Novinky ve verzi
Novinky K2 vega.03
Univerzální formuláře
Filtry v novém UI - Úprava filtrovacího dialogu
Od verze alba.07 a vega.03 došlo k úpravě filtrovacího formuláře. Formulář by upraven tak, aby byl jednodušší a přehlednější. Mezi hlavní změny patří:
Lepší rozložení ovládacích prvků
Filtrovací dialog nyní obsahuje pouze dvě "dělená" tlačítka – Uložit a Filtrovat
- tlačítko ULOŽIT - obsahuje akce pro uložení a úpravu vlastností
- tlačítko FILTROVAT - obsahuje akce pro filtrování a práci s Kontejnerem
Nové funkce a vylepšení
- Dialog nyní zobrazuje informace o úrovni uložení a indikaci změn ve filtru
- Automatická kontrola názvu – systém nedovolí uložit filtr s prázdným nebo duplicitním názvem v rámci dané úrovně
- Nelze uložit objekt bez přiřazené skupiny
- Uložené filtry, sestavy a sloupce nově zobrazují označení úrovně uložení
- V testovacím režimu lze spouštět i filtry, ke kterým uživatel nemá vlastnická práva
- Ve Správě filtrů je možné použít klávesové zkratky Ctrl+Shift+C a Ctrl+Shift+V
Možnost spuštění filtru přímo do kontejneru
- Filtr lze spustit přímo do kontejneru bez nutnosti otevírat dialog a to pravým tlačítkem myši na tlačítku Kontejner v gridu - akce "Vytvořit kontejner filtrováním".
- Pokud je v K2.INI nastaven parametr DIVIDECONTAINERBUTTON=1, zobrazí se v gridu „rozdělené" tlačítko Kontejner s možností přístupu ke kontejnerovým akcím.
Možnost vytvořit filtr v prázdném gridu
Do menu záhlaví sloupců v gridu (pravé tlačítko myši na názvu sloupce) jsme přidali možnost "Vytvořit filtr" a "Přidat podmínku".
Nyní lze tedy pravým tlačítkem myši definovat filtr i v případě, že grid neobsahuje žádný záznam.
Komponenta Button - podpora více akcí
Komponenta Button má nově podporu pro definici více akcí (příkazů / commandů). Typ tlačítka definujeme v poli MultiActionsType:
- Pouze hlavní akce: Tlačítko s možností definice pouze jedné akce. Akce se spustí po kliku na tlačítko.
- Kontextové menu: Tlačítko s podporou definice více akcí. První akce v pořadí definuje dané tlačítko, ostatní akce se zobrazí na pravé tlačítko myši nad daným tlačítkem.
- Doplňkové menu bez hlavní akce: Tlačítko s podporou definice více akcí. První akce v pořadí definuje dané tlačítko, ostatní akce se zobrazí po rozbalení šipky na tlačítku.
- Doplňkové menu: Tlačítko s podporou definice více akcí. První akce v pořadí definuje dané tlačítko, ostatní akce včetně první (hlavní) akce se zobrazí po rozbalení šipky na tlačítku.
Základní funkce
Číselník Období - rozdělení na multi company
V případě, že v mandantovi jsou multi company s různým hospodářským rokem, je možné rozdělit číselník Období.
Při rozdělení číselníku Období je třeba stávajícím záznamům přiřadit všechny firmy, pro které již v K2 existují doklady.
Ze záznamů pak odstraníme multi company, pro které již nechceme toto období používat (stávající doklady budou mít správné odkazy na období, přičemž nové doklady nebude možné v nežádoucí kombinaci multi company - období ukládat).
Vytvoříme nový záznam Období pro hospodářský rok a přiřadíme mu příslušné multi company.
V záznamech Období by mělo být zadáno Datum od - do. Při uložení se kontroluje, zda pro multi company neexistují záznamy, jejichž období se překrývá - záznam pak nelze uložit.
Při přepínání mezi multi company se uživateli nastaví Období, které je přiřazeno aktuální multi company.
Základní číselníky a podpůrné moduly
Realizace požadavků - nové parametry
Ve všech verzích Realizace požadavků (tedy vytváření Objednávek, Převodek, Interních výrobních zakázek) vznikly tyto nové parametry:
- Režim spuštění - tento umožňuje zvolit, v jakém typu okna bude formulář Realizace spuštěn. Jako jedna z nabídek je také možnost "Nevizuální" - tímto nastavením je nahrazen původní křížek Nevizuální režim.
- Zobrazit vytvořené doklady - při aktivaci je automaticky zatržena volba Vytvořit kontejner, která zajistí naplnění vytvořených dokladů do stavu kontejneru a současně dojde k zobrazení příslušného modulu s právě vytvořenými doklady.
- Po vytvoření dokladů odstranit položky - jedná se o původní parametr Po vytvoření objednávek odstranit položky, který byl dostupný pouze pro vytváření objednávek.
Do Realizace požadavků - Objednávky jsme přidali nový parametr Vytvářet doklad potvrzení dodání.
Realizace požadavků - externí šarže
Funkce Realizace požadavků podporují nově vykrývání a objednávání přes Externí šarže.
Číselník Pobočky
Číselník Pobočky již není závislý na právech pro dodavatelé a odběratelé, ale řídí se novými právy Právo pro prohlížení poboček (2358) a Právo na změnu poboček (2359).
