Book Contents

Book Index

Údržba

Modul Údržba umožňuje evidenci servisovaných zařízení, u kterých je třeba přehledně plánovat servisní zásahy, kontroly nebo legislativou dané prohlídky. Jedná se komplexní nástroj pro správu vlastních i cizích zařízení, která mohou ,ale nemusí být v užívaní vlastní firmy.

Modul Údržby je rozdělen následovně: pro samotnou evidenci slouží Servisovaná zařízení, dále pro sběr a evidenci požadavků na servis a údržbu je určena kniha Požadavky na servis, na základě kterých lze vytvářet doklad o plánovaném úkonu do knihy Plánované servisní úkony.

pic_5463

Obr.: Modul Údržba

Pod pojmem servisovaná zařízení si můžeme představit:

Základní nastavení

Modul Údržby vyžaduje nastavení výchozí knihy pro vytváření jednotlivých dokladů. Ve správě knih je proto nutné provést základní nastavení a nastavit pravidla pro vytváření jednotlivých dokladů.

pic_5466

Obr.: Nastavení knihy Údržby

Servisní karta slouží pro vytváření průvodek, kdy lze využít i předdefinovaný technologický postup na této kartě. Dále se vybírá karta zboží, která má přiřazené technologické postupy pro zadání konkrétních operací údržby. Povinné pole je rovněž typ průvodky, obvykle plánovací.

Možnosti vytváření

Vzhledem k provázanosti modulů údržby s ostatními moduly (Zboží, Zdroje, Majetek a Zakázky) je možné vytvářet servisovaná zařízení v rámci zmíněných modulů.

Nad knihou Zboží, Zdrojů a Majetku je v ribbonu na záložce Funkce k dispozici sekce s názvem Údržba, která obsahuje 3 základní příkazy, ty umožňují vytvářet:

Nové servisované zařízení - nad knihou lze spustit tento příkaz, pomocí kteérho se zobrazí již předvyplněná hlavička servisovaného zařízení. Stačí vyplnit dopňující informace a záznam ručně uložit (F2).

Nový požadavek na servis - nad základními údaji je nutné stát pravítkem nad konkrétním servisovným zařízením. Příkaz opět vytvoří nový Požadavek na servis, s předvyplněnými údaji, doklad je nutné ručně uložit (F2).

Nový plánovaný servisní úkon - nad základními údaji je nutné stát pravítkem nad konkrétním servisovným zařízením. Příkaz opět vytvoří nový Plánovaný servisní úkon, s předvyplněnými údaji, doklad je nutné ručně uložit (F2).

pic_6511

Obr.: Sekce Údržby v ribbonu

Plánovaný servisní úkon lze dále vytvářet i nad konkrétním požadavkem na servis v knize Požadavky na servis. V ribbonu je k dispozici příkaz Nový plánovaný servisní úkon - tímto se zobrazí okno nového servisního úkonu s předvyplněnými údaji.

pic_6570

Obr.: Možnost vytvořit Nový plánovaný servisní úkon z požadavku na servis

Servisované zařízení lze vytvořit nad konkrétní položkou prodeje. Přes příkaz v ribbonu se uživateli zobrazí formulář pro vytvoření nového servisovaného zařízení. K2 automaticky doplní vybrané údaje z položky prodeje (zkratka, název, šarže, dodavatel, sériové číslo).

pic_6569

Obr.: Vytváření nového servisovaného zařízení z položky prodeje

Book Contents

Book Index

Servisovaná zařízení

Základní kniha pro evidenci všech zařízení.

pic_5494

obr. Kniha Servisovaná zařízení

Základní údaje (1. strana) - Servisovaná zařízení

Slouží k evidenci obecných informací o zařízení. Lze vybrat konkrétní Zboží, Majetek, Vozidlo nebo i stroje a jiná zařízení z číselníku Zdrojů. Je možné vytvořit nové servisované zařízení, které nemusí mít vazbu do jiných modulů, povinným polem je pouze Zkratka zařízení.

