Novinky K2 luna.01
Univerzální formuláře
Ribbon
Klasický nástrojový panel byl nahrazen, v rámci univerzálních formuláře novou komponentou Ribbon. Jedná se rovněž o nástrojový panel, který ale nyní obsahuje veškeré funkce, které mohou uživatelé v daném modulu využít. Funkce jsou v rámci ribbonu rozčleněny navíc do 4. záložek (Domů, Funkce, Hromadné akce a Systém).
Obr.: Kniha Zakázky s použitou komponentou Ribbon
Základní číselníky a podpůrné moduly
Druh zboží - Přednastavení skladové evidence
Na Druhu zboží lze přednastavit pomocnou skladovou evidenci pro karty zboží. Nastavení skladové evidence na kartě zboží se pak provede při přiřazení druhu na kartu zboží. Pro každou osu pomocné skladové evidence (šarže, umístění, kód zakázky, sériová čísla) můžeme provést toto přednastavení:
Nastavit Ano |
Na kartě zboží dojde k aktivaci volby (Evidence šarží, Evidence umístění, apod.). V případě tohoto přednastavení lze také u příslušných polí aktivovat volbu Automat. |
Nastavit Ne |
Na kartě zboží dojde k deaktivaci volby (Evidence šarží, Evidence umístění, apod.) |
Nenastavovat |
Nastavení skladové evidence se na kartě zboží nezmění. |
Zboží - Stav pokrytí a vložení stavu pokrytí do dokladů
V knize Zboží v tabulce lze zobrazit nové pole Stav pokrytí (CoverageLevelCalc / CoverageLevelUMCalc). Zobrazuje hodnotu stavu vykrytí požadavků na dané zboží. Jeho hodnota je vypočtena následovně:
- Dispozice + Objednáno + V příjmu + Interní rezervace - Rezervováno - Minimum skladu.
Při hromadném vkládání zboží do dokladů lze do dokladu vložené kartě nastavit právě množství ze Stavu pokrytí. A to pouze v univerzálních formulářích pomocí nástroje Vložit označené (tlačítko je dostupné při označení položek hvězdičkami) nebo Vložit z kontejneru (tlačítko je dostupné při stavu tabulky "kontejner"). V této funkci vybereme možnost Vložit celý stav pokrytí položek. Má-li karta zboží evidováno Maximální množství, pak je do položky dosazeno toto maximální množství. U výrobků je dále zohledněna výše vyráběné dávky pro implicitní variantu technologického postupu. Množství je tedy ve finále zaokrouhleno na tuto výrobní dávku.
Zboží - sloupce skladové evidence pro libovolné sklady
V knize Zboží jsou dostupné tzv. parametrické sloupce, které umožňují sledování údajů skladové evidence na požadovaných skladech. Nastavitelným parametrem těchto sloupců je tedy "sklad". Jedná se o sloupce pro tyto údaje:
- Dispozice - sloupec Dispozice [sklad]
- Zadáno - sloupec Zadáno [sklad]
- V příjmu - sloupec V příjmu [sklad]
- Rezervováno - sloupec Rezervováno [sklad] (zařazení má význam při nastavení "závislého pokrytí na skladech")
- Objednáno - sloupec Objednáno [sklad] (zařazení má význam při nastavení "závislého pokrytí na skladech")
V Nastavení sloupce je potřeba vyplnit pole Sklad - zkratkou skladu. Sloupec pak zobrazuje hodnoty za tento sklad bez ohledu na aktuálně nastavený informační sklad uživatele.
Využití je v situaci, kdy uživatel potřebuje např. kromě svého skladu (informační sklad) sledovat ještě trvale údaje na jiném vybraném skladě / jiných vybraných skladech.
Jazykové mutace států v knize Státy
V knize Státy je nyní možné zadávat jazykové mutace jednotlivých států pomocí tlačítka Jazykové texty. Nová funkčnost je přidána jen do univerzálního rozhraní.
Karta Dodavatele/Odběratele - nová pole
Na kartu Dod./Odb. byly přidány nová pole:
- Prodlení
- Bankovní účet pro platbu
V univerzálních formulářích jsou pole umístěna v záložce Nákup.
Moje kancelář
Workflow
Workflow - Zobrazení náhledu produktu
V knize K vyřízení v Preview byla vytvořena nová funkčnost zobrazení náhledu produktu (scan faktury, smlouva atd.).
Jde o produkt typu "Dokument".
