Book Contents

Book Index

Promo akce

Book Contents

Book Index

Podmínky použití promo akcí

Aby bylo možné promo akci na eshop použít, je potřeba, aby jednotlivé akce (záznamy v knize Promo akce) byly potvrzené a zároveň, aby byla v Nastavení webu a eshopu pro daný eshop zatržena volba Používat promoakce (záložka Katalog zboží).

pic_4812

Obr.: Volba Používat promoakce

Book Contents

Book Index

Kniha Promo akce

Kniha Promo akce zobrazuje seznam promo akcí. Ty vznikají stiskem kláves Ins (případně kopii ze stávajícího záznamu klávesou F6).

pic_4750

Obr.: Kniha Promo akce - Seznam

Book Contents

Book Index

Promo akce - Základní údaje

Na záložce Základní údaje definujeme název promo akce, můžeme nastavit interval platnosti promo akce, vybrat konkrétní dodavatelé, kterých se má promo akce týkat, případně definovat cenové skupiny. Danou promo akci lze nastavit jen pro určitou/určité knihy prodeje, případně vybrat jen konkrétní způsoby platby, dopravy nebo internetové obchody. Ke každé promo akci můžeme nastavit omezení počtu kusů, do vyprodání zásob, definovat sklad nebo umístění.

Pro promo akci můžeme přidávat komentáře, případně použít záložky text hlavičky a text patičky.

Podmínkou uložení nové promo akce je výběr typu promo akce (viz záložka Definice).

pic_4740

Obr.: Promo akce - Základní údaje

Book Contents

Book Index

Promoakce - Definice

Po výběru hodnoty z číselníku Typ promo akce se zpřístupní adekvátní typ formuláře pro jeho další definici.

IS K2 podporuje promo akce typu Akční ceník, Dárek k položce, Dárek za částku, Sleva za částku a Zaváděcí sadu. Bližší popis viz následující podkapitoly.

pic_4741

Obr.: Promo akce - Definice

V části Sortiment nebo Dárky vkládáme zboží. Zboží lze vkládat jednotlivě, hromadně nebo pomocí produkčních klíčů (produkční klíč jen v části Sortiment). V knize zboží lze požadované záznamy označit hvězdičkou a tyto pak hromadně vložit do části Sortiment nebo Dárek.

Book Contents

Book Index

Akční ceník

Po výběru hodnoty Akční ceník z číselníku typ promo akce se zobrazí formulář, ve kterém lze vybrat ceník. Promoakce se týká zboží, které je definováno v ceníku a bude prodáváno za ceny v ceníku zadané. Lze zatrhnout příznaky Kombinovat a Informovat.

Pokud uživatel zatrhne pole Kombinovat, pak je možné danou akci kombinovat s typem akce Dárek za částku nebo Sleva za částku.

Pokud bude zatrženo pole Informovat, pak se při nákupu zboží resp. v košíku bude zobrazovat upozornění na danou akci s možností zobrazit detail dané akce. Pokud nebude zatrženo, pak se promoakce aplikuje jen v případě, že kupující danou akci aktivně použije např. na stránkých eshopu ze záložky s platnými akcemi.

pic_4742

Obr.: Typ promo akce Akční ceník - Základní údaje

pic_4743

Obr.: Typ promo akce Akční ceník - Definice

Příklad: Cyklistický eshop si připraví promoakci na 33% slevu na cyklistické oblečení. V cenících bude vytvořen nový ceník, kde budou vloženy položky zboží, pro které se má promo akce realizovat, včetně definice ceny (v našem případě tedy položky zboží představující cyklistické oblečení a cena s 33% slevou oproti např. katalogové ceně). Podmínkou použití ceníku v promoakcích je jeho potvrzení.

Při zakládání promo akce se zvolí typ Akční ceník a v poli ceník se vybere ceník. V základních údajích lze nastavit datum platnosti promo akce, případně další podmínky platnosti a omezení. Pozn.: Platnost a omezení, které by mohly být nastavené na ceníku, se v tomto případě neaplikují. Aplikují se jen ceny a zboží z ceníku. Platnost a omezení se přebírá z nastavení promo akce.

pic_4803

Obr.: Zobrazení promoakce Akční ceník na stránkách eshopu.

Book Contents

Book Index

Dárek položce

Při nákupu položky dostane kupující dárek zdarma. Poskytnutí dárku může být podmíněno koupi určitého množství definovaného zboží v části Sortiment (pole Množství od) nebo podmíněno celkovou cenou definovaného zboží (pole Cena od). Lze zadat buď množství nebo cenu.

Pokud bude zatrženo pole Informovat, pak se při výběru zboží bude zobrazovat upozornění na danou promoakci s možností zobrazit detail dané akce. Pokud nebude zatrženo, pak se promoakce aplikuje jen v případě, že kupující danou akci aktivně použije např. na stránkých eshopu ze záložky s platnými akcemi.

