Nastavení modulu Reklamace / Servis
Pro správné fungování modulu Reklamace/Servis je nutné provést jeho nastavení. Nastavujeme údaje do Předvolby modulu servis a Nastavení fází servisu.
Obr.: Nastavení modulu Reklamace/Servis
Předvolby servisu
Můžeme vytvořit jednu společnou předvolbu pro libovolný počet knih nebo každá kniha může mít předvolbu svou vlastní. To umožňuje, aby každé servisní středisko mělo svůj servis (svou evidenci). V předvolbě pak nastavíme základní prostředí pro vytváření servisních dokladů. Údaje označené modře jsou povinné.
Obr.: Předvolba servisu
Popis polí:
Zkratka |
Zkratka předvolby servisu. |
Popis |
Popis předvolby servisu. |
Implicitní zákazník |
Zákazník, který se automaticky nastaví do servisní zakázky, pokud nebude vybrán jiný zákazník. |
Zástupné zboží |
Zástupná karta zboží pro skladové pohyby cizího zboží v servisu. |
Implicitní servisní karta |
Karta zboží pro zařazení jednotlivých variant technologického postupu opravy výrobku. Použije se v případě, že karta zboží na straně 'S' nebude mít definovánu svou vlastní servisní kartu. |
Implicitní zařazení pro servis |
Zařazení s parametry, které budou v záložce Parametry na servisním listě v případě, že karta zboží na straně 'S' nebude mít definováno své vlastní zařazení pro servis. |
Implicitní způsob řešení |
První fáze řešení servisního listu. |
Kniha prodeje |
Kniha prodeje, ve které budeme tvořit doklady prodeje, tedy zejména výdejku (pro příjem a výdej servisovaného zboží na skladě) a fakturu (pro fakturaci ceny servisu). |
Kniha skladů |
Kniha pro vytváření průvodek a převodek. |
Kniha nákupu |
Kniha nákupu, ve které budeme tvořit doklady dodavatelské reklamace. |
Sklad pro příjem vlastního zboží |
Servisní sklad pro příjem vlastního zboží (např. při opravě pronajímaného stroje). |
Sklad pro příjem cizího zboží |
Servisní sklad pro příjem cizího zboží. Pozn.: Sklady se doporučuje oddělit zejména z důvodu ocenění zboží na skladě. |
Implicitní středisko |
Středisko, které se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní kód zakázky |
Kód zakázky, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní druh dopravy |
Druh dopravy, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní forma objednávky |
Forma objednávky, která se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní způsob platby |
Způsob platby, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Implicitní způsob odběru |
způsob odběru, který se předvyplní do nové servisní zakázky. |
Zobrazovat v náhledech u položek zkratku zboží |
Volba určuje, zda se bude v náhledech zobrazovat kromě názvu zboží i zkratka. |
Implicitní délka záruky (měsíce) |
Záruka servisovaného zboží je počítána podle zadané hodnoty na položce prodeje. Pokud délka záruky není uvedena na položce prodejního dokladu, je počítána z implicitní délky záruky v nastavení servisu. |
Přednastavená délka vyřízení (dny) |
Stanovená lhůta pro vyřízení servisního případu. V závislosti na zadaném počtu dní systém vypočte datum předpokládaného vyřízení a dosadí jej do pole Předpokl. vyřízení v servisní zakázce. |
Lhůta pro vyřízení (dny) |
Obvyklá doba pro vyřízení servisního případu. V případě překročení stanoveného počtu dní program upozorní bitmapou s červeným ukazatelem (semaforem). |
Upozornění (dny před koncem lhůty) |
Dle zadaného počtu dní, které zbývají do vypršení lhůty na vyřízení, program upozorní bitmapou se žlutým ukazatelem (semaforem). |
Pro upozornění zohledňovat i datum požadováno |
Volbou bude při upozornění zohledněno datum Požadováno. |
Kniha záloh |
Kniha, ve které se budou tvořit zálohy. |
Implicitní měna zálohy |
Měna zálohy. |
Implicitní sazba DPH zálohy |
Sazba daně zálohy. |
Jednoduchý formulář pro zálohy |
Zobrazí zjednodušený formulář pro zálohy. Vytvořením přijaté zálohy přes tento formulář dojde automaticky i k jejímu zaplacení. |
