K2 Android klient
Hlavní menu
Hlavní menu K2 Android klienta se skládá z 3 základních obrazovek. Na těchto obrazovkách jsou umístěny ikony pro spuštění důležitých funkcí a jsou zde k dispozici složky pro navigaci do podporovaných modulů, ve kterých může uživatel pracovat. Mezi základními obrazovkami K2 Android klienta se můžeme pohybovat pomocí gest.
Obr.: Základní obrazovka K2 Android klienta
Kliknutím na složku navigace konkrétního modulu (např. Kontaktní osoby) zobrazíme jeho nabídku. V rámci modulů podporovaných klientem je zde k dispozici Kniha záznamů, Rychlé vyhledávání, Vyhledávání záznamů a Kniha výběrů.
Obr.: Základní obrazovka s rozbaleným modulem Kontaktní osoby
Hlavní menu K2 Android klienta je možné upravit tak, aby lépe vyhovovalo požadavkům uživatele. Ikony lze, mezi jednotlivými obrazovkami jednoduše přesouvat, jejich dlouhým stiskem a následným posunutím na zvolenou plochu. Dlouhým stiskem vybrané ikony a jejím následným přesunem na text Editace, uvedeme danou ikonu do stavu Editace. Ve stavu Editace má uživatel dostupné dvě volby. Odstranění pro výmaz vybrané ikony z plochy klienta a Editace pro změnu názvu této ikony.
Obr.: Editace položky
Na základní obrazovky K2 Android klienta můžeme také vkládat vlastní ikony, které pak slouží jako zástupci pro spuštění a zobrazení požadovaných záznamů. Dlouhým stiskem na zvoleném záznamu zobrazíme nabídku, kde přes volbu Přidat na plochu zařadíme položku na plochu klienta.
Obr.: Zařazení záznamu na plochu
Profily
Nastavení K2 Android klienta a konfigurace jeho ploch se nyní ukládají v rámci vytvořených profilů. Tyto profily jsou víceúrovňové a lze je synchronizovat s aplikačním serverem. Tímto způsobem lze distribuovat nastavení K2 Android klienta mezi jeho uživatele. Jednotliví uživatelé pak mohou dále tento profil modifikovat a ukládat jej jako svůj uživatelský profil. Výhodou tohoto řešení je např. načtení konfigurace hlavního menu při přihlášení uživatele na jiném mobilním zařízení nebo možnost jednoduché změny přístupu k datům různých IS K2.
Firemní profil
Firemní profil je vytvářen správcem a je určen pro globální distribuci některých nastavení K2 Android klienta jeho uživatelům. Tento profil se vytváří a ukládá na Aplikační server vždy pro celou firmu. Jednotlivým uživatelům K2 Android klienta se pak tento profil načítá automaticky pouze při prvním přihlášení (registraci). Uživatelé si pak dále mohou profil modifikovat v rámci svých Profilů uživatele.
V rámci Firemního profilu je možné uložit a distribuovat tato nastavení:
- Vyhledávat neznáme kontakty
- Ukládání hovoru
- ID služby pro notifikace
- Příjem notifikace
- Konfigurace hlavního menu
Firemní profil může vytvářet a ukládat na aplikační server pouze správce. Jedná se o uživatele, který je přihlášen do K2 Android klienta přes kontaktní osobu, která má na 7. straně zatržen příznak Administrátor. Pokud má kontaktní osoba zatržen tento příznak, zobrazí se v obecném nastavení profilu klienta tlačítko pro uložení firemního profilu. Další podmínkou ukládání firemních profilů je nutnost propojení této kontaktní osoby s uživatelem IS K2.
Obr.: Uložení firemního profilu
Stisknutím tlačítka Uložení firemního profilu dojde k uložení tohoto profilu na aplikační server. Pokud je přihlášení uživatel administrátorem, má v obecném nastavení dostupné tlačítko Reset firemního profilu. Pomocí tohoto tlačítka lze provést reset firemního profilu do továrního nastavení distribuovaného výrobcem. Dojde také k vymazání uloženého firemního profilu z aplikačního serveru.
Profil uživatele
Vytvoření uživatelských profilů umožňuje uživateli modifikovat nastavené distribuované správcem jako Firemní profil dle svých požadavků a toto nastavení uložit na aplikační server.
V rámci Profilu uživatele je možné uložit tato nastavení:
- Identifikátor kontaktní osoby
- Vyhledávat neznámé kontakty
- Ukládání hovoru
- ID služby pro notifikace
- Příjem notifikace
- Konfigurace hlavního menu
Uživatelské profily je možné ukládat do konfigurace aplikačního serveru. Pro jednu instalaci IS K2 je možné uložit vždy jeden profil daného uživatele. Nastavený profil uložíme pomocí tlačítka Uložení profilu, které je k dispozici v Obecném nastavení profilu. Ukládání uživatelských profilů vyžaduje propojení kontaktní osoby, přes kterou je uskutečněno přihlášení do K2 Android klienta, s uživatelem IS K2.
Obr.: Uložení profilu
Při prvním přihlášení (registraci) uživatele do IS K2 prostřednictvím K2 Android klienta aplikace ověří existenci Uživatelského profilu pro přihlášeného uživatele. Pokud profil nalezne, automaticky jej převezme. Pokud aplikace Uživatelský profil nenalezne, je načten Firemní profil.
Uživatelský profil uložený na aplikačním serveru může uživatel kdykoli do svého mobilního zařízení načíst a přepsat tak svou aktuální konfiguraci. To je možné využít, např. pokud uživatel provede ve svém aktuálním profilu nežádoucí úpravy a bude se chtít vrátit k uložené konfiguraci. Načtení profilu uživatele provedeme pomocí tlačítka Načtení profilu.
Uživatelský profil lze kdykoliv resetovat do firemního nastavení tlačítkem Resetování profilu v Obecném nastavení profilu. Resetováním profilu však dojde k vymazání Uživatelského profilu z konfigurace aplikačního serveru.
Práce s profily
Zvolit nadefinovaný profil, odstranit jej, případně vytvořit nový je možné v seznamu všech nadefinovaných profilů, který se zobrazí vždy po stisknutí ikony .
Obr.: Seznam vytvořených uživatelských profilů
Tlačítko Použít slouží pro volbu profilu. Jeho stisknutím převezme K2 Android klient nastavení vybraného profilu. Tlačítkem Smazat je možné profil z nabídky odstranit. Pomocí tlačítka Nový zobrazíme formulář pro vytvoření nového profilu. Tento formulář se zobrazí také při prvním spuštění K2 Android klienta po instalaci, doplněn o přednastavené demo údaje.
