Vzhled a funkčnost v prohlížeči
Údaje a nastavení z K2 se prezentuje na internetu ve formě webu či e-shopu. Ukažme si nyní základní funkčnosti a možnosti webu/e-shopu K2 na vybraných stránkách. Většinu vlastností webu/e-shopu ovlivňujeme v Nastavení webu a e-shopu.
Úvodní stránka - Homepage
Homepage
Na úvodní stránce vidíme základní úroveň kategorií, možnost přihlášení či přihlášeného uživatele, volbu měny a jazyka, odkazy na další důležité stránky či informace a další údaje. Dělí se na záhlaví, hlavní blok a zápatí.
Při spuštění e-shopu/webu se zobrazí informační panel s používáním cookies.
Vzhled eshopu se mění na základě použité šablony. Jednotlivé prvky menu se pak konfigurují v knize Menu webu. Bannery a jednotlivé bannerové pozice jsou blíže popsány v knize Bannery.
Zobrazení cen v celém e-shopu je ovlivněno Nastavením webu a e-shopu - část Katalog zboží.
Záhlaví e-shopu
Obr.: Záhlaví e-shopu
Popis položek záhlaví:
- Logo firmy - po kliknutí dojde k přesměrování na úvodní stránku.
- Pole pro vyhledávání - jeho chování můžeme ovlivnit v Nastavení webu a e-shopu - část Vyhledávání. Nastavujeme také seznam polí, ve kterých se má zadaný řetězec vyhledávat (část Prohledávaná pole).
- Kontakty - kontaktní informace webu/e-shopu.
- Odkaz na porovnávací stránku a údaj o počtu zboží v porovnání.
- Možnost přihlášení / registrace nového uživatele. Po kliknutí na ikonu se zobrazí jméno a příjmení uživatele, případně firemní údaje, má-li uživatel na své kontaktní osobě v K2 připojeného partnera, a uživatelské menu po přihlášení.
- Údaje o aktuálním stavu košíku - po kliknutí dojde k přesměrování na aktuálně rozpracovaný košík.
- Horní menu webu - toto menu lze nakonfigurovat v knize Menu webu. Slouží k rychlým odkazům např. na zboží v akci, aktuální promoakce a další.
- Základní úroveň kategorií - uživatel tak má snadný a okamžitý přehled o sortimentu e-shopu, může rovnou začít hledat.
- Obrázkové rolovací bannery nastavené pro úvodní stránku nahoře. Bližší popis viz kapitola Bannery.
- Informační panel s používáním cookies - bližší popis viz kapitola Cookies lišta.
Hlavní blok e-shopu
Obr.: Hlavní část e-shopu - úvodní stránka
Popis položek hlavní části:
- Záložky zobrazující zboží s patřičným příznakem s ukázkou zboží z dané stránky. Jejich seznam a pořadí určujeme v Nastavení webu a e-shopu - část Záložky úvodní stránky. Aktivní je vždy první záložka.
- Zboží ze zvolené záložky zboží s patřičným příznakem.
- Blok odkazů na textové stránky či jiné odkazy. Struktura tohoto menu může být různá - dle nastavení konfiguračního souboru.
- Blok bannerů, jejichž velikost je definovaná a přizpůsobená počtu bannerů na tomto místě. Bližší popis viz kapitola Bannery.
- Blok webových modulů, které lze připojit na homepage (definováno na textové stránce Homepage), např. blogy, otázky a odpovědi apod.
Takto vypadá tzv. tělo úvodní stránky. Na jiných stránkách je tato část přizpůsobena aktuálnímu obsahu stránky.
Zápatí e-shopu
Obr.: Zápatí e-shopu
Popis položek zápatí:
- Možnost přihlášení k odběru newsletteru - bližší popis viz kapitola Nastavení newsletteru.
- Zápatí - volba jazyka a měny.
- Celé zápatí e-shopu.
Toto zápatí je na všech stránkách stejné.
