Book Contents

Book Index

Zakázky

Zakázka je v modulu Prodej základním (nadřízeným) dokladem. Kniha zakázek sleduje evidenci zakázek, jedna zakázka sleduje jeden obchodní případ. Ze zakázky lze vytvořit další podřízené doklady - Fakturu vydanou, Objednávku přijatou, Dodací list vydaný, Výdejku, případně Rezervační list. Tyto doklady lze zobrazit tlačítkem Podřízené a související doklady ze záložky Položky prodeje. Výjimku z tohoto pravidla tvoří pouze tzv. volné doklady.

Obr.: Otevřené menu modulu Prodej / Zpracování zakázek - Zakázky

Kniha Zakázky

Z hlediska optimálního zpracování informací je výhodné pojmout jednu zakázku jako jeden obchodní případ, který lze samostatně uzavřít.

Pokud se jedná o větší zakázku, je vhodné ji rozčlenit na jednotlivé subdodávky a ty sloučit pomocí Kontraktů nebo pole Kód zakázky v jeden celek. Tímto způsobem lze také spojovat v jeden celek zakázky z různých knih, poboček, středisek apod.

Zakázka nemá žádný vliv na účetnictví ani na skladovou evidenci.

pic_6118

Obr.: Kniha Zakázky

Doklad Zakázka
Základní údaje (1. strana)

Tato záložka zobrazuje základní (hlavičkové) údaje dokladu Zakázky jako jsou ceny, adresy, informace o odběrateli, analytických osách, termínech a další údaje.

pic_6119

Obr.: Zakázka - Základní údaje

Popis společných polí (např. Doklad, Odběratel, Stav, Adresy) na dokladech prodeje a nákupu je uveden v kapitole. Dále je uveden jen popis vybraných polí.

Popis polí v části Základní údaje:

DPH

Volba určuje, že je zakázka vystavena s DPH.

Ceny

Údaje o cenách za doklad - položky brutto, netto, DPH, kód měny.

Měna

Měna dokladu.

Kurz

Kurz dokladu.

Kurz podle data

Toto tlačítko dosadí kurz z kurzovního lístku platný k datu vystavení zakázky. Spouští se pouze ve stavu Změna.

Kurzovní lístek

Zobrazí kurzovní lístek pro výběr kurzu podle zadané měny dokladu.

Kontaktní osoba

Osoba, která smluvila daný obchod ze strany odběratele. Vazba do knihy Kontaktní osoby.

Po zobrazení knihy kontaktních osob (např. klávesou F12) se zobrazí filtr jen těch kontaktních osob, které patří k danému partnerovi vybraného zákazníka. Není-li při výběru kontaktní osoby ještě vybrán zákazník, zobrazí se seznam všech kontaktních osob.

Pokud uživatel vepíše do pole Kontaktní osoba znak (znaky) a stiskne klávesové zkratky Ctrl + Mezerník v poli Kontaktní osoba se nabídnou jen kontatní osoby z celé knihy začínající na v poli vepsané znaky (tedy bez vazby na vybraného partnera zákazníka).

Kontaktní informace

Můžeme ponechat pole prázdné nebo do něj zapsat libovolný vlastní text.

Číslo objednávky

Pole pro vypsání čísla objednávky, na základě které byla zakázka vystavena.

IČO, DIČ

Tlačítko zobrazí daňovou identifikaci odběratele.

IČO

IČO zákaznika. Plní se hodnotou z odběratele. Lze editovat.

DIČ

DIČ zákaznika. Plní se hodnotou z odběratele. Lze editovat.

Daňové číslo

Daňové číslo zákaznika. Plní se hodnotou z odběratele. Lze editovat.

pic_6127

Obr.: Tlačítko IČO, DIČ

Popis polí v části Podmínky:

Forma objednávky

Způsob, jakým si odběratel objednal zboží.