K dispozici jsou volné číselníky (Stav, Typ, Skupina a Kategorie), které si lze předdefinovat a využít dle potřeby.

Mezi základními údaji se nachází pole Nadřízené zařízení - může být použito pro samostané části složitějších zařízení, které máte rovněž v evidenci servisovaných zařízení.

pic_5464

Obr. Základní údaje servisovaného zařízení

Popis polí:

Zkratka

Jedinečné označení zvoleného zařízení.

Popis

Jazykový název/popis zařízení.

Nadřízené zařízení

Jedná-li se o podřízenou součást, vyplní se nadřízené zařízení.

Stav

Stav dokladu. Pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku.

Zboží

Výběr zboží z číselníku.

Sériové číslo

Výběr z číselníku sériových čísel pro zvolenou kartu zboží.

Výrobní číslo

Výrobní číslo

Šarže

Výběr z číselníku šarží pro zvolenou kartu zboží.

Varianta TP

Varianta technologického postupu zvolené karty zboží.

Majetek

Kniha majetku

Zdroje

Číselník zdrojů

Vozidlo

Číselník vozidel

Servisní pracovník

Pracovník zodpovědný za dané zařízení.

Typ

Volitelný číselník, pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku.

Datum prodeje

Datum, kdy bylo zařízení pořízeno/prodáno.

Datum uvedení do provozu

Datum uvedení do provozu.

Konec záruky

Konec záruky

Skupina

Volitelný číselník, pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku.

Kategorie

Volitelný číselník, pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku.

Dále je k dispozici sekce, která se týká zákazníka, v této části je možné například evidovat aktuální umístění zařízení.

Formulář obsahuje analytickou část - Kódy.

Komentáře, obchodní a interní text je rovněž k dispozici, slouží pro ukládání poznámek. Navíc je na Základních údajích možnost přiřadit výchozí sadu atributů.

Komponenty (2. strana) - Servisovaná zařízení

U zařízení je možno evidovat klíčové komponenty, ze kterého se skládá a to včetně sériového a výrobního čísla. Komponenty není nutné evidovat na kartách zboží, proto je možné si mezi komponentami uvádět i různé nezaevidované položky ve zboží. Stromová struktura umožňuje přehlednější pohled na podřízeníé a nadřízené komponenty.

Obr.: Komponenty

Komponenty je možné vyřadit či nahradit za jinou s tím, že je evidována historie těchto akcí. Komponenty lze pomocí příkazu kopie i kopírovat.

Novou komponentu vkládáme přes Insert, případně pomocí tlačítek v kontextové záložce v ribbonu, s názvem Komponenty a v případě, že je nutné komponenty nahrazovat, poslouží tlačítko „Nahradit komponentu“. Tento příkaz vyřadí daný komponent a zařadí nový.

pic_5495

Obr.: Nahradit komponentu

Formulář pro vložení komponenty vypadá stejně, pouze bez možnosti vybrat předchozí komponentu.

Servisní úkony (3. strana) - Servisovaná zařízení

Servisní úkony jsou zachyceny v tabulce nebo ve stromové struktuře - nastavit je lze pomocí tlačítka v ribbonu v kontextové záložce Servisní úkony.

pic_6568.png

Obr.: Stromová struktura a možnosti přidávání dokladů

Na této straně lze vytvářet následující doklady:

Definice úkonů (4. strana) - Servisovaná zařízení

Definice plánovaných servisních úkonů slouží pro jejich hromadné generování, které jste schopni nadefinovat a jednorázově zaplánovat. Pro hromadné vytvoření dle definic stačí zadat, dokdy chcete plánované servisní úkony zaplánovat. Maximální počet vytvořených úkonů nepřekročí Vámi zvolenou hodnotu a v případě, že zvolíte vyšší číslo, než je v definici, bude mít hodnota z definice přednost. Plánované servisní úkony se vytvoří v maximálním počtu zadaných opakování v definici, to stejné platí po zadání hodnoty 0.