Obr.: Vytvoření nového profilu
Popis polí
Název |
Pole pro název profilu. |
Adresa webové služby |
Nastavení adresy pro připojení k serveru webových služeb. Do tohoto pole zadáváme celou adresu pro připojení k serveru, tzn. síťový protokol, adresu i jméno služby (např. HTTP://go.k2.cz/RESTSERVICEDEMO). |
Přihlašovací jméno |
Jméno uživatele pro přihlášení do IS K2 přes webové služby. |
Přihlašovací heslo |
Heslo uživatele pro přihlášení do IS K2 přes webové služby. |
Stisknutím tlačítka OK dojde k uložení profilu. Takto nadefinovaný profil je možné dále editovat prostřednictvím jeho dalších nastavení.
Nastavení
Obecné nastavení profilu
Základní nastavení profilu.
- Název - název profilu uloženého v zařízení.
- Identifikátor kontaktní osoby - číslo vlastní kontaktní osoby v IS K2.
- Vyhledávat neznámé kontakty - tato volba zapíná funkci pro identifikaci volajícího v IS K2.
- Vyhledávat neznámé kontakty - odsazení od horního kraje - volba pro odsazení formuláře s nalezenými kontakty od horního okraje obrazovky mobilního zařízení.
- Ukládání hovoru - pokud je tato volba zatržena, ukládají se uskutečněné hovory do knihy Historie volání.
- Typ dokumentu pro ukládání - volba typu dokumentu pro připojení fotografie.
- Telefonní číslo - telefonní číslo SIM karty mobilního zařízení. Číslo je nutné zadat pro správnou funkci ukládání hovorů do knihy Historie volání.
- Načtení profilu - tlačítko pro načtení uloženého Uživatelského profilu z aplikačního serveru. Pokud je přihlášený uživatel správce dojde k načtení uloženého Firemního profilu.
- Uložení profilu - tlačítko pro uložení profilu do konfigurace aplikačního serveru.
- Resetování profilu - tlačítko pro resetování Uživatelského profilu do firemního nastavení. Dojde k vymazání uloženého Uživatelského profilu z konfigurace aplikačního serveru.
- Uložení firemního profilu - tlačítko dostupné pouze pro správce. Uloží profil na aplikační server jako Firemní profil.
- Reset firemního profilu - tlačítko dostupné pouze pro správce. Slouží pro obnovení Firemního profilu do továrního nastavení distribuovaného výrobcem.
Nastavení připojení
Nastavení pro připojení k serveru webových služeb a nastavení přihlašovacích údajů do IS K2 přes tyto služby.
- Adresa webové služby - nastavení adresy pro připojení k serveru webových služeb. Do tohoto pole zadáváme celou adresu pro připojení k serveru, tzn. síťový protokol, adresu i jméno služby (např. HTTP://go.k2.cz/RESTSERVICEDEMO).
- Přihlašovací jméno - jméno uživatele pro přihlášení do IS K2 přes webové služby.
- Přihlašovací heslo - heslo uživatele pro přihlášení do IS K2 přes webové služby.
K2 Android klient se připojuje do IS K2 pomocí webových služeb přes Kontaktní osobu. Tuto osobu je nutné propojit v IS K2 s uživatelem a kontaktní osoba přebírá veškerá práva tohoto uživatele. Tyto práva poté přebírá také K2 Android klient. Pokud není kontaktní osoba propojena s uživatelem, přebírá K2 Android klient práva Anonymního uživatele. Uživatele je možné přiřadit kontaktní osobě na 1. straně její karty v poli Uživatel.
Přihlašovací údaje nastavujeme kontaktní osobě na straně E její karty.
Obr.: Kontaktní osoby - strana E
Nový přihlašovací údaj zde můžeme vložit pomocí klávesy Insert. Zobrazí se formulář, ve kterém je možné nastavit Uživatele a Heslo pro přihlášení do IS K2.
Obr.: Nastavení přihlašovacích údajů
Nastavení notifikací
Parametry pro nastavení notifikací.
- ID služby pro notifikace - do tohoto pole je nutné zadat identifikátor mobilesdk_app_id. Jedná se o kód, který nalezneme v souboru "google-services.json". Tento identifikátor získáme zřízením služby Firebase. Postup zřízení je uveden v kapitole Zřízení služby firebase.
- Pojmenování v K2 - pojmenování zařízení v notifikacích K2 u daného uživatele.
- Příjem notifikace - volba pro zapnutí, případně vypnutí přijímání notifikací.
Plný K2 Android klient podporuje přihlášení k notifikacím pouze s využitím serveru webových služeb. Výhodou tohoto řešení je automatický zápis a nastavení mobilního zařízení do IS K2.
Kniha
V knihách K2 Android klienta je vždy zobrazen seznam záznamů vybraného modulu. Jednotlivé záznamy v knize je možné rozkliknout a zobrazit tak jejich detailní informace. Tyto informace jsou uvedeny na několika stranách, mezi kterými můžeme listovat. V knize jsou obsaženy ikony , které umožňují listování mezi jednotlivými stranami dané knihy. Šipky vždy zobrazí následující nebo předchozí stranu. Listovat v knize K2 Android klienta je možné také pomocí gest. Tečky v horní části obrazovky znázorňují počet stran knihy a stranu, na které se právě nacházíme.
Stiskem záhlaví stran v knihách K2 Android klienta zobrazíme seznam všech dostupných stran konkrétní knihy. Tento seznam můžeme rovněž využít pro přepínání mezi stranami jednotlivých knih.
Záznamy jsou k dispozici pro prohlížení. V knihách Úkoly a Aktivity je možné nové záznamy také vytvářet. Kontaktní osoby je možné zakládat přímo z kontaktu využívaného mobilního zařízení. Podrobný popis této funkce je uveden v kapitole Kontaktní osoba ze seznamu.
Kniha - Vytváření a práce se záznamy
Nový záznam v knihách K2 Android klienta, vytvoříme tak, že si pomocí ikony zobrazíme možnosti a zvolíme Nový.
Obr.: Příklad vytvoření záznamu v knize Aktivity
Zobrazí se obrazovka, kde vyplníme základní údaje o vytvářeném záznamu.
Obr.: Příklad vytvoření záznamu v knize Aktivity
Hodnoty do jednotlivých polí vyplňujeme, případně u polí s ikonou je nutné příslušnou hodnotu vybrat. Stisknutím pole s ikonou se zobrazí obrazovka Výběr. Zde můžeme zvolit, zda hodnotu vybereme z Knihy, Výběru nebo ji vyhledáme. Pomocí volby Smazat odstraníme z pole již vyplněnou hodnotu.
Pomocí lookupu lze také některé hodnoty předfiltrovat. Pokud např. zadáme do pole Partner konkrétního partnera, je možné při výběru kontaktní osoby nebo příležitosti vybírat pouze z osob a příležitostí tohoto partnera (přes volbu Osoby partnera, Příležitosti partnera).