Způsob platby

Způsob úhrady za odebrané zboží - hotově, převodem, dobírkou, apod. Jedná se o uživatelský číselník.

V záložce Základní údaje záznamu lze aktivací volby Dobírka stanovit, že daný způsob platby je "dobírka". Tento příznak se využívá pro určení dobírky v modulu Zásilky.

V záložce Základní údaje záznamu lze aktivaci volby Hotovostní platba stanovit, že daný způsob platby patří mezi hotovostní platby. Hotovostní platby pak na základě nastavení kreditů nemusí vstupovat do limitů pro kredity (vi část Kredity).

V záložce Základní údaje záznamu lze aktivací volby Zálohová platba stanovit, že pro daný způsob platby se má na eshopu vytvářet záloha (ne faktura).

Pozn.: Způsob platby může ovlivnit zaokrouhlení faktury. Blíže viz metodika Zaokrouhlování tuzemských faktur v závislosti na způsobu platby.

Způsob dopravy

Způsob dopravy zboží. Má-li záznam způsobu dopravy aktivovánu volbu Vyhrazený způsob odběru, pak lze následně do pole Způsob odběru zadat jen takové záznamy, které jsou k příslušnému způsobu dopravy přiřazeny (bližší popis u pole Způsob odběru).

Tlačítko pic_290i u způsobu dopravy souvisí především s eshopem. Pokud je v položce dokladu prodeje zboží, které má na 1.straně karty Zboží vyplněné pole Typ balíku, pak se po stisku tohoto tlačítka zobrazí seznam způsobů dopravy odpovídající podmínkám zadaným v poli Typ balíku. Ostatní záznamy se nezobrazí.

Způsob odběru

Způsob odběru zboží. Záznamy způsobů odběru lze přiřadit k záznamům Způsobu dopravy, které mají aktivní volbu Vyhrazený způsob odběru. Při použití takového způsobu dopravy v dokladu lze následně zadat pouze přiřazené způsoby odběru.

Pole Kód služby se využívá pro zásilkovou komunikaci s firmou Balíkobot.

Dodací podmínky

Evidence dodacích podmínek. Předvyplní se údajem z karty odběratale.

Párovací symbol

Údaje o párovacím symbolu. Tento se dále využívá v účetnictví.

Platební podmínky, bankovní účet

Tlačítko slouží k nastavování platebních podmínek dané zakázky. Bližší popis je uveden v kapitole Společné prvky nákupu a prodeje - Platební podmínky.

Ostatní

Tlačítko zobrazí další pole pro pro zakázku

Režim náhradního plnění

Volba určuje, že zakázka je v režimu náhradního plnění.

Nezahrnovat do řízení financí

Volba určuje, že zakázka nebude zahrnuta do modulu Řízení financí.

Servisované zařízení

 

Servisní úkon

 

pic_6125

Obr.: Tlačítko Ostatní

Doprava

Tlačítko zobrazí pole související s modulem Dopravy.

Linka

 

Potvrzeno na

 

Čas

 

pic_6126

Obr.: Tlačítko Doprava

Popis polí v části Termíny:

Datum vystavení

Datum vystavení zakázky.

Požadované dodání

Termín, do kterého má být zboží dodáno zákazníkovi. Pokud je vyplněno, přenáší se do stejnojmeného pole nově vkládaných položek. Po změně hodnoty může být tento termín přenesen do existujících položek dokladu.

Potvrzeno na

Termín, na který jsme potvrdili zákazníkovi dodání zboží. Automaticky se plní Datem požadovaného dodání v případě, že je datum nezadáno nebo je stejné jako Datum požadovaného dodání. Pokud je vyplněno, přenáší se do stejnojmeného pole nově vkládaných položek. Po změně hodnoty může být tento termín přenesen do existujících položek dokladu. Uživatelsky jej lze zadávat pouze v univerzálních formulářích.