Pokud bude existovat více dokumentů na kroku, zobrazovat v preview na 0. straně se bude vždy první v pořadí.
Na 1. straně kroku se pak zobrazí vždy ten, na kterém stojím.
Notifikace
Notifikace - zadání zneplatněného příjemce
Při zadávání Příjemce notifikace se kontroluje platnost kontaktní osoby. Při zadání zneplatněné kontaktní osoby se zobrazí hlášení a záznam nelze uložit.
Akce "Kontrola" odhalí použití zneplatněných kontaktních osob v již dříve uložených podmínkách.
Komunikace
Datové schránky v K2
Nově bude možné z K2 posílat datové zprávy. Datové zprávy bude možné posílat třemi různými způsoby:
- Jakýkoliv soubor můžeme odeslat pomocí funkce Odeslání přes datovou schránku. Tuto funkci je možné spustit ze stromového menu Komunikace - Datová schránka - Odeslání přes datovou schránku . V poli Odesílatel bude vyplněna nastavená kniha listovní pošty uživatele. Ve formuláři zadáme Příjemce výběrem z knihy Partnerů. Zobrazují se zde pouze ti partneři, kteří mají v knize Partneři na první straně vyplněno pole Datová schránka. Dále vyplníme Věc/Předmět a připojíme soubor. Po stisknutí tlačítka Více můžeme zadat číslo jednací, spisovou značku a další informace. Zpráva se odešle stisknutím tlačítka s obálkou pro odeslání.
- Datovou zprávu je možné odeslat přímo ze skriptů, které vytvářejí exportní soubory. Jedná se o skripty, které mají parametr SendByDataBox (po exportu odeslat přes datovou schránku) a některé z nich také parametr DataBox (Datová schránka příjemce). Při nastaveném parametru SendByDataBox na hodnotu ANO se po exportu souboru otevře také okno pro jeho odeslání přes datovou schránku. Vyexportovaný soubor bude v tomto případě již připojen a je nutné zadat pouze Příjemce zprávy, pokud není vyplněn v parametru DataBox.
- Odeslání libovolné sestavy přes datovou schránku - v liště nad sestavou je nová ikona pro export sestavy do *.PDF a její odeslání přes datovou schránku. Po stisku této ikony se otevře formulář pro odeslání přes datovou schránku, kde je potřeba doplnit Příjemce a sestavu je možné odeslat.
Chcete-li funkčnost zasílání zpráv z datových schránek v K2 využívat, musíte splnit několik podmínek a nastavení. Zde jsou základní z nich :
- Pro každou datovou schránku musí být definovaná samostatná Kniha listových a zásilkových služeb kde ve výchozím nastavení v poli Datová schránka musí být uvedeno ID datové schránky.
- Uživatel K2, který bude datové schránky používat musí být propojen se záznamem Kontaktní osoby. Tato osoba pak musí mít na straně WEB, e-shop vyplněné k typu Webu ISDS (Datová schránka) přihlašovací jméno a heslo do každé datové schránky, k níž má přístup. Při nastavení přihlášení na kontaktní osobě je možné využít novou funkci Testovat připojení, která ověří funkčnost připojení do datové schránky. Pro přihlášení je možné zadat také otisk certifikátu uloženého ve windows.
- Je potřeba mít nastaveny Parametry ISDS (Komunikace - Datová schránka - Parametry ISDS)
Listovní pošta - úpravy
Knihy listovní pošty byly převedeny do nové správy knih.
- Adresa je zde řešena pomocí pole Pobočka.
- Bylo přidáno pole Datová schránka. Dříve se označení datové schránky dávalo do pole Adresa, nyní se tedy vyplňuje v tomto novém poli.
Modul listovní pošty je nyní možné využívat v univerzálních formulářích.
Na dokladech listovní pošty (Přijaté, Odeslané) se nově zobrazují na záložce základní údaje také Údaje z datové schránky, pokud je v knize dokladů vyplněno pole Datová schránka.
V knize Odeslaná pošta již nelze doklady pomocí F7 přiřadit na podací arch, ale je možné tuto akci provést pomocí hromadné změny záznamu.
Nákup/Prodej
EDI - prodej
o EDI prodej (EDI.pas) a zprávu Invoice byla provedena úprava v podobě zobrazení textu Režim přenesení daňové povinnosti - daň odvede zákazník, který se zobrazuje v případě, že je na faktuře vydané typ daně pro PDP.
