Parametry
V této části definujeme parametry pro nastavení IS K2 a jednotlivých uživatelů.
Obr.: Otevřené menu modulu Správce - Parametry
Parametry mandanta
Před zahájením práce s IS K2 je nutné v modulu Správce nadefinovat Parametry mandanta. Tyto slouží pro nadefinování jména, popisu a dalších údajů mandanta, s jehož daty budeme pracovat. Pozn.: (Aktivní parametr mandant není na eshopu podporován.)
1 - Obecné
Obr.: Formulář Parametry mandanta - 1-Obecné
Plátce DPH:
- Zapnuto - příznak určuje, že jste plátcem DPH. Má vliv na vytvoření nové karty Dodavatele/Odběratele - na kartě budou zapnuty příznaky DPH pro nákup a prodej. Následně se podle toho vytvoří doklady nákupu a prodeje se zapnutým příznakem DPH.
- Vypnuto - pole nezatrhneme, nejsme-li plátcem DPH. Při vytvoření nové karty Dodavatele/Odběratele budou příznaky DPH vypnuty.
Nezávislost pokrytí na informačním skladě:
- Zapnuto - požadavky z objednávek a rezervačních listů a dále požadavky z průvodek se zobrazují pro všechny sklady (tj. bez ohledu na nastavený sklad v pokrytí).
- Vypnuto - položky dokladů se skutečným nebo plánovaným skladem se načítají podle skladu nastaveného v pokrytí. Požadavky z objednávek a rezervačních listů, pokud nemají zadán plánovaný sklad, se nenačítají. Lze je načítat pro konkrétní sklady, a to aktivací volby Do Rezervováno a Objednáno načítat položky s nezadaným plánovaným skladem. Více na 1. straně knihy Sklady.
Pokrytí - pro typ plánu načítat skladovou evidenci:
- Zapnuto - je-li zadán v pokrytí typ plánu, pak se kromě požadavků s tímto typem plánu načítají také záznamy o dispozici a minimálním/maximálním stavu.
- Vypnuto - je-li zadán v pokrytí typ plánu, pak se načítají pouze požadavky s tímto typem plánu. Záznamy s informací o dispozici a nastaveném minimu/maximu se nezobrazují.
Produkty WF v reg. bodech:
- Zapnuto - Doklady K2 (konkrétní přijaté faktury, bankovní výpisy...) je možno prostřednictvím modulu Workflow propojit s vytvořenými procesy ve firmě. V knize Produkty workflow jsou typům těchto dokladů K2 (Přijatým fakturám, Bankovním výpisům...) přiřazeny Registrované body. Při práci s těmito konkrétními doklady K2, které jsou přiřazeny procesům, se zachycují a zpracovávají registrované body, zadané u určitého typu dokladu v knize Produkty workflow.
- Vypnuto - Registrované body zadané v knize Produkty workflow nejsou zpracovávány.
Skladová cena s vedlejšími náklady:
- Zapnuto - skladová cena je součtem čisté skladové ceny (pole 'S') a vedlejších nákladů.
- Vypnuto - skladová cena je čistá skladová cena bez vedlejších nákladů.
Zadávání čísel Dod./Odb.:
- Zapnuto - při zadávání nového dodavatele/odběratele je umožněno zadat číslo zákazníka ručně.
- Vypnuto - po založení nového dodavatele/odběratele a uložení formuláře je číslo zákazníka přiřazeno programem automaticky.
Zadávání čísel zboží:
- Zapnuto - při zadávání nové karty zboží je umožněno zadat číslo zboží ručně.
- Vypnuto - po založení nové karty zboží a uložení formuláře je číslo zboží přiřazeno programem automaticky.
Jednotné bankovní spojení na dokladech prodeje:
- Zapnuto - do dokladů prodeje se bankovní spojení dosazuje ze zákazníka, nastaveného ve vlastní firmě.
- Vypnuto - do dokladů prodeje se kopíruje bankovní spojení z karty zákazníka.
Cena šarže podle druhů:
- Zapnuto - na 3. straně v knize Šarže je zobrazen rozpad ceny podle položek kalkulačního vzorce.
- Vypnuto - 3. strana v knize Šarže je prázdná.
Evidence zákazník / zboží:
- Zapnuto - na patřičných stranách karet budou evidovány veškeré obraty zboží či zákazníků (provázání evidence zboží a evidence zákazníků).
- Vypnuto - nebudou na příslušných stranách karet evidovány žádné obraty zboží ani zákazníků.
Povolit původní mzdový modul:
- Zapnuto - při zatržené volbě bude povolen přístup uživatele do původního mzdového modulu (starých mezd) a personalistiky na tomto mandantovi.
- Vypnuto - při vypnuté volbě nebude povolen přístup uživatele do původního mzdového modulu (starých mezd) a personalistiky na tomto mandantovi.
Pro výběr střediska používat klasický číselník:
- Zapnuto - ve změně dokladu se při výběru střediska zobrazuje klasický číselník.
- Vypnuto - ve změně dokladu se při výběru střediska zobrazuje combobox.
Nekontrolovat nadřízené doklady v průvodkách:
- Zapnuto - nekontroluje, zda byla porušena vazba mezi podřízenými a nadřízenými doklady.
- Vypnuto - kontroluje, zdali nebyla přerušena vazba mezi podřízeným (průvodkou) a nadřízeným dokladem (průvodkou nebo zakázkou). Vazbou se míní vymazání položky z nadřízeného dokladu. V tomto případě program nahlásí chybové hlášení a očekává opravu ze strany uživatele. Opravu lze provést tím, že se vymaže odkaz na nadřízený doklad, nebo se doplní vymazaná položka do nadřízeného dokladu.
Nekontrolovat nastavení skladové evidence ve zboží:
- Zapnuto - na kartách zboží lze provádět změnu voleb sledování skladových evidencí i když pro zboží existuje záznam ve skladové evidenci (zboží je v Dispozici nebo V příjmu). Pozor: taková změna vede k nekonzistenci dat skladové evidence!
- Vypnuto - na kartách zboží nelze provádět změnu voleb sledování skladových evidencí, pokud pro zboží existuje záznam ve skladové evidenci (dispozice, v příjmu).
Datumové ceny zboží používat on-line:
- Zapnuto - v on-line režimu se automaticky dosazují datumové ceny.
- Vypnuto - dosazují se aktuální ceny.
Do změn zapisovat i akci změna, nový a potvrzení:
- Zapnuto - při změně záznamu, založení nového záznamu nebo při potvrzení záznamu se tato akce zapíše do knihy Změny.
- Vypnuto - při změně záznamu, založení nového záznamu nebo při potvrzení záznamu se akce do knihy Změny nezapíše.
Nesetříděné cenové skupiny:
- Zapnuto - nenajdeme-li pro daného zákazníka v odběratelských cenách cenu nastavenou pro jeho skupinu, automaticky se dosadí základní cena.
- Vypnuto - pokud se pro daného zákazníka nenajde cena nastavená pro jeho skupinu, tak se vyhledá cenová skupina s nejbližším nižším číslem a dosadí se cena nastavená v této skupině.
Kapacitní plán po směnách
- Zapnuto - požadavky na zdroj v kapacitním plánu jsou u zdrojů, které mají v kalendáři časovým úsekům přiřazen záznam směny z číselníku Směny, rozpadlé dle těchto směn. Požadavky na zdroj ve frontě práce jsou rozpadlé podle data a časového úseku kapacity kalendáře.
- Vypnuto - fronta práce zdroje není členěna po směnách, ale pouze po dnech.
Interní převodky počítat do Zadáno
- Zapnuto - k interním převodkám (převodkám v rámci jednoho skladu) se přistupuje stejně jako k meziskladovým převodkám. To znamená: blokují zboží (množství z položky s příznakem "v" se napočítává do "Zadáno"), v Pokrytí je položka reprezentována standardně dvěma řádky (výdej / příjem).
- Vypnuto - interní převodky zboží neblokují. Podrobný popis interních převodek je v kapitole Logistika / Sklad / Převodky / Interní převodky - specifika.
Trojmístný kód státu
- Zapnuto - v Kódu státu (číselník Státy) je trojmístný kód a dvojmístný kód státu je ve Zkratce . Využívá se pro modul mezd, pokud je zapnuto, pak se kód státu načítá ze zkratky (musí být vždy dvojmístný)
- Vypnuto - V Kódu státu je dvojmístný kód
Měna
- Měna mandanta.
Legislativa DPH 2019
- Nový způsob výpočtu od - datum (Datum úč. případu), od kterého se na dokladech aplikuje výpočet DPH shora a zaokrouhlení hotovostní platby dle legislativy platné od 1. 4. 2019.
2 - Obchod
Obr.: Formulář Parametry mandanta - 2. strana
Automatická vazba Partner -> Zákazník:
- Zapnuto - k nově vytvořené kartě Partnera se automaticky založí nová karta Dod./Odb. Mezi oběma záznamy je nastavena vazba.
- Vypnuto - po vytvoření nové karty Partnera se karta Dod./Odb. automaticky nevytvoří.
Pokud je tento parametr zapnutý je nutné, aby byla nastavena také banka mandanta. To je možné provést na 1. straně v Parametrech mandanta v poli Banka. Bankovní účet je povinné pole v kartě zákazníka a při automatickém vytváření jej systém doplňuje právě hodnotou zadanou v tomto parametru.
Právo na záznam aktivity podle partnera
- Zapnuto - pokud uživatel nemá právo na záznam na určitého partnera, pak uživatel neuvidí aktivity daného partnera.
- Vypnuto - aktivity uživatel uvidí i když nemá právo na záznam na partnera.
Kalendář volných dnů a svátků:
- Nastavení volných dnů a svátků se promítá do komponenty kalendáře na 7. stranách v modulech Marketingu.