Expedice

Termín, kdy má proběhnout odeslání zboží. Automaticky se nevyplňuje. Pokud je vyplněn, přenáší se do stejnojmeného pole nově vkládaných položek. Po změně hodnoty může být tento termín přenesen do existujících položek dokladu. Uživatelsky jej lze zadávat pouze v univerzálních formulářích.

Lhůta

Lhůta, ve které má být zboží dodáno.

Kromě záložek, které se zobrazují i na jiných dokladech (popis viz...) slouží pro zapsání libovolně dlouhého textu k zakázce záložka Interní text. Je-li text zadán, zobrazí se na záložce znak "*". Záložka Interní text odběratele slouží pouze pro zobrazení interního textu odběratele.

Položky (2. strana)

Na záložce Položky prodeje jsou zařazeny položky, které jsou předmětem prodeje. Novou položku vkládáme ve Změně či v Novém záznamu klávesou Ins, po jejímž stisknutí se zobrazí formulář Zboží a po výběru zboží pak formulář Položka prodeje. Stejný formulář Položka prodeje vyvoláme, pokud na zakázce označíme vybranou položku pravítkem a stiskneme klávesu Enter.

pic_6130

Obr.: Záložka Položky prodeje

pic_6128

Obr.: Formulář Položka prodeje

V náhledu záznamu dokladu v části Obchodní informace jsou údaje o plánovaném a skutečném zisku a marži dokladu. Bližší popis v kapitole Zisk, marže a skladová cena.

K označení záznamů můžeme využít ikonu pic_832i (v levé spodní části). Po stisku ikony se nabídnou možnosti označit všechny záznamy, označit záznam, označit záznam s posunem nebo zrušit označení záznamů.

Stiskem tlačítka pic_1109i (Hromadné vkládání položek) v modré liště je ve Změně možné hromadně vkládat položky dokladu (bližší popis viz XXXX). Funkci lze vyvolat i klávesami Shift + F6.

Stiskem ikony pic_1057i (Hromadná změna položek) v modré liště je ve Změně možné upravit hromadně hodnoty v položkách dokladů, včetně slevy. Tato funkce je blíže popsána v kapitolách Hromadná změna položek dokladů a Položky nákupu a prodeje. Funkci lze vyvolat i klávesami Alt + K.

Ve spodní části záložky jsou tlačítka související s přijatými zálohami. Po stisku tlačítka Přijaté zálohy se zobrazí formulář Seznam záloh. Na záložce Přijaté zálohy k zakázce jsou již existující zálohy k zakázce. Na záložce Přijaté zálohy k odběrateli je seznam záloh k zákazníkovi.

pic_6131

Obr.: Formulář Seznam záloh

Po stisku tlačítka Nová záloha se zobrazí formulář pro zadání hodnot nové zálohy. Měna zálohy odpovídá měně dokladu. Při vzniku nové zálohy se zadá buď procento částky nebo částka zálohy.

pic_6132

Obr.: Formulář Nová záloha

Podrobný popis vystavení přijaté zálohy je uveden v kapitole Postup při přijetí zálohy od odběratele.

Informace o zálohách najdeme i v preview dokladu. Jsou zde zobrazeny bitmapy, které informují o existenci záloh:

Pozn.: Pokud na zakázce označíme vybranou položku pravítkem a stiskneme kombinaci kláves Ctrl+Shift+F8, vyvoláme formulář pro vytvoření nového servisního listu. Pro tuto funkčnost je nutné mít nastaven modul Reklamace/Servis.