Pozn.: Pokud se má dárek k položce dostat do košíku automaticky, pak je třeba zvolit typ promoakce Automaticky dárek k položce.

Volba Násobit zajistí možnost, zda se při nákupu položky za násobek ceny od má násobit i počet dárků. Pakliže není zatrženo, pak zákazník dostane jen počet/hodnotu dárků bez ohledu na násobek ceny polžoky v poli Cena od.

V části Dárky je pak možné definovat karty zboží, které se poskytnou jako dárek. Existuje několik variant nastavení dárků, které lze ovlivnit pomocí voleb na záložce Definice. Zatržením volby Vybrat dárek můžeme nabídnout kupujícímu více karet zboží, z nichž si uživatel při nákupu na eshopu vybere dárek/dárky. Počet dárků pak definujeme v poli Počet dárků. Pokud je zatržena volba Stejná položka dárkem, pak se k vybranému zboží v košíku, přidá jako dárek právě kupované zboží s množstvím definovaným v poli Počet dárků (typicky pro akce 3+1 zdarma nebo 4+2 zdarma apod.). Pokud není pole Vybrat dárek zatržené, pak se nabídnou všechny dárky.

Pokud uživatel zatrhne pole Kombinovat, pak je možné danou akci kombinovat s typem akce Dárek za částku nebo Sleva za částku.

Pokud je zatržena volba Vybrat dárek, pak lze zatrhnout pole Zadat hodnotu. Zpřístupní se pole Hodnota. Pro každý definovaný dárek lze zadat hodnotou dárku. Hodnota dárků je volitelná veličina a nemá vliv na cenu. Zákazník pak může vybírat dárky a jejich různou kombinaci do celkově zadané hodnoty.

Pokud je jako dárek vloženo zboží s typem "Master karta", pak po splnění podmínek promoakce se zobrazí v košíku jako dárek zboží typu "master karta" s možnosti výběru definovaných variant.

pic_5211

Obr.: Výběr dárku pro zboží typu "master karta" (varianty dresu pro velikost L a M)

Příklad č.1

Prodejce připraví promo akci Dárek ke kolu zdarma. Pokud si zákazník zakoupí kolo z nabídky pak jako dárek obdrží zboží cyklistické brýle zdarma (na výběr bude mít kupující ze dvou různých typů brýlí dle svého výběru).

Uživatel standardním způsobem založí novou promo akci. Do názvu uloží "Dárek ke kolu zdarma". Nastaví platnost datum od/do. Nastaví případně další platnosti nebo omezení a vybere typ akce Dárek zdarma. Dojde ke zpřístupnění pole Množství od a Cena od. Do pole Množství od nastaví hodnotu 1. V části Sortiment vybere zboží, kterých se promo akce týká.

V pravé části zatrhne volbu Vybrat dárek a do pole Počet dárků zadá 1. V části Dárky pak vybere zboží, které se nabídne jako dárek. V tomto případě to jsou karty zboží Cyklistické brýle Kellys Stranger nebo Cyklistické brýle Bliz Tempo. Zákazník pak při nákupu některého z kol definovaného v části Sortiment bude mít možnost si vybrat jako dárek jedny z nabízených brýlí.

pic_4744

Obr.: Typ promo akce - Dárek k položce - s možnosti výběru dárku

Příklad č.2

Prodejce připraví promo akci Dárek ke kolu/kolům v hodnotě 150 000 kč zdarma. Pokud si zákazník zakoupí kolo/kola z nabídky aspoň v hodnotě 150 000 Kč, pak dostane dárek zdarma.

Uživatel standardním způsobem založí novou promo akci. Do názvu uloží Dárek ke kolu/kolům v hodnotě 150 000 kč zdarma. Nastaví platnost datum od/do. Nastaví případně další platnosti nebo omezení a vybere typ akce Dárek zdarma. Dojde ke zpřístupnění pole Množství od a Cena od. Do pole Cena od uživatel nastaví hodnotu 150 000 Kč. V části Sortiment vybere kola, kterých se akce týká.

V pravé části zatrhne volbu Vybrat dárek a do pole Počet dárků zadá 1. V části Dárky pak vybere zboží, které se nabídne jako dárek. Zákazník pak v případě, že nakoupí kola (definované zboží v části Sortiment) aspoň v hodnotě 150 000 Kč dostane na výběr dárek zdarma.

Příklad č.3

Tímto typem promo akce by šlo vyřešit i běžnou akci typu "M"+"N" zdarma (např. akce 1+1 zdarma).

Uživatel bude postupovat stejným způsobem jako v minulém případě, jen do pole Množství od zadá hodnotu "M" (hodnota 1 v případě akce "1+1") . V části Sortiment pak definuje zboží, kterých se akce týká. Pokud chce prodejce jako dárek ke kupovanému zboží to samé zboží jako při nákupu, pak zatrhne pole Stejná položka dárkem a definuje množství "N" (hodnota 1 v případě akce "1+1") v poli Počet dárků.