Pokud jsou všechna požadovaná pole vyplněna je možné záznam uložit. Pomocí ikony zobrazíme možnosti a vybereme Uložit. Volba Zrušit ukončí vytváření aktivity a formulář uzavře bez uložení záznamu.
Obr.: Příklad uložení záznamu v knize Aktivity
Tímto způsobem můžeme vytvářet záznamy v knihách Aktivity a Úkoly. Dále takto můžeme vytvářet aktivity nad záznamy v knihách Partneři, Kontaktní osoby, Příležitosti. Pokud aktivity tvoříme v těchto knihách, předvyplní se vždy do aktivity vždy automaticky konkrétní partner nebo kontaktní osoba, případně příležitost.
Podobným způsobem jako aktivity můžeme prostřednictvím K2 Android klienta vytvářet záznamy v knize Úkoly.
Moduly podporované K2 Android klientem
V K2 Android klientu je dosud možno pracovat v těchto modulech:
- Partneři
- Kontaktní osoby
- Úkoly
- Příležitosti
- Kampaně
- Aktivity
- Notifikace
- Workflow
Partneři
V knize Partneři jsou uvedeny všechny potřebné údaje o partnerech a partnerských firmách.
Obr.: Kniha partnerů
Jednotlivé záznamy v knize můžeme prohlížet, nelze je však editovat. K partnerům je možné vytvářet aktivity. V této knize jsou k dispozici sestavy Seznam partnerů a Deník partnera. Dále jsou zde dostupné elektronické adresy partnera, jeho kontaktní osoby a komentář. Je zde možné záznamy vyhledávat, vytvářet výběry a pracovat s nimi.
Obr.: Dostupné strany partnera
Základní údaje - Partneři
Údaje na 1. straně slouží uživateli k rychlé orientaci o základních informacích vybraného partnera.
Obr.: Kniha Partneři - strana Základní údaje
Elektronické adresy - Partneři
Na této straně je uveden seznam elektronických adres partnera. Stisknutím elektronické adresy si můžeme zobrazit její detail. Elektronické adresy je možné uložit do kontaktů využívaného mobilního zařízení, případně připojit k již existujícímu kontaktu. Bližší popis funkce je uveden v kapitole Elektronické adresy.
Obr.: Kniha Partneři - strana Elektronické adresy
Kontaktní osoby - Partneři
Na této straně je uveden seznam všech kontaktních osob, které jsou s partnerem provázány. Zobrazit kontaktní osobu z této strany můžeme jejím krátkým stisknutím nebo pomocí volby Záznam.
Obr.: Kniha Partneři - strana Kontaktní osoby
Aktivity - Partneři
Na straně aktivit jsou zobrazeny všechny aktivity, které jsou spojeny s daným partnerem.
Obr.: Kniha Partneři - strana Aktivity
Aktivitu si z této strany můžeme zobrazit jejím krátkým stiskem, případně dlouhým stisknutím přes volbu Záznam. Aktivity lze z knihy Partneři nejen prohlížet, ale také vytvářet. Novou aktivitu k danému partnerovi vytvoříme tak, že si pomocí ikony zobrazíme nabídku možností a zvolíme Nová aktivita.
Obr.: Kniha Partneři - Nová aktivita
Zobrazí se obrazovka, kde vyplníme základní údaje o aktivitě. V poli Partner zde bude automaticky doplněn partner, ze kterého je aktivita vytvářena.
Komentář - Partneři
Na této straně jsou uvedeny nejrůznější poznatky a komentáře vztahující se k danému partnerovi.
Kontaktní osoby
Kniha Kontaktní osoby je seznamem všech osob, které jsou uvedeny u všech partnerů. Kniha je rozšířena i o samostatně zavedené osoby.
Obr.: Kniha kontaktních osob
Jednotlivé kontaktní osoby můžeme prostřednictvím K2 Android klienta nejen prohlížet, ale také vytvářet, přímo ze seznamu kontaktů mobilního zařízení. Bližší popis této funkce je uveden v kapitole Kontaktní osoba ze seznamu. Dále je zde možné pracovat s výběry, případně tisknout sestavy Karta kontaktní osoby a Seznam kontaktních osob. V rámci kontaktních osob jsou dostupné její elektronické adresy, adresy, aktivity, dárky, záliby a komentář.
Obr.: Dostupné strany kontaktní osoby
Základní údaje - Kontaktní osoby
První strana Kontaktní osoby obsahuje základní informace o kontaktní osobě.
Obr.: Kniha Kontaktní osoby - strana Základní údaje
Elektronické adresy - Kontaktní osoby
Na této straně je uveden seznam elektronických adres kontaktní osoby. Stisknutím elektronické adresy si můžeme zobrazit její detail. Elektronické adresy je možné uložit do kontaktů využívaného mobilního zařízení, případně připojit k již existujícímu kontaktu. Bližší popis funkce je uveden v kapitole Elektronické adresy.
Adresy - Kontaktní osoby
Na této straně jsou uvedeny adresy kontaktní osoby. Jedná se o doplňující údaj.
Obr.: Kniha Kontaktní osoby - strana Adresy
Detail adres kontaktních osob zobrazíme jejich krátkých stisknutím, případně dlouhým stiskem přes volbu Zobraz.
Obr.: Kniha Kontaktní osoby - Detail adresy
Nad adresami je k dispozici funkce navigování. Funkci lze spustit pomocí ikony na konkrétní adrese. Bližší popis je uveden v kapitole Funkce pro navigování.
Aktivity - Kontaktní osoby
Druhá strana karty Kontaktní osoby je téměř shodná s 2. stranou karty Partnera. Rozdíl spočívá pouze v tom, že v kartě Kontaktní osoby jsou uvedeny aktivity vztahující se výhradně k vybrané kontaktní osobě.
Dárky, záliby, komentář - Kontaktní osoba
Na těchto stranách jsou uvedeny další doplňkové informace o kontaktní osobě. Jsou zde zapsány dárky, které byly dané osobě v minulosti již předány, její koníčky a doplňující komentáře.
Kontaktní osoba ze seznamu
Pomocí funkce Kontaktní osoba ze seznamu je možné vytvořit novou kontaktní osobu z kontaktu využívaného mobilního zařízení a založit ji do IS K2. Funkce je k dispozici v hlavním menu, případně v menu modulu Kontaktní osoby.
Obr.: Menu - Kontaktní osoby
Po spuštění funkce se na obrazovce zobrazí kontakty daného mobilního zařízení. Z tohoto seznamu kontaktů je možné kontaktní osoby vytvářet. Krátkým stisknutím vybereme kontakt, který chceme uložit do IS K2 jako kontaktní osobu.