Uplatnění kuponu

Uplatnění slevového kuponu na položkách zakázky se provádí stiskem kláves Ctrl + F7 ve stavu Změna. Zobrazí se formulář Uplatnění kuponu, ve kterém se zadá kód kuponu. Na jednom dokladu je možné uplatnit více slevových kupónů. Po stisku tlačítka OK dojde ke vložení položky (vloží se karta zboží podle hodnoty v poli Karta zboží na záložce Základní údaje příslušného kuponu).

pic_6723

Obr.: Formulář Uplatnění kuponu

Pokud jsou splněny podmínky pro uplatnění kuponu, pak po uložení položky na zakázce dojde k aktualizaci statistik na třetí straně slevových kuponů, bude přidán záznam do položek vyhodnocení na záložce Vyhodnocení a pokud budou splněny podmínky pro změnu stavu na Uplatněno, dojde i k této změně. (např. je-li naplněn počet použití kuponu).

Podmínky pro uplatnění kuponu

V případě porušení některé z podmínek bude zobrazena chybová hláška.

Přílohy - ZAKÁZKY

Na záložce Přílohy je možné, stejně jako v jiných dokladech IS K2, vkládat dokumenty a přiřazovat odkazy na dokumenty. K dispozici jsou i záložky Aktivit, (viz kapitola Aktivity - záložka dokladu) Ůkolů (viz kapitola Úkoly - záložka dokladu), Dokladů, Odkazů, Procesů a Smluv.

Bližší popis práce s touto stranou je uveden v kapitole

Interní zakázky - interní rezervace na výrobu

"Interní zakázka" představuje doklad, který tvoří interní požadavek na výrobu výrobku či polotovaru. Interní zakázky tvoříme v Knihách prodeje, které mají aktivovánu volbu Interní zakázky. Hodnota, že se jedná o položku interní zakázky je uložena v položce prodeje.

Položka interní zakázky s rezervačním listem a bez průvodky s Realizací tvoří v Pokrytí požadavek na výrobu. Jde o typy záznamů:

Hodnota těchto záznamů v Pokrytí je kladná a do celkového stavu pokrytí se přičítá. Představuje totiž budoucí výrobu - příjem na sklad.

Výši interních rezervací na výrobky lze sledovat v knize Zboží, a to pomocí sloupce Interní rezervace.

Funkce menu modulu Zakázky

Obr.: Funkce menu modulu Zakázky

Formulář - Hromadné akce:

Změna stavu

K vybraným záznamům umožňuje hromadně změnit pole Stav.

Změna termínu dodání

Funkce umožní na nepotvrzených zakázkách změnit:

  • Termín dodání,
  • datum Požadováno na položkách (pokud na položce není potvrzená objednávka přijatá),
  • sazbu DPH na položkách dle karty Zboží a Termínu dodání (pokud na položce není potvrzená objednávka přijatá, faktura vydaná nebo dodací list).

 

Po změně sazby DPH se přepočtou částky DPH a Brutto. Pokud je na položce zakázky nepotvrzený podřízený doklad, dojde také ke změně částek na podřízeném dokladu.

Přepočet pokrytí

Provede vyhodnocení stavu vykrytí položek všech dokladů, které tvoří požadavek výroby či prodeje (položky nepotvrzených dokladů s příznakem rezervace). Seznam přepočítávaného zboží je dán kartami, které jsou aktuálně na zakázkách označených hvězdičkami nebo na zakázkách které jsou v kontejneru. V případě, že není vybrána žádná zakázka, pak přepočet zpracovává veškeré karty zboží. Na základě stavu vykrytí jednotlivých položek je vypočten i stav pokrytí celého dokladu, v průvodkách navíc také stav pokrytí jednotlivých operací.

Vyhodnocení každé položky probíhá k termínu požadavku.

Pro přepočet je potřeba nejdříve nadefinovat Definice pro přepočet pokrytí, které poté podle potřeby vkládáme do samotného formuláře přepočtu. Pro přepočet lze vložit více definic současně (takto jedním spuštěním zajistíme například přepočet různých položek (např. různé druhy zboží) s různým nastavením přepočtu - viz. obrázek níže). Knihu definic vyvoláme klávesou Insert ze vstupního formuláře pro přepočet.