Zákazník pokud si vybere na eshopu zboží, které je definované v části Sortiment této promo akce a zadá množství 1, pak se automaticky (za předpokladu zatržení pole Informovat v promo akci) v košíku zobrazí to samé zboží ještě jednou jako dárek. Cena se spočítá za jeden kus a druhý kus je zdarma. Taková položka se označí v košíku jako dárek.

pic_4745

Obr.: Promo akce - Dárek k položce - Stejná položka dárkem

pic_4807

Obr.:Zobrazení akce 1+1 zdarma v košíku

Book Contents

Book Index

Dárek za částku

Typ promo akce Dárek za částku předpokládá darování dárku (či více dárků) při splnění podmínky mít v košíku zboží za definovanou hodnotu.

Pokud uživatel zatrhne pole Kombinovat, pak je možné danou akci kombinovat s jinou akcí kromě akce Sleva za částku.

Pokud uživatel zatrhne pole Informovat, pak se zpřístupní pole Informovat od a pole pro zadání procenta. Do pole Informovat od se zadá částka nebo procento (dle zatržení pole %), od které má být kupující informován, že když nakoupí ještě za částku (Cena od - hodnota košíku), pak má nárok na dárek.

Volba Násobit zajistí možnost, zda se při nákupu za násobek ceny od má násobit i počet dárků. Pakliže není zatrženo, pak zákazník dostane jen počet/hodnotu dárků bez ohledu na násobek celkové ceny nákupu vůči hodnotě v poli Cena od.

Pokud je zatržena volba Vybrat dárek, pak lze zadat v poli Počet dárků množství dárků, případně lze zatrhnout volbu Zadat hodnotu. V takovém případě se zpřístupní pole Hodnota. Pro každý definovaný dárek lze zadat hodnotou dárku. Zákazník pak může vybírat dárky do celkově zadané hodnoty bez ohledu na počet dárků.

Pokud je jako dárek vloženo zboží s typem "Master karta", pak po splnění podmínek promoakce se zobrazí v košíku jako dárek zboží typu "master karta" s možnosti výběru definovaných variant.

Příklad č.1:

Pokud uživatel vybere typ akce Dárek za částku, zadá v poli Cena od částku, od které má kupující možnost dostat dárek/dárky zdarma (pevně definované nebo výběr z dárků).

V případě zatržení pole Vybrat dárek může být definováno více možností dárků. Uživatel v poli Počet dárků definuje maximální počet dárků.

pic_4746

Obr. č.1.: Typ promo akce - Dárek za částku - Výběr z dárků

Pokud uživatel nastavil hodnotu v poli Cena od na 50 000 Kč a v poli Informovat od pak hodnotu 30 000 Kč, pak v případě, že má uživatel v košíku zboží z akce Dárek za částku v hodnotě menší než 30 000 Kč, pak na tuto akci nebude upozorněn. Pokud je hodnota v košíku vyšší nebo rovna 30 000 Kč, pak se uživateli zobrazí informativní hlášení o částce, za kterou je ještě třeba nakoupit, aby byla uplatněna tato promo akce. (viz obr.č.2).

pic_4806

Obr.č.2.: Dárek za částku s informací "Informovat od"

Částka v košíku je větší než 30 000 Kč, proto se zobrazí informační hlášení "Nakupte ještě za 6 441 Kč" a podrobnosti k akci.

Příklad č.2:

Pokud uživatel vybere typ akce Dárek za částku, zadá v poli Cena od částku 10 000 Kč, od které má kupující možnost dostat dárek/dárky zdarma (pevně definované nebo výběr z dárků).

V případě zatržení pole Vybrat dárek má uživatel definovány dárky. Uživatel v poli Počet dárků definuje maximální počet dárků na hodnotu 2 a zarhne pole Násobit. V případě, že zákazník nakoupí zboží za 21 000 Kč, pak bude mít nárok na 4 dárky (Hodnota v poli Cena od je překročena aspoň 2x, proto se násobí počet dárků hodnotou 2), v případě nákupu zboží za částku vyšší než 30 000 kč, bude mít nárok na 6 dárků. Hodnota nákupu je trojnásobná proto se počet dárků násobí třemi.

Pozn.: Pokud by nebylo pole Násobit zatrženo, pak by měl zákazník právo je na dva dárky ať už by šlo o libovolnou hodnotu nákupu nad 10 000 Kč.

Book Contents

Book Index

Sleva za částku

Typ promo akce Sleva za částku předpokládá slevu v částce/procentech při splnění podmínky určité hodnoty nákupního košíku za definované zboží.

Pokud uživatel zatrhne pole Kombinovat, pak je možné danou akci kombinovat s jinou akcí s tímto příznakem kromě akce Dárek za částku.

