Book Contents

Book Index

Datové schránky

Datová schránka je elektronické uložiště, které je určeno k doručování a k provádění úkonů vůči orgánům veřejné správy. Tyto dokumenty mají formu datové zprávy. Datovou schránku zřizuje a spravuje Ministerstvo vnitra.

pic_3909

Obr.: Přijatá zpráva v datové schránce

Pomocí datové schránky je možné posílat a přijímat úřední dokumenty v elektronické podobě (datové zprávy) od orgánů veřejné správy. Další možností využití datové schránky je odesílání Poštovní datové zprávy, která umožňuje komunikaci i mezi ostatními uživateli datových schránek.

Do datové schránky jsou dodávány úřední listiny v elektronické podobě, opatřené elektronickým podpisem odesílatele. Také veškeré odeslané dokumenty musí být označeny zaručeným elektronickým podpisem.

Dokument (datová zpráva), který je dodán do datové schránky, je doručen okamžikem přihlášení do datové schránky oprávněnou osobou. Nepřihlásí-li se uživatel do datové schránky do 10 dnů ode dne, kdy byl dokument doručen, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Jakmile je do datové schránky uložena nová datová zpráva, doručí se na mobilní telefon (za poplatek), popřípadě do e-mailové schránky (zdarma) zpráva o doručení. Přečtená zpráva bude v datové schránce uchována po dobu 90 dní. Po této lhůtě bude zpráva vymazána, pokud nemá uživatel aktivovanou placenou službu Datový trezor, která slouží k uskladnění - archivaci datových zpráv po uvedené lhůtě.

Pomocí webového prohlížeče jsou datové schránky dostupné na adrese www.mojedatovaschranka.cz. Veškeré dostupné informace o datových schránkách včetně možnosti využít testovací prostředí jsou k dispozici na stránkách www.datoveschranky.info.

Z K2 je možné přes datovou schránku poslat jakýkoliv soubor.

Podmínky využití datových schránek v IS K2

Chceme-li funkčnost zasílání a načítání zpráv z datových schránek v K2 využívat, musíme splnit několik podmínek a nastavení:

pic_4882

Obr.: Nastavení na kontaktní osobě uživatele

pic_4883

Obr.: Nastavení přihlašovacích údajů do datové schránky

pic_6103

br.: Vytvořená kniha listovní pošty

pic_6102

Obr.: Parametry ISDS

pic_5633

Certifikáty související s datovými schránkami
Odesílání datových zpráv z K2

Datové zprávy je možné z K2 posílat třemi různými způsoby:

pic_7777

Obr.: Odeslání přes datovou schránku

Do odesílané zprávy je možné přidat také textovou zprávu pomocí tlačítka Textová zpráva. Tato zpráva bude při odesílání připojena jako soubor Textová zpráva.PDF.

pic_7778

Obr.: Textová zpráva

Do zprávy je možné připojit více souborů. Soubory je možné vybrat z uložiště pomocí tlačítka Připojit soubory.

pic_7779

Obr.: Připojení více souborů ke zprávě

pic_4886

Obr.: Ikona pro export sestavy do *.pdf a její odeslání přes datovou schránku

Obr.: Hromadné odeslání před datovou schránku

Načítání a ukládání datových zpráv pomocí skriptu

Propojení datové schránky a K2 zajišťuje skript DataBoxMessages.pas, který je možné spouštět ručně nebo jako plánovaná úloha. Podle Uživatele, který skript spouští, a jemu připojené Kontaktní osoby se vyhledají přihlašovací údaje. Do K2 se pak postupně stáhnou zprávy ze všech datových schránek dostupných podle přihlášení danému uživateli. Typ dokumentu musí být DS_DOC.

Přijaté zprávy se z datových schránek stahují do odpovídající knihy Přijaté listovní pošty. Ke všem zprávám se stahují také doručenky, kdy jednotlivé záznamy/stavy v doručence jsou stahovány jako události zprávy. Při přijetí zprávy tak obvykle dochází ke stažení samotné zprávy a tří událostí (údaje o odeslání, doručení a vyzvednutí datové zprávy).