Nastavení aktivity z emailu:
- Tlačítko pro zobrazení formuláře, pro nastavení funkce Aktivita z emailu. Nastavujeme zde typy aktivit pro příchozí a odchozí zprávy.
Android parametry:
- Parametry používané K2 Android klientem. Je zde možné propojit kontakty mobilního zařízení s elektronickými adresami IS K2.
Parametry ARES:
- Tlačítko pro zobrazení formuláře pro nastavení stahování informací z databáze ARES. Uživatel zde může zadat, zda chce stahovat kromě Názvu a adresy firmy také DIČ či údaje z obchodního rejstříku.
Workflow:
- Tlačítko pro zvolení Organizační struktury, která se napojí na modul Workflow.
Kontrolovat více příjmů na šarži:
- Zapnuto - při potvrzení skladového dokladu se kontroluje, zda by nedošlo k vícenásobnému příjmu jedné šarže (tj. jestli pro šarži již neexistuje jiný příjem v minulosti). Pokud taková situace nastane, příjem není možné provést, doklad nelze potvrdit. Kontrola se provádí pouze v případě, když je na účetním skladě nastaven typ skladové ceny „Podle šarží“. Kontrola se neprovádí v případě, když je jedna šarže na několika položkách stejného dokladu (například: příjem šarže příjemkou na různá umístění). Kontrola se dále neprovádí na převodkách v rámci jednoho skladu a na převodkách mezi sklady, které patří pod jeden účetní sklad.
- Vypnuto - program nekontroluje vícenásobné příjmy na jednu šarži.
Datum splatnosti odvíjet od Data úč. případu:
pro prodej
- Zapnuto - na fakturách vydaných se datum splatnosti počítá podle pole Datum úč. případu.
- Vypnuto - datum splatnosti se na fakturách vydaných počítá podle Data vystavení.
pro nákup
- Zapnuto - na fakturách přijatých se datum splatnosti počítá podle pole Datum úč. případu.
- Vypnuto - datum splatnosti se na fakturách přijatých počítá podle Data vystavení.
Kurz na fakturách podle Data úč. případu:
- Zapnuto - je vložen kurz podle data úč. případu. Při změně data uč. případu na faktuře nebo záloze se zobrazí dotaz: "Přejete si změnit kurz podle data úč. případu?" Pokud ano, bude vložen kurz podle nového data úč. případu.
- Vypnuto - je vložen kurz podle data vystavení faktury. Při změně data vystavení na faktuře nebo záloze se zobrazí dotaz "Přejete si změnit kurz podle data vystavení?" Pokud ano, bude vložen kurz podle nového data vystavení.
Povolit multidoklady - doklad s více nadř. doklady:
- Zapnuto - k jednomu podřízenému dokladu nákupu či prodeje je umožněno připojit více nadřízených dokladů (zakázek nebo objednávek vydaných). Další možnosti jsou:
- Povolit zařazení nadřízeného dokladu z jiné řady - k jednomu podřízenému dokladu nákupu či prodeje lze připojit nadřízený doklad z jiné knihy.
- Umožnit přidat nadřízený doklad s jiným odb./dod. - k jednomu podřízenému dokladu nákupu či prodeje lze připojit nadřízený doklad na jiného Dod./Odb. Upozornění: Vytváření multidokladů přes více zákazníků neprobíhá nikdy při vytváření nových dokladů v knihách Položky nákupu a Položky prodeje.
- Vypnuto - k jednomu podřízenému dokladu nákupu či prodeje není možné připojovat nadřízené doklady.
Při potvrzení faktury kontrolovat DUZP a Datum potvrzení výdejky:
- Zapnuto - při potvrzení faktury vydané proběhne kontrola, zda Datum úč. případu spadá do stejné periody jako Datum potvrzení výdejky (při více výdejkách k faktuře se kontroluje výdejka s nejvyšším datem potvrzení). Pokud do stejné periody nespadá, zobrazí se chybové hlášení a faktura se nepotvrdí.
- Vypnuto - kontrola neprobíhá.
V prodeji zaměňovat odběratele a adresáta dodání
- Zapnuto - pokud je na kartě vybraného Odběratele zadán jiný Odběratel jako centrála a současně v tlačítku Další adresy zatržena Centrála jako dodací adresa, doplní se do hlavičky Zakázky jako hlavní Odběratel a původně vybraný Odběratel se doplní do dodací adresy. Stejné chování platí i pro volné doklady v prodeji. Pozn.: Pokud ale měníme odběratele na podřízené faktuře (nebo jiném podřízeném dokladu prodeje), pak se odběratel za centrálu nezamění.
- Vypnuto - v prodeji se do hlavičky Zakázky jako hlavní Odběratel doplní vybraný Odběratel a k žádné záměně nedojde.
Údaje do dokladu převzít z původního odběratele
- Zapnuto - v prodeji se údaje do dokladu načtou z Odběratele původně zadaného do pole Odběratel.
- Vypnuto - v prodeji se údaje do dokladu načtou z Odběratele dosazeného do pole Odběratel záměnou, tedy podle Odběratele uvedeného v poli Centrála.
Pozn.: Tento parametr souvisí s parametrem V prodeji zaměňovat odběratele a adresáta dodání. Jestliže bude tento parametr vypnut, pak parametr Údaje do dokladu převzít z původního odběratele bude neaktivní.
Při odstranění položky ze skl. dokl. mazat šarži a SČ:
- Zapnuto - při rozpadu položky výdeje i příjmu bude šarže a sériové číslo z položky smazáno.
- Vypnuto - při rozpadu položky výdeje i příjmu zůstane šarže i sériové číslo na položce vyplněno.
Nepovinný bankovní účet pro přijaté faktury:
- Zapnuto - fakturu přijatou lze uložit i bez zadání bankovního účtu. Pokud je faktura hrazena hotově, pak je výhodné tuto volbu zatrhnout a bankovní účet vůbec nevyplňovat.
- Vypnuto - fakturu přijatou nelze uložit bez zadání bankovního účtu. Bankovní účet je tedy povinnou položkou faktury.
Aktualizovat sazbu DPH dle karty zboží:
- Zapnuto - při změně Termínu dodání (na zakázce, objednávce přijaté, dodacím listu, potvrzení dodání), Požadováno (na objednávce vydané), Data úč. případu (na faktuře vydané a přijaté) a při vytvoření faktury ze zakázky/objednávky se provede kontrola, zda je na položkách dokladu uvedena sazba DPH platná k datu. Pokud není, zobrazí se dotaz, zda si přejeme změnit sazbu DPH na položkách dle karty zboží.
- Vypnuto - aktuálnost sazby DPH se nekontroluje..
Povolit čerpání zálohy jen ze stejné knihy
- Zapnuto - na faktuře lze odečíst pouze zálohu, která je vytvořena ve stejné knize jako faktura
- Vypnuto - na 2. straně faktury se při odečtu nabídnou i zálohy, které jsou vytvořeny v jiné knize než faktura
Sazba DPH pro odečet nedaňové zálohy
Pokud má zaplacená záloha zatrhnuto pole DPH, ale není přepnuta na daňový doklad, při čerpání této zálohy na faktuře se záloha odečte se sazbou daně, zadanou v poli Sazba DPH pro odečet nedaňové zálohy.
Typ daně pro odečet nedaňové zálohy
Pokud má zaplacená záloha zatrhnuto pole DPH, ale není přepnuta na daňový doklad, při čerpání této zálohy na faktuře se záloha odečte s typem daně, zadaným v poli Typ daně pro odečet nedaňové zálohy.
Kontrolovat duplicitu názvu parametru šarže
- Zapnuto - systém neumožní vytvořit parametry zboží s aktivní volbou Hodnota je definována na šarži nebo požadovaných parametrech s duplicitním názvem
- Vypnuto - duplicita názvů parametrů s volbou Hodnota je definována na šarži nebo požadovaných parametrech není kontrolována
Datum přechodu hranic plnit dle data uskutečnění
Pokud je parametr zatržený, pak se ve faktuře do pole Datum přechodu hranice doplní datum uskutečnění. Pokud není zatrženo, pak se doplní datum vystavení faktury.
Formát zobrazování Dodavatele/Odběratele:
Do tohoto pole vyplňujeme formát, ve kterém chceme mít zobrazeny údaje týkající se karty Dod./Odb. Jedná se např. o zkratku a název firmy, kód státu, město apod. Tyto údaje se následně zobrazí na 1. straně dokladů nákupu a prodeje v poli Dodavatel, resp. Odběratel.
Formát zobrazení adresy:
Do tohoto pole vyplňujeme formát, ve kterém chceme mít zobrazeny položky jednořádkové adresy.
Nastavení sestav
Tlačítkem Nastavení sestav zobrazíme formulář pro definici zobrazení jednořádkové a víceřádkové adresy v sestavách.
Obr.: Formulář pro definici Jednořádkové a Víceřádkové zobrazení adresy
3 - Vyhodnocení
Obr.: Formulář Parametry mandanta - 3. strana
Na této straně si uživatel nadefinuje pojmenování konkrétních os, která se mu budou v OLAPu zobrazovat (strana "BI" pro uživatele Oracle).
4 - Ostatní
Obr.: Formulář Parametry mandanta - 4. strana
Spouštět pouze certifikované skripty:
- Zapnuto - umožní spouštět skripty a sestavy s platným certifikátem.
- Vypnuto - spustí jakékoliv skripty a sestavy, které nesmí obsahovat neplatný certifikát.
Pozn.: Program certifikáty vždy kontroluje, takže skripty musí obsahovat pouze platné certifikáty nebo musí být bez certifikátu.
Spouštět skripty pouze z databáze:
- Zapnuto - umožní spouštět pouze skripty a sestavy, které jsou uloženy v databázi.
- Vypnuto - spouští skripty a sestavy z databáze i ze souborového systému.