Způsob platby záloh |
Způsob úhrady záloh tvořených zjednodušeným formulářem. |
Pokladna pro platby záloh |
Výběr pokladny (z tabulky Knihy pokladny), kterou bude platba zálohy provedena. |
Zboží přijaté do servisu převést na sklad |
V případě způsobu řešení výměnou/záměnou přijaté zboží převést na tento požadovaný sklad. |
Umožnit vydat jiné množství zboží |
Ve fázi výměna nebo záměna se nekontroluje množství zboží při výdeji ze skladu. |
Umožnit spuštění fáze i pokud není zboží přijato na sklad |
Ve fázi výměna nebo záměna umožní spustit tyto fáze i když nebylo zboží přijato na sklad. |
Při vytváření opravných DD zobrazit formulář |
Zobrazí standardní formulář pro opravné daňové doklady. |
Potvrzovat opravný DD |
Volbou se potvrdí nově vytvořená faktura (opravný DD). |
Vytvářet zápočet faktury a ODD interním dokladem |
V případě vytváření opravného daňového dokladu k nezaplacené faktuře bude automaticky proveden také zápočet vystavením interního dokladu. |
Kniha interních dokladů pro zápočet |
Kniha interních dokladů pro případy, kdy se má k opravnému daňovému dokladu vytvářenému k nezaplacené faktuře automaticky provést také zápočet (volba Vytvářet zápočet faktury a ODD interním dokladem). |
U nezbožních položek nenastavovat výdejku |
Pokud bude zatrženo, pak se nevytvoří příznak "v" u nezbožní položky. |
Nepotvrzovat výdejku |
Při potvrzení fáze zboží/služeb se nepotvrdí výdejka. |
Zboží k výdeji převést na sklad |
Předdefinování skladu, na který se bude naskladňovat zboží. Týká se fáze výměna, záměna a výdej. |
Umožnit vydat jiné množství zboží |
Při výdeji ze skladu se nekontroluje množství zboží. |
Automaticky vyplnit zboží pro výdej |
Při výdeji automaticky doplní zboží přijaté v rámci servisního listu. |
Nastavení fází
Nastavením fází definujeme způsoby řešení a stav servisního případu. Způsob řešení a Stav servisního listu jsou uživatelem definované číselníky. Můžeme si tak nastavit vlastní způsoby řešení a stavy, ve kterých se budou doklady nacházet.
Obr.: Formulář Nastavení servisu - Fáze servisního listu
Na fázi je možno určit, jestli má jít odpotvrdit. Aktuálně umožňujeme odpotvrzovat pouze fázi Prodej zboží/služeb. Na ostatních fázích je volba neaktivní.
Fáze servisních listů jsou definované programem a nelze je měnit ani přidávat.
Obr.: Formulář Nastavení servisu - Nastavení fází
Obecné nastavení
Na této stránce je možno definovat volby nastavení, které nebudou závislé na aktuální knize nebo období, do kterých daný doklad patří. To znamená, že toto nastavení se uplatní pro všechny doklady a pro všechny uživatele v modulu Reklamace/Servis.
Výchozí předvolby servisu - zde určíme, která sada nastavení z nadefinovaných předvoleb se bude používat v případě, že nebude vyplněn parametr Předvolby servisu v dané knize či období.
Na servisním listu nezobrazovat - můžeme určit, která pole na první straně servisního listu se mají skrýt. Pokud je tedy jasné, že některé údaje nebudeme nikdy zadávat, lze tímto první stranu servisního listu zpřehlednit.
Parametry zobrazovat jako samostatnou stranu servisního listu - standardně se tabulka s parametry zobrazuje na první straně servisního listu. Tato volba způsobí to, že tabulka s parametry se zobrazí na samostatná straně servisního listu "Parametry", a díky tomu získáme mnohem víc prostoru pro zobrazení dat.
Obr.: Formulář Nastavení servisu - Obecné nastavení
Servisní postupy
Tlačítkem Servisní postupy můžeme definovat vlastní navazující kroky (fáze) řešení servisního případu, které mají následovat po jejich potvrzení nebo zamítnutí. Pro jednotlivé servisní knihy je možné nadefinovat různé servisní postupy.
Obr: Položka servisního postupu
Nastavení servisních postupů je určeno pouze pro speciální skripty servisu.