Pokud uživatel zatrhne pole Informovat, pak se zpřístupní pole Informovat od a pole pro zadání procenta. Do pole Informovat od se zadá částka nebo procento (dle zatržení pole %), od které má být kupující informován, že když nakoupí ještě za částku (Cena od - hodnota košíku), tak dostane slevu.

Do pole Slevová karta zboží se vybere zboží, které bude představovat slevu v košíku (a položkách dokladů). Na této kartě zboží pak na záložce Eshop v poli Název můžeme definovat text, který se zobrazí v košíku co by text upozorňující na slevu (viz Obr.č.1). Pozn.: Zboží musí být typu zbožního nebo nezbožního.(viz pole Typ na záložce Základní údaje) V případě jiného typu nepůjde dokončit objednávku na eshopu.

Pokud je v košíku zboží s různou sazbou daně, pak se zobrazí položka slevy pro každou sazbu daně.

V poli Rozložit slevu do položek lze nastavit, zda se sleva zobrazí jako samostatná položka na dokladu prodeje nebo zda se má sleva rozložit do jednotlivých položek v košíku.V případě, že je pole zatržené, dojde ke zobarzení slevy v položce zboží v poli Sleva. Položka se slevou nevznikne.

pic_4810

Obr.č.1.: Karta zboží představující slevu - Záložka Eshop

Příklad:

Pokud uživatel vybere typ akce Sleva za částku, zadá v poli Cena od částku, od které má kupující možnost dostat slevu definovanou v poli Sleva. Slevu lze zadat absolutně nebo v procentech. Pokud uživatel nastavil hodnotu v poli Cena od na 30 000 Kč, v poli Sleva 10% a v poli Informovat od pak hodnotu 20 000 Kč, pak v případě, že má uživatel v košíku zboží z akce Sleva za částku v hodnotě menší než 20 000 Kč, pak na tuto akci nebude upozorněn. Pokud je hodnota v košíku aspoň 20 000 a menší než 30 000 Kč, pak se uživateli zobrazí informativní hlášení o této probíhající akci.

pic_4747

Obr.č.2: Typ promo akce - Sleva za částku

pic_4808

Obr.č.3: Sleva za nákup v košíku

Book Contents

Book Index

Zaváděcí sada

Typ akce Zaváděcí sada předpokládá v části Sortiment definici zboží, které sadu obsahuje. Uživatel pak při použití této promo akce jedním kliknutím vloží do nákupního košíku celou sadu. Zaváděcí sada může mít svou speciální cenu, která se liší od součtu cen pro jednotlivé části sady.

Pokud uživatel zatrhne pole Kombinovat, pak je možné danou akci kombinovat s typem akce Dárek za částku nebo Sleva za částku.

Pokud bude zatrženo pole Informovat, pak se při nákupu zboží, které je definované v sadě, bude zobrazovat upozornění na danou akci s možností zobrazit detail dané akce. Pokud nebude zatrženo, pak se promo akce aplikuje jen v případě, že kupující danou akci aktivně použije.

Při definici sady se vybere zboží nebo produktový klíč a pro každou položku sady se zadá množství zboží v sadě.

Pokud je zatržena volba Vybrat dárek, pak lze zatrhnout volbu Zadat hodnotu nebo definovat množství dárků v poli Počet dárků. Po zatržení pole Zadat hodnotu se zpřístupní pole Hodnota. Pro každý definovaný dárek lze zadat hodnotou dárku. Zákazník pak může vybírat dárky do celkově zadané hodnoty.

Příklad:

Pro zboží, které bude nakoupeno v této sadě platí, že jej kupující získá s 50% slevou. V části Sortiment bude definovaná sada. V poli Ceník je vybrán ceník, který v položkách obsahuje zboží z této sady s 50% slevou oproti katalogové ceně.

Modifikací této promo akce by byl případ, kdy by při zakoupení této sady byla možnost získat dárek/dárky zdarma. Zákazník si může z nabízených cyklistických dresů vybrat až tři dárky (viz Obr.č.2)

pic_4748

Obr.č.1.: Zadávání sady - formulář Sortiment

pic_4749

Obr.č.2.: Typ promo akce - Zaváděcí sada s dárky zdarma

pic_4811

Obr.č.3.: Zaváděcí sada v košíku s vybranými dárky

Book Contents

Book Index

Automaticky dárek k položce

Typ promo akce Automaticky dárek k položce předpokládá automatické darování dárku (či více dárků) při splnění podmínky mít v košíku zboží definované v části Sortiment za definovanou hodnotu.

Pokud uživatel zatrhne pole Kombinovat, pak je možné danou akci kombinovat s typem akce Dárek za částku nebo Sleva za částku.

Pokud uživatel zatrhne pole Informovat, pak se zpřístupní pole Informovat od a pole pro zadání procenta. Do pole Informovat od se zadá částka nebo procento (dle zatržení pole %), od které má být kupující informován, že když nakoupí ještě za částku (Cena od - hodnota košíku), pak má nárok na dárek.

