Book Contents

Book Index

Nastavení modulu Reklamace / Servis

Pro správné fungování modulu Reklamace/Servis je nutné provést jeho nastavení. Ve funkci Nastavení servisu nastavujeme Předvolby modulu servis a Nastavení fází servisu.

Pomocí pole Výchozí předvolba určíme, která sada nastavení z nadefinovaných předvoleb se bude používat v případě, že v příslušné Knize servisu nebude vyplněno pole Předvolba servisu.

pic_10090

Obr.: Nastavení modulu Reklamace/Servis

Předvolby servisu

Můžeme vytvořit jednu společnou předvolbu pro libovolný počet Knih servisu nebo každá kniha může mít předvolbu svou vlastní. To umožňuje, aby každé servisní středisko mělo svůj servis (svou evidenci). V předvolbě pak nastavíme základní prostředí pro vytváření servisních dokladů.

pic_10091

Obr.: Předvolby servisu - Základní předvolby

Základní údaje:

Zkratka

Zkratka předvolby servisu.

Firma

Firma, pro kterou předvolba platí.

Popis

Popis předvolby servisu.

Book Contents

Book Index

Základní předvolby

Zobrazovat v náhledech u položek zkratku zboží

Volba určuje, zda se bude v náhledech zobrazovat kromě názvu zboží i zkratka.

Základní implicitní předvolby:

Implicitní zákazník

Zákazník, který se automaticky nastaví do servisní zakázky, pokud nebude vybrán jiný zákazník.

Zástupné zboží

Zástupná karta zboží pro skladové pohyby cizího zboží v servisu.

Implicitní servisní karta

Karta zboží s variantami technologického postupu pro opravy servisovaného zboží. Použije se v případě, že servisovaná karta zboží nemá definovánu svou vlastní servisní kartu (na záložce Výroba v poli Servisní karta).

Implicitní zařazení pro servis

Zařazení s parametry, které budou na podzáložce Parametry na servisním listě.

Implicitní způsob řešení

První fáze řešení servisního listu.

Implicitní délka záruky (měsíců)

Záruka servisovaného zboží je počítána podle zadané hodnoty na položce prodeje. Pokud délka záruky není uvedena na položce prodejního dokladu, je počítána z implicitní délky záruky v nastavení servisu.

Implicitní středisko

Středisko, které se předvyplní do nové servisní zakázky.

Implicitní kód zakázky

Kód zakázky, který se předvyplní do nové servisní zakázky.

Implicitní způsob dopravy

Způsob dopravy, který se předvyplní do nové servisní zakázky.

Implicitní forma objednávky

Forma objednávky, která se předvyplní do nové servisní zakázky.

Implicitní způsob platby

Způsob platby, který se předvyplní do nové servisní zakázky.

Implicitní způsob odběru

Způsob odběru, který se předvyplní do nové servisní zakázky.

Knihy a sklady:

Kniha prodeje

Kniha prodeje, ve které budeme tvořit doklady prodeje, tedy zejména výdejku (pro příjem a výdej servisovaného zboží na skladě) a fakturu (pro fakturaci ceny servisu).

Kniha skladů

Kniha pro vytváření převodek.

Kniha výroby

Kniha pro vytváření průvodek.

Kniha nákupu

Kniha nákupu, ve které budeme tvořit doklady dodavatelské reklamace.

Sklad pro příjem vlastního zboží

Servisní sklad pro příjem vlastního zboží (např. při opravě pronajímaného stroje).

Sklad pro příjem cizího zboží

Servisní sklad pro příjem cizího zboží.

Pozn.: Sklady se doporučuje oddělit zejména z důvodu ocenění zboží na skladě.

Book Contents

Book Index

Servis
Záruční servis / Pozáruční servis:

Přednastavená délka vyřízení (dny)

Stanovená lhůta pro vyřízení servisního případu. V závislosti na zadaném počtu dní systém vypočte na základě data vystavení servisní zakázky / servisního listu a typu servisu (záruční / pozáruční) datum předpokládaného vyřízení a dosadí jej do pole Předpokládané datum vyřízení v servisní zakázce / servisním listu.