Katalog
Katalog se zobrazuje po výběru některé kategorie. Vzhled katalogu můžeme ovlivnit v Nastavení webu a e-shopu - záložka Katalog.
Kategorie můžeme prohlížet postupně, nebo využijeme nabídky po najetí myší na zvolenou kategorii - viz obrázek (uživatel rozkliknul kategorii Silniční kola (katalog vidíme ve spodní části).
Obr.: Katalog zboží - zobrazení nabídky podřízených kategorií
Vidíme položky katalogu zobrazené jako dlaždice. Uživatel může zobrazení katalogu přepnout, stejně jako počet položek na stránce či setřídění. My nastavujeme pouze výchozí hodnoty.
Níže vidíme zobrazení katalogu ve formě tzv. řádkového seznamu.
Obr.: Katalog zboží formou řádkového seznamu
V levé části pak je zobrazen panel Filtr zboží a část Historie navštíveného zboží.
U jednotlivých karet vidíme ikony stavu skladu z karty Zboží (v tomto obrázku je vidět zboží na cestě - tj. modrý příznak, pokud je zboží skladem - zelený příznak). Chceme-li uživatelům zpřístupnit informaci o stavech skladů jednotlivých poboček (po kliku myší na ikonu stavu skladu), je nutné v Nastavení webu a e-shopu nastavit:
- V části Pobočky vyplnit pobočky, jejichž stavy chceme zobrazit, a k nim doplnit sklad, ze kterého se má údaj načíst.
- V části Katalog zboží zatrhnout volbu Zobrazovat stavy skladů poboček.
Chceme-li zobrazit přesné hodnoty stavu skladů, zatrhneme příznak Zobrazovat skutečné stavy skladů v Nastavení webu a e-shopu. Pokud nechceme, aby konkurence (zákazníci) znali přesné stavy skladu, lze využít pole Text při nulovém skladu (text se zobrazí pokud není vyplněno pole Alternativní text). Alternativní text lze využit, pokud nechceme zákazníkům sdělit přesný počet kusů na skladě - díky tomuto poli můžeme texty, které se mají zobrazit, odstupňovat (např. pokud je na skladě 0 až 10 kusů, na e-shopu se zobrazí text "Zboží je na cestě od dodavatele").
Přímo z katalogu může uživatel zboží rovnou umístit do košíku. Můžeme však použít katalog pouze jako prezentaci svého zboží, přičemž koupi umožníme pouze registrovaným uživatelům, a to globálně pro všechno zboží (Nastavení webu a e-shopu - část Uživatelské účty - příznak Zobrazovat údaje ke koupi anonymním uživatelům) nebo pro konkrétní zboží (příznak Prodej registrovaným na záložce Eshop karty Zboží). Rovněž můžeme pomocí příznaku Neprodejné zboží na záložce Eshop karty Zboží konkrétní zboží zcela vyloučit z prodeje (např. ukázka zboží upravovaného na míru).
V Nastavení webu a e-shopu - část Košík můžeme zadat počet des. míst, na kolik se má množství zobrazovat, resp. o jaký řád se má celkové množství zvýšit či snížit (nastavení ovlivňuje zároveň i košík). Je-li však v jednotce konkrétního zboží nastavená celočíselnost, množství bude vždy nastaveno na celé číslo.
Dalšími možnostmi katalogu jsou pak volby, zda zobrazovat za cenou zboží množstevní jednotku a text "s DPH", zda zobrazit zboží s nulovou cenou nebo zda zobrazit původní cenu, tj. hodnotu pole Původní cena ze záložky Eshop karty Zboží. Dále můžeme nastavit počet naposledy navštívených položek, maximální počet položek v porovnání atd.
Načítání položek je možné pomocí šipek a přechodu na další stránku nebo pomocí tlačítka "Načíst dalších 12 položek" a na stránku se dočtou další položky bez nutnosti reloadu stránky.
Obr.: Dočítání položek
Detail zboží
Po rozkliknutí katalogu zboží se zobrazí detail zboží - tedy podrobné údaje dané karty Zboží. Zobrazení či skrytí některých údajů můžeme ovlivnit v Nastavení webu a e-shopu - záložka Detail zboží.