Volba Násobit zajistí možnost, zda se při nákupu za násobek ceny od má násobit i počet dárků. Pakliže není zatrženo, pak zákazník dostane jen počet/hodnootu dárků bez ohledu na násobek celkové ceny nákupu vůči hodnotě v poli Cena od.

Pokud je zatržena volba Vybrat dárek, pak lze zadat v poli Počet dárků množství dárků, případně lze zatrhnout volbu Zadat hodnotu. V takovém případě se zpřístupní pole Hodnota. Pro každý definovaný dárek lze zadat hodnotou dárku. Zákazník pak může vybírat dárky do celkově zadané hodnoty bez ohledu na počet dárků.

Příklad č.1

Prodejce připraví promo akci Automaticky dárek ke kolu zdarma. Pokud si zákazník zakoupí kolo z nabídky (produktového klíče K2 sense), pak jako dárek obdrží zboží cyklistické rukavice a cyklistický dres zdarma.

Uživatel standardním způsobem založí novou promo akci. Do názvu uloží "Automaticky dárek ke kolu zdarma". Nastaví platnost datum od/do. Nastaví případně další platnosti nebo omezení a vybere typ akce Automaticky dárek k položce. Dojde ke zpřístupnění pole Množství od a Cena od. Lze zadat hodnoty pro omezení množství nebo ceny od. V části Sortiment vybere zboží, kterých se promo akce týká. V tomto případě vybere kola z produktové skupiny K2 sense.

V pravé části v tabulce Dárky vybere cyklo dres a cyklo rukavice jako dárek. Promo akci potvrdí.

pic_5040

Obr.: Promo akce Aut. dárek k položce

pic_5039

Obr.č.2.: Nákup zboží z produktového klíče K2 sense s automaticky přidanými dárky do košíku

Příklad č.2

Drobnou modifikaci předchozí případu bude možnost dát zákazníkovi na výběr z možných dárků. Předchozí promo akci uživatel odpotvrdí a na záložce Definice zatrhne možnost Vybrat dárek. Zadá hodnotu nebo množství (jeden dárek), které si může zákazník vybrat. V části Dárky pak nadefinuje seznam dárků, který se zobrazí jako nabídka pro výběr dárků. Zároveň uživatel nastaví, že se má daná promo akce uplatňovat až od hodnoty 30 000 Kč a zároveň se může promo akce násobit (zatrhne pole Násobit). To znamená, že když uživatel nakoupí za násobek minimální částky, bude mít právo na násobek počtu dárků.

pic_5041

Obr.č.3.: upravena promo akce

Obr.: Nákup zboží z produktového klíče K2 sense

Book Contents

Book Index

Promoakce - Web

K formátování popisu, který se zobrazí v souvislosti s danou promoakcí, lze kromě implementovaného K2 editoru použít také Editor obsahu stránek. V části SEO hodnoty se definují hodnoty pro vyhledávání na internetu a sdílení v sociálních sítích.

Book Contents

Book Index

Promoakce - Vyhodnocení

Záložka s vyhodnocením promoakcí. Evidují se statistiky uplatnění, hodnoty částek prodaného zboží. V části Položky prodeje je zobrazen přehled položek prodaných v rámci promoakce, včetně čísla dokladů, množství, cen a dalších informací.

pic_5064

Obr.: Promo akce - Vyhodnocení

Book Contents

Book Index

Promoakce - Přílohy

Na záložce Přílohy je možné, stejně jako na jiných místech IS K2, vkládat dokumenty a přiřazovat odkazy na dokumenty. Bližší popis práce s touto stranou je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly K2 - 9. strana.

Book Contents

Book Index

Prodej a zákaznická podpora

Book Contents

Book Index

Objednávky z e-shopu

Po odeslání objednávky se automaticky v K2 vytváří XML Objednávka, a to nezávisle na vytváření Zakázky. Pokud dojde k selhání při vytváření Zakázky, může Objednávka sloužit k následnému vytvoření zakázky, aniž by jakékoliv selhání zaznamenal a řešil zákazník.

Objednávky z webu/e-shopu si můžeme zobrazit v K2 prostřednictvím knihy Objednávky z e-shopu (dostupná ze stromového menu - uzel Prodej a zákaznická podpora, popř. číslo funkce pro tlačítko na plochu: 901).

Book Contents

Book Index

Zakázky z e-shopu

Zakázka se vytváří ihned při odeslání objednávky v knize a s údaji podle nastavení webu/e-shopu. Jedná-li se o objednávku na firmu (tj. registrovaný uživatel má přiřazeného partnera), vytvoří se zakázka na tuto firmu. V závislosti na parametru Zobrazovat výběr partnera (firmy) fakturace se zakázka vytvoří na základního partnera › zákazníka dané kontaktní osoby nebo na toho partnera › zákazníka, kterého má uživatel aktuálně nastaveného (a jeho údaje jsou vidět v záhlaví eshopu vedle údajů přihlášeného uživatele). Dodací i fakturační adresa (včetně IČO a DIČ) se nastavují dle objednávky.