Nákup/Prodej
EDI - Parametr Povolit dodací adresy bez GLN
Na kartu zákazníka na záložku EDI v části Nastavení EDI byl přidán parametr Povolit dodací adresy bez GLN. Ve strukturách xml zpráv platí, že pokud je zadána dodací adresa a má se tedy naplnit element delivery_place, pak v takovém případě je povinný i GLN kód té dodací adresy. Ale v praxi dochází k situacím, kdy ta dodací adresa je například staveniště, ale to nemá GLN kód přiřazen. V takovém případě provideři tyto zprávy bez zadaného GLN tolerují. Z pohledu IS K2 lze takto plnit ve zprávě element delivery_place hodnotou dodací adresy, která je zadána na dokladu jako jednoduchá adresa.
A naopak při importu zprávy ORDERS to umožní do dodací adresy zakázky doplnit hodnoty z elementu delivery_ean, i když ve zprávě chybí GLN kód.
Tento parametr nelze nastavit globálně v EDI komunikaci, je jen na kartě dodavatele/odběratele.
Logistika
Sestava Inventura / Soupisový list - nulové řádky
Je-li sestava Inventura (Stocktaking.am) spouštěna s nastavením parametru "ShowNull" = Ano (zobrazení i řádků s nulovým inventurním rozdílem), pak nově nezobrazuje položky, které mají také nulový Inventurní i Evidenční stav. Zobrazit tyto položky lze novým parametrem "ShowZeroRows".
Cestovní příkazy - nadlimitní stravné
Do číselníků Tuzemské stravné a Zahraniční stravné jsme přidali pole Limit stravného.
Pokud je Sazba stravného vyšší než Limit stravného, na cestovním příkaze se Stravné celkem rozdělí na Stravné v limitu a Stravné nad limit. Toto rozdělení se zobrazí po stisknutí tlačítka Více na položce Stravné. Obdobně se rozdělí i Kapesné.
V Knihách cestovních příkazů lze pro jednotlivé typy dokladů vyúčtování nastavit i karty pro Nadlimitní stravné a Nadlimitní kapesné. V části pro vyúčtování interním dokladem lze nastavit také Mzdovou složku pro nadlimitní stravné a kapesné.
Historie zboží
Do IS K2 jsme zařadili novou funkci Historie zboží. Pomocí této funkce lze zobrazit historii použití zboží na dokladech (nákupu, prodeje, výroby, nabídek a poptávek). Funkci je možné spustit nad konkrétní kartou zboží pomocí tlačítka Historie zboží, které je k dispozici v ribbonu na záložce Funkce. Lze využít také klávesovou zkratku Ctrl + F9.
Vykázat neproduktivní činnost
Vytvořili jsme novou funkci pro mobilní terminály Vykázat neproduktivní činnost. Jedná se o funkci pro zaznamenání neproduktivní činnosti skladníků, jako je např. přestávka v práci nebo úklid ve skladu. Tato činnost je zaznamenána v knize Statistika mobilních terminálů, kde je možné ji vyhodnocovat z časového hlediska. Dále lze neproduktivní činnost zaznamenávat v průvodkách a jejich operacích.
Smlouvy
Sestavy nad prodejní smlouvou – splátkovým kalendářem
Upravili jsme sestavu Splátkový kalendář – daňový doklad (SaleContract_Doc01.AM):
- V sestavě se zobrazí jen položky smlouvy, které mají vypnuto zatrhávací pole Záloha.
- Přidali jsme parametr ShowCompanyCurrency - Zobrazit měnu multi company. Pokud je parametr nastaven na „Ano“, na smlouvách v cizí měně se zobrazí také částky v měně multi company. Implicitní hodnota parametru je „Ne“.
- Přidali jsme parametry:
- DateOfIssue (Datum vystavení) - pokud je parametr prázdný, vytiskne se aktuální datum.
- DateFrom (Zobrazit položky od data) a DateTo (Zobrazit položky do data) - pokud je zadáno DateTo, zobrazí se jen položky smlouvy s platností ve zvoleném období.
Vytvořili jsme novou sestavu Platební kalendář záloh (SaleContract_Doc02.AM). V sestavě se zobrazí jen položky smlouvy, které mají zapnuto zatrhávací pole Záloha.
Odpojení dokladu od smlouvy při stornu dokladu
Při stornu dokladu, vytvořeného ze smlouvy funkcemi Periodická fakturace nebo Fakturace splátek, se zruší vazba mezi smlouvou a stornovaným dokladem. Ze smlouvy pak lze vytvořit nový doklad.
Finance
Kniha Saldokonto k datu - nové sloupce s částkou Doplatit podle lhůt
Do knihy Saldokonto k datu jsme přidali sloupce s částkami Doplatit v měně dokladu a Doplatit v měně firmy podle lhůt. Ve výchozím nastavení lze zobrazit sloupce s lhůtami 0, 30, 60, 90,180 a nad 180 dnů.
Ve Správě multi company na záložce Finance lze v části Nastavení lhůt pro knihu Saldokonto k datu změnit Počet lhůt a počet dnů pro jednotlivé lhůty.
V knize Saldokonto k datu jsme vytvořili nové tovární kontingenční tabulky „Saldo firem s lhůtami“ a „Saldo podle lhůty, měny a firmy“.
Manažerské přehledy
Dashboardy / Prvky dashboardů - úpravy
- Kniha Prvky dashboardů obsahuje novou záložku Aplikace, která zobrazuje seznam dashboardů, v nichž je prvek použit.
- Aktuální prvek / prvky označené hvězdičkami lze smazat z databáze (funkce Odstranit (F8)). Smazat lze však pouze prvky, které nejsou použity v žádném dashboardu.
- Prvek pro dynamický filtr již není potřeba vytvářet v knize Prvky dashboardů a následně jej ve správě dashboardu přidávat do struktury manuálně. Na každém prvku filtru v dashboardu lze vyvolat funkci Změna typu filtru. Tato mění statický filtr na dynamický, a naopak.