V první kroku funkce hledá dle telefonního čísla kontaktu, zda již existuje v databázi kontaktní osoba s tímto číslem. V případě, že kontaktní osobu nalezne, nabídne ji k výběru.
Obr.: Seznam nalezených kontaktních osob
Stisknutím nalezené kontaktní osoby zobrazíme její detail. Pokud chceme pokračovat ve vytváření nové kontaktní osoby, použijeme volbu Kontaktní osoba nenalezena. V případě, že funkce nenalezne dle telefonního čísla kontaktu odpovídající záznam, tento krok se nezobrazí.
Funkce dále, dle Organizace uvedené v kontaktu mobilního zařízení vyhledá v IS K2 odpovídajícího partnera, případně partnery a nabídne jej k vyplnění.
Obr.: Seznam nalezených partnerů
Pokud není vyhovující žádný z nalezených partnerů, můžeme pomocí volby Partner nenalezen nevyplňovat přejít rovnou k vytváření kontaktní osoby. V tomto případě nebude pole Partner v kontaktní osobě předvyplněno.
Stisknutím na záznam v seznamu nalezených partnerů zobrazíme seznam akcí.
Obr.: Seznam akcí
Pomocí volby Záznam si zobrazíme detail daného partnera. Pomocí akce Tisk je možné vytisknou detailní informace o partnerovi v sestavě Karta partnera. Pokud je některý z nalezených partnerů vyhovující, můžeme jej, přes volbu Vybrat, přiřadit vytvářené kontaktní osobě. Poté se zobrazí obrazovka s údaji o kontaktní osobě.
V případě, že funkce nenalezne, dle Organizace žádné odpovídající záznam v knize partnerů, tento krok se nezobrazí. Může tedy dojít k situaci, kdy není nalezen Partner ani Kontaktní osoba. Funkce v tomto případě zobrazí rovnou obrazovku s údaji o kontaktní osobě.
Obr.: Kontaktní osoba
Některé údaje mohou být, spolu s telefonním číslem předvyplněny, pokud jsou uvedeny v kontaktu mobilního zařízení (Jméno, Příjmení, Partner, Postavení, Adresa). Tyto údaje můžeme doplnit a kontaktní osobu uložit.
Úkoly
V knize úkolů jsou evidovány všechny vytvořené úkoly všech uživatelů.
Obr.: Kniha Úkoly
Prostřednictvím K2 Android klienta můžeme jednotlivé úkoly prohlížet a také vytvářet. Je zde možné pracovat s výběry, případně tisknout sestavy Seznam úkolů a Historie úkolu.
Obr.: Dostupné strany v knize Úkoly
Nový záznam v knize Úkoly vytvoříme tak, že si stisknutím ikony zobrazíme možnosti a zvolíme Nový.
Obr.: Vytvoření nového úkolu
Zobrazí se obrazovka, kde vyplníme základní údaje nového úkolu a doplňkové informace. Po vyplnění všech požadovaných polí je možné záznam uložit. Pomocí ikony zobrazíme možnosti a vybereme Uložit.
Základní údaje - Úkoly
Pole zobrazená v knize Úkoly jsou fixní. Nezávisí na nastavení zobrazení polí v IS K2.
Obr.: Kniha Úkoly - strana Základní údaje
Doplňující informace - Úkoly
Doplňující informace k úkolům.
Obr.: Kniha Úkoly - strana Doplňující informace
Příležitosti
Kniha Příležitosti obsahuje všechny uživatelem připravené vzorové konfigurace možných Nabídek nebo Poptávek.
Obr.: Kniha Příležitosti
Záznamy jsou v této knize určeny k prohlížení, a to včetně jejich aktivit. Aktivity lze k jednotlivým příležitostem vytvářet. V knize můžeme záznamy vyhledávat, vytvářet výběry a pracovat s nimi. Jsou zde k dispozici sestavy Seznam příležitostí a Deník příležitostí.
Obr.: Dostupné strany v knize Příležitosti
Základní údaje - Příležitosti
Na této straně jsou základní identifikační údaje příležitosti a další informace, např. období platnosti příležitosti, pravděpodobnost realizace, nebo její objem.
Obr.: Kniha Příležitosti - strana Základní údaje
Aktivity - Příležitosti
Tato strana Příležitosti slouží k prohlížení všech aktivit, které mají na své 1. straně vloženou danou příležitost. Aktivity uvedené na této straně můžeme zobrazit. Přes volbu Nová aktivita můžeme ke konkrétním příležitostem nové aktivity vytvářet.
Kampaně
Kniha Kampaně je seznamem všech hromadných akcí, kdy se k jedné kampani váže množina dalších aktivit.
Obr.: Kniha Kampaně
Jednotlivé kampaně můžeme v této knize pouze prohlížet, včetně jejich aktivit. V této knize je možné jednotlivé záznamy vyhledávat, vytvářet výběry a pracovat s nimi. Nad záznamy lze vytisknout sestavu Kampaně.
Obr.: Dostupné strany v knize Kampaně
Základní údaje - Kampaně
Na této straně kampaně se nachází podobné údaje jako v knize Příležitosti.
Obr.: Kniha Kampaně - strana Základní údaje
Aktivity - Kampaně
Na této straně kampaně jsou opět zobrazeny všechny aktivity, které mají na své 1. straně vloženu danou kampaň.
Aktivity
Kniha Aktivity sumarizuje veškeré aktivity bez ohledu na to, zda se vztahují k partnerovi, kontaktní osobě nebo k dokladu.
Obr.: Kniha Aktivity
V knize Aktivity můžeme jednotlivé záznamy nejen prohlížet, ale také editovat. Při zobrazení jakékoliv aktivity je tento záznam automaticky ve stavu Změna. Pak je možné danou aktivitu upravit a měnit její hodnoty. Provedené změny poté uložíme tak, že stiskneme ikonu a z nabídky možností vybereme Uložit.
Prostřednictvím K2 Android klienta můžeme vytvářet nové aktivity z knih Partneři, Kontaktní osoby, Kampaně a Příležitosti. Další možností je vytvoření aktivity z telefonního hovoru. K tomu je určena funkce, jejíž bližší popis je uveden v kapitole Aktivita z hovoru.
V knize aktivit dále můžeme tisknout sestavy Seznam aktivit a Karta aktivity. Jednotlivé záznamy zde můžeme vyhledávat, vytvářet výběry a pracovat s nimi.
Obr.: Dostupné strany v knize Aktivity
Základní údaje - Aktivity
První strana je detailem aktivity. Jsou zde uvedeny její základní údaje.
Obr.: Kniha Aktivity - strana Základní údaje
Doplňující informace - Aktivity
Doplňující informace k aktivitám. Jedná se o informace týkající se realizace, příležitosti a kampaně dané aktivity.