Skript stahuje zprávy dle nastavení zobrazení vlastních firem uživatele. Pokud má jeden uživatel (kontaktní osoba) nastaveno více datových schránek pro různé vlastní firmy, pak se stáhnou zprávy do knih listovní pošty, které mají vlastní firmu, jejiž data uživatel zobrazuje. Skript tedy bere v potaz výběr zobrazovaných firem uživatele.

V závislosti na nastavení parametrů jsou staženy všechny/některé nové zprávy a události, přičemž se prostřednictvím ID zprávy kontroluje, aby se stejná zpráva nenačetla znovu (pouze případné nové události v doručence). Po průchodu všemi zprávami datové schránky a jejich zpracování, se skript z datové schránky odpojí. V případě chyby připojení do datové schránky nebo nenalezení Knihy listovních a zásilkových služeb či jakýchkoliv dalších chyb proběhne o tomto (dle nastavení parametrů skriptu) zápis do chybového souboru, zobrazení chybového souboru případně zápis do historie plánovače úloh; vždy se provádí zápis do Chybového protokolu přepočtů K2.

Princip uložení zprávy:

Jako záznam listovní pošty se ukládá většina hlavičkových údajů datové zprávy a některé detaily. Samotná zpráva ve formě fyzického souboru (typ souboru dle parametru skriptu) včetně příloh se ukládá na záložku Přílohy tohoto záznamu ve formátu .fo (nešifrovaná) nebo DocK2 (šifrovaná certifikátem distribuovaným s IS K2), což je šifrovaná verze původního souboru .fo. Doručenky se pak ukládají jako položky (Dopisy listovní pošty) na stranu Položky záznamu..

Konkrétně jsou údaje z datové zprávy do K2 polí vyplněny takto:

Název pole Listovní pošty a jeho využití pro datovou zprávu

Popis

Věc.

Přijal

Kontaktní osoba, která stáhla zprávu.

Přijato dne

Datum a čas doručení.

Stav

Pro datovou zprávu není implementováno.

Druh

Pro datovou zprávu není implementováno.

Datová schránka příjemce

Datová schránka, do které byla zpráva přijata.

Datová schránka odesílatele

Datová schránka, ze které byla datová zpráva přijata.

pic_6913

Obr.: Záložka Základní údaje

Na záložce Položky Listovní pošty vznikne jedna položka pro samotnou zprávu a následně několik položek s událostmi doručenky.

pic_6914

Obr.: 1. řádek se zprávou, další řádky s událostmi doručenky

Popis vybraných polí na položce v případě datové zprávy (tj. 1. řádek)

Převzato

Datum události Přečtení zprávy v datové schránce.

Zkratka

Id zprávy.

Značka

Číslo jednací odesílatele.

Popis

Popis zprávy (Věc).

Převzal

Kontaktní osoba, která zprávu stáhla.

Popis vybraných polí na položce v případě doručenek:

Převzato

Datum a čas události doručenky (typicky podání, dodání, doručení zprávy).

Zkratka

Vygenerované číslo obsahující datum a čas události (ve formátu YYMMDDHHMMSS) a označení typu zprávy (z textu doručenky - začátek po dvojtečku).

Značka

Typ zprávy (z textu doručenky - začátek po dvojtečku).

Popis

Začátek textu doručenky oříznutý na maximální délku tohoto pole.

Převzal

Kontaktní osoba, která zprávu stáhla.

pic_6915

Obr.: Detail události doručenky - vyzvednutí zprávy

Datová schránka - čtení a zápis zpráv

Číslo procesu: CRM011

Ident. č. skriptu: FCRM034

Soubor: DataboxMessages.pas

Popis skriptu: Skript umožňuje stažení zpráv z datové schránky (včetně doručenek) a jejich uložení do K2 - knihy Listovní pošty.

Adresa ve stromu: [Komunikace] [Datová schránka]

Parametry skriptu:

K2DocType - DS_DOC

Typ dokumentu, do kterého se bude ukládat datová zpráva jako soubor v plném znění s přílohami.

DocAbbrPrefix - DS_

Prefix názvu souboru se zprávou.

