Slevové kupóny - možnost uplatnit více slevových kupónů na jednu zakázku/košík
Na jednu zakázku/košík je nově umožněno uplatnit více slevových kupónů, lze tak kombinovat slevové kupóny, dárkové poukazy a využití bodů věrnostního programu. V této souvislosti byla přidána do slevových kupónů volba Dárkový poukaz. Pokud bude volba zatržena, slevový kupón bude použit jako peněžní poukaz (částečná platba), tedy částka dárkového poukazu bude odečtena až po uplatnění dalších slev.
EDI
Byl vytvořen nový modul EDI, který nahrazuje původní skripty pro EDI prodej a nákup. Stávající skripty pro EDI jsou ještě ve verzi K2 ori podporované, ale již se dále nebudou vyvíjet.
Principem práce s novým modulem EDI je pak snaha o co největší automatizaci procesů související s výměnou elektronických dat. Jde o jednotnou správu všech dokladů v rámci EDI (příchozích i odchozích) včetně možnosti řešit případné chybové stavy.
Plánované úlohy běžící na pozadí pak realizují samotný export a import zpráv. Plánované úlohy ale nejsou podmínkou pro úspěšný export nebo import. Tyto akce lze provádět i uživatelsky v knize Fronta EDI zpráv.
Modul je připraven i na možnost speciálních úprav do procesů exportu a importu zpráv pomocí úprav ve skriptu.
Modul EDI podporuje zprávy ORDERS (objednávka), ORDRSP (potvrzení objednávky), DESADV (avizo o odeslání), RECADV (potvrzení příjmu), INVOIC (faktura) a APERAK (potvrzení převzetí zprávy).
Logistika
Doprava - nové prostředí
Plánované rozvozy - nahradí Plán rozvozů, který mohl být v K2 vždy pouze jeden - nově se jedná o doklad, a to znamená, že je v K2 nyní možné vytvářet vícero dokladů plánovaných rozvozů. Doklady jsou k dispozici v podobě nových formulářů.
Rozvozy - funkcionalita zachována i v prostředí nových formulářů, s tím, že si uživatel vybírá doklady napříč několika plánovanými rozvozy.
Dopravní linky - nová kniha Dopravní linky slouží pro vytvoření pravidelných rozvozů a jejich definici. Pole je pak možné vyplnit na konkrétním rozvozu. Linka má pak vazbu do číselníku Odběratelů, kde na straně Prodeje na záložce Doprava lze zobrazit jednotlivé linky, které obsluhují daného zákazníka.
Vozidla - jsou nově přepsány v prostředí nových formulářů, a nově je k dispozici kalendář a po nadefinování lze sledovat trasy daného vozidla v kalendáři.
Údržba
Možnosti vytváření servisovaných zařízení a servisních úkonů
Servisovaná zařízení lze vytvářet i mimo stejnojmenný modul. Je zde hned několik možností a přístupů.
V knize Zboží, Zdroje, Vozidla a Majetek jsou k dispozici nové příkazy umístěné v ribbonu na záložce Funkce v sekci Údržba. Nad konkrétním řádkem lze vyvolat formulář, pro vytvoření Nového servisovaného zařízení. Dále je možné vytvářet i související doklady - Požadavek na servis a Plánovaný servisní úkon - to ale usí uživatel stát na konkrétním servisovaném zařízení. Tabulka připojených servisovaných zařízení je k dispozici v každém ze zmíněných modulů na 1. straně - Základní údaje na záložce Servisovaná zařízení.
Modul je připraven pro zařazení mezi servisovaná zařízení z položek prodeje. Existuje tedy možnost:
1. Vytvořit nové servisované zařízení z položky prodeje - Zakázky / Položky prodeje a zde je k dispozici kontextová záložka v ribbonu s názvem Položky prodeje. Odtud může uživatel nad konkrétní položkou vytvořit Nové servisované zařízení. Opět se uživateli zobrazí formulář, kde má vyplněny již všechna potřebná pole: Zkratka, Zboží, Popis, Kontaktní informace, a to včetně Šarže, Sériového čísla, Varianty TP a Dodavatele. Do formuláře se přenesou i analytické osy (Středisko, Kód zakázky atp.)