- Byla upravena funkce pro odstranění prvku v dashboardu. Nově má význam "odpojení" prvku z dashboardu. To znamená, že záznam prvku není fyzicky smazán a zůstává tak v případných dalších dashboardech. Výmaz prvků z databáze lze provést pouze v modulu Prvky dashboardů.
- Aktuální dashboard / dashboardy označené hvězdičkami lze smazat z databáze (funkce Odstranit (F8)), přičemž k fyzickému odstranění prvků nedojde. Výmaz prvků z databáze lze provést pouze v modulu Prvky dashboardů.
Účetnictví
Nastavení parametrů uživatele pro účtování v Knize Nezaúčtováno
V Knize Nezaúčtováno lze spustit Parametry uživatele v ribbonu na záložce Systém. Kromě obecných parametrů lze nastavit také parametry pro účetnictví.
Majetek
Uplatněné odpisy za období v knize majetku
V knize majetku lze do sloupců přidat Uplatněné odpisy za období – zobrazí se součet zpracovaných uplatněných odpisů daňového plánu s datem v rámci nastavených period od – do.
Sestava Přehled pořizovaného majetku - nový parametr pro zobrazení karet majetku bez přiřazených dokladů
Do sestavy Přehled pořizovaného majetku (AssetAcquisitionOverview.AM) jsme přidali parametr AmountFromAssignedDocuments (Částka z přiřazených dokladů). Implicitní hodnota je "Ano" - zobrazí se přehled o pořizovaném majetku na základě přiřazených dokladů a pokud na záložce Přiřazené doklady nejsou položky, karta majetku se nezobrazí. Pokud se hodnota parametru nastaví na "Ne" – zobrazí se všechny karty majetku s datem zařazení do data zadaného při spuštění.
Nastavení parametrů uživatele na kartě majetku
Parametr uživatele Inventární číslo zadávat ručně lze nastavit na kartě majetku v ribbonu na záložce Systém.
Mzdy
Stavy zaměstnanců - změna ve vynětí
Do sestav Stavy zaměstnanců (MZD_STAM.AM) a Stavy zaměstnanců (na šířku) (MZD_STAM_X.AM) jsme přidali nový parametr OnlyExemptionChanges - Pouze změny ve vynětí, implicitně nastaven na Ne.
Pokud se parametr nastaví na Ano, na sestavě se budou zobrazovat pouze záznamy, u kterých došlo v daném období ke změně ve vynětí.
Došlo také k úpravě v zobrazení vynětí na těchto sestavách, kdy se zobrazuje pouze Začátek a Konec vynětí.
Skript pro kontrolu slev na pojistném zaměstnavatele
Vytvořili jsme nový skript pro kontrolu slev na pojistném zaměstnavatele - PREMP_SocDiscountCont.PAS - Možnost uplatnit slevu na pojistném, spustitelný nad modulem Pracovní vztahy.
Po spuštění vyhledá, podle zatržítka na formuláři, záznamy, které buď splňují podmínky pro uplatnění slevy nebo záznamy, které mají slevu nastavenou a nemají ji mít a vloží je do kontejneru.
Skript uplatňuje následujících 5 podmínek:
1) je starší než 55 let
2) pečuje o dítě mladší 10 let
3) připravuje na budoucí povolání studiem
4) je osobou se zdravotním postižením
5) je mladší než 21 let
Informační karta cizince - validace XML
Do skriptu Informační karta (PERS_CizInformace.PAS) jsme přidali parametr NoValidate - Nevalidovat vytvořené XML implicitně nastaven na False. Tudíž se před exportem zvaliduje XML soubor a případné chyby zahlásí systém K2.
Pokud si nepřejete validovat XML soubor, stačí nastavit parametr na True.
Parametr NoValidate byl přidán také do exportu XML souboru pro sestavy:
- Potvrzení příjmů pro dávky státní podpory (MZD_PRIC.AM)
- Přehled o výši pojistného (MZD_VYSR.AM)
Plánované absence - zrušení funkce "Změna data potvrzení"
V modulu Plánované absence jsme zrušili funkci "Změna data potvrzení"
V souvislosti s touto úpravou bylo zrušeno také právo 2202 - Změna data potvrzení (Plánované absence)
Úpravy byly zavedeny do verze VEGA.03
Správa dokumentů (DMS)
Datový modul Spisy
Od verze K2 vega.03 byl přidán nový datový modul Spisy.
V modulu je možné vytvořit si Spisy, do kterých je možné vkládat více dokumentů týkající se jednoho řízení.
Správce
Náhrada pole RID na SID
Od verze K2 vega.03 bylo u následujících tabulek pole RID nahrazeno polem SID:
- Alert
- Credential
- PartialUpdateItem
- ServerActivity
- UserRoleGroupItem
- UserRoleRightItem
- UserRoleAssignItem
- UserRoleEmbeddedItem
- UserRoleOfUserItem
- UserRoleRightItem
Význam primárního klíče je zachován.
Nová práva Spisy
Od verze K2 vega.03 byly přidány tyto práva pro Knihu Spisy:
- Prohlížení číselníku Spisy
- Změna číselníku Spisy
- Nový záznam číselníku Spisy
Knihy dokumentů
Do části Základní data ve stromu a do hlavního menu webové K2 byly přidány Knihy dokumentů.
Nové práva v Dokumentech
Od verze K2 vega.03 přibyly nové práva pro práci s časovými razítky nad dokumenty.
