Potvrzení dodání
Potvrzení dodání je doklad o dodání zboží dodavatelem. Potvrzení dodání nemají žádnou vazbu na účetnictví a jejich evidence není nutná. Jako daňové doklady slouží totiž faktury a jako doklady příjmu slouží příjemky.
Pozn.: Pojem Potvrzení dodání se používá od verze 3.x, dříve se používal název Dodací list přijatý.
Obr.: Otevřené menu modulu Nákup/Zásobování - Potvrzení dodání
Kniha Potvrzení dodání
Kniha slouží pro evidenci potvrzení o dodání zboží.
Obr.: Kniha Potvrzení dodání
Důležité datum je Termín dodání. Jednotlivým položkám objednávky lze přiřadit různé datum, kdy má být zboží dodáno. Umožňuje uživateli plánovat dodávky a vyhodnocovat dodavatele z hlediska termínu plnění dodání.
Doklad Potvrzení dodání
Základní údaje (1. strana)
Na této straně potvrzení dodání jsou uvedeny základní údaje, které slouží k jednoznačné identifikaci dokladu.
Obr.: Potvrzení dodání - 1. strana
Popis polí:
Objednávka |
Číslo nadřízeného dokladu, tedy objednávky, se kterou je potvrzení dodání svázáno. Je-li potvrzení dodání vystaveno jako volný doklad, je toto pole prázdné. |
Adresy |
Tlačítko pro zobrazení adresáta nebo nadřízené firmy. Bližší popis je uveden v kapitole Adresát. |
Dodání |
Kniha, období a číslo potvrzení dodání. |
Stav |
Pole pro výběr z číselníku, které umožňuje filtrování dokladu dle vybraného stavu uživatelem. |
Dodavatel |
Údaje o dodavateli, od něhož zboží odebíráme. |
Ceny |
Celkové částky potvrzení dodání. V tomto řádku je uvedena cena brutto, cena netto a výše DPH. |
Měna |
Příznak určuje, že je doklad vystaven v cizí měně. |
DPH |
Zatržené pole určuje, že je doklad vystaven včetně DPH. |
Ve spodní části formuláře je umožněno pracovat s poznámkami, a to pomocí záložek Poznámky, Text hlavičky a Text patičky. Bližší popis práce s poznámkami je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly K2 - Poznámky. Pro zobrazení interního textu ododavatele slouží záložka Interní text dodavatele. Dále jsou k dispozici záložky Úkoly a Aktivity. Popis práce se záložkami je popsán v kapitole Úkoly - záložka dokladu a Aktivity - záložka dokladu.
Základní údaje hlavičky jsou na záložce Údaje.
Popis polí:
Středisko |
Středisko, kterého se potvrzení dodání týká. |
Kód zakázky |
Libovolný číselný nebo textový údaj, sloužící ke třídění aktivit společnosti. |
Prostředek |
Odkaz do knihy Prostředek. Z Objednávky vydané se kopíruje do podřízených dokladů. |
Kód 1, Kód 2, Referent |
Pole umožňují uživatelské rozlišení, příp. vazbu do knihy Referenti. Bližší popis v kapitole Základní číselníky - Kód 1, Kód 2, Referent. |
Forma objednávky |
Způsob, jakým byla objednávka na zboží učiněna. |
Způsob platby |
Způsob platby za odebrané zboží. |
Způsob odběru |
Způsob odběru zboží. |
Způsob dopravy |
Způsob dopravy zboží. |
Převzal |
Jméno člověka, který zboží převzal. |
Kurz |
Pokud je potvrzení dodání vystaveno v zahraniční měně (zatrhnuto pole Měna), dosazuje se do tohoto pole měna dokladu a směnný kurz pro přepočet. Zde je pouze zobrazen z Objednávky. |
Párovací symbol |
Toto pole slouží k zadání definice párovacího symbolu účetních dokladů (viz kapitola Účetnictví - Párovací symboly). |
Číslo průkazu |
Pole slouží k identifikaci osoby, která zboží předala. |
SPZ auta |
SPZ vozidla, které zboží přivezlo. |
Typ plánu |
Výběr z číselníku Typ plánu. Implicitně se dosazuje do nových dokladů typ plánu definovaný v knize Knihy nákupu na 1. straně v poli Typ plánu. Pokud vytváříme potvrzení dodání jako vázaný doklad k objednávce vydané, zkopíruje se typ plánu z objednávky vydané. |
Datum vystavení |
Datum vystavení potvrzení dodání. |
Termín dodání |
Termín dodání zboží. |
Popis |
Libovolný popis dokladu. |
Vystavil |
Jméno pracovníka, který potvrzení dodání vystavil. |
Změnil |
Datum a jméno pracovníka, který provedl poslední změnu. |
Položky (2. strana)
Zboží, které od dodavatele odebíráme, je uvedeno na 2. straně potvrzení dodání. Novou položku vkládáme ve Změně či v Novém záznamu klávesou Ins. Pokud vystavujeme volný doklad, zobrazí se formulář Položka nákupu, do kterého vybereme požadované zboží a zapíšeme potřebné údaje. Pokud vystavujeme doklad vázaný, po stisku klávesy Ins vybíráme položky z knihy Položky hlavičky.
Obr.: Potvrzení dodání - 2. strana
Formulář Položka nákupu můžeme vyvolat také stisknutím klávesy Enter na jednotlivých položkách potvrzení dodání, a to jak ve Změně, tak v Prohlížení. Ve Změně navíc můžeme poopravit požadované údaje.
Tlačítkem Hromadná změna položek je ve Změně možné upravit hromadně hodnoty v položkách dokladů, včetně slevy. Tato funkce je blíže popsána v kapitolách Hromadná změna položek dokladů a Položky nákupu a prodeje.
Doklady (5. strana)
Na 5. straně karty Potvrzení dodání je uveden přehled všech dokladů, které jsou s tímto dokladem svázány pomocí nadřízeného dokladu (objednávky vydané). Přesun mezi jednotlivými doklady se provádí současným stisknutím kláves Ctrl a počátečního písmene dokladu. Rovněž je možné vybraný doklad zobrazit klávesou Enter.
Obr.: Potvrzení dodání - 5. strana s otevřenou záložkou Příjemky
Dokumenty (9. strana)
Na 9. straně je možné k Potvrzení dodání přiřazovat libovolné dokumenty a doklady. Bližší popis práce s připojenými doklady a dokumenty je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly K2 - 9. strana.
Funkce menu modulu Potvrzení dodání
Obr.: Funkce menu modulu Potvrzení dodání
Formulář - Hromadné akce:
Změna stavu |
K vybraným záznamům umožňuje hromadně změnit pole Stav. |
Změna termínu dodání |
Funkce umožní na nepotvrzených dokladech potvrzení dodání změnit:
Po změně sazby DPH se přepočtou částky DPH a Brutto. Pokud je na položce potvrzení dodání nepotvrzená faktura přijatá, dojde také ke změně částek na tomto dokladu. |
Sestava Potvrzení dodání
Sestavy nad Potvrzení dodání naleznete v Katalogu sestav.