pic_5497

Obr.: Vytvoření servisních úkonů dle definic

Vytvořit servisní úkony lze:

1) nad označenými definicemi na konkrétním zařízení (Kontextová záložka Definice úkonů/Vytvoři servisní úkony dle definic)

2) dle všech definic nad označenými zařízeními (Hromadné akce/Vytvoři servisní úkony dle definic zařízení)

Definice lze vytvářet jednoduše pomocí formuláře, kde je nutné vyplnit pravidla pro generování úkonů.

pic_6518

Obr.: Definice plánovaných servisních úkonů

Popis polí:

Šablona definic úkonů

Výběr z číselniků předdefinovaných šablon - aut. doplňuje hodnoty z šablony.

Kniha

Kniha, ve které se zvolené úkony budou generovat.

Popis definice

Krátký popis servisního úkonu.

Plánovaný pracovník

Pracovník, který zajistí splnění daného úkonu.

Jednotka časového intervalu

Určuje, v jaké časové jednotce budou úkony generovány.

Časový interval

Časový interval pro opakování daného úkonu.

Datum a čas zahájení

Datum a čas zahájení prvního plánovaného servisního úkonu.

Časová jednotka doby úkonu

Určuje v jaké časové jednotce bude definována časová délka úkonu.

Plánovaná doba úkonu

Plánovaná doba úkonu ve zvolené časové jednotce.

Počet opakování

Maximální počet vytvořených plánovaných servisních úkonů.

Datum poslední vytvořené servisní operace

Datum poslední vytvořené servisní operace.

Zadání úkonu

Podrobný popis/zadání úkonu.

Sada atributů

Sada atributů atributů pro daný servisní úkon.

Pracovníci

Tabulka přidělených pracovníků - lze plánovat více pracovníků.

Šablona definice úkonů

Kniha určena pro uložení jednotlivých šablon definic servisních úkonů. Do šablony je uživatel povinen zadat důležitéa obecné údaje pro vytvoření nového plánovaného servisního úkonu pomocí definice. Vyplněné údaje se při zvolení šablony vyplní do definice plánovaného servisního úkonu.

pic_6518

Obr.: Šablona definice úkonů

Popis polí:

Zkratka

Zkratka šablony

Kniha

Kniha, ve které se zvolené úkony budou generovat.

Popis definice

Krátký popis servisního úkonu.

Jednotka časového intervalu

Určuje, v jaké časové jednotce budou úkony generovány.

Časový interval

Časový interval pro opakování daného úkonu.

Časová jednotka doby úkonu

Určuje v jaké časové jednotce bude definována časová délka úkonu.

Plánovaná doba úkonu

Plánovaná doba úkonu ve zvolené časové jednotce.

Počet opakování

Maximální počet vytvořených plánovaných servisních úkonů.

Zadání úkonu

Podrobný popis/zadání úkonu.

Sada atributů

Sada atributů atributů pro daný servisní úkon.

Doklady (5. strana) - Servisovaná zařízení

Jedná se o souhrn jednotlivých dokladů, které jsou provázany s konkrétním servisovaným zařízením.

pic_5468

Obr.: Ukázka dokladů připojených k zařízení

Přílohy (6. strana) - Servisovaná zařízení

Strana příloh, která slouží k ukládaní potřebných dokumentů, přímo ke konkrétnímu servisovanému zařízení. Dále je zde možnost připojit k servisovanému zařízení Smlouvu.

pic_6513

Obr. Strana příloh - možnost přidat smlouvu

Book Contents

Book Index

Plánované servisní úkony

Součástí modulu Údržba jsou Plánované servisní úkony. Tyto úkony lze generovat ze servisovaných zařízení pomocí příkazu na základě definic, nebo vkládat ručně pomocí tlačítka Insert. Účelem této knihy je jedoduchá evidence veškerých naplánovaných úloh.

pic_5490

Obr.: Plánované servisní úkony

Základní údaje (1. strana) - Plánované servisní úkony

Základní informace o Plánovaném servisním úkonu jsou uspořádany následovně:

pic_5491

Obr.: Plánované servisní úkony

Plánovaný servisní úkon lze chápat jako podklad pro vykonání a následnou evidenci skutečných dat ze servisního úkonu. Proto jsou časové údaje rozděleny na Plán a skutečnost.