MaxMsgCount - -1

Maximální počet stažených zpráv. Implicitní hodnota -1 znamená všechny zprávy.

DateFrom - 1.8.2009

"Datum od" pro stažení zpráv. Určuje, jaké nejstarší zprávy se mají stáhnout.

DeliveredFilesDocType - Typ dokumentu pro uložení souborů jako samostatných dokumentů. Nastavuje se v případě, že je parametr SaveDeliveredFiles nastaven na ANO. Pokud se parametr nenastaví, pak se přílohy nastaví se stejným typem, jako samotná zpráva.

CertificateName - K2UniversalED

Název certifikátu pro šifrování zprávy. Prázdné = soubor se zprávou není zašifrován.

LoginCertificateThumbPrint -

Kryptografický otisk certifikátu pro přihlášení, je-li k přihlášení do datové schránky využíván certifikát. Tento otisk lze získat v podrobnostech daného certifikátu ve Windows, je však nutné jej kopírovat přes např. poznámkový blok kvůli vložení neviditelných znaků, které však způsobují jeho neplatnost.

LoginIdIO - 2000034154

Číslo záznamu webu s přihlašovacími údaji k datové schránce. Implicitní hodnota nastavuje standardní systémový záznam ISDS.

ReceiveSenMessages - Ne

Parametr určuje, zda se mají (Ano) nebo nemají (Ne) z datové schránky stahovat i odeslané zprávy.

ErrorLogShow - Ne

Parametr určuje, zda se má zobrazit chybový log průběhu zpracování zpráv na obrazovku (Ano) nebo zda stačí ho uložit do chybového protokolu přepočtu - typ 15 (Ne).

ErrorLogFileName -

Název souboru s cestou pro uložení chybového logu zpracování zpráv, má-li být vytvořen soubor.

ReceiveDeliveryInfo -
Stahovat i doručenky zpráv - zpracovává stažené zprávy a doplňuje události z doručenek

SaveDeliveredFiles - Ne

Ano - Připojit přílohy jako samostatné dokumenty. Při nastavení na ANO jsou soubory, které zpráva obsahuje, při stažení zprávy do K2 připojeny v knize Listovní pošta na stranu Přílohy k této zprávě (záznamu).

K2DelInfoType -
Typ dokumentu pro uložení souboru s doručenkou do K2

Šifrování datových zpráv uložených prostřednictvím K2 na disk

Bez použití šifrování je při stažení datové zprávy vytvořen a na disk uložen soubor s příponou .fo Tento soubor je čitelný prostřednictvím aplikace či zásuvného modulu 602XML filler pro kohokoliv, kdo má přístup k souboru a dané aplikaci. Pokud chceme, aby přístup k takto uloženým datovým zprávám byl omezen, využijeme certifikátu K2Universal.cer (pouze pro čtení)/K2Univesal.pfx (pro čtení i šifrování): Certifikát musí být zařazen do osobních certifikátů a musí být (implicitně je) nastaven v parametru CertificateName - pak dojde k jeho využití při šifrování ukládaných souborů. Samotné přílohy jsou následně otevírány aplikací K2/ed_app.exe, resp. pomocí této aplikace se "rozšifruje" soubor, která se následně zobrazí pomocí aplikace či zásuvného modulu 602XML filler.

Pozn.: Pakliže nechceme šifrování využít, musíme parametr CertificateName nastavit na prázdnou hodnotu.

Test funkčnosti propojení K2 a datové schránky

Pro účely testování je možné si nechat vygenerovat zdarma datovou zprávu Výpis z veřejných registrů (např. z živnostenského rejstříku) na adrese https://portal.gov.cz/formulare/vypis-z-zivnostenskeho-rejstriku. Klikneme na tlačítko Vyplnit formulář u požadovaného rejstříku, vyplníme IČO subjektu, o jehož záznam žádáme, a stiskneme Další. Budeme vyzváni k přihlášení do datové schránky, jejíž prostřednictvím chce žádost poslat (a jejíž funkčnost propojení s K2 chce nyní otestovat). Poté je požadavek předán "automatu", který jej vyřídí. Již odesláním požadavku tak vznikne v datové schránce nová odeslaná zpráva - Žádost o výpis z rejstříku. Obvykle během několika minut (do hodiny) přijde do datové schránky přijatá zpráva - požadovaný Výpis z rejstříku. Pouze přijatou / obě zprávy následně můžeme stáhnout do K2 spuštěním skriptu. Stáhnou se také doručenky.