Na zobrazeném formuláři je nutno nastavit za jakých podmínek má být přepočet proveden. Nastavení ovlivňuje nápočet dat pokrytí a tím i vyhodnocení vykrytí položek. Je-li přepočet prováděn pro vybraný typ plánu, pak se přepočítávají pouze položky s daným typem plánu.

  • Zachovat datum u požadavků pokrytých z dispozice: u položek polotovarů z průvodek, které mají aktivovánu volbu Z dispozice, bude přepočet počítat s reálným datumem požadavku z položky - nikoliv tedy s nulovým datumem, se kterým se takové položky zobrazují v pokrytí. (Toto je potřeba nastavit v případě, kdy položka z dispozice má současně svou průvodku, kterou bude vyrobena, aby požadavek byl v pokrytí časově zařazen až za příjmem z dané průvodky).

 

Funkce je dále dostupná jako zástupce, který lze umístit na pracovní plochu programu či do Plánovače úloh jako automaticky spouštěnou akci. V tomto případě je pak vyhodnocováno pokrytí všech karet zboží.

U pokrytí položek / dokladů rozlišujeme celkové vykrytí a vykrytí skladem. Zatímco u celkového vykrytí se vyhodnocuje nejen aktuální dispozice ale také veškeré budoucí pohyby (vyhodnocuje se dle stavu, který je dostupný ve funkci Pokrytí poptávaného zboží), u vykrytí skladem se vyhodnocuje, zda lze položku pokrýt existující zásobou na skladě.

Vykrytí položek - celkové (CoveredBitCalc)
  • Vykryto pic_256i: K datu rezervace zcela vykryto.
  • Částečně vykryto pic_255i: K datu rezervace částečně vykryto a neexistuje žádný budoucí termín pro celkové vykrytí. Termín vykrytí je nastaven na maximální datum 31.12.2999.
  • Částečně vykryto; s termínem pic_1174i: K datu rezervace částečně vykryto a existuje budoucí termín pro celkové vykrytí.
  • Částečně vykryto; s dodací lhůtou pic_1185i: K datu rezervace částečně vykryto, ale existuje termín vykrytí na základě dodací lhůty (dle první nalezené dodavatelské ceny pro optimálního dodavatele karty zboží).
  • Nevykryto pic_254i: K datu rezervace nevykryto a neexistuje žádný budoucí termín vykrytí. Termín vykrytí je nastaven na maximální datum 31.12.2999.
  • Nevykryto; s termínem pic_1172i: K datu rezervace nevykryto, ale existuje budoucí termín vykrytí.
  • Nevykryto; s dodací lhůtou pic_1173i: K datu rezervace nevykryto, ale existuje termín vykrytí na základě dodací lhůty (dle první nalezené dodavatelské ceny pro optimálního dodavatele karty zboží).

 

Vykrytí položek - skladem (CoveredByStockBitCalc)
  • Vykryto skladem pic_762i: položka je k termínu požadavku zcela vykryta dispozicí na skladě;
  • Částečně vykryto skladem pic_764i: položka je k termínu požadavku částečně vykryta dispozicí na skladě;
  • Nevykryto skladem pic_763: položku nelze k termínu požadavku vykrýt dispozicí skladu.

 

Vykrytí zakázky

Na základě vykrytí jednotlivých položek se vyhodnotí vykrytí zakázky (celkové, rozšířené, skladem). Vykrytí zakázky je vždy dáno nejhorším stavem vykrytí položek.

Celkové vykrytí (CoveredBitCalc) a vykrytí skladem (CoveredByStockBitCalc) nabývá pouze tří základních stavů.

  • Vykryto pic_256i: všechny položky jsou vykryty;
  • Vykryto skladem pic_762i: všechny položky jsou vykryty skladem;
  • Částečně vykryto pic_255i: alespoň jedna položka je částečně vykryta a ostatní jsou vykryty zcela;
  • Částečně vykryto skladem pic_764i: alespoň jedna položka je částečně vykryta skladem a ostatní jsou vykryty skladem zcela;
  • Nevykryto pic_254i: alespoň jedna položka je nevykryta.
  • Nevykryto skladem pic_763: alespoň jedna položka je nevykryta skladem.

