Zadávání a změna hlavičky dokladu
Při výběru Odběratele/Dodavatele na dokladech prodeje/nákupu se v hlavičce zakázky/objednávky vydané a podřízených dokladů nastaví Typ daně, Středisko, Kód zakázky a další pole podle vybraného odběratele (pokud na kartě Dod./Odb. nejsou prázdná).
Pro Typ daně platí:
- Pokud je na kartě Dod./Odb. vyplněno pole Doklady prodeje/nákupu - Typ daně, má typ daně z karty Dod./Odb. přednost před Typem daně v Knize prodeje/nákupu.
- Pokud se mění Odběratel/Dodavatel na záloze, Typ daně se doplní v závislosti na nastavení parametru Typ daně u záloh ze zakázky v Knize prodeje/Typ daně u záloh z objednávky v Knize nákupu:
- Zapnuto - na záloze má typ daně z karty Dod./Odb. přednost před Typem daně zál. v Knize prodeje
- Vypnuto - změna Odběratele/Dodavatele nemá vliv na typ daně zálohy.
Při pokusu o vytvoření dokladu na zneplatněného dodavatele/odběratele se systém zeptá, chceme-li skutečně vložit zneplatněného dodavatele/odběratele. Po potvrzení tlačítkem Ano bude vybraný záznam dosazen.
Při změně hodnot v hlavičce dokladů v polích, které jsou také v položkách dokladů (např. Středisko, Kód zakázky, Referent, ...), lze tuto změnu hodnoty přenést do položek. Při potvrzení výběru nové hodnoty v hlavičce dokladu se zobrazí dotaz na přenesení hodnoty do položek. V případě souhlasné odpovědi dojde ke změně daného pole ve všech položkách dokladu (při respektování práv a dostupnosti polí).
Pokud je provedena změna zákazníka na dokladu (tedy se změní odběratel v případě prodejních dokladů nebo dodavatel v případě nákupních dokladů) a díky změně by došlo ke změně hodnoty v polích některé z analytických os (např. středisko, kód zakázky, kód 1...) v hlavičce dokladu, pak bude zobrazena hláška, která na toto upozorní zároveň s dotazem na přenesení změněných hodnot do položek. Součásti hlášky je i výpis změněných analytickcých os a jejich hodnot. V případě souhlasné odpovědi dojde ke změně daného pole ve všech položkách dokladu (při respektování práv a dostupnosti polí).
Obr.: Upozornění na změny v hodnotách analytických os po změně odběratele na zakázce
Pokud je v Parametrech mandanta aktivována volba Aktualizovat sazbu DPH dle karty Zboží, pak při změně data v hlavičce dokladu nákupu/prodeje proběhne kontrola, zda jsou na položkách dokladu aktuální sazby DPH k datu; pokud ne, zobrazí se dotaz "Přejete si změnit sazbu DPH na položkách podle data ...?" Po odsouhlasení dotazu se aktualizuje sazba DPH a částky DPH a Brutto na všech podřízených dokladech zakázky/objednávky vydané. Kontrola probíhá na dokladech:
- zakázka, objednávka přijatá, dodací list vydaný nebo potvrzení dodání - po změně Termínu dodání,
- objednávka vydaná - po změně data Požadováno,
- faktura vydaná, faktura přijatá - po změně Data úč. případu.