Aktivita z hovoru
K2 Android klient umožňuje vytvářet aktivity z telefonních hovorů. Tyto aktivity vytváříme manuálně výběrem konkrétního hovoru ze seznamu hovorů. Pomocí ikony Aktivita z hovoru, která je umístěna v hlavním menu K2 android klienta, případně v menu modulu Kontaktní osoby zobrazíme výpis hovorů využívaného mobilního zařízení. V seznamu vyhledáme požadovaný hovor a kliknutím jej vybereme. Poté se zobrazí obrazovka s možností editace a s předvyplněnými údaji o aktivitě ze zvoleného hovoru.
Obr.: Aktivita z hovoru - editace
Typ aktivity z hovoru může být předvyplněn dle nastavení z K2, s jejíž databází je K2 Android klient spojen. Podle telefonního čísla uloženého v databázi elektronických adres identifikuje aplikace Kontaktní osobu a doplní ji do vytvářené aktivity. Podle této kontaktní osoby doplní také Partnera. Dále je v aktivitě z hovoru obsaženo datum a čas zahájení a ukončení hovoru a telefonní číslo volajícího, případně příjemce hovoru.
V případě, že aplikace neidentifikuje kontaktní osobu v IS K2 dle telefonního čísla hovoru, zobrazí se v poli pro kontaktní osobu aktivity ikona . Na tuto ikonu je navázána funkce pro vytvoření kontaktní osoby ze seznamu, která nám umožní spolu s aktivitou založit také novou kontaktní osobu. Funkce po stisknutí ikony zobrazí obrazovku pro vytvoření nové kontaktní osoby, zároveň vyhledá dle telefonního čísla hovoru, ke kterému aktivitu vytváříme, záznam v kontaktech daného mobilního zařízení. Pokud je kontakt nalezen, převezme z něj informace (Jméno, Příjmení, Postavení, Adresa) a předvyplní je spolu s telefonním číslem do nově vytvářené kontaktní osoby. Tu pak můžeme, po vyplnění všech požadovaných polí, uložit.
Dashboardy
V knize Dashboardy je uveden seznam všech nadefinovaných dashboardů v IS K2, se kterým je tato aplikace datově propojena. Z této knihy je možné dashboardy spouštět.
Obr.: Kniha Dashboardy
Zobrazit dashboard lze krátkým stiskem na vybraném pohledu, případně dlouhým stisknutím a využitím možnosti Zobrazit dashboard.
V závislosti na typu a velikosti používaného zařízení, se požadovaný dashboard zobrazí celý na jedné obrazovce (tablety) nebo rozdělený na několik dílčích obrazovek (mobilní telefony).
Obr.: Příklad zobrazení dashboardu na obrazovce tabletu
V případě mobilního telefonu se po spuštění dashboardu zobrazí první nadefinovaný prvek dashboardu (např. filtr). Krátkým stiskem na záhlaví obrazovky zobrazíme nabídku Seznam grafů. V této nabídce je uveden seznam všech grafů dashboardu a takto lze jednotlivé grafy zobrazit.
Obr.: Seznam grafů dashboardu
Obr.: Příklad zobrazení koláčového grafu v mobilním telefonu
Workflow
V modulu workflow je dostupná kniha K vyřízení.
Obr.: Knihy Workflow
V knize lze záznamy resp. kroky prohlížet. Ke krokům vybraných procesů lze navíc přidat komentář, doplnit hodnoty proměnných a krok odsouhlasit nebo zamítnout. Jedná se o kroky, které nevyžadují v IS K2 uživatelský formulář pro postoupení kroku dál.
Základní údaje - Workflow
Na 1. straně jsou dostupné základní informace o kroku včetně uživatelských proměnných. Uživatel může doplnit a změnit hodnoty uživatelských proměnných a komentář.
Z kterékoliv strany záznamu poté krok odsouhlasit nebo zamítnout.
Obr.: Základní údaje - Workflow
Krok - Workflow
Na 2. straně jsou dostupné informace o kroku., prioritě, stavu procesu, vlastníkovi.
Obr.: Krok Workflow
Proces -Workflow
Na 3. straně jsou dostupné informace o procesu - stavu, postupu, zodpovědné osobě, prioritě a plánu ukončení.
Obr.: Proces Workflow
Zakázky
Kniha Zakázky, v rámci K2 Android klienta je seznamem všech zakázek vytvořených ve všech knihách prodeje v IS K2, se kterým je tato aplikace datově svázána. Záznamy v této knize slouží pouze k prohlížení. V knize Zakázky je možné záznamy vyhledávat a filtrovat.
Základní údaje - Zakázky
První strana v knize zakázek obsahuje vždy základní informace o dané zakázce.
Obr.: Zakázky - Základní údaje
Položky - Zakázky
Na této straně je vždy uveden seznam položek vybrané zakázky.
Obr.: Zakázky - strana Položky
Jednotlivé položky je možné dále rozkliknout a zobrazit tak jejich detail.
Obr.: Zakázky - detail položky
Adresy - Zakázky
Na této straně jsou zobrazeny kontaktní údaje z dané zakázky. Jsou zde údaje vztahující se ke kontaktní osobě přiřazené vybrané zakázce. Dále je zde uvedena dodací a fakturační adresa ze zakázky.
Obr.: Zakázky - strana Adresy
Objednávky
Kniha Objednávky, v rámci K2 Android klienta je seznamem všech objednávek vydaných vytvořených ve všech knihách nákupu v IS K2, se kterým je tato aplikace datově svázána. Záznamy v této knize jsou určeny pouze k prohlížení.
Kniha obsahuje totožné strany jako kniha Zakázky a jejich využití je obdobné. Jsou zde vždy uvedeny Základní údaje vybrané objednávky, položky s možností zobrazení jejich detailu a strana Adresy. Záznamy v knize Objednávky je možné rovněž vyhledávat a filtrovat.
Vyhledávání záznamů
Záznamy v jednotlivých knihách je možné vyhledávat podle různých kritérií. Do režimu vyhledávání se dostaneme vždy z nabídky konkrétního modulu, případně z jakékoliv knihy pomocí ikony .
Obr.: K2 Android klient - Vyhledávání
Obrazovka pro vyhledávání obsahuje vždy pole, podle kterých je možné záznamy v knize vyhledávat. Kliknutím na ikonu u jednotlivých polí můžeme zvolit vyhledávací podmínku pro toto pole. Zobrazí se vždy seznam všech podmínek, ze kterých je možné vybrat.
Obr.: K2 Android klient - Vyhledávací podmínky
Po určení podmínky je nutné zadat do konkrétního pole výraz, podle kterého chceme záznamy vyhledat. K vlastnímu vyhledání dojde po kliknutí na ikonu .