Elektronická podání

Modul Elektronická podání zprostředkuje elektronickou komunikaci - elektronická podání. Aktuálně podporuje podání pro Českou správu sociálního zabezpečení.

Je tedy možné ho využít pro zaslání údajů týkajících se:

Na modul Elektronická podání je napojen také modul eNeschopenky, který vytváří záznamy v knize Elektronická podání, ale v případě eNeschopenky uživatel komunikaci s ČSSZ řídí přímo v knize eNeschopenky na rozdíl od ostatních podání, které se komunikují přímo v knize Elektronická podání.

pic_5190

Obr.: Stromové menu - Elektronická podání

Knihy pro elektronická podání

Pro využívání modulu Elektronická podání je potřeba založit knihu, případně knihy pro Elektronická podání.

Knihy pro Elektronická podání je možné otevřít ze stromového menu Základní data - Knihy pro Elektronická podání nebo Správce - Systém - Správa knih - záložka Elektronická podání.

pic_5175

Obr. Správa knih - Elektoronická podání

pic_7752

Obr. Výchozí nastavení

Popis polí:

Variabilní symbol

Variabilní symbol organizace pro komunikaci s ČSSZ.

Primární URL adresa služby VREP

URL adresa služby VREP se automaticky předvyplňuje.

Záložní URL adresa služby VREP

URL adresa služby VREP se automaticky předvyplňuje. Pokud dojde na primární adrese k vyjímce, tak se naváže nové spojení se záložní adresou.
Pokud dojde k vyjímce i na záložní adrese, tak dojde k ukončení komunikace s chybovým hlášenám.

Osobní certifikát

Osobní certifikát je možné nastavit přímo na knize, jako je vidět na obrázku výše (Obr.: Výchozí nastavní). Toto nastavení je vhodné použít, pokud je pro společnost jedna mzdová účetní, která má jeden certifikát, kterým se celá komunikace šifruje.

Po stisku tlačítka se zobrazí okno Windows s osobními certifikáty, kde lze výběrem (přes Další možnosti) správný certifikát zvolit. Ten se poté dosadí do tohoto pole.

pic_5071

 

 

Certifikát ČSSZ

Po stisku tlačítka se zobrazí okno pro výběr certifikátu, kde lze výběrem (přes Další možnosti) správný certifikát zvolit. Ten se poté dosadí do tohoto pole.

Certifikát je možné získat zde: https://www.cssz.cz/web/cz/ke-stazeni

Platnost osobního certifikátu i certifikátu ČSSZ je možné ověřit stiskem ikony v červeném rámečku:

pic_6521

Protokolovat komunikaci se službou VREP

V rámci komunikace se službou VREP se tato bude protokolovat a chybové protokoly se budou ukládat do knihy chybových protokolů, odkud je možné je zpětně zobrazit. Chybové protokoly je možné zobrazit ze stromového menu Komunikace - Elektronická podání - Chybové protokoly VREP komunikace.

Osobní certifikát přebírat z kontaktní osoby

Osobní certifikát uživatele je možné nastavit také na kontaktní osobě (kniha Kontaktní osoby). Tato možnost se využívá tehdy, pokud komunikaci s ČSSZ zajišťuje více osob a každá má pro komunikaci svůj vlastní certifikát.