2. Připojit Servisované zařízení k položce prodeje - Stačí nad položkou prodeje vyplnit pole Servisované zařízení a K2 doplní zpětně do položky prodeje nebo servisovaného zařízení požadované informace. Musí se ale jednat o stejnou kartu zboží, pokud karta zboží není stejná, tak K2 pouze připojí dané servisované zařízení k položce prodje a nebude plnit žádná pole. Pokud je podmínka stejného zboží splněna přenese K2 požadované údaje do Servisovaného zařízení případně zpětně do položky prodeje. Celá tato akce se provede až po uložení záznamu zakázky.
Kniha Šablony definic úkonů
Kniha šablon definic servisních úkonů vznikla pro potřeby předem jasně definovaných Definic plánovaných servisních úkonů k opakovanému použití. V knize je možné si vytvořit mnoho definic a ty následně jednoduše používat napříč vícero zařízeními, bez nutnosti opakovaného vyplňování formuláře definice. Při výběru z číselniku Šablon se uživateli předvyplní všechna povinná pole Definice - Zkratka, Kniha, Popis definice, Jednotka a časový interval, Jednotka a doba úkonu, Případně pak Sada atributů, Počet opakování a Zadání úkonu. Uživatel tedy musí v definic vyplnit pouze datum zahájení a případně vybrat pracovníky, kteří budou tento servisní úkon vykonávat.
Servisovaná zařízení - Komponenty - stromová struktura
Záložka komponenty nabízí možnost zobrazení všech položek (záložka Komponenty) ve stromové struktuře. Na formuláři pro přidání nové komponenty (včetně kopie a vyřazení) přibylo nové pole s názvem Nadřízená komponenta. Pro zařazení do stromu je potřeba toto pole plnit při vkládání komponenty.
Servisovaná zařízení - smlouvy
Zmizela záložka smlouvy, nově je možnost evidence smluv na poslední záložce - Přílohy. Ve spodní části formuláře je záložka Smlouvy a nově lze přidávat všechny typy smluv (oprava chyby).
Výroba
Kniha Zdrojů - zrychlení otevření z průvodky a TP
Je-li kniha Zdrojů otevřena jako lookup (typicky při otevření pole se zdrojem z technologického postupu či průvodky), zobrazí se v zjednodušeném provedení, čímž došlo k urychlení otevření. V zjednodušeném formátu knihy nejsou zobrazena počítaná pole (kapacity, vytížení), rozpad kapacit a vytížení v panelu náhledu a některé záložky.
Poznámka: V případě potřeby lze požadované sloupce do seznamu zdrojů zařadit a kniha se bude pro uživatele otevírat vždy s těmito požadovanými sloupci.
Plánovací průvodky - skutečnost z nepotvrzených odváděcích průvodek
Umožnili jsme nastavení, aby se skutečnost na plánovacích průvodkách aktualizovala již z nepotvrzených odváděcích průvodek, a nikoliv až po jejich potvrzení. Toto chování lze zajistit zapnutím Parametru mandanta Zohlednit nepotvrzené odváděcí průvodky.
Blokace materiálů plánovací průvodkou
Umožnili jsme nastavení, aby bylo možné blokovat materiály z dispozice již na plánovacích průvodkách. To znamená, již na plánovací průvodce lze nastavit položkám příznak výdeje "v". Toto chování lze zajistit nastavením Parametru mandanta Blokace materiálů plánovací průvodkou. S aktivací této volby dochází automaticky také k aktivaci dalšího parametru mandanta a to Zohlednit nepotvrzené odváděcí průvodky, který zajistí, že skutečnost na plánovacích průvodkách se aktualizuje již z nepotvrzených odváděcích průvodek.