Před vyhledáním můžeme v poli Třídit podle nastavit způsob, podle kterého budou vyhledané záznamy setříděny. Kliknutím na toto pole se vždy zobrazí seznam možností, ze kterých můžeme volit. Pokud nezvolíme žádnou z možností třídění, nebo nastavené setřídění zrušíme volbou prázdného řádku, budou vyhledané záznamy setříděny podle prvního vyplněného pole při vyhledávání.
Obr.: K2 Android klient - Možnosti třídění
Zatrhávací pole Sestupně ve spodní části obrazovky slouží pro nastavení sestupného třídění vyhledaných záznamů dle zvolených kritérií. Pokud pole zatrženo není, vyhledané záznamy budou setříděny vzestupně.
Pole Počet záznamů na stránku je určeno pro nastavení počtu vyhledaných a zároveň načtených záznamů. Po vyhledání bude načteno, např. prvních 30 záznamů a při požadavku na zobrazení dalších se uskuteční nové datové spojení.
Připojení fotografie k záznamu
Nastavení
Před samotným pořizováním fotografií a přiřazování k záznamům je potřeba telefon a IS K2 připravit na spuštění těchto funkcí.
Ze strany telefonu musí být nejprve nainstalována aplikace FolderSync Lite. V aplikaci provedeme nastavení účtu a nastavení synchronizace složek.
Nastavení účtu:
Obr. Nastavení synchr. účtu
Obr.: Nastavení synchr. účtu
V možnostech více je nutné nezapínat "Aktivní režim".
Obr.: Nastavení synchr. účtu
Nastavení složky k synchronizaci:
Použijeme účet, který jsme vytvořili v předchozím kroku, typ synchronizace "Do vzdálené složky". Dále nastavení složek, přičemž vzdálená složka může být libovolná, Místní složka K2images se vytvoří automaticky při prvním použití funkce u záznamu "Přiřadit foto".
Obr.: Nastavení složky
Ze strany IS K2 musí být splněny následující požadavky:
- Nainstalován AS a konfigurovaný také pro plánovač.
- Ve správci plánovaných akcí zařazen jako nevizuální skript FTPDOCImport.pas.
- Nastaveny parametry skriptu.
Připojit fotografii
Ve všech knihách v detailu záznamu je dostupná funkce "Připojit foto".
Obr.: Připojit foto
Výběrem této funkce se spustí fotoaparát telefonu, uživatel pořídí fotografii, která se uloží do složky K2images. Fotografie, je pojmenovaná automaticky systémem, tak aby byla jednoznačně identifikovatelná, ke kterému datovému modulu a záznamu patří. Ke správnému přenosu fotografií do IS K2 musí být složka obrázků nastavena jako složka k synchronizaci, viz kapitola Nastavení.
Po synchronizaci bude fotografie (obrázek) nahrána na 9. stranu konkrétního záznamu.
Rychlé vyhledávání
V každé z dostupných knih K2 Android klienta je k dispozici Rychlé vyhledávání záznamů. Pomocí rychlého vyhledávání je možné záznamy vyhledat dle pevně daných kritérií, které se v rámci jednotlivých knih liší. Do režimu Rychlého vyhledávání se můžeme dostat vždy z nabídky jednotlivých knih.
Dostupné možnosti Rychlého vyhledávání v jednotlivých knihách:
- Partneři - Zkratka 1, Zkratka 2, Jméno, IČ.
- Kontaktní osoby - Příjmení, Rodné číslo.
- Úkoly - Předmět.
- Příležitosti - Zkratka, Popis.
- Kampaň - Zkratka, Popis.
- Aktivita - Zkratka, Popis.
- Faktury - Variabilní symbol, Popis.
Obrazovka Rychlého vyhledávání obsahuje vždy pole Hledat pro zadání výrazu, dle kterého chceme záznamy vyhledat. K dispozici je zde pole Třídit podle a Sestupně pro nastavení setřídění vyhledaných záznamů. Je zde možné také nastavit počet zobrazených a načtených záznamů pomocí volby Počet záznamů na stránku. K vyhledání záznamů dojde po kliknutí na ikonu .
Obr.: K2 Android klient - Rychlé vyhledávání
Kniha výběrů
V knihách K2 Android klienta je možné vytvářet výběry a ukládat je:
- Prostřednictvím vyhledávání nadefinujeme podmínky, podle kterých chceme záznamy vyhledat.
- Pomocí ikony zobrazíme možnosti a vybereme Uložit jako.
Obr.: Výběry - uložení
- Zobrazí se formulář, kde zadáme název výběru.
Obr.: Výběr - uložení
Vytvořený výběr se uloží do Knihy výběrů daného modulu, odkud jej můžeme kdykoliv použít. Kliknutím na uložený výběr dojde k jeho vytvoření a zobrazení požadovaných záznamů.
Obr.: Uložené výběry
Delším stiskem na řádek příslušného výběru zobrazíme možnosti, pomocí kterých můžeme výběr Použít, Editovat, případně Smazat.
Obr.: Výběr - možnosti
Tisk záznamů
Nad záznamy v knihách K2 Android klienta je možné zobrazovat některé sestavy. Tyto sestavy tiskneme vždy přes volbu Tisk, kterou lze zobrazit pomocí ikony . Sestavy můžeme tisknout nad detailem záznamů, vytvořeným výběrem, případně nad seznamem záznamů. Podle toho, nad jakým datovým modulem jsou sestavy tištěny, je zobrazen seznam záznamů nebo sestava s detailními informacemi (např. Deník partnera, Karta kontaktní osoby).
Notifikace
Tato kniha je seznamem všech došlých a nevyřízených notifikací daného uživatele, tzn. upozorňujících zpráv o akcích v K2 (dle nastavení notifikace uživatelem).
Obr.: Kniha Notifikace
Daný doklad můžeme prohlížet, pokud tento datový modul K2 Android klient podporuje. Notifikaci zde můžeme označit jako vyřízenou tak, že dlouhým stiskem této notifikace vyvoláme nabídku Akce a použijeme možnost Nastavit jako přečtené. Dojde k odmazání notifikace z této knihy i z plného klienta.
Obr.: Akce Nastavit jako přečtené
Označit jako vyřízené je možné všechny notifikace najednou, využitím volby Nastavit vše jako přečtené, kterou zobrazíme pomocí ikony .
Pokud je nastaveno přijímání notifikací do notifikační lišty systému Android je možné si upozornění otevřít a zobrazit také zde. Po přečtení dojde k vymazání notifikace z knihy i z plného klienta.
Zasílání upozornění
Pomocí K2 android klienta je možné zasílat notifikační upozornění přímo ze záznamů v podporovaných knihách. Tuto funkci zobrazíme vždy v detailu vybraného záznamu v nabídce menu.