Registrované skripty mandanta - stisknutím tohoto tlačítka se vyvolá kniha Správa firemních registrovaných skriptů, která obsahuje registrace skriptů na registrované body. Nový skript vložíme pomocí klávesy Ins. Je možné vybírat pouze skripty uložené v databázi.
Obr.: Kniha Správa firemních registrovaných skriptů
Popis sloupců:
Povoleno |
Registrační skript bude spouštěn. |
Distribuováno |
Zatrhnuté skripty jsou přednastaveny. |
Dodatek
Chceme-li v zápatí vystavovaných dokladů (např. faktur vydaných, objednávek vydaných, dodacích listů, nabídek apod.) tisknout informace z výpisu obchodního rejstříku, musíme na 1. straně formuláře Parametry mandanta nadefinovat dodatek typu 'OR'. Tlačítkem Dodatek otevřeme knihu Jazykové dodatky, do které klávesou Ins vložíme dodatek se zkratkou 'OR' a do spodního okna napíšeme všechny důležité informace z výpisu obchodního rejstříku. Program bude automaticky vkládat tyto informace do tiskových sestav výše zmíněných vystavených dokladů.
Upozornění: Pokud jednou nastavíme tisk dodatku typu 'OR', budou se tyto informace na dokladech tisknout stále (tuto operaci již nelze zrušit).
Pozn.: Vkládat nový dodatek do knihy Jazykové dodatky a následně jej upravovat lze pouze v případě nastaveného práva na tyto operace.
Vlastnosti
První záložka Vlastnosti obsahuje pole pro zadání Api Key. Tento klíč je nutné mít vygenerován v rámci účtu u společnosti Google a slouží pro správné zobrazování pozice v mapách Google v univerzálních formulářích.
Obr.: Formulář pro nastavení Api Key
Two Factor LoginWS |
Do tohoto pole je potřeba zaregistrovat URL adresu webové služby (např. https://demo.k2.cz/k2sws). |
Two Factor LoginIO |
Do tohoto pole je potřeba zaregistrovat login (číslo), který je v?souboru K2.ini u aplikačního serveru jako parametr AS3IO (např. AS3IO=2000034152). |
Internet Calendar WS |
Do tohoto pole je potřeba zaregistrovat URL adresu webové služby (např. https://demo.k2.cz/k2sws). |
Internet CalendarIO |
Do tohoto pole je potřeba zaregistrovat login (číslo), který je v?souboru K2.ini jako parametr AS3IO (např. AS3IO=2000034152). |
Operace na velkých tabulkách
Stisknutím tlačítka Vlastnosti zobrazíme dále formulář pro definici operací ve velkých tabulkách.
Obr.: Formulář pro definici operací na velkých tabulkách
Řazení mimo stav výběr |
V tomto poli definujeme, zda lze ve stavu Kniha setřídit záznamy stisknutím tlačítka myši na záhlaví sloupce. |
Uživatelské výběry |
V tomto poli definujeme, zda lze vytvářet nové definice výběrů. |
Seskupování v datové mřížce |
V tomto poli definujeme, zda lze seskupovat záznamy v tabulce. |
Lookup pomocí Ctrl+Mezera |
V tomto poli definujeme, zda lze stisknutím kláves Ctrl+mezerník zobrazit filtry předdefinované pod některými nabídkovými tabulkami. |
Pracovní složka |
V tomto poli definujeme, zda se bude zobrazovat pracovní složka (stav Výběr: Pracovní složka). |
Hledání pomocí Alt+F7 |
V tomto poli můžeme zvolit, zda bude vyhledávání Povoleno, Zakázáno nebo Na právo. |
V polích můžeme nadefinovat tyto stavy:
- Povoleno (vždy),
- Zakázáno (vždy, (vyjma uživatelů se servisním právem)),
- Na právo (uživatele).
Upozornění: Pro uživatele s povoleným servisním právem neplatí nastavená omezení operací na velkých tabulkách.
Tlačítkem Moduly zobrazíme seznam všech registrovaných datových modulů.
Obr.: Formulář Nastavení parametrů datových modulů
Stisknutím tlačítka Velké tabulky vyvoláme formulář pro nastavení limitu, který určí "velkou tabulku". Standardně je velká tabulka nadefinována nad 10000 záznamů včetně. Podle zadaného čísla se automaticky zatrhnou všechny datové moduly odpovídající tomuto limitu.
Nadefinovat datové moduly jako velkou tabulku můžeme i jednotlivě:
- Dvojitým stisknutím levého tlačítka myši na položce vyvoláme formulář, ve kterém zatrhneme pole Velká tabulka.
- Zrušíme-li zatržení, nebudou se pro daný datový modul provádět operace velkých tabulek.
Ukončení K2 při neaktivitě
Obr.: Formulář pro Ukončení K2 při neaktivitě
Čas neaktivity uživatele |
V tomto poli definujeme, po kolika minutách neaktivity uživatele dojde k ukončení K2. Aktivita uživatele je měřena na základě stisku kláves, tlačítek myši a databázové komunikace. |
Vynutit ukončení vždy |
Je-li toto pole zatrženo, dojde k ukončení K2 i v případě, že je uživatel ve Změně. |
Pozn.: Neaktivitu uživatele lze vyhodnotit pomocí registrované funkce rfaK2_CanTermByInactivity. K této registrované funkci byl vytvořen příklad ExampleRF_CanLogoutByInactivity.pas, který provede libovolný výpočet. Nastavením hodnoty ExitCode se pak řeší, zda se má pokračovat v odhlašování uživatele či nikoliv.
Záložka Ignorování uživatelé
Na záložce Ignorování uživatelé můžeme definovat seznam uživatelů, kterých se automatické odhlášení netýká.
Obr.: Ukončení K2 při neaktivitě - záložka Ignorování uživatelé
Rozšíření
Tlačítko Rozšíření je přístupné pouze uživatelům s nastaveným právem Servisní zásahy. Funkce Rozšíření je určena pro správce IS K2 k importu a instalaci souborů rozšíření do všech mandantů současně.
Obr.: Seznam rozšíření - záložka Vše
Tlačítkem Přidat/Aktualizovat načteme soubor extension.xml s nastaveným rozšířením. Všechna přidaná rozšíření jsou pak zobrazena v záložce Vše. Po otevření záznamu ikonou můžeme načtené rozšíření nainstalovat/odinstalovat, zapnout/vypnout.
Rozšíření rozlišuje tři stavy:
Dostupné: soubory rozšíření jsou dostupné na disku, ale nejsou vytvořeny tabulky
Vypnuté: byla ověřena platnost (konflikty čísel a tříd), byly vytvořeny tabulky, ale zatím není aktivována registrace do interní Dictionary
Aktivní: rozšíření je plně funkční
Obr.: Otevřený záznam rozšíření "Ctecky" - stav Dostupné
Tlačítkem Nainstalovat soubor rozšíření nainstalujeme, dané rozšíření zmizí ze záložky/stavu Dostupné a přesune se do záložky/stavu Vypnuté.
Obr.: Otevřený záznam rozšíření "Ctecky" - stav Vypnuté
Je-li soubor rozšíření nainstalován (stav Vypnuté), zaktivní se tlačítko Zapnout, které provede registraci do interní Dictionary. Soubor rozšíření ve stavu Aktivní se projeví do všech existujících mandantů.
Obr.: Otevřený záznam rozšíření "Ctecky" - stav Aktivní
Nastavení předvyplňování daňových čísel karty Dod./Odb.
Systém K2 umožňuje nastavit vazby mezi tzv. daňovými čísly (IČ, DIČ, Číslo registru (není na formuláři) a Daňové číslo). Nastavením určíme, které číslo se má automaticky vytvářet z jiného čísla.
Obr.: Nastavení předvyplnění daňových čísel
Do polí vepisujeme vzorec, jaký má být uplatněn při vyplňování daného čísla. Konkrétní pole vložíme stisknutím tlačítka ve spodní části formuláře. Pole se vloží vždy na konec řádku, v němž máme kurzor. Např. nastavení na obrázku znamená, že při vypisování hodnoty v poli IČ (pole, ve kterém je vzorec napsán) se má tvořit automaticky i pole DIČ (na začátku vzorečku) jako znaky CZ a dále to, co píšeme do pole IČ (definice za rovnítkem). Definice byla vytvořena tak, že jsme nastavili kurzor do pole IČ, stiskli tlačítko DIČ, obnovili kurzor v poli IČ, dopsali '=CZ' a stiskli tlačítko IČ.
Chceme-li z jednoho vyplňovaného pole plnit více dalších údajů, jednotlivé vzorce oddělujeme středníkem.
Parametry uživatele
Nastavení parametrů je uloženo v tabulce MEMPAR v datovém adresáři každé firmy.
Pozn.: Seznam všech vybraných voleb (zatrhnutých polí) každého uživatele je zobrazen na 7. straně karty Uživatelé.
Obecné (1. strana)
Obr.: Formulář Parametry uživatele - Obecné
Zavírat menu:
- Zapnuto - při spuštění modulu se automaticky sklopí pozadí s pracovní plochou K2.
- Vypnuto - pracovní plocha K2 zůstane otevřená.
Dvojité kliknutí pro spuštění funkce:
- Zapnuto - pro vstup do modulu z pracovní plochy je nutné dvojí stisknutí tlačítka myši. Zatržení tohoto pole umožňuje také tlačítkem levé myši posouvat tlačítko po pracovní ploše.
- Vypnuto - pro vstup do modulu z pracovní plochy stačí jednoduché stisknutí tlačítka myši.
Potvrzení bez dotazu:
- Zapnuto - při potvrzení dokladů nebude položen ověřovací dotaz na potvrzení. Existují-li však u dokladu podmínky pro obnovu data potvrzení, pak se zobrazí dotaz na obnovu původního data potvrzení.