Finance
Homebanking - nové možnosti při exportu bankovního příkazu (HB_Order.pas)
Do funkce HB - Bankovní příkaz (HB_Order.pas) byla přidána možnost exportovat více označených bankovních příkazů najednou. Parametrem OneFile se nastavuje, jestli má vzniknout jen jeden exportní soubor, nebo ke každému označenému příkazu vlastní exportní soubor.
Nově je také umožněno vložit exportní soubor jako přílohu na bankovní příkaz. Nastavuje se parametrem ArchiveDocFile a je třeba zadat typ dokumentu pro připojení, které musí existovat v K2).
Zápočet faktury a opravného daňového dokladu při vytvoření opravného daňového dokladu
Do funkce na vytváření Opravných daňových dokladů (FA_DOB.pas) byla přidána nová funkčnost. Pokud se bude vytvářet Opravný daňový doklad (ODD) k nezaplacené faktuře, je nově umožněno vytvořit rovnou interní doklad, který provede vzájemné započtení faktury a ODD.
V této souvislosti byly do funkce přidány nové parametry, které je potřeba nastavit:
- InternalDocBook – Zkratka knihy interních dokladů pro zápočet (implicitně prázdný)
- CreateOffset – Vytvořit zápočet faktury a ODD interním dokladem (implicitně Ne)
HB - Seskupení položek bankovního příkazu
Do funkce na Seskupení položek bankovního příkazu (HB_GroupOrder.pas) jsme přidali možnost seskupit jen označené položky bankovního příkazu.
Parametry skonta
Při uplatnění skonta mohou být ve formuláři načteny doklady z různých legislativ. Z toho důvodu byly upraveny parametry skonta a knihy interních dokladů se nově pro skonto zadávají položkově pro příslušnou legislativu.
V inicializaci verze K2 ori dojde automaticky k navedení stávající knihy interních dokladů dle legislativy.
Manažerské přehledy
Vytvoření dashboardu průvodcem
Pro vytváření dashboardů je nyní možné využít Průvodce vytvoření dashboardu. Jedná se o funkci, která využívá prostředí univerzálních formulářů a umožňuje jednodušší a intuitivnější vytváření dashboardů. Průvodce slouží pro vytvoření dashboardů od úplného počátku, tzn. včetně jeho prvků (reportů).
Funkce je dostupná v knize Konfigurace dashbordů a spouští se tlačítkem Vytvořit nový dashboard s průvodcem, které je umístěno v ribbonu.
Pomocí průvodce na počátku nastavíme rozmístění prvků v rámci dashboardu.
Obr.: Formulář pro volbu rozmístění grafu
Následně pak v přehledném prostředí probíhá nastavení jednotlivých prvků dashboardu.
Obr.: Formulář Definice reportu pro dashboard
Dashboardy - prezentace
Vytvořili jsme novou knihu Dashboardy - prezentace. V této knize lze nastavit dashboardy, které se budou zobrazovat jako prezentace ve webovém prohlížeči po zadání URL adresy.
Nová kostka Statistika mobilních terminálů
Vytvořili jsme novou kostku pro statistiku mobilních terminálů. Pro zařazení kostky do exportu OLAPu je nutné nastavit parametr MTStatisticCube na hodnotu Ano.
Účetnictví
Samovyměření DPH podle vlastní firmy dokladu
Interní doklad Samovyměření DPH se nyní vytváří dle parametrů dokladů samovyměření, které jsou nastaveny pro vlastní firmu dokladu. (Doposud se doklad vytvářel podle nastavení aktuální vlastní firmy).
Souvztažnosti - nový parametr SLEVA pro Částku
Do souvztažností pro zaúčtování faktur jsme přidali parametr "SLEVA" pro Částku - zaúčtuje se sleva z netto ceny z položek faktury.
Souvztažnosti - nové pole Účtovat typ daně a sazbu DPH
Do souvztažností pro zaúčtování faktur, záloh, ostatních pohledávek a závazků, bankovních výpisů, pokladních a interních dokladů, jsme přidali zatrhávací pole Účtovat typ daně a sazbu DPH. Pokud je zatrženo, na dokladech s DPH se zaúčtuje Typ daně a Sazba DPH, na dokladech bez DPH se zaúčtuje Typ daně.