Obr.: Volba Upozornit
Pomocí volby Upozornit otevřeme formulář, v němž vybereme kontaktní osobu a doplníme text zprávy pro příjemce. Tato zpráva se po odeslání zobrazí na zařízeních, která máme nastavena pro příjem notifikací.
Obr.: Notifikační zpráva
Elektronické adresy
Součástí karty partnera a karty kontaktní osoby v K2 Android klientovi je strana Elektronické adresy. Zde je uveden seznam veškerých elektronických adres příslušného partnera, případně kontaktní osoby.
Obr.: Elektronické adresy kontaktní osoby
Detail elektronické adresy lze zobrazit jejím krátkým stiskem.
Obr.: Elektronická adresa - detail
Dlouhým stiskem na elektronickou adresu daného partnera, případně kontaktní osoby vyvoláme nabídku Akce. Zobrazí se možnosti, které můžeme při práci s elektronickými adresami využít.
Obr.: Elektronická adresa - akce
Pomocí volby Zobraz, otevřeme, stejně jako krátkým stisknutím, detail adresy. Volba Akce spustí akci, která odpovídá dané elektronické adrese. Pokud se tedy jedná o telefonní číslo, zobrazí se v daném mobilním zařízení možnost pro vytočení tohoto čísla. Pokud se jedná o elektronickou adresu typu Email nebo WWW, zobrazí se nabídka všech dostupných aplikací vhodných pro dokončení této akce (např. Gmail), případně se rovnou provede akce prostřednictvím aplikace, nastavené pro tuto činnost jako výchozí. Tyto akce je možné spouštět také z detailu konkrétní elektronické adresy pomocí ikony .
Obr.: Elektronická adresa - akce
Prostřednictvím K2 Android klienta můžeme kontaktní osobu nebo partnera uložit do kontaktů mobilního zařízení. Tato funkce je k dispozici nad konkrétní elektronickou adresou a umožňuje uživateli vytvořit nový kontakt s touto elektronickou adresou, případně přiřadit k již uloženému kontaktu v telefonu.
Funkci spouštíme na vybrané elektronické adrese přes nabídku Akce. Zde jsou k dispozici možnosti Vytvořit nový kontakt a Přiřadit ke kontaktu, pomocí kterých kontakty vytváříme.
Tyto možnosti je možné zobrazit také nad konkrétní elektronickou adresou pomocí ikony .
Obr.: Možnosti pro vytváření kontaktu
Funkce pro navigování
Funkce pro navigování na adresu je k dispozici uživateli v knihách Partneři a Kontaktní osoby. Dlouhým stisknutím partnera v seznamu a následně pomocí zobrazené volby Navigovat na adresu tuto funkci spustíme. Tato funkce provede lokalizaci partnera podle jeho zadané adresy, a zobrazí toto umístění na mapách dostupných v používaném mobilním zařízení.
Obr.: Spuštění funkce pro navigování
Funkci pro navigování na adresu je možné spustit také přímo z adresy partnera a to stisknutím textu v záhlaví této adresy.
Obr.: Spuštění funkce pro navigování
V knize Kontaktní osoby spouštíme funkci pomocí ikony z adresy vybrané kontaktní osoby.
Po spuštění navigování na adresu se zobrazí nabídka všech dostupných aplikací vhodných pro dokončení této akce (např. Mapy), případně se rovnou provede akce prostřednictvím aplikace, nastavené pro tuto činnost jako výchozí.
Obr.: Spuštění funkce pro navigování
Obr.: Příklad lokalizace v mapách Google
Vyhledávání neznámých kontaktů
Tato funkce slouží uživateli k identifikaci neznámých kontaktů (telefonních čísel) u přijatých hovorů. V případě příchozího hovoru, uskutečňovaného neznámým telefonním číslem, funkce vyhledává dané telefonní číslo v elektronických adresách IS K2 a zobrazí na displeji mobilního zařízení všechny nalezené shody.
Funkci pro vyhledávání neznámých kontaktů je nutné zapnout v nastavení K2 Android klienta pomocí volby Vyhledávat neznámé kontakty. Aby bylo vyhledávání neznámých kontaktů, na daném mobilním zařízení funkční, je nutné u aplikace K2 android klient povolit v android prostředí volbu Zobrazovat vyskakovací okna.
Pokud není příchozí telefonní číslo uloženo v kontaktech mobilního zařízení, zobrazí se na displeji možnost Hledat v K2.
Obr.: Vyhledávání neznámých kontaktů
Stisknutím volby Hledat v K2 dojde k vyhledání kontaktu v elektronických adresách IS K2, a zobrazení výsledků.
Obr.: Vyhledávání neznámých kontaktů
Ukládání hovoru
K2 Android klient podporuje automatickou evidenci příchozích, odchozích a zmeškaných hovorů uskutečněných prostřednictvím mobilního zařízení, na kterém je tato aplikace nainstalována. Hovory jsou zaznamenávány do knihy Historie volání v modulu Kontaktní centrum. Takto zaznamenané hovory je možné později vyhodnocovat.
Hovory jsou ukládány, pouze pokud je v nastavení K2 Android klienta zatržena volba Ukládání hovoru. Dále je zde nutné zadat telefonní číslo SIM karty využívaného zařízení.
Zaznamenávají se pouze ty hovory, jejichž jedno z čísel je uloženo v IS K2. Ostatní hovory jsou ignorovány.
Widget K2 Analytics
Pomocí widgetu K2 Analytics je možné umístit na plochu mobilního zařízení vždy jeden vybraný dashboard. Po instalaci K2 Android klienta najdeme tento widget v základní nabídce widgetů pro dané zařízení. Při umísťování widgetu na plochu je nutné zvolit požadovaný dashboard a způsob jeho zobrazení. Zobrazení dashboardu můžeme aktualizovat a čas a datum této aktualizace je vždy uveden v horní části widgetu.
Vytvoření projektu v rámci služby Firebase pro dvoufaktorové ověřování
Pokud chce firma využívat dvoufaktorové ověřování v IS K2, musí mít vytvořen, pod svým účtem u společnosti Google, projekt v rámci služby Firebase. Tento projekt pak lze využít také pro notifikace.
Služba Firebase je dostupná na adrese https://firebase.google.com/. Podmínkou je, aby byl účet, v rámci kterého chceme projekt Firebase vytvořit, ve webovém prohlížeči přihlášen.
Proces zřízení projektu Firebase probíhá v konzoli, kterou si zobrazíme pomocí tlačítka Go to console, nebo zadáním adresy https://console.firebase.google.com/ do webového prohlížeče. Zde pak vytvoříme nový projekt pomocí tlačítka Add project.
Obr.: Přidání nového projektu
V dalším okně je nutné zadat název projektu do pole Project name.