Obr.: Detail zboží I
Obr.: Detail zboží II
V záhlaví detailu můžeme vidět tlačítko, které uživatele přepne zpět do katalogu. Vedle něj pak je v závislosti na Nastavení (příznak Zobrazovat výchozí (první) kategorii zařazení zboží jako drobky) zobrazeno pouze název zboží / úplná "cesta" kategoriemi, kde je zboží zařazeno, přesněji Výchozí kategorie, která je nastavená pro daný e-shop na záložce Eshop dané karty Zboží vedle příznaků pro e-shop. Teprve jestli není tato kategorie nastavená, zobrazí se ta, ve které je zboží zařazeno (resp. první z nich, je-li zboží zařazeno ve více kategoriích).
Obrázek částečně překrývají příznaky nastavené na kartě Zboží (zde Novinka a Doprava zdarma). Máme-li k dispozici více obrázků, je možné se mezi nimi přepínat. Pouze jeden je však jako hlavní (typ Hlavní obrázek detailu).
Vpravo pak vidíme Název pro e-shop, Krátký popis, Původní cenu (je-li zapnuto), prodejní cenu s DPH i bez DPH, možnost nastavení množství a tlačítko pro přidání zboží do košíku. Je-li v katalogu zapnuto zobrazení stavu skladů poboček, může je uživatel zobrazit odkazem Dostupnost na pobočkách. Dále vidíme ikony pro porovnání zboží, vložení mezi Oblíbené či Hlídání zboží.
Pokud existuje zboží např. v různých velikostech, můžeme je vzájemně propojit prostřednictvím poslední tabulky na 3. straně karty Zboží (viz Základní příručka - Základní číselníky - Kniha Zboží). Pak se tato variantnost přenese i na web/e-shop - v detailu zboží se objeví nabídka pro výběr jiné varianty.
V závislosti na nastavení dále vidíme kód (jako Zkratku 1 nebo Zkratku 2 z karty Zboží), záruku (z pole Záruka pro koncového zákazníka na záložce Prodej). Vždy se zobrazuje značka a jednotka, která je nastavená jako Implicitní pro web a e-shop. Pokud to v Nastavení dovolíme, můžou se kliknutím na základní jednotku zobrazit také jiné - alternativní jednotky, které mají v K2 nastaven příznak Zobrazit v modulu Web a e-shop.
Záložka Popis zobrazuje text uvedený na záložce Popis na záložce Eshop. Na záložce Média si můžeme zobrazit všechny soubory či odkazy připojené přes záložku Přílohy - podzáložka Odkazy. Technická specifikace pak zobrazuje Parametry zboží, Zařazení zboží zobrazuje skutečnou (tj. ne výchozí) "cestu" kategoriemi. Záložky Související zboží a Alternativní zboží se zobrazí tehdy, je-li na 3. straně karty Zboží nějaké zboží zařazeno s patřičným Typem vztahu (Typ vztahu musí mít zatržen příznak Typ pro e-shop).
Zobrazení variant zboží je možné nastavit v nastavení e-shopu (detail zboží) jako zobrazení miniatur obrázků anebo tabulkové zobrazení variant.
Profil uživatele
Po úspěšné registraci se uživatel může přihlásit ke svému účtu.
Obr.: Stránka Profil uživatele
Kromě prohlížení zboží a jiných činností přímo souvisejících s nákupem přes internet má na své stránce (klik na údaje o přihlášení v záhlaví) také tyto možnosti:
- Zobrazit moje košíky, tj. seznam košíků - všechny dříve uložené a také aktuálně rozpracovaný košík. Více viz Moje košíky.
- Zobrazit své oblíbené, vyhledávání, porovnávání, kategorie, karty zboží či jiné textové stránky, případně tyto uložené odkazy smazat. Blíže je tato funkčnost popsána v kapitole Oblíbené.
- Změnit své registrační údaje a heslo - vše se online aktualizuje na kontaktní osobě tohoto uživatele.