Tento text se nyní plní do elementu free_text_6, což požaduje aktualizovaná specifikace zprávy INVOICE.
Pozn.: Z důvodů zpětné kompatibility se tento text plní i nadále do původního elementu free_text_2.
Standardní doklady nákupu, prodeje (nový parametr Notes)
Do standardních dokladů nákupu a prodeje a některých dalších sestav (COMPLAIN.AM, PRODUCTIONORDER) byl přidán parametr Notes, který umožní zobrazit komentáře vybraných typů z hlavičky dokladů. Typy komentářů musí být zadané v parametru Notes. Jednotlivé typy je nutno oddělit středníkem (např. MAIL;TEXT). Parametr slouží jako náhrada za zobrazení poznámek dodatků DO z hlaviček dokladů.
Položka prodeje - nové datumy
V položkách prodeje jsou dostupná nová datumová pole:
- Potvrzeno na: Datum a čas, na který potvrdíme dodání zboží zákazníkovi. U nové položky se naplní hodnotou pole Požadováno. Hodnota pole se změní při změně pole Požadováno v situaci, kdy obě pole mají stejnou hodnotu, nebo pole Potvrzeno na je nulové. Potvrzením objednávky přijaté se pole zneaktivní. Uživatelsky jej lze zadávat na formuláři položky prodeje v univerzálních formulářích.
- První potvrzeno na: Datum a čas, na který bylo dodání poprvé potvrzeno. Naplní se hodnotou pole Potvrzeno na v momentě prvního potvrzení objednávky přijaté. Uživatelsky nelze zadávat.
- Expedice: Datum a čas, kdy má proběhnout odeslání zboží. Automaticky se nevyplňuje. Potvrzením dodacího listu se pole zneaktivní. Uživatelsky jej lze zadávat na formuláři položky prodeje v univerzálních formulářích.
Nové ikony informující o existenci záloh na zakázce/objednávce a fakturách
Byly změněny ikony na zakázce/objednávce vydané a fakturách informující o existenci záloh. Ikony byly doplněny do univerzálních formulářů do pravého preview pod základní údaje.
Zálohy - čerpání záporné částky
Na fakturách je nově umožněno čerpání záporné zálohy, pokud nejde o Opravný daňový doklad.
Nová pole na dokladech
V souvislosti s novým modulem Řízení financí byly na doklady Faktura přijatá, Faktura vydaná, Záloha přijatá, Záloha poskytnutá, Ostatní závazky, Ostatní pohledávky a Závazky z mezd v záložce Platby přidány nová pole.
Plánované datum zaplacení |
Automaticky se doplňuje datum splatnosti zohledněné o prodlení z karty zákazníka k datu vystavení dokladu. Je možné jej změnit. |
Předpokládané datum platby |
Datum splatnosti zohledněné o aktuální prodlení. Nelze jej měnit. |
Priorita |
K nastavení priority pro platbu. |
Stav platby |
Stav platby, může nabývat hodnot Povoleno, Pozastaveno, Blokováno. |
Nezahrnovat do Řízení financí |
Pokud je volba zatržena, doklad se nezobrazí v modulu Řízení financí. |
Nové právo Změna plánovaných plateb
Pro doklady Faktura přijatá, Faktura vydaná, Záloha přijatá, Záloha poskytnutá, Ostatní závazky, Ostatné pohledávky a Závazky z mezd vzniklo nové právo Změna plánovaných plateb.
Logistika
Zahraniční cestovní příkaz - krácená sazba
Pro možnost využití více sazeb zahraničního stravného (dle § 170 odst.2 zákoníku práce č.262/2006 Sb.) byly do K2 provedeny následující změny:
1. Do číselníku Referenti bylo přidáno pole Sazba zahraničního stravného, kam se zadá sazba v %, max. 100.
2. Vzniklo nové právo Číselníky/Analytické osy/Referent - Změna pole Sazba zahraničního stravného. Inicializace verze do tohoto pole u všech referentů naplní hodnotu 100 %.
3. Při výpočtu zahraničního stravného se zjištěná částka zahraničního stravného vynásobí vždy zadaným procentem, tato částka se uloží na položce CP do pole Stravné. Z toho se pak stávajícím způsobem vypočítá Upravené stravné. Příklad - zaměstnanec bude mít v číselníku Referenti zadanou sazbu 80%. Jede na celý den do Polska, kde je sazba stravného na celý den 40 EUR. V položce CP se vypočte Stravné 40*0,8=32 EUR.