Účetní doklad – nové pole Typ daně a Sazba DPH
Na položku účetního dokladu jsme přidali pole Typ daně a Sazba DPH.
Tato pole se plní automaticky při zaúčtování faktur, záloh, ostatních pohledávek a závazků, bankovních výpisů, pokladních a interních dokladů v případě, že v hlavičce Souvztažnosti je zatrženo pole Účtovat typ daně a sazbu DPH. Na dokladech s DPH se zaúčtuje Typ daně a Sazba DPH, na dokladech bez DPH se zaúčtuje Typ daně.
Do knihy Položky účetního deníku jsme přidali tovární kontingenční tabulku „Účty podle typu daně a sazby DPH“.
Nové parametry skriptu Import typů daní
Skript byl přejmenován na ImportTaxType.PAS.
Nové parametry skriptu:
- Legislation = "CZE"
- Interactive (boolean) = Ano
Po spuštění skriptu se zobrazí vstupní formulář funkce, ve kterém lze nyní editovat pole Legislativa (výběr z číselníku).
Aktualizují se typy daní, oproti nižším verzím se také plní pole Legislativa, zatržítko Lze použít na záloze, do položek typů daní se naimportují čísla Řádků DPH.
Modernizace modulu DPH
Vytvořili jsme modul DPH v univerzálních formulářích.
Knihy DPH
Člen skupiny je nahrazen Knihou DPH, doklady DPH se tedy vytváří v různých knihách tak jako jiné doklady v K2. Pokud budeme v rámci jednoho mandanta provádět výpočet DPH pro různé subjekty, tyto subjekty musí mít svou Knihu DPH, ve které budou nastaveny parametry. Nyní se parametry DPH nastavují v Knihách DPH.
V Nastavení Knihy DPH je možné editovat:
- Firmu – v rámci jednoho mandanta můžeme provádět výpočet DPH pro různé subjekty.
- Legislativu – můžeme zvolit legislativu státu, podle kterého se bude DPH počítat.
- Parametry výpočtu DPH - lze zadávat jen knihy prvotních dokladů se stejnou firmou a legislativou jakou má Kniha DPH.
- Nastavení parametrů pro formulář Přiznání k DPH.
Byl zrušen parametr výpočtu Knihy dokladů samovyměření.
Parametr výpočtu Slovenské DPH v české K2 byl zrušen a nahrazen legislativou. Struktura Nastavení pro formulář přiznání k DPH se zobrazí dle Legislativy knihy (česká nebo slovenská), v ostatních případech je nastavení nepřístupné.
Doklady DPH
Doklady DPH jsou vytvořeny do zvolené Knihy. Načítají se parametry výpočtu DPH z aktuálně nastavené Knihy DPH.
Pokud jsou v parametrech výpočtu zadány Knihy dokladů (faktur vydaných a dalších typů dokladů), načtou se doklady z těchto knih, jinak se načtou doklady z knih, které mají stejnou Firmu a Legislativu, jako je Firma a Legislativa v Knize DPH. Částky se vypočtou v měně, která platí pro Legislativu.
Funkce pro jednotlivé druhy Přiznání k DPH lze spustit z ribbonu. Došlo ke změně klávesových zkratek pro Dodatečné přiznání (Shift+F3) a Opravné dodatečné přiznání (Shift+F4).
Na Dokladu DPH na záložce Vlastní položky DPH se nyní zobrazuje také patřičný řádek formuláře Přiznání k DPH.
Pokud na Doklad DPH nenavazuje jiný doklad DPH (např. k řádnému přiznání, není vytvořeno opravné ani dodatečné přiznání), pak lze doklad odstornovat.
Kniha Položky dokladů DPH
Nová kniha Položky dokladů DPH je zařazena ve stromovém menu: Účetnictví – DPH – DPH – Položky dokladů DPH.