- Nadefinovat dodací adresy, které bude používat. Ty se ukládají na 3. stranu karty Kontaktní osoby do tabulky Adresy s typem adresy Dodací adresa pro e-shop. Takto zadaná adresa pak může být vybrána při vytváření nové objednávky. Upravovat může uživatel pouze takto založené adresy, zobrazeny však má i adresy svého připojeného partnera, může je pak použít v objednávce.
- Nadefinovat fakturační a dodací údaje (tj. adresu, IČ a DIČ), které bude používat. Ty se ukládají na 3. stranu karty Kontaktní osoby do tabulky Adresy s typem adresy Fakturační adresa pro e-shop. Takto zadaná adresa pak může být vybrána při vytváření nové objednávky. Upravovat může uživatel pouze takto založené adresy, zobrazeny však má i adresy svého připojeného partnera, může je pak použít v objednávce.
- Zobrazit seznam partnerů, připojených prostřednictvím své karty Kontaktní osoby (je-li v nastavení webu a e-shopu zatržen parametr Zobrazit výběr partnera (firmy) fakturace). Uživatel si může jednoho z nich vybrat a nastavit jako aktuálního. Tento partner a jeho IČ se zobrazí v záhlaví e-shopu vedle přihlášeného uživatele. Pro něj nyní nakupujeme. Seznam se zobrazí také v případě, kdy uživatel klikne na svou firmu v záhlaví.
- Zobrazit své dřívější objednávky. Ty se zobrazují jako výběr zakázek v K2 s danou kontaktní osobou. V objednávce je rovněž proklik na existující faktury a dodací listy/balíky dané zakázky, je možné rozklikout detail faktury a odkaz na sledování balíku, pokud tuto službu daná zásilková služba poskytuje (a v knize Služby zásilky je uvedena URL cesta). Z těchto zobrazených objednávek je pak možné pomocí tlačítka Znovu objednat zboží začít vytvářet objednávku novou.
- Zobrazit seznam objednaných položek - na této stránce je možné zobrazit položky pomocí 3 filtrů a to: Nedodané objednané položky, Všechny objednané položky a Všechny objednané zbožní položky. Všechny filtry se řídí dále nastavením e-shopu v sekci Zobrazení dokladů - Zobrazovat doklady dle zákazníka. Pokud je toto zatržítko zatrženo, do filtru se dostanou také položky z objednávek e-shopu, které neobjednal přihlášený uživatel, ale byly objednány na zákazníka, pod kterým je přihlášen. Do filtru Nedodané položky, se dostanou ve standardu položky, na které neexistuje v IS K2 výdejka.
- Zobrazit své dřívější faktury. Můžeme zobrazit všechny faktury, jen nezaplacené faktury, nebo nezaplacené faktury po splatnosti. Tyto jsou zvýrazněny červeně bez ohledu na to, který ze seznamu uživatel zvolí.
- Zobrazit své dřívější dodací listy a jejich detail - zejména číslo dokladu, dodací adresa a položky dodacího listu, který zároveň reprezentuje balík (jsou-li využívány Zásilkové služby).
Přičemž přístupnost jednotlivých položek v pravém menu můžeme ovlivnit omezením dané stránky pouze pro některá Zařazení do skupiny.
V Nastavení webu a e-shopu na záložce Uživatelské účty určujeme čas automatického odhlášení při nečinnosti uživatele. Rovněž zde umožňujeme uživatelům při registraci zadat fakturační údaje a umožnit výběr připojeného partnera, má-li jich uživatel ve své kartě Kontaktní osoby v K2 více.
Zobrazení dokladu:
Přihlášený uživatel má možnost si zobrazit detaily dokladů jako dřívější objednávky, dřívější faktury a dodací listy. V detailu těchto dokladů dále stahovat připojené dokumenty definovaného typu v Nastavení webu a e-shopu - Typy záznamů.