Jedná-li se o zákazníka, který nemá přiřazeného partnera, pak se vytvoří na anonymního zákazníka. Vždy bude v zakázce připojená kontaktní osoba, která objednávku vytvořila. Jedná-li se o neregistrovaného zákazníka, pokusí se K2 dohledat dle emailu, jména a příjmení již existující kontaktní osobu bez registrace. Pokud se taková osoba najde, doplní se do zakázky. Jinak se vytvoří nový záznam kontaktní osoby.

Adresy se uloží vždy jako jednoduché adresy, s výjimkou osobního odběru na pobočce - v tomto případě se do dodací adresy uloží adresa pobočky jako odkaz na kartu Zákazníka vybrané pobočky. IČO a DIČ se uloží do odpovídajících polí na zakázce. Jsou-li i kontaktní údaje (tj. email a telefon) u adresy změněny oproti registraci, doplní se tyto údaje přímo k adrese (záložka Kontakt).

Je-li to možné z hlediska skladových zásob, automaticky se k položkám vytváří nepotvrzená Výdejka. Pokud není možné ji vytvořit, tvoří se Rezervační list. V případě, že nechceme, aby se výdejka či rezervační list tvořil, stačí, že v Základních údajích na daném webu a e-shopu nevyplníme Sklad. Pokud je prostřednictvím platební brány úspěšně provedena platba, k zakázce se automaticky vytvoří Faktura, Pokladní doklad dle Nastavení webu a e-shopu - část Platební brány, a tyto doklady se spárují (tzn. faktura "se zaplatí").

Book Contents

Book Index

Kontaktní osoby

Kniha kontaktních osob je využívána také v souvislosti s webem/e-shopem. Jedná se zejména o oblast evidence uživatelů, kteří se na webu/e-shopu registrovali (evidují se zde přihlašovací údaje) nebo v něm vytvořili objednávku (osoba je pak uvedena v zakázce).

Book Contents

Book Index

Evidence přihlašovacích a dalších údajů z webu/e-shopu

V souvislosti s webem/e-shopem vznik nové kontaktní osoby nebo spárování již existující závisí na nastavení Registrace e-shopu. Kontaktní osoba se využívá jako nositel informací, které uživatel zadává při registraci do e-shopu, ukládání a aktualizaci přihlašovacích údajů do různých e-shopů (login a heslo) a k propojení uživatele se zákazníkem a vytvořenými objednávkami z webu/e-shopu.

Přihlašovací email a heslo jsou evidovány na záložce Web a e-shop (v poli Web se uloží K2 SWS, tj. server webových služeb). Je-li vyplněn konkrétní web/e-shop v poli Web, e-shop , pak tyto přihlašovací údaje platí pouze pro tento web/e-shop (při registraci vždy).

pic_4870

Obr.: Kniha Kontaktní osoby - záložka Web a e-shop

Jméno a příjmení se ukládá do hlavičky kontaktní osoby, kontaktní email a telefon se uloží do elektronických adres (typ dle záznamu webu, e-shopu). Dodací a fakturační adresy se ukládají do modulu Registrace do tabulky Adresy s typem adresy Dodací, resp. Fakturační adresa pro e-shop. Kontaktní osobě můžeme přiřadit jednoho či více partnerů. Je-li kontaktní osobě partner připojen, v seznamech adres na webu/e-shopu vidí daný uživatel i adresy karty Zákazníka propojené s jeho kartou Partnera. Adresy pak může vybrat i do objednávky, nemůže je však upravovat nebo mazat.

pic_4871

Obr.: Kniha Registrace - záložka Základní údaje

Book Contents

Book Index

Vytvoření a připojení kontaktní osoby k zakázce z e-shopu

Pokud novou objednávku vytvoří neregistrovaný uživatel, systém hledá kontaktní osobu se stejným jménem, příjmením a emailem (bez přiřazeného partnera). Pokud taková v K2 existuje, připojí se do nově vzniklé zakázky. Jinak pro účely připojení kontaktní osoby do zakázky vytvoří nový záznam Kontaktní osoby.