- Vypnuto - při potvrzení dokladů je pokládán standardní ověřovací dotaz "Přejete si potvrdit doklad?".
Implicitní hodnoty jen u požadovaných polí:
- Zapnuto - pokud má uživatel nastaveno disablování některých polí formuláře (zamezení přístupu do pole), pak se nastavené implicitní hodnoty načtou jen do těchto nadefinovaných povinných, tzv. required polí (viz 6. strana karty Uživatelé).
- Vypnuto - pokud má uživatel nastaveno disablování některých polí formuláře, dosadí se při uložení záznamu nadefinované hodnoty do všech disablovaných polí (required i blokovaných).
Opakování vkládání položek:
- Zapnuto - při vkládání lze práci urychlit tím, že po každém uložení nové položky se automaticky objeví formulář pro zadání nové položky. Nemusí se tak opakovaně stisknout klávesa Ins.
- Vypnuto - pro vložení nové položky je nutné pokaždé stisknout klávesu Ins.
- Netýká se dokladů nákupu a prodeje. Tyto doklady mají na 2.straně tlačítko Opakované vkládání položek.
Dotaz na ukončení programu:
- Zapnuto - při standardním opouštění programu systém zobrazí dotaz, zda skutečně chceme ukončit program K2.
- Vypnuto - klávesami Ctrl+Alt+X nebo stisknutím křížku v horní modré liště bude program ukončen okamžitě (bez dalšího dotazu).
Implicitní období:
- Zde je nutné zadat období (zpravidla rok), ve kterém mají být vytvářeny nové doklady.
Jazyk:
- Do tohoto pole vybereme z nabídkové tabulky jazyk, ve kterém se budou zobrazovat např. hlášení IS K2.
Zobrazovat záznamy číselníků bez práva pro prohlížení:
- Zapnuto - přestože nebudeme mít v knize Uživatelé nastaveno právo k prohlížení daného číselníku, uvidíme všechny záznamy v číselníku.
- Vypnuto - nemáme-li v knize Uživatelé nastaveno právo k prohlížení příslušného číselníku, uvidíme v daném číselníku prázdné záznamy.
Zobrazovat sudé proužky v gridu jinou barvou:
- Zapnuto - zatrhneme-li tuto volbu, zobrazí se v každé tabulce každý sudý záznam v barevném šedém proužku.
- Vypnuto - sudé záznamy v tabulkách zvýrazněny nebudou.
Zobrazovat stranu O - pohledy v OLAPu:
- Zapnuto - při zapnutí této volby se v téměř každé knize zobrazí strana "O", která slouží pro pohledy v OLAPu.
- Vypnuto - strana "O" pro přístup na pohledy v OLAPu zobrazena nebude.
Dodatky - automaticky vytvářet zkratku:
- Zapnuto - při vytvářené nového dodatku (Ins) se automaticky dosadí zkratka dodatku ve formátu 'xxx-ddmmyy'.
- Vypnuto - zkratku u nově vytvářeného dodatku musíme vyplnit ručně.
- Vytvořit zkratku i u nového s kopií (F6) - zkratka se automaticky vytvoří ve formátu 'xxx-ddmmyy' i pro variantu nového dodatku pomocí kopírování klávesou F6.
Spouštět call centrum:
- Tato funkce je ve fázi vývoje.
Zobrazovat podokno náhledu
- Aktivuje možnost zapínat v jednotlivých modulech podokna náhledu.
Zadávat výrobní čísla:
- Zapnuto - na kartu Zboží, u které se zadává zboží se sériovým číslem, je povinnost zadávat Výrobní číslo.
- Vypnuto - v kartě Zboží se výrobní čísla nezadávají.
Automatická změna s. č. bez dotazu:
- Zapnuto - pokud má zboží povoleno automatické vytváření sériových čísel (zatrhávací pole v kartě Zboží) a zároveň při výdeji tohoto zboží jeho sériové číslo není nalezeno nebo zadáno, doplní se automaticky vytvořené sériové číslo, které je na skladě.
- Vypnuto - po dotazu se provede stejná akce jako u volby „Zapnuto“.
Šedé mínus do lokátoru:
- Zapnuto - znaménko mínus z numerické klávesnice (šedé mínus) zapisuje do lokátoru.
- Vypnuto - na šedé mínus se v knize nebo v prohlížení přechází na předchozí záznam.
Nenastavovat aktuální periodu:
- Zapnuto - při přihlášení se vždy ponechá zadaný interval period (ve výběrech intervalů Alt+F10), jaký byl zadán při poslední práci. Tato funkce je vhodná především pro účetní, které uzavírají vybrané období a aktuální stavy v současné periodě nejsou tak podstatné. Jinak by bylo nutné po každém přihlášení znovu nastavovat pole Perioda Do.
- Vypnuto - při přihlášení do programu se pole Perioda Do v zadaném intervalu zobrazení automaticky nastaví podle aktuálního data. Tato funkce je vhodná především pro pracovníky se skladem, kdy je žádoucí, aby se např. 1. září zobrazovaly aktuální stavy, a ne stavy z 31. srpna, dokud si obsluha ručně nepřepne každý měsíc pole Perioda Do.
Kopírovat položky:
- Zapnuto - při kopírování dokladů se nakopírují všechny tzv. položkové údaje, tedy položky dokladu, platební podmínky, poznámky apod.
- Vypnuto - při kopírování dokladů se nebudou kopírovat žádné tzv. položkové údaje, tedy položky dokladu, poznámky apod. Platební podmínky budou načteny z karty Dod./Odb. Při kopii podřízeného vázaného dokladu se i v tomto případě ale dosadí do dokladu položky z nadřízeného dokladu, které nemají daný doklad zatím přiřazen ani ho nemají zakázaný.
Kopírovat poznámky:
- Zapnuto - při kopírování dokladů (klávesou F6) se zkopírují poznámky z 1. strany původního dokladu (kromě dodatků DH a DF, jejich chování se řídí níže uvedeným parametrem Kopírovat hlavičku a patičku).
- Vypnuto - při kopírování dokladů se nezkopírují poznámky z 1. strany dokladu.
Kopírovat položkové poznámky:
- Zapnuto - Při kopírování dokladu se kopírují i jeho poznámky z položek.
- Vypnuto - Při kopírování dokladu se nezkopírují poznámky položek.
- Pozn.: Při kopírování položek se položkové poznámky nekopírují (bez ohledu na nastavení tohoto parametru).
Kopírovat zařazené doklady:
- Zapnuto - při zatrhnutí tohoto parametru se při kopírování dokladu F6 zkopírují svázané doklady na 9. straně.
- Vypnuto - implicitně je parametr vypnutý a při kopírování dokladu F6 se nekopírují svázané doklady na 9. straně.
Kopírovat zařazené dokumenty:
- Zapnuto - při zatrhnutí tohoto parametru se při kopírování dokladu F6 zkopírují svázané dokumenty na 9. straně.
- Vypnuto - implicitně je parametr vypnutý a při kopírování dokladu F6 se nekopírují svázané dokumenty na 9. straně.
Kopírovat hlavičku, patičku a text položky:
- Zapnuto - při vytváření kopie dokladu se automaticky vytvoří i kopie hlavičky a patičky.
- Vypnuto - hlavička, patička ani text položky se při kopírování dokladů nebude kopírovat.
Pozn.: Kopírování těchto dodatků je závislé rovněž na tom, zda jsou zatržené parametry Kopírovat poznámky a Kopírovat položkové poznámky. Tzn., je-li zakázáno kopírování např. položkových poznámek, nezkopíruje se ani Text položky.
Kopírovat komentáře
- Zapnuto - při vytváření kopie dokladu se automaticky vytvoří i kopie komentářů.
- Vypnuto - komentáře se při vytváření kopie dokladu nezkopírují.
Zobrazování neaktivních záznamů:
- Zapnuto - jsou zobrazovány neaktivní (zneplatněné, blokované) záznamy ve stavu formuláře Kniha.
- Vypnuto - jsou zobrazovány neaktivní (zneplatněné) záznamy pouze při stavu formuláře Filtr vypnutý, pokud tento stav formulář umožňuje.
- Zneplatněné záznamy se zobrazí šedou barvou.
Záměna klávesy Insert a Shift+F6:
- Zapnuto - dochází k záměně funkcí obou kláves. Klávesou Ins vytvoříme nový doklad ze vzoru a klávesa Shift+F6 založí nový doklad.
- Vypnuto - klávesou Insert vytvoříme nový záznam a klávesa Shift+F6 se používá pro založení nového dokladu ze vzoru.
Zobrazovat předpokládaná čísla dokladů:
- Zapnuto - zobrazí předpokládané číslo dokladu s otazníkem (xxx?). V případě porušení číslování dokladu se chybové hlášení zobrazuje již při vytváření dokladu nikoliv až při jeho ukládání.
- Vypnuto - po uložení se automaticky dosadí správné číslo dokladu, aniž by se předtím na dokladu zobrazilo.
Čas synchronizace [s], Čas pro zneaktivnění uživatelů [s], Čas testování akcí na pozadí [s]:
Implicitně se u všech těchto tří hodnot kontroluje čas neustále. Nastavení se doporučuje u firem, které přetěžují server.
- Čas synchronizace [s] - pravidelně po uplynutí nastaveného času kontroluje, jestli nebyly aktualizovány vybrané číselníky. Pokud je hodnota menší než 10, pak se zjišťuje stav cachovaných číselníků jednou za 86,4 s.
- Čas pro zneaktivnění uživatelů [s] - prověřuje, zdali došlo k zneaktivnění daného uživatele. Pokud je hodnota menší než 10 nebo větší než 10000, pak se zjišťuje požadovaný stav aktivity jednou za 60 s.