Oražení dokumentu časovým razítkem |
Právo na oražení dokumentu časovým razítkem pro udržení integrity dokumentů. |
Zrušení oražení dokumentu časovým razítkem |
Právo na zrušení oražení dokumentu časovým razítkem po dobu jednoho týdne po oražení dokumentu. |
Revize dokumentu oraženého časovým razítkem |
Právo pro otevření revize dokumentu, který je oražený časovým razítkem. |
Parametr pro interní aplikační server
Od verze K2 alba.07 a K2 vega.03 byl přidán parametr INTERNALNETWORK.
Tento parametr označuje aplikační server pro interní použití.
Pokud je nastaven na 1, je vypnuté dvoufaktorové ověřování a povolení přihlašování pomocí PINu a NFC do webové K2. Pokud je hodnota nastavena na 0, je zapnuté dvoufaktorové ověřování a zakázané přihlašování pomocí PINu do webové K2.
Webová K2
Parametry pro webovou K2 v konfiguračním souboru
Doplnili jsme možnost zadávat parametry pro webovou K2 pomocí konfiguračního souboru „*.json“. Do tohoto souboru je možné zadat jakýkoliv parametr a není nutné je dále vkládat do URL adresy webové K2. Jediným parametrem webové K2 v URL adrese je pak název daného konfiguračního souboru se seznamem parametrů.
Parametry uživatele ve webové K2
Do hlavního menu pod složku Správce ve webové K2 byly přidány vybrané Parametry uživatele.
Zrušení parametru QuickLoginEnabled
Od verze K2 alba.07 a K2 vega.03 byl zrušen parametr QuickLoginEnabled, který se používal pro přihlášení do webové K2 pomocí NFC nebo PINu.
Přihlášení pomocí PINu a NFC bude nyní umožňovat interní webová K2.
Přihlášení do webové K2 PINem, NFC (QUICKLOGIN)
Pro přihlášení do webové K2 pomocí PINu, je zapotřebí nastavit aplikační server pro interní použití. Zároveň u instalace webové K2 nedoporučujeme, aby byla viditelná z internetu.
Pro nastavení se zadává do souboru k2.ini u aplikačního serveru, který bude použit jako interní, parametr INTERNALNETWORK=1 a v?souboru appsettings.json u interní instalace webové K2 se nastaví parametr InternalNetwork: true.
Po zadání parametrů je nutné restartovat jak interní aplikační server, tak K2WebLayer u interní webové K2.
V?opačném případě nebude přihlášení pomocí PINu do webové K2 povoleno a po uživateli bude požadováno dvoufaktorové ověření při přihlášení.
Možnost spuštění filtru přímo do kontejneru
Pokud je v K2.INI u aplikačního serveru nastaven parametr DIVIDECONTAINERBUTTON=1, zobrazí se v gridu „rozdělené" tlačítko Kontejner s možností přístupu ke kontejnerovým akcím.
Bližší informace k úpravy u filtrů v novém UI naleznete zde.
Novinky K2 vega.02
Logistika
Cestovní příkazy - nové pole Vyúčtováno v měně firmy
Na cestovních příkazech jsme do pravého panelu přidali pole Vyúčtováno v měně firmy.
Částky, vyúčtované na cestovním příkaze v cizí měně, se na měnu firmy přepočtou kurzem k datu zahájení pracovní cesty (nebo kurzem k datu poskytnutí zálohy, pokud je dříve).
Kontrola data položek při uložení cestovního příkazu
Při uložení cestovního příkazu se nově kontroluje, zda datum na položkách dokladu spadá do intervalu počátku a konce pracovní cesty z hlavičky dokladu. Pokud nespadá, zobrazí se chybové hlášení a doklad nelze uložit.
Položky v části Zálohy mohou mít nižší datum, než je počátek pracovní cesty.
Cestovní příkazy – kopie s novým počátkem a kontrola období při uložení nového dokladu
V cestovních příkazech jsme vytvořili funkci Kopie s novým počátkem. Po spuštění funkce se zobrazí vstupní formulář, ve kterém zadáme Nový počátek. Po odsouhlasení se zkopíruje aktuální doklad a všechny datumy v hlavičce i položkách se na novém dokladu posunou o příslušný počet dnů.
Při uložení nového dokladu proběhne kontrola období. Pokud Datum počátku cesty nespadá do nastaveného Období, zobrazit dotaz: „Datum počátku cesty je mimo rozsah období. Přejete si uložit?“
Hromadné vyúčtování cestovních příkazů
V cestovních příkazech jsme vytvořili hromadnou akci Vyúčtování. Po spuštění akce se zobrazí formulář, ve kterém zadáme Datum vyúčtování a zvolíme, zda všechny cestovní příkazy vyúčtovat v jedné konkrétní měně nebo v měnách, zadaných na cestovních příkazech.
Přerušení pracovní cesty
Do cestovních příkazů jsme přidali možnost přerušit pracovní cestu. Přerušení se zadává formou etapy, na které zatrhneme Přerušení pracovní cesty.
Přerušení pracovní cesty nemůže být první ani poslední etapou na cestovním příkaze.
Nová funkce v Knize jízd - Vytvoření interního dokladu a mzdové složky - soukromé km
Vytvořili jsme skript Vytvoření int. dokladu a mzd. složky - soukromé km (CreateDocuments_PrivateKm.PAS). Spouští se nad Knihou jízd (nad jedním dokladem nebo nad doklady označenými hvězdičkou) a na základě položek, označených jako Soukromá jízda, vytvoří pro každý doklad knihy jízd interní doklad a ve Mzdových údajích příslušného zaměstnance mzdovou složku.
Předpokladem je, že na kartě Vozidla je zadaná Sazba za soukromé km a v poli Osádka 1 je uveden zaměstnanec. Ve skriptu je třeba nastavit parametry Kniha interních dokladů, Karta interního dokladu a Mzdová složka.