Obr.: Detail dokladu
Ke stažení:
Další volitelnou sekcí pro přihlášeného uživatele je sekce Ke stažení. Do této sekce ke stažení se dostanou doklady, obrázky a dokumenty z 9. strany zákazníka v případě, že je splněno:
- Kontaktní osoba je přiřazena k Partnerovi resp. Zákazníkovi
- Jsou přiřazeny správné typy dokumentů (Nastavení webu a e-shopu - Typy záznamů)
- Je zatrhnuta volba Zobrazovat výběr partnera (firmy) fakturace (Nastavení webu a e-shopu - Uživatelské účty)
Obr.: Ke stažení
Košík
V košíku se sbírají položky, které uživatel vybere ke koupi - jedná se o první krok zadání nové objednávky. Položky se přidávají postupně - rovnou z katalogu nebo z detailu zboží. Pamatování položek v košíku je vázáno na počítač (prostřednictvím cookies - nastavujeme platnost obsahu ve dnech), nikoliv na uživatele.
Chování této stránky se dá ovlivnit zejména v Nastavení webu a e-shopu, na záložce Nákupní košík. Zobrazení cen na celém e-shopu je ovlivněno Nastavením webu a e-shopu, záložka Katalog zboží, příp. Stránky obecně.
Obr.: Košík e-shopu
Popis funkcí z obrázku:
- Rychlé vkládání do košíku - dle zvoleného pole vyhledáme na e-shopu zboží a to je rovnou přidáno do košíku.
- Jednotlivé položky košíku. Můžeme nastavit, zda se stejné položky mají či nemají slučovat, rovněž můžeme nastavit maximální počet položek v košíku.
- Možnost zadání slevového kupónu.
- Možnost přihlášeného uživatele uložit aktuálně nastavený košík (jeho položky) do Oblíbených. Kdykoliv je pak možné prostřednictvím stránky Oblíbené uloženým košíkem doplnit či přemazat aktuální košík.
- Tlačítko pro zrušení dané položky z košíku.
- Celková cena položky - můžeme ovlivnit formát.
- Množství - dá se zvýšit či snížit přímo v košíku. Můžeme nastavit počet des. míst, na kolik se má množství zobrazovat, resp. o jaký řád se má celkové množství zvýšit či snížit (nastavení ovlivňuje zároveň i katalog). Je-li však v jednotce konkrétního zboží nastavená celočíselnost, množství bude vždy nastaveno na celé číslo.
- Jednotková cena dané položky. Můžeme ovlivnit formát částky a také zda bude zobrazena cena s DPH nebo bez DPH.
- Tlačítko pro pokračování v nákupu (košík zůstane naplněn), přičemž se vrátíme zpět na stránku, ze které jsme do košíku vstoupili.
- Tlačítko pro vyprázdnění košíku, chce-li uživatel zrušit celý původně zamýšlený nákup a pokračovat dále jinými položkami.
- Tlačítko pro postup do dalšího kroku, když už uživatel nechce nic dalšího kupovat.
- Celková cena zboží v košíku - můžeme ovlivnit formát obou uvedených cen, vždy jsou však zobrazeny cena bez DPH i s DPH.
Rychlé vkládání do košíku:
Položky do košíku lze přidávat v této sekci dle kódu zboží. Jaké pole odpovídá kódu zboží v systému IS K2, lze nastavit v Nastavení webu a e-shopu. Uživatel vyplní kód, systém vyhledá na e-shopu položku a pokud je položka nalezena, doplní cenu a název zboží. Poté je možné položku přidat do košíku.
Související zboží v předkošíku
Při vložení zboží do košíku je možné uživateli zobrazit další zboží, které je ve vztahu k nakupovanému zboží.
Předpoklady pro zobrazení dalšího zboží.
- Přiřazené zboží na 3. straně karty zboží v oddíle Související zboží.
- Přiřazené zboží bude mít přiřazený typ vztahu takový, který bude mít zatrženou volbu "Typ pro předkošík"
Pozn.: V předkošíku je zobrazován vždy pouze jeden typ vztahu. Není možné zobrazit více vztahů. Jestliže bude volba "Typ pro předkošík" zatržena u několika typů, pak se zobrazí pouze první dle popisu.