- Čas testování akcí na pozadí [s] - kontroluje, jestli má proběhnout nadefinovaná akce a pokud ano, tak ji spustí na pozadí. Pokud je hodnota menší než 10 nebo větší než 10000, pak se zjišťují plánované úlohy jednou za 60 s.
Všechny uvedené časy jsou pouze orientační, protože je program vyhodnocuje v době nečinnosti. Zde nejde o přesné časování.
Implicitní skupina práv na záznam:
- Pole není nutné vyplňovat. V případě, že do pole přiřadíme hodnotu z tabulky Skupiny práv, bude se tato hodnota dosazovat u nově vytvořených záznamů do sloupce 'PraSk'. Uživatel, který nebude mít tuto skupinu práv přiřazenou, nebude moci vidět záznamy s touto skupinou práv.
Pracovník:
- Pole není nutné vyplňovat. V případě, že do pole přiřadíme hodnotu z knihy Referenti, bude se tato hodnota dosazovat u nově vytvořených i kopírovaných volných dokladů do pole Referent. Nebude-li toto pole vyplněno, do dokladů se bude vkládat výchozí hodnota či hodnota z kopírovaného dokladu.
Výchozí tiskárna:
- Uživatel si může vybrat ze seznamu tiskárnu, která bude implicitní pro tisk dokumentů z informačního systému K2.
Výchozí el. podpis:
- Uživatel zde může zadat podpis (ve tvaru konkrétního daného řetězce), kterým se mají podepisovat exporty ".pdf" (není-li zadáno jinak v sestavě nebo pomocí parametrů). Stisknutím tlačítka se zobrazí formulář Vybrat certifikát, ze kterého uživatel vybere daný podpis.
Uživatelské registrované skripty:
- Stisknutím tohoto tlačítka se vyvolá kniha Správa uživatelských registrovaných skriptů obsahující skripty, které se registrují na uživatele (ne na celého mandanta). Je možné vybírat pouze skripty uložené v databázi.
V parametrech uživatele je možno nastavit jazyk, ve kterém se budou uživateli zobrazovat popisy všech polí i záhlaví sloupců v celé K2.
Pozn.: Česká instalace K2 má jazyk "implicitní" shodný s "češtinou", slovenská instalace K2 se "slovenštinou" apod.
Obr.: Parametry uživatele - záložka Obecné
Pokud uživatel vybere v poli Jazyk jiný jazyk, pak se veškeré popisy polí budou zobrazovat v tomto vybraném jazyce.
Uživatel může zajistit, aby se i jím zadané hodnoty polí v češtině po vybrání jiného jazyku zobrazovaly v tomto jiném jazyce. A to tak, že tyto hodnoty zadá v dalších jazycích (může své názvy a popisy v polích tzv. lokalizovat). K tomu slouží pole Jazykový název, nebo Jazykový popis v určitých knihách.
Př.: Zadání jazykového názvu u zboží
V Parametrech uživatele je nastaven jazyk "english". V poli Language name je dosud uložen název v českém jazyce.
Po stisknutí tlačítka Language name (Jazykový popis) a poté klávesy Insert je možno vkládat jazykové názvy pro různé jazyky. V našem případě tedy vybereme v poli Jazyk (Language) "English" a v poli Text zadáme překlad názvu "Salve".
Obr.: Formulář pro zadávání jazykových názvů
V poli Language name se zobrazil jazykový název pro anglický jazyk. Stejným způsobem můžeme vložit jazykový název pro další jazyky.
Obr.: Formulář pro zadávání jazykových názvů (lokalizování názvu pro anglický a německý jazyk)
V knize jazykových popisů je, mimo vkládání, možno záznamy také měnit a mazat.
Nákup a Prodej (2. strana)
Obr.: Formulář Parametry uživatele - Nákup a Prodej
Zobrazovat katalogovou (ceníkovou) cenu:
- Zapnuto - v položkách Prodeje se zobrazí základní prodejní ceny zboží.
- Vypnuto - nezobrazí prodejní cenu zboží na položce.
Neaktualizovat měnu a kurz ve fakturách:
- Zapnuto - při změně hlavičky nadřízeného dokladu v Nákupu i Prodeji se Měna, Kurz a Typ daně zachová v podřízených dokladech.
- Vypnuto - při změně hlavičky nadřízeného dokladu v Nákupu i Prodeji se aktualizuje Měna, Kurz a Typ daně v podřízených dokladech.
V nákupu dosazovat poslední cenu:
- Zapnuto - při vložení položky do dokladu Nákupu se do ceny za MJ dosadí Poslední fakturovaná cena z karty Zboží. Používají-li se současně dodavatelské ceny (parametr Nepoužívat dodavatelské ceny je vypnut), pak má před poslední cenou přednost cena z dodavatelského ceníku.
- Vypnuto - při vložení položky do dokladu Nákupu se do ceny za MJ dosadí Cena pořízení z karty Zboží nebo dodavatelská cena.
Nepoužívat dodavatelské ceny:
- Zapnuto - přestože bude mít dodavatel přednastavenu dodavatelskou cenu na 4. straně karty Zboží, bude do položky Nákupu vložena Cena pořízení z karty Zboží (popř. cena poslední).
- Vypnuto - pokud bude mít dodavatel v dodavatelských cenách na 4. straně karty Zboží udanou nákupní cenu a měna položky dodavatelského ceníku bude odpovídat měně dodavatele, vyplní se tato automaticky v položce Nákupu.
Nepoužívat odběratelské ceny:
- Zapnuto - přestože bude mít zákazník přednastavenou zákaznickou cenu na 5. straně karty Zboží, bude do položky Prodeje vložena cenová skupina z karty Zboží odpovídající jeho standardnímu zařazení do cenových skupin.
- Vypnuto - sestavování prodejní ceny bude odpovídat standardnímu postupu.
Odběratelské ceny podle fakturační adresy:
- Zapnuto - V případě zapnuté volby Používat nové ceníky (viz Nastavení ceníků) se cena počítá pro zákazníka ve fakturační adrese. Pokud není zapnutá volba Používat nové ceníky, pak se stanovení prodejní ceny se nebude řídit hlavním zákazníkem, resp. zákazníkem uvedeným ve fakturační adrese a to za podmínky, že na 5. straně karty zboží je zadán ceník pro tohoto hlavního Dod./Odb.
- Vypnuto - stanovení prodejní ceny se bude řídit hlavním zákazníkem v hlavičce zakázky.
Při Ctrl+F9 zatrhnout i hlavičku:
- Zapnuto - při rychlém zapnutí Rychlého filtru se na dokladech Prodeje nebo Nákupu zapne filtr nejen na daného Dodavatele/Odběratele, ale i na příslušnou zakázku (objednávku). Ve filtru tak získáme všechny doklady, které se vážou zároveň k vybrané kartě Dod./Odb. a zakázce (objednávce).
Pozor! - Funkčnost při zatržení tohoto pole se neprojeví při vyvolání formuláře pro podmínky Rychlého filtru (Alt+F9), ale pouze při přepínání do Rychlého filtru ze stavu Kniha s využitím automatického nastavení podmínek filtru.
- Vypnuto - při rychlém zapnutí Rychlého filtru se na dokladech Prodeje nebo Nákupu zapne filtr pouze na daného Dod./Odb. Získáme tak všechny doklady na příslušného zákazníka (dodavatele).
Při vkládání položky nabídka na zboží:
- Zapnuto - při vkládání nové položky Prodeje (Nákupu) se automaticky nabídne výběr zboží.
- Vypnuto - při vkládání nové položky Prodeje (Nákupu) je nutno vybrat zboží klávesou F12.
Zobrazovat nadřízené poznámky / komentáře:
- Zapnuto - pokud pracujeme např. se Zakázkou v Prodeji a daný zákazník má ve své kartě zadány nějaké poznámky, pak se tyto zobrazí i v hlavičce zakázky. Totéž platí i např. o Faktuře vydané, ve které se navíc ještě objeví i případné poznámky z hlavičky Zakázky. V univerzálních formulářích se tímto zpsůobem zobrazují i komentáře. Komentáře ze zákazníka a komentáře z nadřízeného dokladu se zobrazí v samostatných záložkách.
- Vypnuto - zobrazují se jen ty poznámky / komentáře, které jsou uloženy ve vlastním dokladu.
Při změně množství a šarže neměnit cenu:
- Zapnuto - souvisí to s množstevními cenami a šaržemi. Pokud změníme jedno z těchto kritérii, cena se v tomto případě nezmění.
- Vypnuto - přizpůsobuje cenu změnám v množství a změnám šarží.
Při změně šarže neměnit stát původu:
- Zapnuto - pokud je v kartě Zboží zadán jiný stát původu, nežli je uveden v Šarži, zapíše se do položky dokladu, která bude mít zadanou šarži, stát původu z karty Zboží.
- Vypnuto - implicitně se do položky dokladu dosazuje stát původu z karty Zboží, pokud položka nemá zadanou šarži. V případě, že do položky dokladu zadáme šarži, dosadí se stát původu ze Šarže.
Zobrazit zisk a marži:
- Zapnuto - na 2. straně dokladů Prodeje se v záhlaví zobrazí pole s informací o plánovaném a skutečném zisku a marži napočtené z položek dokladů.
- Vypnuto - pole zobrazující zisk, marži a skladovou cenu položek na 2. straně dokladů Prodeje zobrazena nejsou.
Zadávání doplňkového čárového kódu pro nové položky:
- Zapnuto - při zadávání nových údajů do formuláře Položka nákupu, Položka prodeje či Položka převodky se kurzor automaticky nastaví na pole EAN.
- Vypnuto - při zadávání nových údajů do formuláře Položka nákupu, Položka prodeje či Položka převodky se kurzor automaticky nastaví na pole Zboží.
Blesk po dnech po splatnosti:
- Počet dnů po době splatnosti faktury, kdy se má změnit ikona pro stav "zaplacenosti" faktury (přibude blesk). Jedná se o Faktury přijaté, Faktury vydané a Převodky.