Lhůta pro vyřízení (dny)

Upozornění (dnů před koncem lhůty)

Obvyklá doba pro vyřízení servisního případu a nastavení upozornění na blížící se konec lhůty. Na základě těchto dvou hodnot se u servisních listů zobrazují následující indikace.

pic_10136

 

Pro upozornění zohledňovat i datum požadováno

Volbou bude při upozornění zohledněno datum Požadované datum vyřízení.

Book Contents

Book Index

Zálohové platby

Kniha záloh

Kniha, ve které se budou tvořit zálohy.

Implicitní měna záloh

Měna zálohy.

Způsob platby záloh

Způsob úhrady záloh tvořených zjednodušeným formulářem.

Implicitní sazba DPH zálohy

Sazba daně zálohy.

Jednoduchý formulář pro zálohy

Zobrazí zjednodušený formulář pro zálohy. Vytvořením přijaté zálohy přes tento formulář dojde automaticky i k jejímu zaplacení.

Pokladna pro platby záloh

Výběr pokladny, kterou bude platba zálohy provedena.

Book Contents

Book Index

Předvolby servisních fází
Záměna a výměna:

Zboží přijaté do servisu převést na sklad

V případě způsobu řešení Výměnou / Záměnou bude zboží přijaté do servisu převedeno na zde nastavený sklad. Přednastavený sklad lze ve fázi změnit.

Umožnit vydat jiné množství zboží

Ve fázi Výměna a Záměna se nekontroluje množství zboží při výdeji ze skladu.

Umožnit spuštění fáze i pokud není zboží přijato na sklad

Fáze Výměna / Záměna lze zpracovat (provést výdej / převod zboží) i když nebylo reklamované zboží doposud přijato na sklad.

Sleva a vrácení peněz:

Konfigurace opravných daňových dokladů

Odkaz na konfiguraci pro tvorbu opravných daňových dokladů prodeje. Podle nastavení této konfigurace se budou tvořit opravné daňové doklady při slevě a vrácení peněz.

Při vytváření ODD zobrazit formulář

Volba, zda se bude zobrazovat standardní formulář funkce na tvorbu opravných daňových dokladů, nebo zda vytvoření dokladů dle zvolené konfigurace proběhne na pozadí.

Prodej zboží / služeb:

Sklad pro výdej zboží

Možnost přednastavit sklad pro fázi Prodej. Sklad je následně dosazen při vytvoření položky zakázky jako Plánovavý sklad. Vytvoření výdejky je poté na tento sklad (pokud jej uživatel v položce nezmění nebo nesmaže).

Pokud je v Knize prodeje, kde vzniká zakázka, nastaveno U položek zakázky nastavovat - výdejku, pak automaticky při vytvoření položky zakázky vzniká výdejka na tento sklad.

Nepotvrzovat výdejku

Při potvrzení fáze Prodej zboží/služeb se nepotvrdí výdejka, pokud byla k položce vytvořena.

Výdej ze skladu:

Zboží k výdeji převést na sklad

Předdefinování skladu, na který se bude naskladňovat zboží (převodem) před jeho finálním výdejem. Týká se fáze Výměna, Záměna a Výdej.

Umožnit vydat jiné množství zboží

Při výdeji ze skladu se nekontroluje množství zboží.

Automaticky vyplnit sériová čísla pro výdej

Při výdeji automaticky doplní sériová čísla přijatá v rámci servisního listu.

Nastavení fází

Nastavením fází definujeme Způsoby řešení a Stav servisního případu (servisního listu). Způsob řešení a Stav servisního listu jsou uživatelem definované číselníky. Můžeme si tak nastavit vlastní způsoby řešení a stavy, ve kterých se budou doklady nacházet. Fáze servisních listů jsou definovány programem a nelze je měnit ani přidávat.

pic_10101

Obr.: Formulář Nastavení servisu - Nastavení fází

U fáze Prodej zboží/služeb lze určit, jestli má jít tato také odpotvrdit.