Aktivity
Aktivita vzniká jako výsledek práce s partnerem, kontaktními osobami a doklady. Kniha sumarizuje veškeré události bez ohledu na to, zda se vztahují k partnerovi, kontaktní osobě nebo k dokladu. Aktivity v knize mohou existovat jako nadřízené, event. podřízené (tyto jsou podřízené jiné aktivitě).
Na záložce Seznam vidíme seznam aktivit. Ve sloupci K vidíme příznak v případě, že k dané aktivitě existuje komentář. Ve sloupci M příznak v případě, že se jedná o multiaktivitu. Ve sloupci H je příznak interního hodnocení aktivity.
Obr.: Kniha Aktivity
Aktivity můžeme zadávat několika způsoby:
- z karty Partnera - jako novou (klávesami Shift+F6) nebo podřízenou (ze záložky Strom aktivit klávesami Ctrl+F6), z ribbonu stisknutím Nová aktivita,
- z karty Kontaktní osoby - jako novou (klávesami Shift+F6) nebo podřízenou (ze záložky Strom aktivit klávesami Ctrl+F6), z ribbonu stisknutím Nová aktivita,
- z karty Příležitosti - jako novou (klávesami Shift+F6) nebo podřízenou (ze záložky Strom aktivit klávesami Ctrl+F6), z ribbonu stisknutím Nová aktivita,
- z karty Kampaně - jako novou (klávesami Shift+F6) nebo podřízenou (ze záložky Strom aktivit klávesami Ctrl+F6),
- z karty dokladů K2 (přijatých a vydaných faktur, přijatých a poskytnutých záloh, zakázek...), a to na záložce Přílohy - Aktivity,
- přímo v knize Aktivit - jako novou (klávesou Ins), kopii stávající aktivity (klávesou F6) nebo podřízenou (klávesami Ctrl+F6).
Práce s aktivitami
Aktivitou rozumíme v K2 jakýkoliv aspekt činnosti a práce s partnerem, kontaktními osobami nebo doklady K2. Všechny tyto události jsou vedeny v knize Aktivit. Jednotlivé aspekty činnosti obchodníka, popř. jiné osoby, jsou rozlišeny typem aktivity. Činnost obchodníků lze například plánovat aktivitami typu TSK – úkol. Schůzku je možné zaznamenat aktivitou typu APP – schůzka a pro uzavřenou smlouvu je vhodná aktivita s typem AGR – smlouva.
Jednotlivé aktivity lze vytvářet:
- standardním způsobem v knize Aktivity,
- z jednotlivých částí marketingu: tzn. přímo z Partnera, Kontaktní osoby, Příležitosti popř. Kampaně,
- z jednotlivých dokladů K2 (přijatých a vydaných faktur, zakázek, přijatých a poskytnutých záloh...).
Pokud vznikají aktivity z dokladů K2 nebo z jednotlivých části marketingu, pak se do aktivity přenesou hodnoty z analytických os (kód zakázky, středisko, prostředek atd.).
Aktivity mohou vznikat také jiným způsobem. V IS K2 má uživatel k dispozici řadu skriptů a funkcí, které aktivity vytváří. Jedná se např. o Hromadné vytváření dopisů nebo Hromadné zasílání mailů. Ke každému vytvořenému dopisu, popř. e-mailu, funkce vytvoří také aktivitu zvoleného typu a vznikne tak záznam o tomto způsobu komunikace. Dále jsou v Marketingu k dispozici skripty Vytvoření aktivity Partnerů, popř. Vytvoření aktivity Kontaktních osob. Tyto funkce umožní pomocí jednoduchého formuláře vytvořit aktivity a připojit je ke zvoleným Partnerům a Kontaktním osobám. Marketing umožňuje pomocí skriptu vytvořit aktivity také k elektronickým zprávám v modulu Pošta, popř. k poštovním zprávám v modulu Listovní pošta.
Také nad aktivitami má uživatel k dispozici několik sestav, které jejich seznamy zobrazí a vytisknou.