Při Ctrl+W otevírat průvodky v samostatném okně
- Zapnuto - Při použití klávesy Ctrl+W ze zakázek se kniha Průvodek otevře v samostatném okně. Pro návrat do zakázky lze knihu Průvodek zavřít např. klávesou Escape.
- Vypnuto - Při použití klávesy Ctrl+W ze zakázek dojde k přepnutí záložky na knihu Průvodek. Toto chování odpovídá přepínání mezi doklady v modulech Nákup a Prodej. Pro návrat do zakázky je nutné využít klávesovou kombinaci Ctrl+Z.
Kopírovat variabilní symbol v prodeji:
- Zapnuto - při založení nového volného dokladu klávesou F6 se zkopíruje variabilní symbol z faktury, na které stojíme pravítkem. Pokud kopírujeme fakturu, která má připojenu zakázku, tak je kopírován variabilní symbol ze zakázky.
- Vypnuto - při kopírování faktury vydané se variabilní symbol vygeneruje dle přednastavené definice z knihy prodeje nebo jej můžeme doplnit ručně. Stejným způsobem to funguje i u volného dokladu.
Potlačit skladovou cenu v Rezervačních listech:
- Zapnuto - v záhlaví rezervačního listu nebude zobrazena suma plánovaných skladových cen (cena netto, brutto, DPH). Dále při implicitním zobrazení sloupců budou na 2. a 4. straně nastaveny sloupce zobrazující prodejní cenu místo plánované skladové ceny.
- Vypnuto - v záhlaví rezervačního listu se zobrazuje suma plánovaných skladových cen. Při implicitním nastavení sloupců jsou na 2. a 4. straně nastaveny sloupce zobrazující plánovanou skladovou cenu.
Hromadné vkládání položek do zakázky:
- Zapnuto - při vkládání položek na 2. stranu Zakázky se po stisknutí klávesy Ins zobrazí formulář pro hromadné vkládání položek (stejný, jako běžně vyvoláme na 2. straně dokladů Nákupu a Prodeje stisknutím kláves Shift+F6). Tak můžeme položky do zakázky vkládat rychleji.
- Vypnuto - po stisknutí klávesy Ins na 2. straně Zakázky se vyvolá formulář Položka prodeje, do kterého zadáváme požadované zboží. Formulář pro hromadné vkládání položek se vyvolá po stisknutí kláves Shift+F6.
Změna zboží na položce bez dotazu jako u nově vložené:
- Zapnuto - při otevření položky dokladu klávesou Enter ve Změně je možné vybrat jiné zboží také pomocí kláves Ctrl+šipky. Systém ve formuláři přepisuje všechny údaje podle aktuálně vybraného zboží.
- Vypnuto - při otevření položky dokladu klávesou Enter ve Změně po zmáčknutí Ctrl+šipky se systém zeptá: "Přejete si zachovat současné hodnoty položky?" V případě odpovědi Ano je změněno zboží, uvedené hodnoty v položce, které jsou závislé na výběru zboží (ceny, stát původu apod.) se však nezmění. V případě odpovědi Ne se všechny hodnoty závislé na výběru zboží přenačtou. Tlačítkem Zruš se vrátíme do pole pro výběr zboží, kde se vrátí původní hodnota.
Cenová skupina na položce z hlavičky:
- Zapnuto - při vkládání položky zboží na 2. straně dokladů nákupu a prodeje bude po stisknutí klávesy Ins pole Cenová skupina předvyplněno podle tohoto samého pole z 1. strany dokladů.
- Vypnuto - při vkládání položky zboží na 2. straně dokladů nákupu a prodeje bude po stisknutí klávesy Ins pole Cenová skupina předvyplněno podle položky dokladu, na které aktuálně stojíme.
Dosazovat výslednou cenovou skupinu:
Tento parametr je možné použít pouze v případě, že je zapnut parametr Cenová skupina na položce z hlavičky.
- Zapnuto - v poli Cenová skupina na Položce nákupu/prodeje bude zobrazena výsledná cenová skupina, která je použita např. jako základní cena při výpočtu z původní cenové skupiny. Je-li pole prázdné, znamená to, že cena se neodvíjí od žádné cenové skupiny.
- Vypnuto - V poli Cenová skupina se zobrazí vždy zdrojová - původní cenová skupina, podle níž se cena určuje.
Upřednostňovat třídění podřízených dokladů:
- Zapnuto - položky na podřízených dokladech se číslují (a jsou tedy i seřazeny) nezávisle na čísle položky v nadřízeném dokladu. Při vkládání nové položky na 2. straně dokladů nákupu nebo prodeje se tato položka začlení pod aktuální pozici pravítka nebo na konec podle toho, jak je zodpovězen dotaz a podle nastavení níže uvedeného parametru Vkládat položku do dokladu doprostřed bez dotazu.
- Vypnuto - nová položka na podřízeném dokladu přebírá číslo z nadřízeného dokladu.
Novou položku vložit vždy jako poslední:
- Zapnuto - při zadávání položky Nákupu/Prodeje se položka vloží vždy jako poslední.
- Vypnuto - při zadávání položky Nákupu/Prodeje, se položka vloží na pozici podle aktuálního nastavení pravítka.
Při automatickém placení nastavit vždy %:
- Zapnuto - při automatickém placení pokladnou (Shift+F2) nebo interním dokladem (Shift+F3) na dokladech nákupu a prodeje se ve vstupním formuláři nastaví vždy "100 %".
- Vypnuto - při automatickém placení se ve formuláři pamatuje nastavení zatržítka %.
Parametry prodejky
- Tlačítko umožňuje nastavit konfiguraci parametrů prodejky běžící v prostředí K2 4Web.
Účetnictví (3. strana)
Obr.: Formulář Parametry uživatele - Účetnictví
Majetek
První dva parametry se vztahují k přidání dalších plánů ke kartě majetku.
Další plány - kopírovat první dva plány z nastavení:
- Zapnuto - do nové karty se kopírují první dva plány z nastavení typů plánů.
- Vypnuto - do nové karty se kopíruje 3. plán z nastavení typů plánů.
Další plány - kopírovat jen jeden plán z nastavení:
(kombinace s předchozím parametrem)
- Parametr 1 zapnuto + Parametr 2 zapnuto: Do nové karty majetku se nakopíruje pouze první plán z nastavení typů plánů.
- Parametr 1 zapnuto + Parametr 2 vypnuto: Do nové karty se nakopírují první dva plány z oboru nastavení typů plánů.
- Parametr 1 vypnuto + Parametr 2 zapnuto: Do nové karty se nakopíruje 3. plán.
- Parametr 1 vypnuto + Parametr 2 vypnuto: Do nové karty se nakopíruje 3. plán do 2. plánu na nové kartě.
Následující dva parametry mají vliv na přidání položek na 2. straně karty majetku.
Přidání položky - změna kontace do odeps. období:
- Zapnuto - umožňuje přidat položku do již odepsané periody. Týká se to např. střediska, zvýšení ceny, kódu zakázek atd.
- Vypnuto - novou položku je možno přidat pouze do periody, která ještě není odepsaná.
Neshodit příznaky zaúčtování v odepsaném období:
- Zapnuto - změníme-li kontaci v odepsaném období, nezmění se příznaky pro zaúčtování dokladů.
- Vypnuto - dojde ke změně příznaků pro zaúčtování, pokud změníme kontaci nebo provedeme změnu v dokladech.
Rovnoměrně převytvořit rozložený rok:
- Zapnuto - program rozloží na periody již jednou rozložený rok.
- Vypnuto - program neumožní podruhé rozložit rok.
Inventární číslo zadávat ručně:
- Zapnuto - inventární číslo majetku musíme zadat ručně.
- Vypnuto - inventární číslo se automaticky vytvoří.
Rozložení souboru bez dalších plánů:
- Zapnuto - pokud má majetek více plánů na více kartách, je možné ho rozložit podle počtu položek nebo podle ceny, aniž by se tvořily další karty podle dalších odpisových plánů.
- Vypnuto - pokud má majetek více plánů na více kartách, je možné ho dále rozložit podle počtu položek nebo podle ceny, ale každý nový majetek se bude skládat z tolika karet, kolik ho měl původní majetek.
Účetnictví
V likvidaci nehlásit prázdné účty:
- Zapnuto - pokud nemáme nastaveny účty pro MD a Dal, program nás při likvidaci a zaúčtování na toto neupozorní, avšak nedovolí doklad takto uložit.
- Vypnuto - nemáme-li v kontaci nadefinovány účty pro strany MD a Dal, program nás na toto upozorní a nedovolí doklad uložit.
Příjemky, výdejky – rozdíl přičíst k první položce:
- Zapnuto - při účtování položek příjemky nebo výdejky přičte vzniklý rozdíl k první účtované položce. Je-li rozdíl vyšší než maximum zde zadané hodnoty, k položce se nepřipočítá a zůstane pouze vyčíslen na dokladu.
- Vypnuto - případný rozdíl se k účtovaným položkám nepřipočítává a zůstává na dokladu jen vyčíslen.
Převodky – rozdíl přičíst k první položce:
- Zapnuto - při účtování položek převodky přičte vzniklý rozdíl k první účtované položce. Je-li rozdíl vyšší než maximum zde zadané hodnoty, k položce se nepřipočítá a zůstane pouze vyčíslen na dokladu.
- Vypnuto - případný rozdíl se k účtovaným položkám nepřipočítává a zůstává na dokladu jen vyčíslen.
Průvodky – výpočet částky z účtovaných položek:
- Zapnuto - vypočítá částku pouze z těch položek, které jsou určeny k účtování.
- Vypnuto - vypočítá částku ze všech položek na průvodce.