Smlouvy
Kód smlouvy – zobrazení informací ze smlouvy
V číselníku Kód smlouvy se nově zobrazuje číslo poslední smlouvy, na které se kód vyskytuje, a smluvní partner. Poslední smlouvou se rozumí doklad s nejvyšším datem Platné od.
Finance
Úprava polí informujících o existenci záloh na fakturách a zakázkách/objednávkách vydaných v případě nepotvrzené zálohy
Na fakturách a zakázkách/objednávkách vydaných došlo ke změně polí informujících o existenci záloh v případě existence nepotvrzené zálohy. U nepotvrzených záloh se nenapočítává pole Dočerpat a nepotvrzená záloha se zobrazuje s ikonou červeného vykřičníku.
O existenci nepotvrzených nebo nezaplacených záloh informuje ikona s červeným vykřičníkem. Pro tyto zálohy se nenapočítává pole Dočerpat, protože tyto zálohy nelze čerpat.
O existenci záloh k čerpání informuje ikona se žlutými mincemi. V poli Dočerpat se zobrazuje částka k čerpání.
Účetnictví
Nové knihy s položkami ostatních pohledávek a závazků
Vytvořili jsme Knihu položek ostatních pohledávek a Knihu položek ostatních závazků.
V těchto knihách lze nad označenými položkami spustit hromadnou akci Vytvoření časového rozlišení.
Legislativní změny DPH od 1.1.2025 - úpravy v Přiznání k DPH a Kontrolním hlášení
Na základě legislativních změn v DPH od 1.1.2025 jsme vytvořili nové typy daní a provedli jsme úpravy v Přiznání k DPH a Kontrolním hlášení.
1. V souvislosti s opravou základu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem nebo identifikovanou osobou, jsou na formuláři přiznání k DPH 2 nové řádky:
• ř. 14 - Oprava základu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem nebo identifikovanou
osobou - v dodatečném přiznání k DPH za poslední zdaňovací období registrace se uvede údaj o základu
daně a souhrnné výši daně bez rozdílu sazby daně v případě opravy podle § 42a a údaj o základu daně a
souhrnné výši daně bez rozdílu sazby daně v případě opravy provedené věřitelem podle § 46fa
• ř. 48 - Korekce odpočtů daně podle § 74a - v dodatečném DAP k DPH za poslední zdaňovací období
registrace se uvede oprava základu daně a odpočtu daně dle § 74a
Do těchto nových řádků Přiznání k DPH se načítají typy daní:
• "TP" - Tuz. ODD - os. povinná k dani, která přestala být plátcem - plná výše (VF, PZ, PO-P - ř. 1/2, 14, 33 PF, VZ, PO-V - ř. 34, 40/41, 48 - pv)
• "TO" - Tuz .ODD - os. povinná k dani, která přestala být plátcem - krácený odpočet (PF, VZ, PO-V - ř. 34, 40/41, 48 - ko)
• "IT" - Nedobyt. pohl.- os. pov. k dani, která přestala být plátce - plná výše (IN-VY - ř. 1/2, 14, 33, VS - ř. 34, 40/41, 48 - pv)
• "IR" - Nedobyt. pohl.- os. pov. k dani, která přestala být plátce - krácený odpočet (IN-VS - ř. 34, 40/41, 48 - ko)
V IS K2 je třeba na opravném daňovém dokladu zvolit příslušný typ daně.
2. Nová povinnost pro dlužníky - vrátit odpočet daně v případě neuhrazených závazků
Není-li pohledávka ze zdanitelného plnění zcela uspokojena do posledního dne šestého kalendářního měsíce bezprostředně následujícího po kalendářním měsíci, v němž se stala splatnou, je dlužník, který je plátcem, povinen uplatněný odpočet daně snížit ve výši vypočtené z neposkytnuté úplaty, a to za zdaňovací období, do kterého náleží tento poslední den (§ 74b).
Tato povinnost se vztahuje na zdanitelná plnění, která jsou uskutečněna od 1.1.2025.
Pro vrácení odpočtu z neuhrazených závazků jsme vytvořili nové typy daní:
• "DL" - Vrácení odpočtu z neuhrazených závazků - plná výše (IN-VS - ř. 34, 40/41 - pv)
• "DM" - Vrácení odpočtu z neuhrazených závazků - krácený odpočet (IN-VS - ř. 34, 40/41 - ko)
Oprava se v IS K2 provede interním dokladem. V případě neuhrazených závazků z ledna 2025 se odpočet daně vrátí v přiznání k DPH za červenec 2025. K tomuto tématu zveřejníme podrobnější informace v červnu 2025.
Ostatní závazky - nové pole Rozdíl
Na položku ostatního závazku jsme přidali pole Rozdíl. Využije se při vyúčtování cestovního příkazu ostatním závazkem pro vyčíslení kurzového rozdílu zálohy.
Do souvztažností pro zaúčtování ostatního závazku jsme pro Částku přidali parametr "KURZ" - Kurzový rozdíl. Pomocí tohoto parametru se zaúčtuje Rozdíl z položky ostatního závazku.
Interní doklady - přidány Odkazy
Na interní doklady jsme na záložku Přílohy přidali Odkazy.
Kontrola zaúčtování DPH kontroluje také nezaúčtované interní doklady týkající se DPH uplatněného v jiném měsíci
Při Kontrole zaúčtování DPH se v případě interních dokladů kontrolují také interní doklady pro přeúčtování DPH uplatněného v jiném měsíci z knihy, která je nastavena ve funkci Nastavení účtování DPH. Pokud nejsou tyto interní doklady zaúčtovány, v Kontrole zaúčtování DPH se zobrazí s hláškou: Rozdíl částek na prvotním a účetním dokladu.