V ribbonu jsou k dispozici funkce Doklad DPH (F7) a Prvotní doklad (Ctrl+F7).
K dispozici je tovární kontingenční tabulka Položky dle typu daně a sazby DPH.
Aktualizace implicitních hodnot parametrů výpočtu DPH
Ve stromovém menu je přejmenován skript VATD_Init.PAS na Aktualizace implicitních hodnot parametrů výpočtu DPH (původně Vyplnění implicitních hodnot).
Automatické přeúčtování DPH
Vytvořili jsme funkci pro automatické přeúčtování DPH, pokud doklad vstoupí v jednom měsíci do účetnictví a v jiném do Přiznání k DPH.
Do Nastavení účtování DPH jsme v části Přeúčtování DPH přidali:
- zatržítko Automaticky přeúčtovat DPH uplatněné v jiném měsíci
- položky Účet pro přeúčtování DPH uplatněného v jiném měsíci a Kniha interních dokladů
Pokud je automatické přeúčtování DPH zapnuto, při potvrzení dokladu, který má Datum účetního případu v jiném měsíci než Datum UZP, vzniknou 2 interní doklady (zobrazují se na záložce Přílohy v části Interní doklady.)
- Na prvním interním dokladu se k Datu úč. případu původního dokladu přeúčtuje na účet 343 saldo běžného měsíce.
- Na druhém dokladu se k Datu UZP původního dokladu, tedy datu, kdy faktura vstoupí do DPH, přeúčtuje z účtu 343 saldo běžného měsíce částka DPH zpět na příslušný účet DPH.
Tímto je zajištěno, že v Hlavní knize částky DPH na jednotlivých analytikách odpovídají částkám v Přiznání k DPH a částky neuplatněné v daném měsíci jsou na analytice 343 saldo měsíce.
Korekce haléřových zůstatků párovacích symbolů
Upravili jsme skript Korekce haléřových zůstatků párovacích symbolů (MatchSymb_BalanceCorrection.PAS) - korekce se provede pouze u párovacích symbolů, na kterých není pohyb po datu korekce (Datum úč. případu ze vstupního formuláře).
Kontroly rozvahy
Do skriptů Rozvaha (UCT_EA_Balance.PAS) a Rozvaha ve zkráceném rozsahu (UCT_EA_BalanceS.PAS) jsme přidali následující kontroly:
- Pokud nesouhlasí celková aktiva a pasiva, zobrazí se hlášení „Aktiva a pasiva celkem v aktuálním období nejsou shodná.“ nebo „Aktiva a pasiva celkem v minulém období nejsou shodná.“.
- Pokud nesouhlasí výsledek hospodaření běžného období v pasivech s výsledkem hospodaření ve výkazu zisku a ztráty, zobrazí se hlášení „Výsledek hospodaření aktuálního období v pasivech není shodný s výsledkem hospodaření v analýze výsledovka." Pokud je ve skriptu Rozvaha nastaven parametr SetPastPeriod na "Ne" (tzn. ve vstupním formuláři se zadává aktuální i minulé období), kontroluje se výsledek hospodaření také pro minulé období.
V souvislosti s kontrolou výsledku hospodaření jsme do skriptů přidali parametry:
- ProfitLossStatement - zkratka analýzy, ve které se kontroluje, zda je výsledek hospodaření shodný s výsledkem hospodaření v pasivech. Porovnává se řádek výsledovky, zadaný v parametru ProfitLossStatementProfitLossRow s řádkem v pasivech, zadaným v parametru LiabilitiesProfitLossRow.
- ProfitLossStatementProfitLossRow - označení řádku Výsledek hospodaření ve Výkazu zisku a ztráty.
- LiabilitiesProfitLossRow - Označení řádku Výsledek hospodaření v Pasivech.
Implicitní hodnoty parametrů ve skriptu Rozvaha:
- ProfitLossStatement = Výsledovka,
- ProfitLossStatementProfitLossRow = 55,
- LiabilitiesProfitLossRow = 98.
