Zboží
Složka Zboží zastřešuje ostatní sekce, které s produktovým portfoliem souvisí a významně tak usnadňuje práci. Uživatel zde má k dispozici základní číselník Zboží, dalé také knihy se Značkami i Skupinami zboží. Součástí složky je také číselník s Alternativními texty stavu skladů či funkce pro Přidání obrázků ke zboží (základní i další).
Pokud uživatel chce vytvořit jako samostatný produkt pro e-shop set, či sadu zboží, lze sadu na záložče Základní údaje definovat jako typ sada a dále na záložce Prodej v Rozpisu položek přidat zboží, které má být součástí sady. Dále lze přidat například množství a nakonec celé sadě definovat její kompletní cenu.
Obr. Sada zboží na e-shopu
Kniha Zboží (e-shop)
Na tomto místě nalezneme knihu Zboží, která je doplněna o funkce spojená se správou e-shopu. Defaultně lze využít Kategorie pro filtr zboží, z ribbonu lze jednotlivé detaily zboží otevřít ve webovém prohlížeči a obsahuje i záložku Náhled stránky, přičemž je ve změně možná editace zkratky a krátkého popisu.
Obr.: Náhled stránky
Na záložce Prodej je možnost sledovat vývoj historie cen zboží na e-shopu. Při nastavené konfiguraci v obecném nastavení webu, e-shopu je možnost sledovat historii vývoje ceny, která se při provedených přepočtech v K2 bude ukládat do tabulky na záložce historie cen. Dále je potřeba mít v preview nastavený web pro zobrazení, měnu a cenovou skupinu. Pro správnou funkčnost nesmí mít vyplněný ceník pro zboží s cenovou historií.
Předtím, než uživatel začne používat historii cen e-shopu, je třeba nainicializovat počáteční ceny v "Inicializaci verze". Ta jde spustit jen jednou, poprvé. Inicializace není nastavená jako povinná, ale pokud chce uživatel používat historii e-shopu, musí ji poprvé použít.
Obr. Historie cen
Kniha Značky zboží
Vytvořená funkce jednak usnadňuje si výrobce pamatovat a jednak umožňuje předávat zkušenosti a jiné asociace s výrobkem či službou. Vzniká tedy možnost, definovat jednotlivé značky produkty, kdy dojde k přesměrování na speciální stránku značky, kterou si lze dle potřeb nadefinovat v K2.
V knize Značky zboží nalezneme seznam všech značek, které lze na webu a e-shopu ke zboží přiřadit. Založení nové značky je možné pomocí klávesy Insert či tlačítka Nový na liště. Povinné pole v tomto případě je pouze Značka, volitelně lze vyplnit pole Partner.
Obr.: Kniha Značky zboží
Na záložce Základní údaje lze přiřadit např. popis a na záložce odkazy připojit obrázky, či loga. K jednotlivým značkám lze pro lepší orientaci či synchronizaci připojit i výrobce. Na záložce Propojení s weby lze jednotlivé značky připojit k e-shopům, ke kterým jsou primárně nastaveny, či využít definovanou značku pro více e-shopu.
Obr. Značky zboží - Základní údaje
Na kartě zboží v informacích pro internetový obchod na záložce E-shop lze ke zboží nastavit značku, kdy na e-shopu umožní proklik na stránku s definicí značky či pro jiné informace definované předchozích krocích na kartě Značky zboží.
Obr Značka na kartě Zboží
Ne e-shopu pro všechny definované značky je přednastavené stránka Značky, která umožní proklik na jednotlivé informace, které jsou v K2 zaznamenány a soubor produktů připojených ke značce.
Obr. Značky na e-shopu
Na eshopu se informace o jednotlivých značkách nachází za pomocí prokliku v detailu zboží, kdy dojde k přesměrování na stránku s informacemi o značce a výčtem zboží, které je v K2 definováno.
Obr. Detail značky na e-shopu
Kniha Skupiny zboží e-shopu
Skupiny nám umožňují slučovat zboží a následně se k němu jednotně chovat z hlediska zařazování do kategorií. Slučujeme takto zboží velmi podobné, které vždy bude patřit do stejné kategorie. Přiřazením zboží ke skupině zboží získá uživatel jednoduchý nástroj, jak hromadně změnit, přidat nebo odstranit zboží z kategorie zboží. Skupinu zboží lze navíc přiřadit k různým kategoriím v různých webech/e-shopech - vyhneme se tak zdlouhavému zadávání jednotlivých karet s každým novým webem/e-shopem.
Skupina zboží se ke konkrétnímu zboží přiřadí na kartě Zboží, na záložce Eshop.
Obr.: Kniha Skupiny zboží e-shopu
Obr.: Detail Skupiny zboží e-shopu
Základní informace - popis polí:
Zkratka |
Zkratka Skupiny zboží. Zkratka skupiny musí být unikátní, nelze založit dvě skupiny zboží se stejným názvem. |
Název |
Název Skupiny zboží. |
Popis |
Popis Skupiny zboží. |
Hodnocení z webu
E-shop K2 obsahuje funkci hodnocení jednotlivých produktů, kdy je zákazníkovi umožněno kritické hodnocení jednotlivých produktů, a to jak procentuálním zobrazením za pomocí hvězdiček, či slovním hodnocením, které lze vyplnit jako celkový sumář, či samotné klady a zápory.
Obr. Napsat vlastní hodnocení
Celkové hodnocení formou hvězdiček je zobrazeno pod krátkým popisem produktu a kompletní hodnocení včetně komentářů na samostatné záložce níže.
Obr. Kopletní seznam hodnocení u samostaného produktu
Modul hodnocení je volitelný a?není automaticky zapnutý, (protože ne každé e-shop chce, aby zákazník měl možnost hodnotit produkty). V?nastavení webu a e-shopu na záložce Detail zboží je k?nalezení možnost zatrhnout pole zobrazovat hodnocení, což povolí zobrazení a možnost přidávání hodnocení k?produktům. Pokud je zatrženo pole Zobrazovat nová hodnocení bez schválení, budou nově vložená hodnocení rovnou zobrazena na detailu produktu, bez kontrolní editace správce. Pokud toto pole zatrženo není, pak je nutné každé nově přidané hodnocení zrevidovat a schválit v ?K2 v modulu Hodnocení z?webu, kdy ve stromovém menu – Web a e-shop – Zboží - Hodnocení z?webu musí být správcem odtrženo pole Nezobrazovat na webu.
Zobrazení nebo nezobrazení daného hodnocení na e-shopu ovlivňuje pole Nezobrazovat na webu. Toto nastavení sice vyžaduje pravidelný zásah uživatele, ale je tím zajištěna možnost nesmyslné nebo nevhodné hodnocení na e-shopu vůbec nezobrazovat dalším zákazníkům.
Obr. Nastavení webu a e-shopu – Detail zboží
Ve stromovém menu – Web a e-shop – Zboží - Hodnocení z?webu se v?seznamu automaticky zobrazí veškerá hodnocení, která zákazníci k?produktům na eshopu přidají.
Obr. Seznam hodnocení z webu
Na záložce?Základní údaje je možnost editovat hodnocení, nastavovat možnost Nezobrazovat na webu, v?modulu je také možné ručně založit hodnocení, která se pak mají zobrazovat u produktů na e-shopu.
Obr. Základní údaje hodnocení z?webu
Na záložce Funkce je možnost hromadného zveřejnění na webu, kdy má správce možnost označené hodnocení hromadně schválit a zveřejnit na web.