Automatická změna účtu zálohy po přepnutí do stavu daňový doklad
Po přepnutí Přijaté nebo Poskytnuté zálohy do stavu daňový doklad, se do hlavičky zálohy vloží hodnota účtu nastaveného v Knihách prodeje/nákupu.
V této souvislosti jsme přidali nová pole:
- Do Knih prodeje: Účet D zálohy ve stavu DD
- Do Knih nákupu: Účet MD zálohy ve stavu DD
Zaúčtování Pohybů majetku - nová hodnota parametru Párovací symbol
Do souvztažností pro zaúčtování pohybů majetku jsme do parametru Párovací symbol přidali hodnotu „Párovací symbol“ - zaúčtuje se párovací symbol z pohybu majetku.
Kniha Nezaúčtováno – zobrazení výsledků přes akci Zobrazit nezaúčtované doklady
Nově se po spuštění knihy Nezaúčtováno zobrazí formulář knihy prázdný. Nejprve provedete nastavení – označení typů dokladů a nastavení období. Poté v ribbonu spustíte akci Zobrazit nezaúčtované doklady.
Zobrazení přílohy zaúčtovaného dokladu v Hlavní knize
V Hlavní knize na záložce Pohyby lze pomocí akce Příloha prvotního dokladu otevřít dokument, který je uložen v DMS a je připojen jako příloha na zaúčtovaném prvotním dokladu.
Ve Správě multi company na záložce Účtování v části Hlavní kniha lze pro jednotlivé typy dokladů nastavit typ dokumentu, který se má v pohybech Hlavní knihy otevřít.
Hlavní kniha – Pohyby - Variabilní symbol ve sloupcích
Na záložku Pohyby v Hlavní knize si lze nyní přidat do sloupců pole Variabilní symbol (ReferenceNumberCalc).
Výkaz zisku a ztráty od r. 2025 ve stromovém menu
Do stromového menu Účetnictví / Ekonomické analýzy / Tisk ekonomických analýz jsme přidali „Výkaz zisku a ztráty od 2025“ a „Výkaz zisku a ztráty ve zkráceném rozsahu od 2025“. Při tisku Výkazu zisku a ztráty od ledna 2025 se použije stejná analýza pro výpočet aktuálního i minulého období (v parametrech HeadAnalyze a HeadAnalyzePastPeriod je implicitní hodnota „Výsledovka“).
Majetek
Odpisy za období v knize majetku
V knize majetku lze do sloupců přidat Odpisy za období a Zpracované odpisy za období – zobrazí se součet částek z položek s typem "Odpis" a "Odpis částečného vyřazení" s datem v rámci nastavených period od – do.
Karty majetku - přidány Odkazy
Na karty majetku jsme na záložku Přílohy přidali Odkazy.
Zjednodušená inventura majetku pro čtečky kódů
Při inventuře majetku s použitím čtečky kódů je nově v Konfigurátoru modulů mobilních terminálů k dispozici modul Inventury majetku pro čtečky (jednoduchý). Při použití této zjednodušené inventury jsou po načtení čárového kódu rovnou zobrazeny kontrolované údaje dle aktuálního stavu karty majetku. Údaje je možné jen odsouhlasit. V případě změn, lze rozkliknout příslušné tlačítko s kontrolovaným údajem a vybrat aktuální údaj z číselníku.
Nové sestavy Inventurní soupis majetku
Vytvořili jsme nové sestavy Inventurní soupis majetku (AssetInventoryList.AM) a Inventurní soupis majetku na šířku (AssetInventoryList_X.AM). Sestavy se spouští nad kartami majetku.
Web a e-shop
Texty webu - možnost nastavit konkrétní e-shop
Do modulu Texty webu jsme na záložku Základní údaje přidali nové pole Web. Nyní je možné definovat různé texty pro různé e-shopy.
Pokud je pro daný záznam v poli Web vyplněn konkrétní e-shop, pak se bude tento text zobrazovat pouze na daném e-shopu. Pokud pole Web není vyplněno, bude se text zobrazovat na všech e-shopech.
Správa dokumentů (DMS)
Správa dokumentů (DMS) - nové funkčnosti
Modul Správa dokumentů (DMS) byl rozšířen o nové funkčnosti:
1. Stromová struktura v modulu Dokumenty
Modul Dokumenty byl doplněn o stromovou strukturu, která umožňuje dokumenty třídit do jednotlivých složek a podsložek, čímž poskytuje přehlednou hierarchii a snadnou navigaci mezi různými úrovněmi dokumentů.
2. Nový modul Složky
Byl vytvořen nový modul Složky dokumentů, ve kterém vytváříme jednotlivé složky a definujeme stromovou strukturu složek dokumentů. Kniha Složky dokumentů je zařazena ve stromovém menu Správa dokumentů (DMS) / Nastavení / Složky dokumentů.
Pro práci s modulem je nutné mít nastavena práva Prohlížení složek dokumentů (č. 2351), Nová složka dokumentů (č. 2352) a Editace složek dokumentů (č. 2353).
3. Funkce "Vrátit revizi"
Při zapnutém verzování (typ dokumentu má zatrženou volbu "Verzováno"), je kdykoliv možné vrátit dokument do původního stavu nebo do stavu kterékoliv předchozí revize pomocí funkce "Vrátit na revizi". Funkce je dostupná přes pravé tlačítko myši na záznamu typu "Změna dokumentu" nebo "Zařazení dokumentu".
4. Plnění nových polí (metadat)
Pro typ Dokumentový server bylo na záložku Základní údaje přidáno několik nových polí, které jsou klíčovým nástrojem pro správu a organizaci informací v systému. Některá pole lze naplnit pomocí funkce "Naplnit metadata" (na záložce Funkce v ribbonu).