Implicitní hodnoty parametrů ve skriptu Rozvaha ve zkráceném rozsahu:
- ProfitLossStatement = Výsledovka Z,
- ProfitLossStatementProfitLossRow = 25,
- LiabilitiesProfitLossRow = 21.
One Stop Shop – Přiznání k DPH
Pro vytvoření Přiznání k DPH v režimu One Stop Shop jsou připraveny skripty:
- Přiznání k DPH OSS – Režim EU (OSS_VatReturn_EUScheme.PAS),
- Přiznání k DPH OSS – Dovozní režim (OSS_VatReturn_ImportScheme.PAS),
- Přiznání k DPH OSS – Režim mimo EU (OSS_VatReturn_NonEUScheme.PAS).
Skripty jsou spustitelné ze stromového menu: Účetnictví – DPH – One Stop Shop.
OSS - Vytvoření Interního dokladu pro tuzemské Přiznání k DPH
Pro vytvoření interního dokladu pro tuzemské Přiznání k DPH použijeme funkci OSS - vytvoření int. dokladu pro tuz. Přiznání k DPH (OSS_CreateInternalDocument.PAS).
Do Interního dokladu se načtou netto částky dokladů ze všech režimů OSS (One Stop Shop) v měně vlastní firmy, které mají Datum UZP v období, za které je povinnost odvést tuzemské DPH. Suma těchto částek se vykáže na řádku 24 tuzemského Přiznání k DPH.
(30.9.2021 byla ve Sbírce zákonů vyhlášena novela Zákona o DPH pod číslem 355/2021. Novela nabývá účinnosti 1.10.2021. Před nabytím účinnosti novely se základ daně vykazoval na řádku 26, použil se typ daně "VS").
Pro vytvoření Interního dokladu je nutné mít nastaveny Parametry OSS:
- Základní nastavení – Knihy prodeje
- Typy daní pro jednotlivé režimy
- Vytvoření interního dokladu pro tuzemské Přiznání k DPH – Kniha interních dokladů (interní doklad se nebude účtovat), Sazba daně „N“, typ daně „05“ (pro české přiznání k DPH). Tento typ daně je třeba nastavit před vytvořením interního dokladu za říjen 2021.
Intrastat
Modernizace modulu Intrastat
Byl vytvořen modul Intrastat v univerzálních formulářích
Knihy Intrastatu
Člen skupiny je nahrazen Knihou Intrastat, doklady intrastatu se vytváří v různých knihách tak jako jiné doklady v K2. Pokud budeme v rámci jednoho mandanta provádět výpočet intrastatu pro různé subjekty, tyto subjekty musí mít svou Knihu intrastatu, ve které budou nastaveny parametry. Nyní se parametry intrastatu nastavují v Knihách Intrastatu.
V Nastavení Knihy intrastatu je možné editovat:
- Firmu – v rámci jednoho mandanta můžeme provádět výpočet intrastatu pro různé subjekty.
- Legislativu – můžeme zvolit legislativu státu, podle kterého se bude intrastat počítat.
- Parametry výpočtu intrastat - lze zadávat jen knihy faktur se stejnou firmou a legislativou jakou má Kniha Intrastatu.
Doklady Intrastatu
Doklady intrastatu jsou vytvořeny do zvolené knihy. Načítají se parametry výpočtu intrastatu z aktuálně nastavené Knihy intrastatu.
Pokud jsou v parametrech výpočtu zadány Knihy faktury vydaných/přijatých, načtou se doklady z těchto knih, jinak se načtou doklady z knih, které mají stejnou Firmu a Legislativu, jako je Firma a Legislativa v Knize intrastatu. Částky se vypočtou v měně, která platí pro Legislativu.
Funkce pro jednotlivé druhy hlášení intrastatu lze spustit z ribbonu.
Majetek
Nová sestava Výpis historie majetku
Vytvořili jsme novou sestavu Výpis historie majetku (AssetHistoryStatement.AM), která zobrazí údaje dle historie odpisů. Sestava se použije v případě, že do modulu Majetek byly karty zkonvertovány ze Starého majetku a je třeba zobrazit výpis majetku k datu konverze nebo staršímu datu.
