Book Contents

Book Index

Zboží

Složka Zboží zastřešuje ostatní sekce, které s produktovým portfoliem souvisí a významně tak usnadňuje práci. Uživatel zde má k dispozici základní číselník Zboží, dalé také knihy se Značkami i Skupinami zboží. Součástí složky je také číselník s Alternativními texty stavu skladů či funkce pro Přidání obrázků ke zboží (základní i další).

Pokud uživatel chce vytvořit jako samostatný produkt pro e-shop set, či sadu zboží, lze sadu na záložče Základní údaje definovat jako typ sada a dále na záložce Prodej v Rozpisu položek přidat zboží, které má být součástí sady. Dále lze přidat například množství a nakonec celé sadě definovat její kompletní cenu.

pic_6265

Obr. Sada zboží na e-shopu

Book Contents

Book Index

Kniha Zboží (e-shop)

Na tomto místě nalezneme knihu Zboží, která je doplněna o funkce spojená se správou e-shopu. Defaultně lze využít Kategorie pro filtr zboží, z ribbonu lze jednotlivé detaily zboží otevřít ve webovém prohlížeči a obsahuje i záložku Náhled stránky, přičemž je ve změně možná editace zkratky a krátkého popisu.

pic_6812

Obr.: Náhled stránky

Historie cen

Na záložce Prodej je možnost sledovat vývoj historie cen zboží na e-shopu. Po změně prodejní ceny a provedených přepočtech se bude vývoj ceny ukládat do tabulky na záložce Historie cen.

Pro používání sledování historie cen je nutné v konfiguraci Obecné nastavení webu, e-shopu zatrhnout volbu Evidovat změny v cenách internetového obchodu. Dále je potřeba mít v preview nastavený Web pro zobrazení a editaci dat, Měnu a Cenovou skupinu. Pro správnou funkčnost nesmí být vyplněný ceník pro zboží s cenovou historií.

Předtím, než uživatel začne používat historii cen e-shopu, je třeba nainicializovat počáteční ceny. Inicializace se spustí po potvrzení dotazu při zaškrtnutí volby "Evidovat změny v cenách int. obchodu" v Obecném nastavení webu, e-shopu.

pic_6996

Obr. Historie cen

pic_7596

Obr. Obecné nastavení webu, e-shopu - Inicializace historie cen

Book Contents

Book Index

Kniha Značky zboží

Vytvořená funkce jednak usnadňuje si výrobce pamatovat a jednak umožňuje předávat zkušenosti a jiné asociace s výrobkem či službou. Vzniká tedy možnost, definovat jednotlivé značky produkty, kdy dojde k přesměrování na speciální stránku značky, kterou si lze dle potřeb nadefinovat v K2.

V knize Značky zboží nalezneme seznam všech značek, které lze na webu a e-shopu ke zboží přiřadit. Založení nové značky je možné pomocí klávesy Insert či tlačítka Nový na liště. Povinné pole v tomto případě je pouze Značka, volitelně lze vyplnit pole Partner.

pic_5580.png

Obr.: Kniha Značky zboží

Na záložce Základní údaje lze přiřadit např. popis a na záložce odkazy připojit obrázky, či loga. K jednotlivým značkám lze pro lepší orientaci či synchronizaci připojit i výrobce. Na záložce Propojení s weby lze jednotlivé značky připojit k e-shopům, ke kterým jsou primárně nastaveny, či využít definovanou značku pro více e-shopu.

pic_5578.png

Obr. Značky zboží - Základní údaje

Značka na kartě Zboží

Na kartě zboží v informacích pro internetový obchod na záložce E-shop lze ke zboží nastavit značku, kdy na e-shopu umožní proklik na stránku s definicí značky či pro jiné informace definované předchozích krocích na kartě Značky zboží.

pic_5577.png

Obr Značka na kartě Zboží

Zobrazení Značky na e-shopu

Ne e-shopu pro všechny definované značky je přednastavené stránka Značky, která umožní proklik na jednotlivé informace, které jsou v K2 zaznamenány a soubor produktů připojených ke značce.