5. Přiřazení multicompany
V Nastavení DMS přibyla nová sekce "Multicompany", kde se nastavuje, zda je režim přiřazení vlastní firmy povinný či nepovinný. V případě povinného režimu patří každý dokument právě do jedné vlastní firmy, v případě nepovinného režimu patří buď všem nebo právě jedné firmě.
V Nastavení DMS jsou k dispozici funkce pro manuální nebo automatické přiřazení vlastní firmy k dokumentům. Při vložení se dokument typu Dokumentový server zařadí do aktuální vl. firmy. Pokud zařazujeme dokument na doklad, pak se zařadí do vlastní firmy daného dokladu.
6. Propojení s procesy Workflow
Pole Stav, Krok a Vyřizuje na dokladu mohou být propojeny s procesy Workflow. Proces WKF nastaví při změně kroku stav dokladu na definovanou hodnotu. Souběžně s nastavením stavu se přenese identifikace kroku do pole Krok a řešitel do pole Vyřizuje.
7. Časová razítka
Pro účely auditu a zvýšení bezpečnosti práce s dokumenty byla vytvořena nová funkce Časová razítka. Časovým razítkem lze orazit pouze dokumenty typu Dokumentový server. Pokud chceme tuto bezpečnostní funkci používat, je nutné v Nastavení DMS stáhnout platný certifikát. Implementována je certifikační autorita freeTSA.
Bližší popis funkčnosti viz Uživatelská dokumentace - Správa dokumentů/DMS (Document Management System/Práce v modulu Dokumenty/Časová razítka.
8. Export dokladů pro účetní audit
Export slouží k hromadnému vytvoření PDF souborů (odpovídajícím dokladům), které obsahují anotace typu razítka, kde jsou uvedeny údaje ze souvisejících dokladů.
Export je implementován skriptem CreateStampAnnotation.PAS. Je možno jej použít na dokladech Faktura vydaná/přijatá, Ostatní závazky/pohledávky.
Pro každý modul je možno nakonfigurovat zobrazení razítek z následujícího výběru:
- razítko pro identifikaci
- razítko pro smlouvu
- razítko pro platby
- razítko pro zaúčtování
- razítko pro DPH.
Správce
Parametr NCLDURATIONTOLOG
Parametr NCLDURATIONTOLOG nastavuje čas v ms, nad který se budou logovat zprávy při komunikaci webového klienta s aplikačním serverem.
Defaultně je tento parametr nastaven na 750ms.
Parametr DISABLEDEFAULTCELLCLICK
Zadáním parametru DISABLEDEFAULTCELLCLICK do K2.INI je možné zakázat defaultní prokliky v tabulce. Při nastavení parametru na hodnotu 1 nebude v tabulce fungovat proklik pomocí Ctrl + kliknutí myši. Dojde tak k výraznému zvýšení rychlosti webové K2.
V případě, že je nastaven proklik v tabulce explicitně, bude tento proklik fungovat i při použití daného parametru.
Webová K2
Webová K2 - podpora TeamViewer
V části uživatelského účtu ve webové K2 lze využít tlačítko Vzdálená pomoc. Tímto tlačítkem se stáhne soubor pro spuštění aplikace TeamViewer.
V tuto chvíli je tlačítko dostupné pro Windows a MacOs na prohlížeči Google Chrome.
Doplnění konfigurace elasticsearch indexů
Do výchozí konfigurace Elasticsearch indexů, které naleznete ve složce K2\SupportFiles\Elasticsearch\Configurations byl nově přidán i modul Správa dokumentů (DMS) s klíčovými poli.
Novinky K2 vega.01
Základní funkce
Výmaz skupiny práv
Vytvořili jsme samostatnou funkci pro odstranění skupiny práv (skupiny záznamů) ze záznamů v modulech K2. Funkce Výmaz skupiny práv nastaví záznamu číslo skupiny = 0 aniž by bylo nutné mít skupinu s Identifikačním číslem 0 (nula) vytvořenu.
Nákup/Prodej
Jednotné nastavení evidenčního čísla dokladu
Od verze K2 vega je sjednoceno nastavení evidenčního čísla dokladu, které se nyní zadává ve Správě multi company - Základní nastavení v parametru V evidenčním čísle dokladu zobrazovat K2 číslo.
Pokud není zatrženo, pak se evidenční číslo dokladu zobrazí v Kontrolním hlášení, sestavách (faktura vydaná, prodejka, záloha přijatá a ostatní pohledávky) EDI, ISDOCu a QR kódu jako variabilní symbol.
Pokud bude parametr zatržen, tak se zpřístupní pole Do data: (datum). Pokud pole bude nastaveno s nulovým datem, pak se bude zobrazovat v příslušných funkcích a sestavách číslo K2. Pokud bude nastaveno datum, pak doklady do data budou mít číslo K2, jinak se bude zobrazovat variabilní symbol.
Z výše jmenovaných sestav byl v důsledku této novinky odstraněn parametr RefNoAsInvoiceNo a z Nastavení Edi (jak v multi company, tak na kartě odběratelů/dodavatelů) byl odstraněn parametr Exportovat variabilní symbol, ze skriptu pro ISDOC a Kontrolní hlášení pak parametr SaleRefNo. Zrušené parametry jsou nahrazeny právě tímto novým parametrem V evidenčním čísle dokladu zobrazovat K2 číslo.