Inventury - ocenění přebytků - cena z poslední šarže
V inventurách při oceňování přebytků cenou z poslední šarže se nově při hledání poslední šarže neberou v potaz šarže s nulovou skladovou cenou.
Inventury na čtečkách - identifikace umístění
Při inventuře se sledováním umístění lze ve standardní funkci Inventura v modulu Mobilních terminálů umístění identifikovat buď podle zkratky nebo interního čísla. Systém hledá nejdříve shodu ve Zkratce umístění, není-li žádné nalezeno pak v Interním čísle umístění.
Nová práva pro Knihy zásilkových služeb
Vznikla nová práva pro Knihy zásilkových služeb. Právo na prohlížení a právo na změnu. Práva jsou zařazena v sekci Správce / Knihy zásilkových služeb. Práva jsou implicitně pro uživatele nenastavena.
Rozdělení číselníků pro cestovní příkazy na vlastní firmy
Číselníky pro cestovní příkazy byly rozděleny na vlastní firmy. V rámci inicializace verze se stávající záznamy číselníků naplní do všech vlastních firem, které mají stát odpovídající instalaci K2 (tzn. pokud je česká instalace, rozkopírují se záznamy pouze do českých vlastních firem).
Výroba
Interní zakázky - interní rezervace na výrobu
Interní zakázka představuje doklad, který tvoří interní požadavek na výrobu výrobku či polotovaru. Interní zakázky tvoříme v Knihách prodeje, které mají aktivovánu volbu Interní zakázky. Hodnota, že se jedná o položku interní zakázky je uložena v položce prodeje.
Položka interní zakázky s rezervačním listem a bez průvodky s Realizací tvoří v Pokrytí požadavek na výrobu. Jde o typy záznamů:
- Int.rezervace-pož. (Interní rezervace pro výrobu - požadavek) - nepotvrzený rezervační list
- Int.rezervace-potvr. (Interní rezervace pro výrobu - potvrzeno) - potvrzený rezervační list
Hodnota těchto záznamů v Pokrytí je kladná a do celkového stavu pokrytí se přičítá. Představuje totiž budoucí výrobu - příjem na sklad.
Výši interních rezervací na výrobky lze sledovat v knize Zboží, a to pomocí sloupce Interní rezervace.
Knihy prodeje - Priorita pro výrobu
V Knihách prodeje lze přednastavit prioritu pro výrobu. Hodnota se přenáší do položky zakázky vytvořené v příslušné knize prodeje a následně se přenese do hlavičky průvodky.
TPV - blokace výběru - průvodky / obchod
V technologických postupech byla zrušena původní volba Blokace výběru a nahrazena dvěma novými.
- Blokace výběru - průvodky: blokuje použití varianty technologického postupu v průvodkách. V rámci inicializace verze Luna je hodnota původní volby přenesena do této.
- Blokace výběru - obchod: blokuje použití varianty technologického postupu v dokladech nákupu, prodeje, v převodkách, v nabídkách a poptávkách.
Odvádění výroby - odvod většího množství i při více nadřízených záznamech
Do skriptu Odvádění výroby jsme přidali nový parametr pro podporu odvodu většího množství než je na průvodce plánováno a to i pro situaci, kdy má průvodka více nadřízených dokladů. Parametr má význam při zadaném parametru "AmountChange" (který povoluje odvod většího množství než je plánováno). Nový parametr má název "ExceededQtyForMoreProducts".
- Ne: Výchozí hodnota, což odpovídá původnímu chování skriptu. Větší množství než je plánováno lze odvádět pouze pro průvodky, které mají pouze jeden nadřízený doklad.
- Ano: Větší množství než je plánováno lze odvádět také na průvodkách, které mají více nadřízených záznamů. Množství nad plán je zapsáno do skutečnosti posledního nadřízeného dokladu.
Vytvoření průvodky nad zakázkou - Ctrl+W
Vytvoření průvodky nad položkou zakázky pomocí Ctrl+W je možné pouze ve stavu Prohlížení zakázky. Ve stavu Změna lze klávesy Ctrl+W použít pouze pro přeskok do již existující průvodky.
Projekty
Výkazy práce - potvrzení
Do nastavení knihy projektů přibylo zatržítko Automaticky potvrzovat výkazy práce - po vytvoření výkazu práce dojde při jeho uložení zároveň k potvrzení výkazu.