Mzdy
Docházkový systém
V Informačním systému K2 byl vytvořen nový modul Docházkový systém. Data o pracovní době zaměstnanců tak mohou být bezpečně uložena přímo ve vašem systému, aniž by k tomu byly potřeba systémy třetích stran.
Web a e-shop
Rozšíření Smart Search vyhledávání
Využitím technologie Smart Search lze díky systému fazetového vyhledávání přesně filtrovat zboží v závislosti na zvolených filtračních parametrech v e-shopu. Poskytne tak zákazníkovi informace o nabízeném zboží a to okamžitě. Zákazník získá lepší přehled o nabízeném sortimentu.
Dalším rozšířením vyhledáváni Smart Search je, že i po zobrazení výsledků hledání, je možné produkty dále dofiltrovat a seřadit dle potřeb.
Šablony pro e-mail – K2 formátování wysiwyg
Výhoda K2 formátování wysiwyg (formátujících) editorů je, že výsledná šablona, včetně všech grafických úprav, je možné vidět hned v editoru, bez jakéhokoli exportu. Cílem je ulehčení psaní a editace zdrojových kódů, vlastní výběr formátování, možnost vyhledávání textových polí a možnost změnit editaci jazyka. Editor podporuje všechny běžné operace s textem, ať už jde o formátování odstavců, změny barev, odsazení, vytváření číslovaných seznamů apod. Samozřejmostí je vkládání obrázků a hypertextových odkazů.
Využití slevových kupónu
Pro zákazníky e-shopu je k dispozici možnost použití více slevových kupónu v rámci jednoho obchodu, kdy správce e-shopu má možnost nastavení cíleného využití v informačním systému K2.
K2 e-shop
K2 e-shop představuje moderní platformu pro Vaše řešení ve světě e-commerce postavenou na těch nejmodernějších technologiích, který disponuje výrazným navýšením rychlosti i dostupnosti pro Vaše zákazníky. Umožňuje automatizaci většiny rutinních úkolů spojených s objednávkou na e-shopu.
Obsahuje nejmodernější technologie v oblasti vyhledávání Smart Search, díky čemuž máte jistotu, že zákazníci najdou u Vás přesně to, co hledají.
Data udržuje na jednom místě a v jednom prostředí.
V jednom systémů můžete jednoduše provozovat i více e-shopů či B2B portálů.
Jeho součást je i kompletní aktivní monitoring výkonu, rychlosti a případných chyb, který je řešen přímo na straně dodavatele.
Správce
Nová práva v modulu Správce
V modulu Správce jsme přidali nová práva:
Knihy DPH:
- Prohlížení Knih DPH
- Změna Knihy DPH
Nová práva v modulu Číselníky
V modulu Číselníky jsme přidali nová práva:
Legislativy:
- Editace legislativy - uživatel smí vytvořit a změnit záznam v číselníku Legislativy.
- Změna legislativy v číselnících - uživatel smí v číselnících, rozdělených dle legislativy (např. Typ daně, Sazba DPH, ...) změnit pole Legislativa.