Karta Aktivity
Základní údaje
Obr.: Aktivity - záložka Základní údaje
Popis polí:
Typ |
Typ aktivit (nadefinováno uživatelem). Aktivity můžeme podle typu filtrovat, čímž můžeme zjistit, kolik smluv bylo uzavřeno, kolik příležitostí bylo odesláno, ke kolika schůzkám došlo apod. |
Specifikace |
Specifikace (popis) aktivity. Pro každý typ aktivity existuje samostatný číselník. |
Název |
Stručný název aktivity, čeho se aktivita týká. |
Stav |
Stav aktivity. Pole lze vyplnit hodnotou z uživatelsky definovaného číselníku. Význam pole je především pro navázání dokladů na procesy WorkFlow. |
Od |
Datum a čas zahájení aktivity. Automaticky se dosazuje aktuální datum a čas při vytvoření aktivity. |
Do |
Datum a čas ukončení aktivity. Přednastavuje se na hodnotu "00.00.0000". |
Nadřízená aktivita |
Pole je automaticky vyplněno, pokud existuje nadřízená aktivita (jinak je pole prázdné). |
Doklad |
Doklad (přijatá faktura, poskytnutá záloha, zakázka...), který je aktivitě přiřazen. Vybere se pouze typ dokladu a tlačítkem Doklad pak bude nabídnuta příslušná kniha. |
Složka |
Zatrhneme-li toto pole, stává se z této aktivity globální složka (viz popis možností sdružení aktivit v kapitole Partneři). Tím je zajištěno, že globální složku nemusíme zadávat pro každou firmu zvlášť. Automaticky bude přiřazena ke každé firmě zadané v modulu Partneři. Při zobrazení sdružení aktivit jsou globální složky do stromu načteny také. Upozornění: Právo Změna bitu Složka v aktivitě zabezpečuje globální složku před nechtěným smazáním. Odstranění zatržení tohoto pole by znamenalo výmaz stromové struktury příslušné globální složky u každé firmy! Za názvem každé složky je v závorce uvedeno číslo, které udává počet aktivit podřízených dané složce. Pozn.: Pokud zadáváme globální složky v průběhu práce s modulem Marketing, může se stát, že již máme strukturu se složkami vytvořenou. Tyto složky však nemají před názvem v poli Zkratka symbol mřížky. Doporučujeme proto zadat nové globální složky podle výše popsaného postupu, přesunout do nich podřízené aktivity a původní složky postupně přepisovat a vytvářet z nich tak běžné aktivity. Výhodou globálních složek je skutečnost, že je nyní můžeme vidět v setřídění stromu aktivit i v ostatních modulech (Kontaktní osoby, Příležitosti, Kampaně). |
Kontaktní osoba |
Kontaktní osoba, se kterou bylo v rámci aktivity komunikováno. Po výběru kontaktní osoby se automaticky doplní pole Partner, pokud je na kartě kontaktní osoby zadán. |
Další |
Tlačítkem Další můžeme aktivitě přidat další Kontaktní osoby s Partnery. Tlačítko obsahuje nabídku pro zjednodušení výběru KO:
Po stisknutí tlačítka Další se zobrazí seznam KO s Partnery, které jsou u aktivity zadány. Hlavní kontaktní osoba je označena ikonou . Dvojitým stisknutím levého tlačítka myši na záznam KO s Partnerem můžeme tento záznam editovat. Číslice za nápisem tlačítka Další zobrazuje počet dalších kontaktních osob, které jsou k aktivitě přiřazeny. |
Partner |
Partner, se kterým bylo v rámci aktivity jednáno. Pokud vyplníme partnera, potom se v poli Kontaktní osoba nabízí seznam všech kontaktních osob, které jsou k partnerovi přiřazeny (zobrazí se výběr kontaktních osob). |
Kampaň |
Pokud se aktivita vztahuje k nějaké kampani, dosadíme do tohoto pole příslušnou kampaň. |
Zodp. osoba |
Osoba „naší“ firmy, která provedla danou aktivitu. |
Středisko |
Středisko. |
Kód zakázky |
Kód zakázky. |
Prostředek |
Odkaz do knihy Prostředek. |
Kód 1 |
Možnost zadání libovolného kódu aktivity. |
Kód 2 |
Možnost zadání libovolného kódu aktivity. |
Referent |
Vazba na personální údaje. |
Příležitost |
Provázání aktivity s příležitostí. |
Doklad |
Příležitost, ke které je aktivita vytvořena. |
Pravděpodobnost |
Procentuální vyjádření uzavíraného obchodu. |
Stav |
Stav příležitosti. |
Předpoklad realizace |
Předpokládané údaje, které vedou k realizaci aktivity. Na kartě vidíme údaje aktuální aktivity. Související pole jsou přístupná v případě, že k aktivitě existuje příležitost. |
Datum |
Předpokládané datum realizace obchodu. |
Objem |
Předpokládaný objem (částka) obchodu. |
Čísleník Typ aktivit umožňuje definovat vlastní typy a sledovat marketingové činnosti. Typy je možné přepisovat (je-li potřeba).
Obr.: Čísleník Typ aktivit
Popis polí:
Hodnocení |
Uživatelské hodnocení typu aktivity. Pole slouží pro vyhodnocení marketingových aktivit, sleduje se výkonnost personálu nebo efektivnost marketingových akcí. Hodnocení je možné sledovat v OLAPu nebo dashboardech. |
Strom aktivit
Na záložce Strom aktivit se zobrazuje seznam aktivit podle toho, jaký typ setřídění zvolíme (viz popis setřídění aktivit, karta Partneři). Stromová struktura se na této straně zobrazí u nadřízených aktivit, ke kterým jsou připojeny podřízené aktivity. Samotné podřízené aktivity budou mít tuto stranu prázdnou.
Obr.: Aktivity - Strom aktivit
Přílohy
Také v Aktivitách můžeme vkládat na záložku Přílohy dokumenty, které se vztahují k založené aktivitě. (Způsob vkládání je popsán v kapitole Partneři.)
Sestavy nad aktivitami
Sestavy nad Aktivitami naleznete v Katalogu sestav.
Skripty, funkce
Skripty Aktivit naleznete v Katalogu skriptů.