Projekty - úpravy
Nad Výkazy práce je nově možné spustit akci Přepočet výkazů práce, která po změně cen (např. u zdrojů projektu) výkazy práce přeuložíí a tím se upraví i sumy cen na projektu.
Do knihy Zdroje projektu byla přidána záložka Výkazy práce, na které jsou zobrazeny všechny výkazy práce týkající se daného zdroje.
Finance
Homebanking - nový formát pro ČNB pro odesílání příkazů
Byly vytvořeny nové formáty pro ČNB pro odesílání bankovních příkazů homebankingem. Parametr HBType byl rozšířen o typy:
- "23" - Sepa.xml podle specifikace ČNB,
- "24" - formát FS5 - formát ČNB.
V této souvislosti byly zavedeny nové parametry do funkce HB - bankovní příkaz (HB_Order.pas):
- ClientId - identifikace klienta. ClientId lze použít ve FormatFilename pomocí %l.Podobný parametr je KM_ClientNr.
- Counter - počáteční číslo čítače pro tvorbu souborů. K dispozici je pouze u formátů, kde lze nebo má význam nastavovat počáteční číslování souborů.
Homebanking - filtrování dokladů ve funkci HB - bankovní výpis (HB_Statement.pas)
Do funkce HB - bankovní výpis (HB_Statement.pas) bylo doplněno filtrování dokladů.
Na levé straně formuláře s položkami bankovního výpisu byl vytvořen příznak (trychtýř), symbolizující, že se na položce výpisu filtruje. Příznak byl přidán do implicitních sloupců. Příznak filtrování na položce bankovního výpisu vyvoláme klávesovou zkratkou Ctrl+F nebo Entrem. Otevře se kniha Dod./Odb. ze které se vybere zákazník. Dojde k nafiltrování dokladů na pravé straně formuláře viz. obrázek. Pokud se vybere nadřízený zákazník, dojde k nafiltrování dokladů i podřízených zákazníků.
Řízení financí
Vznikl nový modul Řízení financí, který nahradil zrušený modul Platebního kalendáře. Modul se spouští ze stromového menu Finance/Řízení financí.
Modul Řízení financí poskytuje komplexní přehled o předpokládaných příjmech a výdajích. Načítají se do něj informace z nezaplacených faktur, záloh, ostatních pohledávek a závazků, závazků z mezd a také z nevyfakturovaných nepotvrzených zakázek a objednávek vydaných. Do modulu Řízení financí také vstupují plánované příjmy/výdaje, které je možné přímo v modulu upravovat a zadávat. Plánované příjmy/výdaje mají zadané plánované datum, po tomto datu nebo provázání se skutečným dokladem se již nezohledňují. Pokud je na dokladech zadán plán plateb, v modulu Řízení financí se doklad zobrazuje vícekrát se splatností dle plánu plateb.
Na základě těchto informací se zobrazuje vývoj průběžného zůstatku i s ohledem na stav peněžních prostředků na bankovních účtech a pokladnách.
Z modulu Řízení financí je možné vytvořit bankovní příkaz pomocí funkce Vytvoření bankovního příkazu. Přímo v modulu je možné hromadnou akcí Změna údajů pro platbu změnit Plánované datum zaplacení a bankovní účet pro platbu na prvotních dokladech. Z modulu je možné vytisknout sestavu Řízení financí.
Pro práci s modulem vznikly nová práva Finance/Řízení financí:
- Editace konfigurace řízení financí
- Prohlížení knihy Řízení financí
- Prohlížení obecného příjmu / výdeje
- Nový obecný příjem / výdej
- Nový obecný příjem / výdej s kopií
- Změna obecného příjmu / výdeje
- Stornování obecného příjmu / výdeje
- Výmaz obecného příjmu / výdeje
Zrušení Platebního kalendáře
Byl zrušen modul Platební kalendář, který byl nahrazen novým modulem Řízení financí.
V této souvislosti byly zrušeny i všechny sestavy, skripty a funkce, které s platebním kalendářem souvisely:
- Platební kalendář (PLAKAL.AM),
- Platební kalendář - dle prodlení (PLAKALP.AM),
- Platební kalendář - dle rozdílu (PLAKALR.AM),
- Platební kalendář - dle zákazníků (PLAKALZ.AM),
- Platební kalendář - podle měny (PLAKALM.AM),
- Výmaz platebního kalendáře (vym_plk.pas),
- Import platebního kalendáře (imp_plk.pas),
- Aktualizace platebního kalendáře (PLK_Refresh.pas),
- Opakované platby platebního kalendáře (vyt_plk.pas),
- Vytvoření bankovního příkazu v platebním kalendáři (PLK_BANPR_F.pas),
- Aktualizace prodlení a předpokládaného data platby (baz_prprodl.pas).