 

Rozšířené vykrytí (CoveredExtendedCalc) nabývá všech možných stavů vykrytí položek. Dává nám detailnější informaci, zda lze zakázku realizovat včas.

pic_4925

Obr.: Formulář Přepočet pokrytí a Vzory definic pokrytí

Formulář - Akce - Doklady:

Průvodky

Dohledání průvodky výrobku.

Akce:

Výpočet skladové ceny výrobku

Nabídne aktualizaci skladové ceny výrobku.

Funkce nad Zakázkami

Gantt stavu výroby

Ctrl+F8

Zobrazí graf Gantt stavu výroby - graf zobrazující stav plnění výroby - pro všechny položky zakázky. Funkci lze spustit také nad položkami zakázky pro konkrétní položku nebo položky označené hvězdičkami.

Podrobný popis grafu je uveden v kapitole Gantt stavu výroby.

Rozpracovanost po pracovištích

Ctrl+Shift+F8

Zobrazí formulář Rozpracovanost po pracovištích pro aktuální zakázku či ohvězdičkované zakázky. Bližší popis v kapitole Zakázky - Rozpracovanost po pracovištích.

Nová kalkulace

Ctrl+Shift+K

Vytvoří novou prázdnou kalkulaci (bez položek) pro zakázku.

Stornování zakázek (F8)

Pokud již byla zakázka uložena (má své číslo), nelze ji žádným způsobem vymazat. Pouze není-li potvrzena, lze ji stornovat klávesou F8. Stornovaná zakázka zůstává v databázi s nedotčeným obsahem, má pouze příznak stornování. Je proto možno vždy zjistit, co bylo jejím obsahem. Stornovanou zakázku již nelze změnit podobně jako při potvrzení.

Pokud zakázka obsahuje potvrzené podřízené doklady, tak nelze strono provést. V případě, že zakázka obsahuje nepotvrzené podřízené doklady, tak se program zeptá, zda se mají být vystornovány i podřízené doklady. Bude-li mít uživatel právo, pak budou současně vystornovány všechny doklady.


Zakázky - Rozpracovanost po pracovištích

Funkce zobrazuje stav rozpracovanosti jednotlivých položek zakázek po pracovištích. Formulář funkce vyvoláme pomocí kláves Ctrl+Shift+F8 nad seznamem zakázek (pro aktuální či hvězdičkami označené záznamy). Funkce je dostupná pouze v nových univerzálních formulářích.

pic_4301

Obr.: Položky prodeje - rozpracovanost po pracovištích

Položky prodeje - rozpracovanost po pracovištích

V horní části formuláře je zobrazen přehled položek vybraných zakázek a ve sloupcích pak stav rozpracovanosti (procento plnění) na jednotlivých existujících pracovištích. Kromě hodnoty procenta plnění je pomocí barev signalizován stav položky s ohledem na dodržení termínů zaplánování. Klikem myší na konkrétní buňku tabulky je zobrazena podrobnější informace o stavu.

pic_884i

Světle červená barva udává stav, kdy je výroba ve zpoždění, to znamená, že aktuální datum je rovno nebo je větší než požadovaný termín ukončení z průvodek. Tmavě červenou je pak indikováno skutečné procento plnění.

pic_885i

Oranžová barva udává stav, kdy výroba může být ve zpoždění. To znamená, že ještě nezačala, ačkoliv aktuální datum je větší než požadovaný termín zahájení z průvodek. Současně však aktuální datum není větší nebo rovno požadovanému termínu ukončení. Výrobu lze ještě stihnout v termínu (např. přidáním směny, zvětšením počtu zdrojů, apod.).