Book Contents

Book Index

Správa a nastavení

Book Contents

Book Index

Web a e-shop - Obecné nastavení

Book Contents

Book Index

Nastavení registrací

V této části určujeme stavy, ve kterých se může nacházet registrace uživatele na e-shopu v knize Registrace.

pic_4324

Obr.: Nastavení registrací

Book Contents

Book Index

Nastavení přepočtů

Zde určujeme, zda se mají přepočty napočítávat pouze pro registrované uživatele.

pic_4325

Obr.: Nastavení přepočtů

Book Contents

Book Index

Nastavení odesílání emailů

Na záložce Nastavení odesílání emailů nastavujeme počet pokusů o odeslání a prodlevu mezi pokusy, pokud se smtp serveru nepodaří odeslat email z webu/e-shopu.

pic_4326

Obr.: Nastavení odesílání emailů

Book Contents

Book Index

Zasílání informací a nabídek

V této části určujeme stavy, ve kterých se mohou nacházet různé záznamy.

pic_4327

Obr.: Zasílání informací a nabídek

Book Contents

Book Index

Kniha Šablony pro emaily

Pokud často odesíláte emaily s podobným či stejným obsahem, pak je tato kniha pro Vás ideální pomůckou, která zefektivní využití Vašeho času. Vaším úkolem bude v K2 pouze specifikovat situaci, kdy se má daná šablona použít, následně programátor vytvoří akci pro provedení tohoto úkolu. Mimo to v knize Šablony pro email vždy naleznete všechny šablony, které byly vytvořeny či jsou využívány. Proto je tato kniha také určena pro pohodlnou a jednoduchou modifikaci stávajících šablon bez nutnosti tvoření nových (např. změna akční zimní kolekce na novou jarní).

pic_4143

Obr.: Kniha - Šablony pro email

Kniha Šablony pro email se nachází ve stromovém menu, konkrétně ve složce Správa a nastavení (modul Web a e-shop) – Šablony pro email. Jakmile tuto knihu otevřeme, zobrazí se seznam všech šablon emailů, které již byly vytvořeny. Postup nastavení nové šablony pro email je následující:

1. Pomocí klávesy Insert nebo tlačítka Nový na liště se nám otevře nový formulář.

2. Pole, která jsou zvýrazněna (ve výchozím vzhledu červenou barvou) je potřeba vždy vyplnit. V případě nastavování nové šablony, je potřeba vyplnit, při jaké akci má být šablona použita (pole Akce). Akci můžeme zvolit prostřednictvím klávesy F12 případně pomocí tlačítka symbolizujícího rozbalení pole pic_969i. V případě, že již máme akci nastavenou, pouze ji vybereme ze seznamu. Pokud tomu tak není, jednoduše vytvoříme novou akci opět prostřednictvím klávesy Insert nebo tlačítka Nový na liště.

pic_4852

Obr.: Kniha Šablony pro email - Akce

3. Po otevření formuláře pro tvorbu nové akce je potřeba zvolit Datový modul, nad kterým bude akce spouštěna (závisí na typu akce, např. nad modulem Zakázky v případě, že budeme chtít, aby akce proběhla při Potvrzení objednávky apod.). Doplnit pak můžeme ještě Zkratku a Popis, aby bylo jasné, oč se jedná. Číslo RID je vyplňováno automaticky.

pic_4853

Obr.: Kniha Šablony pro email - Akce - tvorba nové akce

4. Po určení Akce můžeme doplnit na záložce Základních údajů ostatní nepovinná pole. Popis je určen pro jasnější specifikaci, na co bude šablona použita. Pole Datový modul se vyplní automaticky po určení Akce.

5. U jednotlivých šablon emailů lze také nadefinovat filtry (tlačítko Podmínky filtru), kde stejný typ šablony emailu s mírnými modifikacemi může být odesílán příjemcům na základě nastaveného filtru (např. pouze určitému odběrateli).

6. Dále existuje možnost určení Odesílatele, Jména odesílatele, případně komu chceme, aby byla odeslána Kopie či Skrytá kopie. Tato pole nejsou povinná a jejich vyplnění je čistě na našem uvážení.

pic_4854

Obr.: Kniha Šablony pro email - Základní údaje

7. Poslední, co vyžaduje na záložce Základní údaje pozornost, je Definice formátu a dat. Zde je potřeba určit v poli Formát předmětu, stejně tak v poli Formát textu (prostřednictvím klávesy F12 nebo kliknutím na tlačítko symbolizující rozbalení pole pic_970i), zda nebude použit Žádný formát (v emailu se zobrazí prostý text), nebo bude použito K2 formátování (v emailu se lze odkazovat na pole, která se nachází v K2, např. jméno Kontaktní osoby ze Zakázky apod.), příp. ještě existuje pokročilejší varianta XSL šablona. Požadovaná pole použijeme v případě, že se odkazujeme na některá z polí v K2. Tento prostor má pomoci ve specifikaci polí, která mají být z daného modulu použity v emailu, aby vytvářený soubor nebyl příliš objemný.

8. Na záložce Definice šablony vytváříme konkrétní obsah šablony emailu, který je posléze odesílán zvoleným osobám. V Definici šablony máme možnost definovat Šablonu pro předmět a Šablonu pro tělo, které můžeme modifikovat pro různé jazykové mutace, a to prostřednictvím tlačítka s ikonou zeměkoule a názvem jazyka – ve výchozím nastavení se zobrazuje implicitní jazyk pic_971i. Pokud jsme na záložce Základní údaje zvolili K2 formátování, můžeme se zde odkazovat na požadovaná pole a to tak, že název datového pole vložíme do složených závorek, např. {ContactPersonId.Surname} se odkazuje na příjmení kontaktní osoby.