Vyhodnocení a analytické služby
Kontingenční tabulka nad daty IS K2
Pomocí kontingenční tabulky je nyní možné vyhodnocovat nejen nad analytickou databází, ale také nad daty IS K2. Výhodou tohoto řešení jsou vždy aktuální a reálná data pro vyhodnocování. Aby bylo možné tvořit pohledy nad daty IS K2, je nutné v kontingenční tabulce nastavit jako Typ zdroje dat hodnotu Realtime.
Jednou z výhod vyhodnocování pomocí kontingenční tabulky nad daty IS K2 je také možnost jejího použití přímo v knihách IS K2. Zde je možné spustit kontingenční tabulbu vždy pomocí ikony .
Principy práce s kontingenční tabulkou nad reálnými daty IS K2 jsou stejné jako v případě analytické databáze (OLAP).
Nová kostka Výkazy práce projektů
Do standardu byla zařazena nová kostka, pomocí které je možné vyhodnocovat projekty a výkazy práce projektů. Pro zařazení této kostky do vyhodnocování je nutné nastavit parametr OLAPu ProjectCube na hodnotu Zapnuto.
Zrychlení práce OLAPu
Došlo k výraznému zrychlení vyhodnocování nad analytickou databází pomocí kontingenční tabulky. Důvodem je optimalizace pokládaných dotazů.
Účetnictví
Sestava Ekonomická analýza - definice - nový parametr pro zobrazení analytických účtů
Do sestavy Ekonomická analýza - definice (UCT_EKAN04.AM) byl přidán nový parametr ShowAnalyticalAccounts pro zobrazení analytických účtů.
Implicitně je parametr nastaven na Ne. Pokud se parametr nastaví na hodnotu ANO, v sestavě se zobrazí místo informace z gridu "Seznam účtů", informace z gridu "Seznam analytických účtů" (spodní grid na záložce Základní údaje).
Kniha nezaúčtováno - horké klávesy Alt+F10 pro změnu období
Do knihy Nezaúčtováno byly přidány horké klávesy Alt+F10 na změnu období Od - do.
Zaúčtování mezd - přidání Zákazníka do účetního dokladu
Při zaúčtování mezd se nově do položek účetního dokladu ukládá také Zákazník. Zákazník se zaúčtuje v případě, že na účtované mzdové složce je zadána Srážka organizace, v srážce je vyplněn Adresát (vybírá se z čísleníku Partneři) a ke kartě Partnera existuje karta Dodavatele/Odběratele.
Souvztažnosti - přidání nového parametru pro pole Text - Zkratka typu daně
Do kontací dokladů, na kterých lze zadat typ daně, byl přidán nový parametr pro pole Text: "Zkratka typu daně" (2 znaky).
Souvztažnosti - přidání nové podmínky Právní vztah do typu dokladu MD mzdový doklad - nové mzdy
Do souvztažností pro typ dokladu MD Mzdový doklad - nové mzdy byla přidána podmínka Právní vztah. Podmínka je určená k rozúčtování mzdových nákladů podle typu smlouvy (PS, DPP, DPČ...)
Parametry pro odeslání přes datovou schránku
Byly přidány parametry pro odeslání přes datovou schránku:
Databox - Ne Datová schránka příjemce. |
SendByDatabox - Ne Ano - po exportu odeslat přes datovou schránku. |
Parametry byly přidány do skriptů:
- Kontrolní hlášení (VATD_KHCZ.PAS),
- Souhrnné hlášení - celkový výpočet (VATD_SumRep.PAS),
- Přiznání k DPH - export (VATD_ReturnValuesExport.PAS).
Interní doklady - změna data úč. případu a UZP
V Interních dokladech došlo ke sjednocení ovládání funkce Změna data úč. příp. a UZP, která se nyní spouští klávesami Ctrl+F6 místo původních Ctrl+D.
Kontrola zaúčtování DPH - přidání podmínky Kontrolovat dle data UZP
Do funkce Kontrola zaúčtování DPH byla přidána volba Kontrolovat dle data UZP. Pokud je tato volba zatržena, prvotní doklady se filtrují dle data UZP.