Popis polí:

Doklad

Doklad Plánovaného servisního úkonu.

Servisované zařízení

Zařízení, ke kterému je vytvořen tento doklad o plánovaném servisním úkonu.

Požadovaný servis

Evidence dokladu požadavku na servis - nadřízený doklad.

Stav

Stav dokladu. Pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku.

Generovaný záznam

Pole označující generovaný záznam z K2 na základě definic servisních úkonů.

Popis

Popis plánovaného úkonu.

Kódy

Analytické kódy

Časová jednotka

Určuje časovou jendotku úkonu.

Doba úkonu

Plánovaná/skutečná doba úkonu ve zvolené časové jednotce.

Datum zahájení

Plánované/skutečné datum zahájení servisního úkonu.

Čas zahájení

Plánovaný/skutečný čas zahájení servisního úkonu.

Datum ukončení

Automatické doplnění: Zahájení úkonu + Doba úkonu

Čas ukončení

Automatické doplnění: Zahájení úkonu + Doba úkonu

Pracovníci

Tabulka přidělených pracovníků pro konkrétní servisní úkon.

Detailní popis úkonu

Detailní popis plánovaného úkonu. Při vytváření z požadavku se text automaticky přebírá a doplňuje dle vyplněného popisu na požadavku servisního úkonu.

Atributy

Možnost výběru sady atributů a změna jednotlivých atributů naměřených během provádění servisního úkonu.

Doklady (2. strana) - Plánované servisní úkony

Jedná se o souhrn jednotlivých podřízených dokladů, které jsou ve stromu konkrétního plánovaného úkonu.

Klasicky lze evidovat i přílohy ke konkrétnímu úkonu.

Kalendáře

Za využití nových kalendářů, jednoduše předdefinujete kalendáře i pro své techniky a jejich Plánované servisní úkony. Proklikem se vaší technici mohou z kalendáře dostat na konkrétní servisní úkon, který mají provést, mohou si prohlédnout poslední zásahy, smlouvy, vyměněné komponenty, v podstatě jakoukoli informaci o zařízení. Za využití webové K2, mohou tyto informace získavat jednoduše i v terénu a na cestách.

gaia_02_calendar

obr. Ukázka plánovaných úkonu v kalendáři pro servisního technika

Book Contents

Book Index

Požadavky na servis

Kniha obsahuje požadavky na servis konkrétního zařízení. Jedná se o tzv. sběrné místo veškerých požadavků na provední servisu. Požadavek na servis může vznikat přímo z provozu.

pic_5489

Obr.: Požadavky na servis

Základní údaje (1. strana) Požadavky na servis

Základní informace o požadavku jsou uspořádany následovně:

pic_5493.png

Obr.: Požadavky na servis

Popis polí:

Doklad

Doklad Požadavku na servis.

Servisované zařízení

Zařízení, ke kterému je vytvořen tento doklad o plánovaném servisním úkonu.

Stav

Stav dokladu. Pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku.

Popis

Popis požadavku.

Zadavatel

Zadavatel požadavku.

Požadované datum zahájení

Požadovaný datum a čas zahájení servisu.

Požadované čas zahájení

Požadovaný čas zahájení servisu.

Datum nahlášení

Datum nahlášení požadavku na servis

Čas nahlášení

Čas nahlášení požadavku na servis

Kódy

Kódy

Popis úkonu

Podrobný popis/zadání úkonu/problému.

Atributy

Možnost výběru sady atributů a záznam atributů naměřených během hlášení požadavku na servis.