9. Na záložce Přílohy emailu můžeme vybrat, jaký soubor má být k emailu přiložen. Pomocí klávesy Insert nebo tlačítka v záhlaví okna pic_972i se nám otevře nový formulář. Na něm je potřeba zvolit Typ přílohy (tisková sestava nebo email-data). V závislosti na tom, kterou z těchto možností zvolíme, se pak dále modifikuje otevřený formulář. V případě, že ponecháme Tiskovou sestavu, zůstane nám k dispozici tlačítko Vybrat sestavu. Po jeho stisknutí se nám zobrazí formulář, kde je potřeba zvolit sestavu, kterou chceme k emailu připojit. Pokud zvolíme druhý Typ přílohy Email-Data, zobrazí se nám tlačítko Vybrat Email-Data. Po jeho stisknutí se nám zobrazí formulář, kde prostřednictvím průzkumníku můžeme z počítače vybrat libovolný soubor. V tomto kroku opět nesmíme zapomenout na vyplnění povinného pole, kterým je Popis.

pic_4855

Obr.: Kniha Šablony pro email - Přílohy emailu - nová příloha

10. Poslední záložkou jsou Přílohy, kde jsou vkládány veškeré přílohy, které se mají v emailu zobrazovat – obrázky, dokumenty apod. Přílohu můžeme vytvořit opět pomocí klávesy Insert či tlačítka v záhlaví okna pic_972i. V novém formuláři můžeme vybírat z dokumentů, které byly již do K2 vloženy (např. obrázek zboží).,

11. Když máme vše nastaveno dle svých představ, uložíme šablonu prostřednictvím klávesy F2 nebo použijeme tlačítko Ulož (příp. Ulož a prohlížej) na liště. V případě, že chceme vidět, jak email po našem nastavení vypadá, jednoduše můžeme stisknout tlačítko Náhled šablony e-mailu, které se nachází na liště (tlačítko není k dispozici, dokud není šablona uložena). Vzápětí dostaneme email, který jsme doposud nakonfigurovali.

Popis polí:

Akce

Akce, pro kterou má být šablona použita např. potvrzení registrace, zapomenuté heslo, potvrzení objednávky.

Datový modul

Datový modul, ze kterého se načítají informace do šablony

Blokováno

Možnost zablokování šablony a tím tedy znemožnění její použití

Popis

Popis šablony

Požadované pole

Požadované pole

Zpráva ve formátu HTML

Volba, zda se má šablony formátovat v HTML

Nastavit podmínky výběru

Šabloně je možné nastavit podmínky, při jakých má být použita např. pro konkrétní web/e-shop.

Šablona pro předmět

Šablona textu pro předmět. Šablony je možné definovat pro různé jazyky. Volba jazyku je v levém horním rohu pole. V pravém horním rohu pod ikonou "T" je možnost nahrání šablony z textového souboru.

Šablona pro tělo

Šablona textu pro tělo emailu. Šablony je možné definovat pro různé jazyky. Volba jazyku je v levém horním rohu pole. V pravém horním rohu pod ikonou "T" je možnost nahrání šablony z textového souboru.

Book Contents

Book Index

Přehled tabulek, sestav, skriptů a dalších funkcí
Tabulky v K2
Sestavy
Skripty
Funkce K2

Pozn.: Z bezpečnostních důvodů není možné pouštět přepočty souběžně ani společně s funkcí Shift+F3. Tento souběh hlídá K2. Pakliže je obdobná akce spouštěna speciálním skriptem, je nutné nejprve ověřit, zda je akce možná - na TD_Zbo, TD_esCategoryInfo a TD_esShop existuje funkce HoldShopRecalc(var AUser: String; ACheckOnly: Boolean = False): Boolean. Rovněž je možné skriptem touto funkcí zakázat spouštění přepočtů, po provedení akce je nutné přepočty opět umožnit funkcí UnHoldShopRecalc.

Pozn.: Spouštění přepočtů se eviduje prostřednictvím chybových protokolů s typem 19.

- Konfigurace ukládání obrazových odkazů - nastavuje cestu pro ukládání odkazů ze záložky Přílohy - záložka Odkazy i přístup k FTP uložišti.

- Objednávky z e-shopu - zobrazuje náhled na XML soubor vytvářený po odeslání objednávky.

Book Contents

Book Index

Uživatelská práva pro web a e-shop

Na 5. straně v modulu Uživatelé - nastavení práv je možné nastavit uživatelům práva pro modul Web a e-shop.

pic_4593

Obr.: Nastavení uživatelských práv pro Web a e-shop