Editace parametrů DPH
Bylo přidáno nové právo Účetnictví/DPH/Editace Parametrů DPH, které uživateli umožňuje nastavit a měnit parametry DPH.
Evidenční číslo daňového dokladu, vykazované v kontrolním hlášení na sestavách
V sestavách záloha přijatá (ADVPRO_DOC01.AM), záloha poskytnutá (ADVREC_DOC01.AM), faktura vydaná (VF_DOK01.AM), Skonto - Opravný daňový doklad (INT_DOC03.AM), ostatní pohledávka OTHER_RECEIVABLE.AM, faktura přijatá (PF_DOK01.AM) a prodejka (VF_PD.AM) se již od verze K2 luna nezobrazuje evidenční číslo daňového dokladu zadaného v poznámce CF.
Majetek
Změna ve výpočtu měsíčních odpisů rovnoměrného plánu v posledním roce
U rovnoměrného účetního plánu, kdy se roční částka rozkládá do jednotlivých měsíců, se v posledním roce vytvoří měsíční odpisy ve stejné výši jako v předchozím období (dosud se v posledním roce roční částka rozložila do 12 měsíců).
Mzdy
Analytické osy ve mzdách
Na třetí stranu knihy Pracovní vztahy a knihy Mzdové údaje bylo přidáno zatržítko Nekopírovat analytické osy.
Při zatržení zatržítka se analytické osy zadané na třetí straně mzdového dokladu (třetí strana knihy Mzdové údaje) při kontrolním výpočtu nedosazují do výstupních mzdových složek. Implicitně (při nezatrženém zatržítku) se osy do výstupních mzdových složek dosazují (stejná funkčnost jako dosud).
Zároveň bylo také přidáno do nastavení knihy mzdových dokladů zatržítko Nekopírovat nastavení analytických os z dokladu do výstupních položek - při nastavení zatržítka se analytické osy z třetí strany mzdového dokladu (třetí strana knihy Mzdové údaje) při kontrolním výpočtu nedosazují do výstupních mzdových složek. Implicitně (při nezatrženém zatržítku) se osy do výstupních složek dosazují. Nastavení se týká všech mzdových dokladů - ovlivňuje chování celé knihy mzdových dokladů. Pokud je tedy zatrženo, pak má přednost před nastavením obdobného zatržítka na jednotlivých dokladech.
Do správy knih mzdových dokladů bylo přidáno také Implicitní nastavení analytických os - údaje zde nastavené se dosazují při kontrolním výpočtu do analytických os na výstupních mzdových složkách. Děje se tak pouze tehdy, pokud tyto údaje nejsou vyplněny jinde, kde má jejich nastavení přednost (přímo na vstupní mzdové složce, v pracovních úkolech nebo na třetí straně mzdových údajů).
Export/import tarifních tabulek
Byla vytvořena funkce pro Export/Import Tarifních tabulek. Export se spouští hromadnou akcí v knize Tarifní tabulky, import se provádí přes funkci Export a import dat.
Zároveň byla vytvořena nová práva pro export a import tarifních tabulek.
Odeslání souboru přes datovou schránku
Do sestav a skriptů nad modulem Mzdy byly přidány parametry pro odeslání souboru datovou schránkou. Jedná se o parametry:
- SendByDataBox - po exportu odeslat přes datovou schránku
- DataBox - datová schránka příjemce.
Sestavy a skripty týkající se komunikace se zdravotními pojišťovnami mají pouze parametr SendByDataBox.
Úprava se týká těchto sestav a skriptů:
- Přehled o platbách zdravotního pojištění
- Hromadné oznámení zaměstnavatele
- Přehled o výši pojistného
- Příloha k žádosti o dávku
- Evidenční list důchodového pojištění
- Oznámení o nástupu do zaměstnání
- Vyúčtování zálohové daně - výpočet a export
- Vyúčtování srážkové daně - výpočet a export
Kniha úrazů - nové sestavy
Byly vytvořeny nové sestavy spustitelné nad Knihou úrazů:
- Záznam o úrazu (WOIN_InjuryRecord.AM)
- Záznam o úrazu - hlášení změn (WOIN_InjuryRecordChange.AM)
Kvalifikace - úpravy
Do mudulu Kvalifikace byly přidány knihy. Při reinstalaci na verzi K2 luna dojde automaticky k vytvoření knihy kvalifikací, ve které budou doklady všech stávajícíh kvalifikací.