pic_886i

Světle šedá barva a hodnota 0 označuje pracoviště, které se na výrobě položky nepodílí.

pic_887i

Tmavě šedá barva a hodnota 100 označuje splněný úkol - bez ohledu na to, zda byl splněn v termínu.

pic_888i

Bílá barva a hodnota 0 udává stav, kdy výroba nebyla ještě zahájena a přitom aktuální datum je menší než požadovaný termín zahájení.

pic_889i

Světle zelená barva udává stav, kdy výroba probíhá podle plánu. Byla již započata a aktuální datum je v intervalu požadovaného začátku a konce. Tmavě zelenou barvou je pak indikováno skutečné procento plnění.

Detail

Ve spodní části se pro aktuálně označenou položku zakázky zobrazuje přehled pro pracovištích s doplňujícími údaji.

Min. datum, Max. datum

Minimální datum začátku a maximální datum konce z průvodek na daném pracovišti.

Plnění %

Procento plnění, shodné s údajem v horní tabulce pro dané pracoviště.

Čas %

Procento stráveného času na plnění úkolu.

Sestavy - Zakázky

Sestavy nad Zakázkami naleznete v Katalogu sestav.

Book Contents

Book Index

Funkce nad položkami zakázek

Popis funkcí dostupných pouze nad položkami zakázek:

Výdej z manipulační jednotky

Alt+F6

Funkce slouží pro vložení všech položek z vybrané manipulační jednotky do dokladu (záložka Položky, ve Změně). Pro položky automaticky vznikne doklad výdejka. Je-li v Knize prodeje předvyplněn sklad a zóna, vzniká výdejka přednostně na tento sklad a zónu.

Gantt stavu výroby

Ctrl+F8

Zobrazí graf Gantt stavu výroby - graf zobrazující stav plnění výroby - pro aktuální položku nebo položky označené hvězdičkami. Podrobný popis grafu je uveden v kapitole Gantt stavu výroby.

Nová kalkulace

Ctrl+Shift+K

Vytvoří novou kalkulaci k aktuální položce zakázky. Existuje-li k položce průvodka, vytvoří se kalkulace napojená na danou průvodku, a v tomto případě před vytvořením kalkulace volíme, zda se má vypočíst kalkulace z plánovaných nebo skutečných cen průvodky; v opačném případě vznikne kalkulace k zadané variantě TP nebo kalkulace prázdná.

Rozpracovanost výroby

 

Zobrazí formulář rozpracovanosti výroby pro aktuální položku zakázky. V levé části je zobrazen strom průvodek k dané položce zakázky. Ukazatel Plnění (%) je hodnota z hlavičky průvodky vyjadřující poměr mezi skutečným a plánovaným množstvím výroby. Hodnota je sumou za všechny operace průvodky. Ukazatel Hotová výroba (%) vyjadřuje poměr mezi skutečným a plánovaným množstvím výroby z poslední operace (to je výroba finálního produktu) a je vztažena pouze k dané položce zakázky. Viz obrázek níže: průvodka PL/2022/82 má dvě nadřízené zakázky a první položka zakázky je již vyrobena ze sta procent (10 ks z 10 ks). Kdyby byl formulář spuštěn nad položkou zakázky 10/2022/40 pak by Procento plnění bylo shodné jako v nafoceném příkladu (55% - celkově je vyrobeno 11 ks z 20 ks), ale Hotová výroba by byla pouze 10% (viz na obrázku je vidět vyroben 1 ks z 10 ks pro zakázku č. 40).

V pravé části jsou pak již zobrazeny údaje z průvodek - přehled operací a nadřízených dokladů.

 

 

.

Funkce dostupné obecně nad všemi doklady prodeje jsou popsány v kapitole Funkce nad položkami nákupu a prodeje.

pic_7188

Obr.: Formulář Rozpracovanost výroby pro položku zakázky