pic_5581.png

Obr. Značky na e-shopu

Na eshopu se informace o jednotlivých značkách nachází za pomocí prokliku v detailu zboží, kdy dojde k přesměrování na stránku s informacemi o značce a výčtem zboží, které je v K2 definováno.

pic_5579.png

Obr. Detail značky na e-shopu

Book Contents

Book Index

Kniha Skupiny zboží e-shopu

Skupiny nám umožňují slučovat zboží a následně se k němu jednotně chovat z hlediska zařazování do kategorií. Slučujeme takto zboží velmi podobné, které vždy bude patřit do stejné kategorie. Přiřazením zboží ke skupině zboží získá uživatel jednoduchý nástroj, jak hromadně změnit, přidat nebo odstranit zboží z kategorie zboží. Skupinu zboží lze navíc přiřadit k různým kategoriím v různých webech/e-shopech - vyhneme se tak zdlouhavému zadávání jednotlivých karet s každým novým webem/e-shopem.

Skupina zboží se ke konkrétnímu zboží přiřadí na kartě Zboží, na záložce Eshop.

pic_3372

Obr.: Kniha Skupiny zboží e-shopu

Skupiny zboží e-shop - Základní údaje

pic_3373

Obr.: Detail Skupiny zboží e-shopu

Základní informace - popis polí:

Zkratka

Zkratka Skupiny zboží. Zkratka skupiny musí být unikátní, nelze založit dvě skupiny zboží se stejným názvem.

Název

Název Skupiny zboží.

Popis

Popis Skupiny zboží.

Book Contents

Book Index

Hodnocení z webu

E-shop K2 obsahuje funkci hodnocení jednotlivých produktů, kdy je zákazníkovi umožněno kritické hodnocení jednotlivých produktů, a to jak procentuálním zobrazením za pomocí hvězdiček, či slovním hodnocením, které lze vyplnit jako celkový sumář, či samotné klady a zápory.

pic_5602

Obr. Napsat vlastní hodnocení 

Celkové hodnocení formou hvězdiček je zobrazeno pod krátkým popisem produktu a kompletní hodnocení včetně komentářů na samostatné záložce níže.

pic_5603

Obr. Kopletní seznam hodnocení u samostaného produktu

Nastavení v?K2

Modul hodnocení je volitelný a?není automaticky zapnutý, (protože ne každé e-shop chce, aby zákazník měl možnost hodnotit produkty). V?nastavení webu a e-shopu na záložce Detail zboží je k?nalezení možnost zatrhnout pole zobrazovat hodnocení, což povolí zobrazení a možnost přidávání hodnocení k?produktům. Pokud je zatrženo pole Zobrazovat nová hodnocení bez schválení, budou nově vložená hodnocení rovnou zobrazena na detailu produktu, bez kontrolní editace správce. Pokud toto pole zatrženo není, pak je nutné každé nově přidané hodnocení zrevidovat a schválit v ?K2 v modulu Hodnocení z?webu, kdy ve stromovém menu – Web a e-shop – Zboží - Hodnocení z?webu musí být správcem odtrženo pole Nezobrazovat na webu.

Zobrazení nebo nezobrazení daného hodnocení na e-shopu ovlivňuje pole Nezobrazovat na webu. Toto nastavení sice vyžaduje pravidelný zásah uživatele, ale je tím zajištěna možnost nesmyslné nebo nevhodné hodnocení na e-shopu vůbec nezobrazovat dalším zákazníkům.

pic_5604

Obr. Nastavení webu a e-shopu – Detail zboží

Hodnocení z?webu

Ve stromovém menu – Web a e-shop – Zboží - Hodnocení z?webu se v?seznamu automaticky zobrazí veškerá hodnocení, která zákazníci k?produktům na eshopu přidají.

pic_5605

Obr. Seznam hodnocení z webu

Na záložce?Základní údaje je možnost editovat hodnocení, nastavovat možnost Nezobrazovat na webu, v?modulu je také možné ručně založit hodnocení, která se pak mají zobrazovat u produktů na e-shopu.

pic_5606

Obr. Základní údaje hodnocení z?webu

Na záložce Funkce je možnost hromadného zveřejnění na webu, kdy má správce možnost označené hodnocení hromadně schválit a zveřejnit na web.