Obr. Předkošík
Alternativní zboží v košíku
V košíku lze uživateli zobrazit skutečné stavy skladů, stavy skladů po pobočkách a v případě, že zboží není skladem, nabídnout alternativní zboží. Zobrazení těchto informací závisí na nastavení parametrů v sekci Katalog zboží v Nastavení webu a e-shopu a přiřazení zboží jako alternativy ke zboží.
Předpoklady pro zobrazení alternativ a stavů skladů na pobočkách:
- Zapnutý parametr v nastavení e-shopu - Zobrazovat skutečné stavy skladů
- Pro zobrazení stavů skladů po pobočkách musí být zapnutý parametr Zobrazovat stavy skladů poboček
- Na 3. straně karty zboží v oddíle Související zboží musí být přiřazeno zboží, které bude mít definován u typu vztahu definováno, že je to Typ pro alternativy v košíku.
Obr. Alternativní zboží v košíku
Doprava, platba a další údaje
Tato stránka je druhým krokem zadání nové objednávky.
Obr.: Část stránky Doprava, platba a dodací údaje
Seznam možných způsobů odběru a k nim umožněných způsobů platby je uveden na 3. straně knihy Weby a e-shopy. Jejich ceny jsou uvedeny na odpovídajících kartách Zboží.
Zobrazené možné způsoby dopravy a platby jsou ovlivněny nastavením na 3. straně knihy Weby a e-shopy a dále Typem balíku na 1.straně karty zboží. Tzn. pokud jakákoliv položka v košíku, má nastaveno nějaké omezení v typu balíků, toto omezení bude platit pro celý košík.
Má-li uživatelem zvolený způsob odběru na 1. straně karty Odběry pro e-shop nastaven příznak Vybírat pobočku osobního odběru, zobrazí se pod tímto způsobem odběru seznam s možnostmi výběru pobočky určené na 2. straně karty Odběry pro eshop.
Má-li uživatelem zvolený způsob odběru na 1. straně karty Odběry pro e-shop nastaven příznak Požadovat zadání dodacích údajů, zobrazí se tato sekce. Jinak nejsou dodací údaje nutné, zadávají se pouze údaje kontaktní (jako dodací údaj se použije adresa zvolené pobočky). Při zadávání dodacích údajů může registrovaný uživatel vybrat ze svých dostupných dodacích adres nebo zadat novou. Přičemž seznam dostupných adres se skládá z adres uložených přímo na kontaktní osobě s typem Eshop vytvořené daným uživatelem, základní a dodací adresy relevantního zákazníka (je-li připojen Partner).
Uživatel může zatrhnout příznak Chci zadat fakturační údaje pro doklady. V takovém případě se zobrazí další sekce obdobná sekci Dodací údaje, s možností zadat navíc ještě IČO a DIČ. I tyto adresy je možné vybrat z dostupných fakturačních adres, přičemž seznam dostupných adres se skládá z adres uložených přímo na kontaktní osobě s typem EshopF vytvořené daným uživatelem, základní a fakturační adresy připojeného zákazníka (je-li připojen Partner).
Obr.: 2. část stránky Doprava, platba a dodací údaje
Pole pro doplňující údaje k objednávce slouží k možnosti předání vzkazu či zadání doplňujících požadavků, návrhů apod. Pole Číslo vaší objednávky a příznak Zasílat objednávku po částech můžeme skrýt pomocí odpovídajících příznaků v Nastavení webu a e-shopu - záložka Košík.
Souhrn cen v objednávce se řídí celkovým nastavením zobrazování cen.
V případě využití služeb Heureka a Ověřeno zákazníky je naimlementován checkbox "Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky."
