Book Contents

Book Index

Potvrzení dodání

Potvrzení dodání je doklad o dodání zboží dodavatelem. Potvrzení dodání nemají žádnou vazbu na účetnictví a jejich evidence není nutná. Jako daňové doklady slouží totiž faktury a jako doklady příjmu slouží příjemky.

Pozn.: Pojem Potvrzení dodání se používá od verze 3.x, dříve se používal název Dodací list přijatý.

Obr.: Otevřené menu modulu Nákup/Zásobování - Potvrzení dodání

Kniha Potvrzení dodání

Kniha slouží pro evidenci potvrzení o dodání zboží.

Obr.: Kniha Potvrzení dodání

Důležité datum je Termín dodání. Jednotlivým položkám objednávky lze přiřadit různé datum, kdy má být zboží dodáno. Umožňuje uživateli plánovat dodávky a vyhodnocovat dodavatele z hlediska termínu plnění dodání.

Doklad Potvrzení dodání
Základní údaje (1. strana)

Na této straně potvrzení dodání jsou uvedeny základní údaje, které slouží k jednoznačné identifikaci dokladu.

Obr.: Potvrzení dodání - 1. strana

Popis polí:

Objednávka

Číslo nadřízeného dokladu, tedy objednávky, se kterou je potvrzení dodání svázáno. Je-li potvrzení dodání vystaveno jako volný doklad, je toto pole prázdné.

Adresy

Tlačítko pro zobrazení adresáta nebo nadřízené firmy. Bližší popis je uveden v kapitole Adresát.

Dodání

Kniha, období a číslo potvrzení dodání.

Stav

Pole pro výběr z číselníku, které umožňuje filtrování dokladu dle vybraného stavu uživatelem.

Dodavatel

Údaje o dodavateli, od něhož zboží odebíráme.

Ceny

Celkové částky potvrzení dodání. V tomto řádku je uvedena cena brutto, cena netto a výše DPH.

Měna

Příznak určuje, že je doklad vystaven v cizí měně.

DPH

Zatržené pole určuje, že je doklad vystaven včetně DPH.

Ve spodní části formuláře je umožněno pracovat s poznámkami, a to pomocí záložek Poznámky, Text hlavičky a Text patičky. Bližší popis práce s poznámkami je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly K2 - Poznámky. Pro zobrazení interního textu ododavatele slouží záložka Interní text dodavatele. Dále jsou k dispozici záložky Úkoly a Aktivity. Popis práce se záložkami je popsán v kapitole Úkoly - záložka dokladu a Aktivity - záložka dokladu.

Základní údaje hlavičky jsou na záložce Údaje.

Údaje - POTVRZENÍ DODÁNÍ

Popis polí:

Středisko

Středisko, kterého se potvrzení dodání týká.

Kód zakázky

Libovolný číselný nebo textový údaj, sloužící ke třídění aktivit společnosti.

Prostředek

Odkaz do knihy Prostředek. Z Objednávky vydané se kopíruje do podřízených dokladů.

Kód 1, Kód 2, Referent

Pole umožňují uživatelské rozlišení, příp. vazbu do knihy Referenti. Bližší popis v kapitole Základní číselníky - Kód 1, Kód 2, Referent.

Forma objednávky

Způsob, jakým byla objednávka na zboží učiněna.

Způsob platby

Způsob platby za odebrané zboží.

Způsob odběru

Způsob odběru zboží.

Způsob dopravy

Způsob dopravy zboží.

Převzal

Jméno člověka, který zboží převzal.

Kurz

Pokud je potvrzení dodání vystaveno v zahraniční měně (zatrhnuto pole Měna), dosazuje se do tohoto pole měna dokladu a směnný kurz pro přepočet. Zde je pouze zobrazen z Objednávky.

Párovací symbol

Toto pole slouží k zadání definice párovacího symbolu účetních dokladů (viz kapitola Účetnictví - Párovací symboly).

Číslo průkazu

Pole slouží k identifikaci osoby, která zboží předala.

SPZ auta

SPZ vozidla, které zboží přivezlo.

Typ plánu

Výběr z číselníku Typ plánu. Implicitně se dosazuje do nových dokladů typ plánu definovaný v knize Knihy nákupu na 1. straně v poli Typ plánu. Pokud vytváříme potvrzení dodání jako vázaný doklad k objednávce vydané, zkopíruje se typ plánu z objednávky vydané.

Datum vystavení

Datum vystavení potvrzení dodání.

Termín dodání

Termín dodání zboží.

Popis

Libovolný popis dokladu.

Vystavil

Jméno pracovníka, který potvrzení dodání vystavil.

Změnil

Datum a jméno pracovníka, který provedl poslední změnu.

Položky (2. strana)

Zboží, které od dodavatele odebíráme, je uvedeno na 2. straně potvrzení dodání. Novou položku vkládáme ve Změně či v Novém záznamu klávesou Ins. Pokud vystavujeme volný doklad, zobrazí se formulář Položka nákupu, do kterého vybereme požadované zboží a zapíšeme potřebné údaje. Pokud vystavujeme doklad vázaný, po stisku klávesy Ins vybíráme položky z knihy Položky hlavičky.

Obr.: Potvrzení dodání - 2. strana

Formulář Položka nákupu můžeme vyvolat také stisknutím klávesy Enter na jednotlivých položkách potvrzení dodání, a to jak ve Změně, tak v Prohlížení. Ve Změně navíc můžeme poopravit požadované údaje.

Tlačítkem Hromadná změna položek je ve Změně možné upravit hromadně hodnoty v položkách dokladů, včetně slevy. Tato funkce je blíže popsána v kapitolách Hromadná změna položek dokladů a Položky nákupu a prodeje.

Doklady (5. strana)

Na 5. straně karty Potvrzení dodání je uveden přehled všech dokladů, které jsou s tímto dokladem svázány pomocí nadřízeného dokladu (objednávky vydané). Přesun mezi jednotlivými doklady se provádí současným stisknutím kláves Ctrl a počátečního písmene dokladu. Rovněž je možné vybraný doklad zobrazit klávesou Enter.

Obr.: Potvrzení dodání - 5. strana s otevřenou záložkou Příjemky

Dokumenty (9. strana)

Na 9. straně je možné k Potvrzení dodání přiřazovat libovolné dokumenty a doklady. Bližší popis práce s připojenými doklady a dokumenty je uveden v kapitole Základní číselníky a podpůrné moduly K2 - 9. strana.

Funkce menu modulu Potvrzení dodání

pic_3042

Obr.: Funkce menu modulu Potvrzení dodání

Formulář - Hromadné akce:

Změna stavu

K vybraným záznamům umožňuje hromadně změnit pole Stav.

Změna termínu dodání

Funkce umožní na nepotvrzených dokladech potvrzení dodání změnit:

  • Termín dodání,
  • datum Požadováno na položkách,
  • sazbu DPH na položkách dle karty Zboží a Termínu dodání (pokud na položce není potvrzená faktura přijatá).

 

Po změně sazby DPH se přepočtou částky DPH a Brutto. Pokud je na položce potvrzení dodání nepotvrzená faktura přijatá, dojde také ke změně částek na tomto dokladu.

Sestava Potvrzení dodání

Sestavy nad Potvrzení dodání naleznete v Katalogu sestav.