Obr.: Vytvoření projektu Firebase - krok č. 1
Tlačítkem Continue název projektu potvrdíme a dostaneme se na druhou obrazovku, kde není nutné provádět žádná další nastavení.
Obr.: Vytvoření projektu Firebase - krok č. 2
V dalším okně je pak nutné nastavit lokalitu v poli Analytics location na Czechia a dále souhlasit s licenčními podmínkami zatržením příslušného pole.
Obr.: Vytvoření projektu Firebase - krok č. 3
Tlačítkem Create project nastavení potvrdíme a provedeme vytvoření projektu Firebase. O úspěšném vytvoření jsme informováni následujícím dialogovým oknem.
Obr.: Vytvoření projektu Firebase
Na této obrazovce potvrdíme vytvoření nového projektu pomocí tlačítka Continue.
Vytvoření Web API Key
Pro fungování dvoufaktorového ověřování je nutné mít v rámci projektu Firebase vytvořený tzv. Web API Key. Vytvoření tohoto klíče provedeme v sekci Authentification.
Obr.: Zobrazení sekce Authentification v rámci projektu Firebase
V této sekci pak stačí kliknout na tlačítko Get started. Následně dojde k vygenerování Web API Key pro daný projekt.
Obr.: Tlačítko pro vytvoření Web API Key pro projekt Firebase
Vytvoření aplikace pro Android
Pokud chce firma používat notifikace nebo realizovat dvoufaktorové ověřování prostřednictvím mobilních zařízení s operačním systémem Android, tak je nutné v rámci služby Firebase vytvořit aplikaci pro Android.
To provedeme tak, že v sekci Project Overview klikneme na ikonu Android.
Obr.: Vytvoření aplikace pro Android
V zobrazeném okně je nutné do pole Android package name doplnit název aplikace. Google doporučuje zvolit název, který se skládá z 3 úrovní. Dále je zde možné zadat zkrácený název aplikace, tzv. Nickname.
Obr.: Vytvoření aplikace pro Android
Tlačítkem Register app nastavení potvrdíme. Vytvoří se aplikace pro Android a zpřístupní se sekce Download config file pro stažení konfiguračního souboru "google-services.json". Stažení souboru již však není nutné.
Obr. Stažení souboru "google-services.json"
Pomocí tlačítka Next přejdeme do další sekce Add Firebase SDK, kterou je možné přeskočit. Přeskočit můžeme také poslední krok, který je pouze informativní s odkazem na dokumentaci Firebase. Aplikace pro Android je nyní vytvořena a pomocí tlačítka Continue to console se vrátíme na úvodní stránku. Pro funkčnost dvoufaktorového ověřování ani notifikací není nutné v této aplikaci žádné další nastavení.
Vytvoření aplikace pro iOS
Pro realizaci dvoufaktorového ověřování nebo využívání notifikací na mobilních zařízeních s iOS je nutné v projektu Firebase vytvořit aplikaci pro tuto platformu.
V sekci Project Overview tedy klikneme na ikonu iOS.
Obr.: Vytvoření aplikace pro iOS
Zobrazí se průvodce pro vytvoření aplikace pro iOS. V prvním zobrazeném okně zadáme název aplikace v poli iOS bundle ID. Pro správnou funkčnost dvoufaktorového ověřování a notifikací na iOS je nutné zadat název ve tvaru cz.k2.K2security! Další pole slouží pro zadání zkráceného názvu aplikace, (App nickname) a App store ID (není nutné).
Obr.: Vytvoření aplikace pro iOS
Nastavení potvrdíme tlačítkem Register app. Dojde k vytvoření aplikace pro iOS a zobrazí se další obrazovka Download config file. Ta slouží pro stažení konfiguračního souboru, který však dvoufaktorové ověřování ani notifikace na iOS nevyžadují.
Pomocí tlačítka Next přejdeme do další sekce Add Firebase SDK, kterou je možné přeskočit. Stejně tak je možné přeskočit sekci Add initialization code.
Poslední okno je již pouze informativní s odkazem na dokumentaci Firebase. Aplikace pro iOS je nyní vytvořena a pomocí tlačítka Continue to console se vrátíme na úvodní stránku.
Vytvoření autorizačního klíče (Import certifikátu pro iOS)
Dvoufaktorové ověřování a notifikace na iOS vyžadují vytvoření autorizačního klíče pro aplikaci iOS. V tomto kroku je nutný import certifikátu, který je distribuován společně s IS K2. Tento certifikát je nutné naimportovat do aplikace pro iOS ve službě Firebase. Certifikát je uložen v adresářové struktuře IS K2.
V rámci projektu Firebase provedeme import certifikátu v sekci Project settings. V Project overview klikneme na ikonu ozubeného kolečka a dále použijeme volbu Project settings.
Obr.: Zobrazení sekce Project settings
V sekci Project settings přejdeme na záložku Cloud Messaging. Zde je aplikace pro iOS. Certifikát naimportujeme pomocí tlačítka Upload v části APNs Authentication Key.
Obr.: Aplikace pro iOS - tlačítko pro upload certifikátu
Stisknutím tlačítka Upload se již zobrazí okno pro import vlastního certifikátu.
Obr.: Nastavení pro import certifikátu pro aplikaci iOS
Zde tlačítkem Browse zobrazíme okno, kde v adresářové struktuře IS K2 vybereme příslušný certifikát. Certifikát se nachází ve složce SupportFiles a dále ve složce iOSTwoFactorCertificate. Název certifikátu je "AuthKey_86FX63222Y.p8".
V okně je dále nutné zadat Key ID. Zde vypníme klíč ve tvaru "86FX63222Y". Tento klíč je uveden v názvu certifikátu.
Poslední pole, které je zde nutné vyplnit je Team ID. Zde zadáme hodnotu "636AVU7ES8"
Stisknutím tlačítka Upload pak dojde k nahrání certifikátu do aplikace pro iOS. Import certifikátu a správné vyplnění Key ID a Team ID je podmínkou pro vytvoření autorizačního klíče a fungování dvoufaktorového ověřování i notifikací na mobilních zařízeních s iOS.
Nastavení autorizačního klíče
Přihlášením ke službě Firebase získá firma autorizační klíč, tzv. Server key. Tento klíč nalezneme v sekci Project settings, kterou si zobrazíme pomocí ozubeného kolečka vedle odkazu Project overview a následně přes volbu Project settings.
Obr.: Zobrazení sekce Project settings
V sekci Project settings se přepneme dále na záložku Cloud Messaging, kde nalezneme autorizační klíč v poli Server key.
Obr.: Cloud Messaging - Server key
Tento klíč je nutné zadat do pole Firebase - Auth key v nastavení notifikací v IS K2. Tento klíč je identifikátorem odesílatele notifikací.
Obr.: Nastavení autorizačního klíče v IS K2