Stiskem tlačítka Koupit nyní dojde k uložení objednávky do knihy Zakázek v IS K2 a k vytvoření XML souboru jako přesné kopie objednávky pro případ, že by se v zakázce objevily nesrovnalosti. Tento XML soubor je možné zobrazit v tabulce ESOrder. Po vytvoření nového záznamu v K2 se zobrazí přehled objednávky jako 3. krok zadání objednávky. Tento přehled se již načítá z nově vzniklé zakázky.
V případě využití možnosti platby kartou je uživatel po odeslání objednávky přesměrován tlačítkem "Zaplatit" na platební bránu, je po něm žádána cena zakázky z K2.
Oblíbené
Funkce Oblíbené pomáhá uživatelům udržovat si často navštěvované záznamy či jiné odkazy (jako porovnání, vyhledávání, kategorie zboží aj.) pohromadě. Možnost přidat si položku či jiný odkaz mezi oblíbené je dostupná pouze přihlášeným uživatelům.
Obr.: Stránka Oblíbené
Postup pro přidání položky zboží do Oblíbených je následující:
1. Na e-shopu najdeme produkt, který chceme uložit pro příště.
2. Jakmile přejdeme na detail zvoleného zboží, v těsné blízkosti popisu nalezneme ikonu ve tvaru srdce .
3. Kliknutím na tuto ikonu se objeví pole s upozorněním, že daný produkt přidáváme mezi Oblíbené. V tomto kroku lze ještě měnit název ukládané položky. Posléze je možné jej pouze odstranit.
Obr.: Upozornění - přidání položky mezi Oblíbené
4. Všechny Oblíbené položky nalezne přihlášený uživatel v menu svého účtu jako Oblíbené. Zde může uložené pozice prohlížet, zpět se k nim vracet, případně je odstranit a to prostřednictvím tří teček na konci řádku (v starší verzi e-shopu jsou uživateli k dispozici ikony pro odstranění či jiné akce).
Moje košíky
Jedná se o stránku se seznamem košíků. Uživatel zde může zakládat košíky nové, přepínat se mezi již uloženými, pojmenovávat je, využít jejich obsah k aktuálnímu nákupu, příp. je ze seznamu úplně odstranit. Po rozkliknutí některého z uložených košíků vidí uživatel název košíku, případné další poznámky a obsah košíku s množstvím a jednotkovou cenou.
Obr.: Stránka Moje košíky
Rychlá objednávka
Tato stránka umožňuje vytvořit "Rychlou objednávku" tak, že zboží vloží do košíku dle kódu zboží. Odkaz na rychlou objednávku je dostupný ve spodní části stránky.
Obr.: Rychlá objednávka
Zboží se do rychlé objednávky vkládá a vyhledává dle identifikátoru (v závislosti na verzi e-shopu) a uživatel může dále změnit požadované množství nebo položku ze seznamu odebrat.
Rychlá objednávka
Pro novou verzi e-shopu může zákazník v Rychlé objednávce využít jak kód zboží, jeho číslo, tak i zkratku, podle kterých se zboží v katalogu vyhledá. Po potvrzení nalezené položky klávesou Enter se označí počet kusů, který lze takto snadno změnit. Dalším potvrzením klávesou Enter dojde k přenesení na následující řádek. Po dokončení vkládání produktů lze hromadně vložit všechny položky do košíku přes tlačítko Vložit do košíku, příp. klávesovou zkratku Ctrl+Enter.
Obr.: Rychlá objednávka
Uživatel má k dispozici tlačítka:
Přidat řádek |
Přidá nové prázdné řádky rychlé objednávky |
Smazat vše |
Vymaže vše z vyplněného formuláře |
Vložit do košíku |
Vloží položky ze seznamu do nákupního košíku |
Zeptejte se nás
Uživatel má možnost z e-shopu pomocí odkazu nebo ikony/tlačítka "Chci napsat zprávu" poslat dotaz správci. Tyto odkazy jsou e-shopu na 3 místech - v detailu zboží, v kategorii a v zápatí stránky celého e-shopu. Do IS K2 jsou dotazy ukládány do knihy Aktivit jako aktivity zvoleného typu dle nastavení webu a e-shopu a zároveň odkazy na tyto nově vzniklé aktivity jsou uloženy dle místa vzniku na e-shopu - na kartě webu/e-shopu, kategorie nebo zboží.