V tomto případě se nevyplňuje pole Osobní certifikát v nastavení knihy a ponechá se prázdné a zároveň se zatrhne zatržítko Osobní certifikát přebírat z kontaktní osoby a vyplní se Typ webu.

pic_7755

Obr.: Osobní certifikát přebírat z kontaktní osoby

Na kontaktní osobě uživatele, který komunikaci s ČSSZ zajišťuje je poté potřeba certifikát vyplnit. Pokud je takovýchto osob více, pak je potřeba certifikáty nastavit všem osobám, které komunikaci zajišťují.

pic_7756

Obr.: Nastavení certifikátu na kontaktní osobě

Typ webu

Pokud je zatrženo zatržítko Osobní certifikát z kontaktní osoby, pak musí být zároveň vyplněn Typ webu. Pro tento typ komunikace se používá typ VREP.

Pokud je potřeba, aby jedna kontaktní osoba měla nastaveno více certifikátů, pak je potřeba založit další typ WEBu, který je vhodné založit kopií typu VREP (musí mít také zatrženo zatržítko Ignorovat pole WEB, Eshop).

K tomuto může dojít, pokud se mzdy zpracovávají v rámci jednoho mandanta pro více firem a osoba (nebo osoby), která má komunikaci s ČSSZ na starosti, má pro každou firmu zaregistrován u ČSSZ jiný certifikát.

Pak bude na každé knize pro Elektronická podání (pro každou firmu) vyplněn jiný typ webu a kontaktní osoba bude mít na sobě nastaveno pro každý typ webu odpovídající certifikát:

pic_7758

Obr.: Nastavení více certifikátů na jedné kontaktní osobě

Při podání automaticky vyzvednout odpověď

Pokud je zatrženo, pak se po volbě Odeslat podání v knize Elektronická podání provádí automatické vyzvedávání podané žádosti.

Počet pokusů vyzvednutí odpovědi

Počet pokusů o vyzvednutí, které se provádějí v intervalech definovaných na straně ČSSZ je uveden v tomto poli.

Kniha Elektronická podání

V knize Elektronická podání jsou evidována jednotlivá podání na ČSSZ. Záznamy se zde mohou tvořit přímo ze skriptů týkajících se komunikace s ČSSZ, nebo je možné do této knihy vyexportované soubory vložit a tím vytvořit v knize nový záznam. Na každém záznamu je vidět stav, v jakém se nachází, zda již došlo k jeho podání na ČSSZ, případně zda podání proběhlo úspěšně, nebo jestli obsahuje chybu.

pic_7082

Obr.: Kniha Elektronická podání

Vytvoření záznamu přímo ze skriptu/sestavy

Záznamy je možné do knihy Elektronická podání vytvářet prostřednictvím skriptů/sestav týkajících se komunikace s ČSSZ. Pro vytvoření záznamu je potřeba nastavit parametr ElectronicSubmissionBook - Kniha elektronických podání všude tam, kde chceme vytvářet záznamy do knihy Elektronická podání.

Parametr je možné nastavit na skriptech:

Parametr je možné nastavit na sestavě:

Nastavení parametru zajistí při exportu do *.XML souboru vytvoření nového záznamu do knihy Elektronická podání.

Příklad:

Pro vytvoření záznamu do knihy Elektronická podání ze skriptu Evidenční list důchodového pojištění (MZD_ELDP.PAS) nastavíme parametr ElectronicSubmissionBook, do kterého zadáme zkratku knihy pro Elektronická podání, do které chceme záznamy vytvářet:

pic_5184

Obr.: Nastavení parametru skriptu

Při generování *. XML souboru z tohoto skriptu pomocí CTRL+F3 se nezobrazí okno pro uložení *.XML souboru na disk, ale po hlášení o počtu vyexportovaných souborů se zobrazí také hlášení o vytvoření záznamu do knihy Elektronická podání:

pic_5185

Obr.: Hlášení programu

pic_5186

Obr.: Hlášení programu

V knize EP pro elektronická podání vznikne nový záznam, který je připraven k podání na ČSSZ a který obsahuje vyexportovaný *.XML soubor:

pic_5187

Obr.: Kniha EP pro elektronická podání s nově vytvořeným záznamem

Načtením XML souboru

Druhým způsobem, jak vytvořit záznam do knihy Elektronická podání je načtením vyexportovaného *.XML souboru pomocí funkce Načíst XML soubor:

pic_5188

Obr.: funkce Načíst XML soubor

Po spuštění funkce se otevře okno pro výběr *.XML souboru z uložiště a po vybrání souboru je vytvořen záznam do knihy Elektronická podání, který obsahuje tento *.XML soubor a je připraven k podání na ČSSZ.