Průvodky - rozdíl přičíst k první položce:
- Zapnuto - při účtování položek průvodky přičte vzniklý rozdíl k první účtované položce. Je-li rozdíl vyšší než maximum zde zadané hodnoty, k položce se nepřipočítá a zůstane pouze vyčíslen na dokladu.
- Vypnuto - případný rozdíl ze všech položek průvodky se k účtovaným položkám nepřipočítává a zůstává na dokladu jen vyčíslen.
Max. rozdíl pro parametr částky BR_UCH:
- Zapnuto - zaúčtuje se hodnota kontace jen do zadané meze. Je-li hodnota parametru větší než hodnota zadané meze, nebude parametr částky BR_UCH zaúčtován.
- Vypnuto - hodnota tohoto parametru se zaúčtuje bez omezení.
Marketing (4. strana)
Obr.: Formulář Parametry uživatele - Marketing
Marketing
Vlastní kontaktní osoba:
- Pole je jen pro čtení. Hodnota je načítaná z pole Uživatel na kontaktní osobě. Pouze v tomto poli je možné propojit uživatele s kontaktní osobou. Uživatel může být propojen pouze s jednou kontaktní osobou. Kontaktní osoba přebírá default práva daného uživatele.
Default práva skupin pro partnery:
- Uživateli lze přiřadit požadovanou skupinu práv a tato se bude dosazovat do všech nových partnerů, které vytvoří. Takto lze jednoduše zakládat záznamy, které budou omezeny pro prohlížení a editaci uživatelům, kteří na záznamy s tímto PraSk-em nemají oprávnění.
Default práva skupin pro aktivity:
- Uživateli lze přiřadit požadovanou skupinu práv a tato se bude dosazovat do všech nových aktivit, které vytvoří. Takto lze jednoduše zakládat záznamy, které budou omezeny pro prohlížení a editaci uživatelům, kteří na záznamy s tímto PraSk-em nemají oprávnění.
Výchozí dashboard
- Pole pro zadání implicitního dashboardu. Tento dashboard se zobrazí vždy po přihlášení daným uživatelem do webové aplikace K2 4 WEB.
Předvolba elektronických adres
Díky této funkci můžeme předvolit 4 typy elektronických adres, které se mají zobrazovat v knihách Partneři, Kontaktní osoby a Dod./Odb. V těchto knihách se předvolené elektronické adresy zobrazují po stisknutí tlačítka Pole(H):
- Funkce tohoto tlačítka je v knihách nastavena jako výchozí.
- Na každém řádku je vždy v prvním sloupci (poli) zobrazen Popis elektronické adresy, ve druhém Zkratka a ve třetím se zadává konkrétní elektronická adresa. Při určitém formátu elektronické adresy může být za Zkratkou zobrazeno pole pro zadání "Země".
- ... - stisknutím tohoto tlačítka se:
- zobrazí formulář pro odeslání emailu s přednastaveným emailem kontaktní osoby. V poli Format v Typu elektronické adresy musí být zadáno "Email".
- spustí internetové stránky kontaktní osoby. V poli Format v Typu elektronické adresy musí být zadáno "WebAddress".
Předvolené typy elektronických adres jsou také zobrazeny jako záhlaví sloupců v knihách Partneři a Dod./Odb při vkládání kontaktních osob. Při vložení kontaktní osoby se tedy v jednotlivých sloupcích zobrazí elektronické adresy kontaktních osob dle přednastavených typů.
Vytvoření a použití Typu elektronické adresy
Při vytváření typu elektronické adresy v knize Typy elektronických adres musíme kromě Zkratky a Popisu zadat také správný Format, popř. FormatVCard.
Dle formátu elektronické adresy, který vyplníme v poli Format, systém hlídá správnost zadání konkrétní elektronické adresy uživatelem v knihách Partneři, Kontaktní osoby, Dod./Odb.
V K2 existují tyto formáty elektronických adres:
- "Email" - email, který pak zadáme musí obsahovat "@", "." a na konci příponu země.
- "Fax" - číslo faxu zadáváme bez mezer. V poli za Zkratkou elektronické adresy se zadává Zkratka země. Pokud vyplníme Zkratku země, která má vyplněno pole Telefonní předvolba, do pole pro číslo faxu tuto předvolbu již nezadáváme. Pokud zemi nevyplníme, nebo vybraná země pole Telefonní předvolba vyplněno nemá, systém vyžaduje do faxového čísla zapsat i předvolbu (např.: +420).
- "Mobile" - zadáváme telefonní číslo na mobil, dále - viz "Fax".
- "Phone" - zadáváme telefonní číslo na pevnou linku, dále - viz "Fax".
- "WebAddress" - elektronická adresa (internetová stránka) musí být zadána ve formátu: http://xxxxxxxxxx.cz (popř. přípona jiné země)
- "Unknown" - systém formát elektronické adresy nehlídá.
Nastavení pole FormatVCard:
- Zde definujeme název pole, do kterého se má elektronická adresa uložit jako kontakt v aplikaci, kterou používáme pro elektronickou poštu (např. Outlook). Jedná se o funkci pro tlačítko Ulož kontakt.
- Př. Ukládáme elektronickou adresu, Format: "Mobile". Zadání hodnoty v poli FormatVCard: "TEL;HOME;VOICE". Mobilní telefonní číslo se uloží v aplikaci do pole, které má název "TEL;HOME;VOICE".
Prostředí (5. strana)
Obr.: Formulář Parametry uživatele - Prostředí
Mapování klávesových zkratek:
- Pole obsahuje výběr jazykového rozložení pro klávesové zkratky v IS K2. Po výběru tohoto pole se v okně zobrazí všechny klávesové zkratky vybraného jazykového rozložení. Implicitně je toto pole prázdné.
Zobrazit pouze vybranou oblast:
- Po výběru jazykových zkratek lze pro větší přehlednost filtrovat určitou oblast v K2 (např. položky nákupu).
Tlačítko :
- Stiskem na tuto ikonu se vypne filtrování oblastí.
Zobrazit dotaz před obnovením rozpracovaného záznamu (F3)
- Pokud je pole zatržené, pak se po stisku klávesy F3 zobrazí dotaz pro potvrzení této akce. Volba je implicitně vypnutá.
Zobrazit dotaz před vytvořením kopie aktuálního záznamu (F6)
- Pokud je pole zatržené, pak se po stisku klávesy F6 zobrazí dotaz pro potvrzení této akce. Volba je implicitně vypnutá.
Další možnosti:
- Po stisknutí tohoto tlačítka se zobrazí formulář pro další nastavení parametrů uživatele.
Nastavení v těchto Dalších možnostech se týká pouze tzv. automatických formulářů. Pod tímto pojmem rozumíme formuláře, které program vytváří automaticky bez zásahu programátora, tzn. programátor je "nekreslí". Automatickým formulářem je například formulář pro správu výběrů (Správa podmínek) nebo samotný formulář Další možnosti...
Datová mřížka
Obr. Formulář Další možnosti - záložka Datová mřížka
Aktuální záznam:
- V tomto poli vybereme barvu pro podkreslení aktuálního záznamu (na kterém stojí pravítko).
Seřazený sloupec:
- Zde vybereme barvu pro podkreslení záhlaví sloupce, který jsme setřídili.
Odlišit sudé a liché:
- Zapnuto - je-li zatrženo toto pole, budou se v automatických formulářích barevně zobrazovat liché a sudé řádky podle nastavení.
Svislé:
- Při zatržení této volby se budou ve formulářích zobrazovat jen čáry sloupců.
Vodorovné:
- Při zatržení této volby se budou ve formulářích zobrazovat jen vodorovné čáry řádků.
Obr.: Formulář pro správu sloupců podle nastavení na záložce Datová mřížka
Komponenty
Obr.: Formulář Další možnosti - záložka Komponenty
Umístění návěští:
- V tomto poli vybereme možnost, na jaké místo se má umístit návěští (nahoře, vlevo, ...).
Šířka návěští:
- Do tohoto pole napíšeme, jaký je maximální počet znaků návěští.
Zvýraznit zostření:
- Je-li toto pole zatrženo, bude se v automatických formulářích zobrazovat pozadí a text podle nastavení těchto polí (viz obrázek Další možnosti - Komponenty).
Barva pod myší:
- Nastavíme-li ukazatel myši na tlačítko v automatickém formuláři, vykreslí se tlačítko podle zadané barvy.
Lokátor
Obr.: Formulář Další možnosti - záložka Lokátor
Porovnávání:
- Při vyhledávání záznamů bude program porovnávat řetězce textů podle vybrané možnosti z nabídky tohoto pole:
- Od začátku - porovnávání proběhne od prvního znaku.
- Podřetězec - porovnávání proběhne v celé délce textu.
Používat zástupné znaky:
- Je-li zatrženo toto pole, můžeme při zadávání hodnoty filtrovací podmínky používat zástupné znaky.
Prohledávat:
- V tomto poli vybíráme, ve kterém sloupci tabulky se bude prohledávat (v aktuálním sloupci, v seřazeném nebo ve všech sloupcích).
Skrývat automaticky:
- Je-li zatrženo toto pole, bude se po uplynutí časového intervalu zadaného v poli Po uplynutí mazat text v lokátoru hledání (čas zadán v milisekundách).
Okna
Obr.: Formulář Další možnosti - záložka Okna
Ukládání pomocných dat
V tomto poli určíme, kam se budou ukládat pomocná data, která vznikají při práci s K2 - např. se jedná o pamatování stavu okna, pozice okna, velikosti okna.
- V uživatelském adresáři K2 - data jsou uložena přímo v adresáři nainstalované K2. Adresář má název "U0001", "U0002", "U0003" atd., kde číslo odpovídá číslu uživatele. Tato volba se používá v případě, kdy se uživatel připojuje ke K2 z různých počítačů.