Obr.: Zeptejte se nás - zápatí
Obr.: Dotaz na zboží - detail zboží
Obr.: Zeptejte se nás - kategorie zboží
Hlídací pes
Hlídací pes je skvělá pomůcka pro ty, kteří nakupují s rozvahou a jsou ochotni si na vybraný produkt počkat v případě, že není v současné době k dispozici nebo pokud očekávají, že jeho cena do budoucna poklesne. Tato funkce je dostupná jak pro přihlášené, tak i pro nepřihlášené zákazníky.
Nastavení hlídání produktu:
1. V e-shopu lze nastavit hlídání stavů produktů prostřednictvím ikony , která se nachází pod základními informacemi o produktu.
Obr.: Detail zboží
2. V nově otevřeném formuláři zákazník specifikuje, zda má zájem o hlídání ceny nebo zda čeká, až bude zboží skladem, případně může zvolit obě podmínky. V případě, že se jedná o nepřihlášeného uživatele, je potřeba zadat e-mail.
Obr.: Formulář Hlídání zboží
3. Nepřihlášený zákazník dostává informace od hlídacího psa prostřednictvím e-mailu, který při nastavení hlídání zadává. Přihlášený uživatel dostává informace nejen prostřednictvím e-mailu, ale má je také k dispozici v menu svého účtu.
4. Na textové stránce Hlídané zboží, se přihlášenému uživateli zobrazí veškeré položky, u nichž zvolil upozornění prostřednictvím hlídacího psa. Hlídané zboží nelze nijak upravovat – pouze odstranit prostřednictvím tlačítka Smazat.
Obr.: Stránka na účtu uživatele Hlídané zboží
Cookies lišta
Obr.: Cookies lišta
Lišta slouží pro získání souhlasu s ukládáním a používáním cookies na webu. Zobrazí se ve spodní části obrazovky při přístupu na web ze zařízení (prohlížeče), z něhož uživatel na web doposud nepřistoupil. Po udělení souhlasu se při dalším procházení nebo další návštěvě již znovu nezobrazuje.
Umožňuje uživateli rychle udělit souhlas s ukládáním všech typů cookies nebo vybrat z jednotlivých typů cookies (preferenční, analytické, marketingové).
Obr.: Nastavení cookies
Změnit nastavení povolených typů cookies lze dodatečně pomocí odkazu v patičce stránky.
Obr.: Nastavení cookies
Pro splnění legislativní povinnosti, v souvislosti s udělováním souhlasu s ukládáním cookies, je nutné provést v K2 několik kroků:
1. upravit vkládané kódy externích služeb v nastavení e-shopu, které mohou ukládat cookies
- Pokud skript obsahuje atribut type="text/javascript", je potřeba tento atribut přepsat na type="text/plain". Pokud skript tento atribut neobsahuje, tak doporučujeme tento atribut doplnit (type="text/plain"). Dále je nutné přepsat atribut src="???" na data-src="???", pokud ho obsahuje. Abychom věděli, o jaké cookies se jedná (analytické, marketingové nebo preferenční), je potřeba doplnit atribut data-k2-consent="analytics“ nebo "marketing" nebo "preferences" , podle typu cookies, které vytváří.
2. upravit propojení na externí služby v Google Tag Manageru
- Při využití Google tag manageru, je spouštěna událost cookieChange při změně nastavení cookies a do datové vrstvy se přidává proměnné analytics, marketing a preferences s hodnotou true nebo false. Na základě těchto informací lze nakonfigurovat Google tag manager tak, aby vkládal kódy dle nastavení cookies
3. připravit textovou stránku se šablonou pageCookie, která uvádí:
- kdo jste,
- jaké cookies, proč a na jak dlouho zpracováváte,
- jaké nástroje používáte,
- jaké mají návštěvníci webu práva,
- jak případně udělený souhlas odvolat.