Elektronická podání - základní údaje

Základní údaje obsahují informace týkající se jednotlivých podání.

pic_7760

Elektronická podání - základní údaje

Popis polí:

Doklad

Číslo dokladu - záznamu v knize Elektronická podání. Číslo je přiděleno programem a nelze jej editovat.

Tiskopis

Označení tiskopisu ČSSZ, kterého se podání týká.

Stav

Číselník stavů podání. Při založení nového záznamu je nastaven stav - Připraveno k podání. Při komunikaci s ČSSZ je stav programem vždy změněn tak, jak tato komunikace probíhá.

Podal

Informace o tom, kdo tento záznam odeslal na ČSSZ.

Podáno

V případě, že již došlo k podání na ČSSZ, pak se do pole dosadí datum a čas tohoto podání.

Číslo podání

Pole Číslo podání je prázdné, dokud nedojde k podání na ČSSZ. Po odeslání podání je číslo do pole vyplněno. Jedná se o číslo přidělené ze strany ČSSZ.

Vyzvednuto

Po vyzvednutí podání se do pole vepíše datum a čas vyzvednutí. Stav v tomto případě nehraje roli, tedy datum a čas se uloží i v případě, že podání obsahuje chybu, protože samotné vyzvednutí podání bylo provedeno.

DZDPN

Pokud se jedná o podání DZDPN, pak se zobrazuje navíc také datumové rozmezí, za které byl dotaz podán.

pic_7765

Popis

Pole popis je programem plněno v případě Přehledu o výši pojistného - kde je do popisu dosazen měsíc podání. U podání OZUSPOJ se do popisu uloží jméno zaměstnance. U ostatních podání je pole popis prázdné. Uživatel si do pole může doplnit cokoli.

V části Zprávy jsou uložené jednotlivé zprávy týkající se komunikace s ČSSZ. Zprávy zde ukládá program při vytvoření záznamu a také při jednotlivých akcích prováděných v rámci komunikace s ČSSZ.

Elektronická podání - osoby

Na záložce osoby se zobrazují zaměstnanci a jejich pracovní vztahy, které byly v rámci podání zaslány. V případě eneschopenek se zde údaje zobrazí po vyzvednutí odpovědi, tedy po načtení dat ze strany ČSSZ.

pic_7083

Obr.: Elektronické podání - osoby

Elektronická podání - funkce

V knize Elektronická podání jsou funkce zajišťující samotnou komunikace s ČSSZ. Jedná se o funkce:

Tyto funkce se vždy spouštějí pro jeden záznam. Jedná se o ten záznam, na kterém je nastaveno pravítko. Jednotlivé funkce jsou přístupné vždy podle stavu, ve kterém se konkrétní záznam nachází. Nelze tedy opakovaně odeslat podání tam, kde již bylo odesláno a naopak nelze vyzvednout odpověď tam, kde nebylo odesláno podání.

pic_7766

Obr.: Elektronická podání - funkce

Postup elektronického podání na ČSSZ

Funkce Odeslat podání je přístupná, pokud je pravítko na záznamu, kde ještě k podání nedošlo, tedy na záznamu, kde je prázdné pole Číslo podání. Takovýto záznam je připraven k podání a funkci je nad ním možné spustit. Po spuštění funkce by se mělo objevit hlášení:

pic_5180

Obr.: Hlášení programu

Zároveň bude v poli Stav na tomto záznamu uložena hodnota Podání odesláno. V poli Číslo podání bude doplněno číslo podání přidělené ze strany ČSSZ.

Na záznamu, kde došlo k odeslání podání již tato funkce nebude přístupná, ale naopak se zpřístupní funce Vyzvednout odpověď a Stornovat podání.