Zároveň byl vytvořen číselník Vzory kvalifikací (Mzdy - Kvalifikace - Vzory Kvalifikací). V tomto číselníku je možné vytvořit vzory pro vytváření kvalifikací a tímto si usnadnit/urychlit práci při zakládání nových kvalifikací. Při vytváření nových kvalifikací v knize Kvalifikace se při vyplnění nového pole Vzor doplní všechny údaje vyplněné na vzoru do nově vytvářené kvalifikace. Pokud je pole Vzor na již existující kvalifikaci prázdné, pak se po jeho vyplnění přepíší údaje na kvalifikaci údaji zadanými na vzoru. Nové pole Vzor na kvalifikaci není povinné, není tedy povinné tuto funkčnost využívat.
Zároveň došlo k úpravě a všechny dříve povinná pole (Typ, Druh a Stav) již nyní povinná nejsou. Na kvalifikaci tedy aktuálně není žádné povinné pole.
Bylo také zrušeno dvojí potvrzování kvalifikací a bylo ponecháno pouze jedno potvrzení - po potvrzení kvalifikace je zakázána změna celého záznamu.
Personální údaje - úpravy
Na druhou stranu knihy Personální údaje bylo přidáno pole Stravenková karta, které umožňuje evidenci čísel/označení stravenkových karet zaměstnanců.
Zároveň bylo z druhé strany odebráno pole ČSSZ - Organizační jednotka. Jednalo se o duplicitní údaj uložený ve mzdových konstantách.
Pracovní místo - kvalifikace
V knize Pracovní místo se od verze K2 luna nezadávají jednotlivé kvalifikace výběrem z knihy Kvalifikace, ale nově se zde zadávají vzory kvalifikací, z nového číselníku Vzory Kvalifikací.
Inicializací verze se vytvoří záznamy do číselníku Vzory kvalifikací podle na pracovních místech zadaných kvalifikacích a tyto nové vzory zde budou po reinstalaci zobrazeny.
Pravděpodobný průměr - úpravy
Byl upraven výpočet pravděpodobného průměru při nepřítomnosti přes celý kvartál. Nyní tento výpočet také reaguje na mzdovou konstantu SKIPPRECMPAV - Potlačit výpočet pravděp. průměrného výdělku předvýpočtem, stejně jako výpočet pravděpodobného výdělku při vzniku pracovního vztahu.
Možné nastavení konstanty :
- NE - pravděpodobný průměr se počítá předvýpočtem ze vstupních údajů na druhé straně knihy Mzdové údaje (základní mzda + osobní ohodnocení, kalendář)
- ANO - pravděpodobný průměr se nepočítá při předvýpočtu, ale počítá se až kontrolním výpočtem z vypočtených hodnot daného měsíce
Výmaz starého modulu mezd
Při reinstalaci na verzi K2 LUNA dochází ke smazání starého mudulu mezd, který nebude od této verze přístupný ani pro prohlížení.
Prohlížení starého modulu mezd je umožněno naposledy ve verzi K2 MIA. Do verze K2 MIA.05 byl pro tyto účely přidán parametr K2.ini ALLOWOLDPAYROLLMODULE. Jeli parametr nastaven na hodnotu 1, povoluje pouze právo na prohlížení starémo modulu mezd.
Web a e-shop
Eshop - stránka "Mimo provoz"
Pro web a e-shop byla vytvořena stránka "Mimo provoz", která se zobrazí v situaci, pokud e-shop nemá spojení s IS K2. Lze ji také zobrazit v případě chtěné odstávky (např. při reinstalaci) zapnutím parametru v konfiguračním souboru webu a e-shopu.
Správce
Změna práva pro práci s Plánovanými úlohami
Bylo přidáno nové uživatelské právo Správa plánovaných úloh - bez tohoto práva uživatel nemůže měnit konfigurace plánovaných úloh a provádět servisní akce.
Práce se Správou plánovaných úloh již není závislá na nastavení práva Servisní zásahy.
Nové právo na Referentovi - Změna pole Sazba zahraničního stravného
Bylo přidáno nové uživatelské právo Číselníky/Analytické osy/Referent - Změna pole Sazba zahraničního stravného. Bez tohoto práva nemůže uživatel měnit na Referentovi sazbu zahraničního stravného v %.
Inicializace verze do tohoto pole u všech referentů naplní hodnotu 100 %.