Marketing
Tento modul slouží k vedení prodejních příležitostí směřujících k případnému uzavření obchodu. Cestou k uzavření kontraktu je mapování tržního potenciálu a práce s informacemi. V IS K2 jsou veškeré klíčové události soustředěny do jediné přehledné a vypovídající agendy - knihy Partneři.
Hlavním cílem tohoto modulu je evidence obchodních informací mající vliv na vývoj a uzavření obchodu a jejich následné vyhodnocování, např. kdy je možné uzavřít obchod a kdo je za něj zodpovědný. Vypovídací schopnost o aktuálním stavu obchodních případů je natolik uživatelsky dostupná (lze ji vyčíst hned v knize), že není potřeba zkoumat jejich historii na jiných stranách.
Obr.: Stromové menu modulu Marketing - CRM
Jednou z předností modulu Marketing je automatický přechod údajů z předkontrakčního stavu do zpracování zakázky namísto ručního vkládání dohodnutých skutečností obchodu. Další výhodou modulu je jeho univerzální stavba, která je založena na číselnících. Jejich naplněním lze definovat pro každou firmu různá hodnotící kritéria. Pro každou funkci v modulu Marketing je možné nastavit ve Správci uživatelská práva pro modifikaci dostupných číselníků.
Metoda záznamů s využitím více stran s konkrétními typy informací je shodná s ostatními moduly informačního systému K2. Začleněním modulu do standardního systému zaniká hranice mezi vyhodnocováním v marketingu (vyhodnocováním toho, co by mohlo být a co se připravuje nebo realizuje) a v ekonomice (vyhodnocování toho, co již bylo na základě účetních dokladů).
Hromadné akce v modulu Marketing:
V modulu Marketing lze, stejně jako v jiných modulech IS K2, provádět hromadné změny a potvrzení záznamů. Každý modul (Partneři, Kontaktní osoby, Aktivity, …) má specifickou tabulku, ve které můžeme vybírat pole určená pro hromadnou změnu. Hromadné akce jsou spustitelné nad kontejnerem nebo nad záznamy označenými hvězdičkou a lze je spustit přes menu modulu Formulář - Hromadné akce.
Vyhodnocování v modulu Marketing:
V modulu Marketing existují tiskové sestavy, které můžeme zařadit do následujících skupin:
- Výhled reálnosti obchodů - sestavy s informacemi očekávané budoucnosti (přínosy z jakého období, které firmy nebo kterých obchodníků).
- Statistiky - sestavy sloužící jako podklady obchodníkům pro jednání v terénu.
- Seznamy - různé přehledy.
- Ostatní - sestavy pro tisk, např. štítků nebo obálek.
Lokalizace modulu
Komentáře modulu marketing jsou lokalizovány, tzn., že je uživatel může zadat ve více různých jazycích (viz Parametry uživatele - Jazyk).