- V lokálním adresáři - data se ukládají do uživatelského adresáře systému Windows.
Pamatovat stav okna:
- Zatržením tohoto pole si program zapamatuje, zda je okno maximalizované či nikoli (pamatuje si i původní velikost okna pro "obnovu").
Pamatovat pozici:
- Je-li toto pole zatrženo, budou se okna číselníků zobrazovat na stejném místě, na jakém byla naposledy uzavřena.
Pamatovat velikost:
- Je-li toto pole zatrženo, budou se číselníky zobrazovat ve stejné velikosti, v jaké byly uzavřeny.
Maximalizovat vždy:
- Při zatržení tohoto pole budou všechna okna číselníků po otevření maximalizována (jinak se budou okna číselníků zobrazovat ve stejné velikosti, ve které byly naposledy uzavřeny).
Na střed obrazovky:
- Při zatržení pole se budou všechna okna číselníků zobrazovat ve středu obrazovky (jinak budou okna jednotlivých číselníků umístěna tam, kde byla naposledy uzavřena).
Pamatovat stranu:
- Je-li toto pole zatrženo, bude se kniha zobrazovat na stejné straně, z jaké byla uzavřena.
Paleta barev
Obr.: Formulář Další možnosti - záložka Paleta barev
- Slouží k nastavení barev pozadí a textu např. v knize nebo stromovém menu. Také zde můžeme přiřadit určitý odstín jednotlivým barvám (např. položka Barva 16 (slabě šedá)).
- (F5) - po stisknutí se zobrazí formulář pro změnu barvy položky palety barev.
- (Delete) - po stisknutí se vymaže položka palety barev ze seznamu.
- (F3) - po stisknutí se obnoví data na formuláři.
- (Ctrl+Home) - po stisknutí se pravítko postaví na první záznam.
- (šipka nahoru) - po stisknutí se pravítko postaví o jeden záznam výš.
- (šipka dolů) - po stisknutí se pravítko postaví o jeden záznam níž.
- (Ctrl+End) - po stisknutí se pravítko postaví na poslední záznam.
Obr.: Formulář pro nastavení barvy
- Barva palety - název otevřené položky,
- Změněno - pole se automaticky zatrhne v okamžiku změny záznamu,
- Aktuální - aktuální nastavená barva,
- Původní - implicitní barva.
- Pokud chceme v položce palety změnit barvu, pak v poli Aktuální stiskneme klávesu F12. Otevře se nabídka přednastavených barev. V tomto formuláři lze také namíchat vlastní barvu. Vybranou barvu uložíme do Vlastních barev tlačítkem Přidat do vlastních barev a tlačítkem OK potvrdíme výběr barvy pro danou položku. Systém automaticky přiřadí této vlastní barvě kód.
Obr.: Formulář pro výběr barvy
- Na změněné položce se zatrhne pole Změněno.
Obr.: Formulář Další možnosti - záložka Paleta barev - změněné záznamy
- Původní - nastavení barev uvede do původního stavu a zruší zatržení pole Změněno,
Ostatní
Obr.: Formulář Další možnosti - záložka Ostatní
Vícepodmínkové hledání v nultém gridu (Alt+F7):
- Zatržením tohoto pole se při vyhledávání pomocí klávesové zkratky Alt+F7 zobrazí formulář, kde je možno zadat více podmínek.
Nastavení sloupců závislé na stavu datového modulu:
- Zatrhneme-li toto pole, bude si program pamatovat nastavení sloupců ve stavech datového modulu (Filtr, Kniha, Výběr, ...).
Knihy maximalizovat podle plochy:
- Zatrhneme-li toto pole a plocha je maximalizovaná, pak se všechny knihy budou otevírat rovněž maximalizované.
Skrýt nástrojový panel datové mřížky:
- Zatrhneme-li toto pole, pak bude nástrojový panel datové mřížky skrytý.
Skrýt stavový řádek datové mřížky
- Zatrhneme-li toto pole, pak bude stavový řádek datové mřížky skrytý.
Integrovat nově spuštěné knihy do plochy
- Zatrhneme-li toto pole, spuštěná kniha se otevře se v nové záložce jako součást plochy. Pokud pole nebude zatržené, kniha se spustí jako samostatné okno.
Integrované knihy zavírat na Escape
- Zatrhneme-li toto pole, můžeme integrovanou knihu (otevřenou v nové záložce plochy) kromě křížku také zavírat klávesou Esc.
Personalistika a Mzdy
Obr.: Formulář Parametry uživatele - Personalistika a Mzdy
- Detailní informace - Zatržítko slouží pro zobrazení většího rozsahu informací. Chceme-li ve Mzdových údajích zobrazit tlačítko na první straně 'Podrobné údaje o stavu zpracování' nebo lupy u některých polí, pomocí kterých lze zobrazit podrobnější údaje, zatrhneme právě toto zatržítko. Na zatržítko se zobrazí také standardní gridy položek kalendáře ve Mzdových údajích na straně C pod komponentou kalendáře.
- Výpis MS - Pokud je zatrženo, pak se zobrazí záložky "Výpis" na čtvrté, páté a šesté straně Mzdových údajů + zobrazí se strana H.
- Výpis MS za pracovníka - Pokud je zatrženo, pak se zobrazí záložky "Stručný výpis - za pracovníka" na čtvrté, páté a šesté straně Mzdových údajů. Pokud je zároveň zatrženo "Výpis MS" , pak se zobrazí také záložky "Výpis - za pracovníka" na čtvrté, páté, šesté a H straně.
- Výpis MS v platném období - Pokud je zatrženo, pak se zobrazí záložkä "Období platnosti" na H. straně (pro "Výpis", "Výpis - za pracovníka" - dle nastavení zatržítek)
- Editace uzavřených period - Po zatržení je uživateli umožněno editovat uzavřené periody. Platné také pro změnu záznamů hromadným zápisem. Pokud se nacházíme v uzavřené periodě režimu 'Změna', informuje nás o tom text v horní části formuláře.
- Editace výstupních MS - Po zatržení je uživateli umožněno editovat Výstupní mzdové složky na šesté straně Mzdových údajů. Dojde-li k ruční editaci výstupní mzdové složky na šesté straně, program zapíše, kdo a kdy změnu prováděl.
- Částka v měně na formulářích - Zatržením se nám zobrazí pole pro vedení mezd v cizí měně.
- Nepřidávat do filtru podmínku na aktuální knihu - Při tvorbě filtru v knihách mzdových dokladů se přidává do podmínky i podmínka na aktuální knihu. Při zatržení tohoto zatržítka se podmínka nepřidává.
Implicitní skupina
Funkcí si může uživatel přiřadit požadovanou skupinu práv pro zakládání nových záznamů. Každý nový záznam založený uživatelem pak bude implicitně obsahovat toto právo na záznam (PraSk). Takto lze jednoduše zakládat záznamy, které budou omezeny pro prohlížení a editaci uživatelům, kteří na záznamy s tímto PraSk-em nemají oprávnění.
Ostatním uživatelům lze práva skupin pro vytváření nových záznamů nastavit v Parametrech uživatele na záložce "1-Obecné" v poli Implicitní skupina práv na záznam.
Výmaz parametrů pro mandanta
Po spuštění se vymaže veškeré uživatelské nastavení (tabulka MEMPAR) pro daného mandanta.
Výmaz parametrů pro CONF
Vymaže veškeré uživatelské nastavení (nastavení sloupců, barvy, formáty, filtry, setřídění…), které je společné pro více mandantů. Výmaz parametrů pro CONF není tedy vázán na konkrétního mandanta. Uživatel nesmí před spuštěním této funkce vstoupit do žádné knihy, jelikož by se nastavení parametrů knihy načetlo a po spuštění funkce Výmaz parametrů pro Conf by se nenastavilo implicitní nastavení.
Parametry ARES
Funkce slouží pro nastavení stahování informací z databáze ARES.
Obr.: Zadání parametrů ARES
Popis polí:
Stahovat DIČ z rožšířeného registru |
Zatržením tohoto pole se bude vyplňovat také DIČ, pokud jej firma má. Při vyplnění pole DIČ se automaticky zaškrtne také pole Doklady nákupu - typ daně DPH. |
Stahovat údaje z Obchodního rejstříku |
Zatržením tohoto pole se bude stahovat výpis z Obchodního rejstříku na 8. stranu Partnera do pole Komentář. |
Vložit obec do ulice v případě, že ulice neexistuje |
Zatržením tohoto pole se doplní část obce do názvu ulice, v případě, že ulice není v adrese firmy obsažena. Pokud neexistuje část obce, doplní obec. |
Spojit obec a část obce do jednoho pole |
Při zatržení tohoto pole se hodnota pole Obec vloží za pomlčku do pole Místo. Např. "Libchavy - Horní Libchavy". |
Vložit městskou část místo názvu části obce |
Zatržením tohoto pole se do pole Místo v adrese doplní hodnota z elementu <dtt:Nazev_mestske_casti>. Pokud tato hodnota v číselníku pro Místa neexistuje, pak bude vytvořena. |
Importovat bankovní účty |
Zatržením tohoto pole dojde k importu bankovních účtu na záložku Nákup karty odběratele/dodavatele. |
Stát Česká republika |
Povinné pole. Uživatel vybere záznam, který reprezentuje Českou republiku. Pozn.: Řeší situace, kdy někteří uživatelé mají ve zkratce státu "CZ" a jiní "CZE". |
Webové adresy |
Adresy, které jsou uvedeny v databázi ARES a které jsou použity pro stahování údajů. |
Nastavit tyto parametry má právo každý uživatel, který má právo na změnu partnera.
Při komunikaci se serverem ARES se pro připojení použije nastavení, které je možno definovat pomocí funkce Správce / Nastavení internetového připojení. Na tomto místě je tedy možno nastavit připojení přes případný proxy server.