Nová práva na Smlouvy
V modulu Číselníky jsme přidali nová práva:
Smlouvy:
- Editace atributu smlouvy
- Editace kódu smlouvy
- Editace typu finančního plnění
- Editace typu smlouvy
- Editace typu subjektu
- Prohlížení atributu smlouvy
- Prohlížení typu finančního plnění
- Prohlížení typu smlouvy
V modulu Nákup jsme přidali nová práva:
Smlouvy - nákup:
- Hromadná změna smluv
- Nová smlouva s kopií
- Odpotvrzení smlouvy
- Odstorno smlouvy
- Potvrzení smlouvy
- Storno smlouvy
- Změna data potvrzení smlouvy
- Změna stavu potvrzené smlouvy
Smlouvy - ostatní:
- Hromadná změna smluv
- Nová smlouva s kopií
- Odpotvrzení smlouvy
- Odstorno smlouvy
- Potvrzení smlouvy
- Storno smlouvy
- Změna data potvrzení smlouvy
- Změna stavu potvrzené smlouvy
V modulu Prodej jsme přidali nová práva:
Smlouvy - prodej:
- Hromadná změna smluv
- Nová smlouva s kopií
- Odpotvrzení smlouvy
- Odstorno smlouvy
- Potvrzení smlouvy
- Storno smlouvy
- Změna data potvrzení smlouvy
- Změna stavu potvrzené smlouvy
Nová práva v modulu Účetnictví
V modulu Účetnictví, do části DPH jsme přidali nová práva:
- Prohlížení knihy Položky dokladů DPH
Load Balancer
Load Balancer je prvkem architektury K2, který lze využít pro rozdělení zátěže mezi více aplikačních serverů. K2 API má tak možnost připojení na více aplikačních serverů současně. Při zasílání požadavku se nejdříve vyhodnotí nejméně vytížený server a ten dostane požadavek ke zpracování.
Vzdálená správa v K2 instalátoru
Přínos:
Zjednodušení aktualizace K2 a jejich produktů, které jsou na různých serverech. Odpadá tím správcům složité přihlašování na servery.
Popis:
Od verze K2 ori jsme do instalátoru přidali novou funkci „Vzdálená správa“, pomocí které lze vzdáleně z jednoho počítače aktualizovat produkty K2 jako je aplikační server, server webový služeb, e-shop atd.
Internet věcí (IoT)
Nový modul Internet věcí (IoT)
Byl vytvořen nový modul Internet věcí (IoT), který slouží pro komunikaci se zařízeními, které lze označit zkratkou IoT. Typicky jde o senzory prostředí (teplota, relativní vlhkost), zařízení pro sledování aktivity strojů atd. V K2 je tedy možno evidovat jednotlivá zařízení a jejich senzory a přímo v K2 jsou také uložena naměřená data. Díky tomu je možno získané hodnoty vyhodnocovat je v souvislostech s dalšími daty v K2 a přehledně je prezentovat v dashboardech, reagovat na mimořádné události pomocí notifikací nebo zakládat požadavky na údržbu.
Webová K2
Optimalizace webové K2 pro mobilní zařízení
Pro webovou K2 byl aplikován responzivní design, tak aby ji uživatel mohl naplno využít na jakémkoliv mobilním zařízení a veškeré funkce byly plně funkční. Konkrétně se jedná o tyto úpravy:
Snadno dostupná a přizpůsobená hlavní plocha jako tlačítko ve spodní části obrazovky a následné přepínání ploch.
Upravený ribbon zobrazený jako pás tlačítek.
Ostatní funkce ribbonu jsou k nalezení v hamburgerovém menu v pravé části obrazovky jako součást pásu tlačítek.
Vyskakovací okna pop up se objeví ze spodu obrazovky.
Nabídková tabulka lookup table se objeví z levé stany obrazovky.
Zobrazení preview je k dispozici jako tlačítko a je k nalezení ve spodní části obrazovky.
Pomocí gesta obdobně jako na desktopu lze pomocí myší optimalizovat práci s gridem, kdy jde měnit pořadí, šířka či sloupec odstranit.
Jednotlivá pole na formuláři jsou přehledně na obrazovce seřazena pod sebe.
Všechny horizontální sprittery jsou k využití jako tlačítko symbolu šipka, kdy tlačítko přepíná mezi levým a pravým obsahem.
Podpora zobrazení dashboardů
Do Webové K2 jsme doplnili podporu pro zobrazení dashboardů. Jednotlivé dashboardy je možné graficky zobrazit přímo z knihy Konfigurace dashboardů. Prostřednictvím Webové K2 a webového prohlížeče jsou tak již dashboardy dostupné na jakémkoliv zařízení.
Obr.: Příklad zobrazení dashboardu v rámci Webové K2
Virtuální klávesnice ve webové K2
Na formuláři lze vytvořit tlačítko, které otevře klávesnici.