Po odeslání podání je nutné spustit funkci Vyzvednout odpověď, která dodá informaci o tom, zda bylo toto podání provedeno správně a zda tedy bylo ze strany ČSSZ přijato. Pokud je funkce Vyzvednout odpověď spuštěna příliš brzy, nemusí být ze strany ČSSZ ještě podání zpracováno. V tomto případě se objeví hlášení:

pic_5181

Obr.: Hlášení programu

V poli Stav se poté nastaví hodnota Opakovat vyzvednutí odpovědí. Tuto funkci je tedy vhodné spustit s minimálně minutovým intervalem po funkci Odeslat podání. Vyřízení podání na ČSSZ zabere určitou dobu, která se může měnit dle aktuální situace. Pokud podání bylo již ze strany ČSSZ zpracováno a podání neobsahuje chyby, pak se po spuštění funkce Vyzvednout odpověď zobrazí hlášení:

pic_5182

Obr.: Hlášení programu

V poli Stav bude nastavena hodnota Odpověď je v pořádku.

Pokud by podání obsahovalo nějakou chybu, pak bude při vyzvednutí odpovědi tato chyba zobrazena v hlášení a v poli Stav se nastaví hodnota: Odpověď obsahuje chybu. Hlášení může vypadat např. takto:

pic_5183

Obr.: Hlášení programu

Pokud je podání zamítnuto z důvodu obsahu chyby, pak je potřeba provést opravu dat v K2, případně nastavení (tedy provést opravu této chyby ve zdrojových datech, nikoli v knize Elektronická podání) a záznam do knihy Elektronická podání vytvořit znovu a podání zopakovat.

Podání je možné místo vyzvednutí žádosti stornovat funkcí Stornovat podání.

Pomocí funkce Načíst XML soubor je možné do knihy Elektronická podání načíst libovolný tiskopis, který je v rámci tohoto podání podporován.

Pomocí funkce Znovu připravit k podání, která je přístupná ve změně záznamu, je možné již podaný záznam nastavit do stavu, aby šel podat znovu. Funkci je možné využít např. v případě původně chybně nastaveného certifikátu, nebo pokud dojde k ručnímu zásahu do podané věty.

pic_7767

Obr.: Funkce Znovu připravit k podání - původní záznam před spuštěním funkce

pic_7768

Obr.: Záznam po spuštění funkce - data týkající se předchozího podání jsou vymazána

Automatické vyzvednutí odpovědi

V knize pro elektronická podání je možné nastavit automatické vyzvednutí odpovědi:

pic_7078

Obr.: Nastavení automatického vyzvednutí odpovědi

Pokud je nastaveno automatické vyzvednutí odpovědi, pak se po Odeslání podání spustí indikátor vyzvednutí odpovědi, který zobrazuje čas vyzvednutí. Automatické vyzvednutí odpovědi je možné kdykoli přerušit tlačítkem Přerušit.

pic_7077

Obr.: Automatické vyzvednutí odpovědi

Počet pokusů o vyzvednutí je nastaven v knize pro elektronická podání. Pokusy o vyzvednutí se provádějí v intervalech definovaných na straně ČSSZ. Pokud by ani po zadaném počtu pokusů o vyzvednutí nebyla odpověď na ČSSZ připravena, tak je potřeba provést vyzvednutí později ručně přes funci Vyzvednout odpověď. Pokud je vyzvednutí úspěšné, pak se zobrazí hlášení o úspěšném vyzvenutí odpovědi.

pic_7079

Obr.: Úspěšné vyzvednutí

Elektronická podání - Hromadné akce

Funkce zajišťující komunikace s ČSSZ je možné pouštět také jako hromadné akce. V rámci hromadné akce se každá žádost (každý záznam) podává samostatně, je tedy možné podat najednou různé druhy podání - datových vět (ELDP, Přehled o výši pojistného a pod.)

Hromadnou akci je možné spustit nad ohvězdičkovanými záznamy :

pic_5230

Obr.: Elektronická podání - hromadné akce

Pokud se vybraný typ akce spustí nad záznamem, kde již tuto akci není možné provést (byla již provedena dříve), informace bude uvedena v chybovém logu.

Přílohy

Na záložce Přílohy je možné přiřazovat libovolné dokumenty a doklady.

pic_5189

Obr.: Přílohy