka se seznamem otevřených relací.

Velkou výhodou této funkčnosti je možnost pokračovat v rozdělané práci na jiném zařízení (např. na mobilu nebo doma) nebo možnost uzavřít nepoužívané relace a tím uvolnit držené licence.

pic_7464

Obr.: Formulář pro přebírání přihlášených relací

Uživatel má 3 možnosti:

pic_7466

Ukončit

Stávající relace se ukončí a nová zůstane na tomto formuláři s možností nového přihlášení.

pic_7465

Přebrat

Stávající relace se ukončí a nová se dostane přesně do stavu v jakém byla ta stávající.

pic_7467

Nové přihlášení

Stávající relace zůstane v původním stavu a otevře se nová.

Book Contents

Book Index

Webová K2 - Hlavní menu

Plocha webové K2 nově obsahuje Hlavní menu. Strukturu tohoto menu může Správce K2 upravovat podle vlastních potřeb.

K tomuto účelu byl v K2 vytvořen nový modul Hlavní menu, který se spouští ze stromového menu Správce - Systém - Hlavní menu. Pro práci s modulem je nutné mít nastavená práva Ostatní - Obecné - Nové hlavní menu (2215), Prohlížení hlavní menu (2213) a Změna hlavní menu (2214).

Book Contents

Book Index

Webová K2 - možnost poslat upozornění přes pravé tlačítko myši

Ve webové K2 lze Poslat upozornění přes pravé tlačítko myši.

Otevře se formulář, v němž vybereme kontaktní osobu a doplníme text zprávy pro příjemce. Tato zpráva se zobrazí na zařízení, která jsou nastavena pro příjem notifikací.