Import faktur přijatých - ISDOC (nový parametr SaveToAttachement)
Do skriptu pro import faktur ISODC (Fap_ImportXML.PAS) byl přidán parametr SaveToAttachement. Zde se zadá typ dokumentu, se kterým se uloží ISDOC soubor do importované faktury. Pokud je nezadáno, pak se ISDOC jako příloha k dokladu neuloží.
Recyklační příspěvky - novinky
Od verzí K2 iris.09, K2 Alba.05 byly ve funkci Recyklační příspěvky provedené následné úpravy:
1) V souladu s legislativou jsme upravili název záložky Eleketroodpad na Recyklační příspěvky
2) V číselníku Skupiny (pro evidenci recyklačních příspěvků) jsme přidali pole Jednotka, které nabízí hodnoty „ks“ a „kg“. V principu jde o to, že existují skupiny, které se mají evidovat v kg (např. skupina 2-1-1 (Velkoplošné obrazovky, speciální obrazovky (např. pro lékařské a měřicí přístroje), radarové obrazovky, nástěnné displeje, sportovní časomíry apod.), což jsou karty zboží, které se zpravidla neprodávají a ani neevidují v měrné jednotce kg, ale pro potřeby vykazování recyklačních příspěvků se uvádějí v Kg. V sestavě Recyklační příspěvky (Elektroodpady) se u těchto skupin s jednotkou kg nyní vypočítá hmotnost z položky faktury vydané z pole Hmotnost netto.
3) Byla upravena nepovinná inicializace, která naplní číselník Skupiny záznamy podle sazebníku REMY, včetně nového pole Jednotka. Pokud číselník Skupiny obsahuje záznamy vložené ručně, je třeba hodnotu v poli Jednotka doplnit.
4) Pro každý záznam recyklačních příspěvků lze nyní zatrhnout pole Baterie
5) Pokud se zatrhne pole Baterie, dojde ke zpřístupnění nových polí pro evidenci Typu baterií, Množství, Hmotnosti a Ceny s bateriemi.
Bod 4 a 5 souvisí se sazebníkem recyklačních příspěvků, které mají u skupiny poznámku „b“.
6) Bylo přidáno pole Firma, takže lze nyní nadefinovat různé recyklační příspěvky pro různé vlastní firmy.
7) Byla upravena sestava Recyklační příspěvky (Elektroodpady) (ElectricWaste_Overview.AM) , která nyní zohledňuje skupiny sazebníku s bateriemi, seskupených podle typů baterií, množství a hmotnosti, tak aby výstup sestavy umožňoval jednodušší přepis do aplikace výkazu na stránkách REMY.
Nový modul Definice konfigurací
Vytvořili jsme nový modul pro vlastní konfiguraci zboží. Je zařazen ve stromovém menu Prodej/Zpracování zakázek - Definice konfigurací.
V knize Definice konfigurací se ručně vytvářejí záznamy (konfigurátory), kterým je nutno přiřadit požadované parametry. Těmto parametrům je potřeba zadat, zda mají být v konfigurátoru viditelné, editovatelné a povinné, případně za jakých podmínek. Dále se zde zadávají pravidla, omezení a výpočty. V poslední záložce se pak definuje Uživatelské rozhraní, aby byl konfigurátor uživatelsky přívětivější např. pro kiosek.
Funkce Spustit, pro spuštění samotného konfigurátoru, se nachází v ribbonu v knize Šarže.
Aby se nakonfigurovaný produkt uložil (pod novou šarží), je třeba v Definici konfigurátoru vyplnit pole Zboží. Na tomto zboží v knize Zboží na záložce Parametry se nachází pole Zařazení (skupina parametrů).
Zde je potřeba vytvořit požadované Zařazení a přidat pouze ty parametry, které se mají přenášet z konfigurátoru do šarže.
Pokud tedy máme Definici konfigurátoru propojenou se Zbožím, na kterém máme nastaveno Zařazení, můžeme spustit Konfigurátor. Nad požadovaným zbožím spustíme Šarže (Ctrl+F4) a zde je v ribbonu tlačítko Spustit. Po zadání hodnot a uložení se vytvoří nová šarže, která bude mít na záložce Parametry vyplněny všechny požadované hodnoty k výrobě tohoto produktu.
Logistika
Sdílené umístění
Umístění může být nyní v IS K2 součástí více skladů. Na jednom konkrétním umístění je tak možné evidovat, např. zboží více firem nebo různé druhy materiálů. V modulu Umístění je na záložce Základní údaje k dispozici číselník pro určení skladů, ve kterých je dané umístění sdíleno.
Víceúrovňové manipulační jednotky
V IS K2, je nyní možné vytvářet stromovou strukturu manipulačních jednotek v rámci skladu. Díky tomu lze sledovat evidenci manipulační jednotek na všech jejich úrovních.
Podpora pro EAN 128
Do IS K2 jsme doplnili podporu pro EAN 128. V knize Čárové kódy je nutné nastavit aplikační identifikátory pro tento čárový kód. Jednotlivé aplikační identifikátory je zde možné spárovat s konkrétním polem na šarži nebo parametrem této šarže. Tato konfigurace poté slouží jednak pro výstup, kdy K2 na jejich základě EAN 128 zobrazuje, ale také pro vstup kdy je možné na základě zadaného čárového kódu uložit šarži s příslušnými hodnotami.
Údržba
Přepis modulu Servisovaná zařízení na doklady
Při přechodu na verzi K2 Vega došlo k automatické konverzi všech dosavadních záznamů v knize Servisovaná zařízení do jedné generované knihy pro servisovaná zařízení se zkratkou GEN. Kniha GEN byla vygenerována do vlastní firmy, ve které byla reinstalace spuštěna.
Nově je tedy možné Servisovaná zařízení rozdělit na vlastní firmy právě v podobě knih, které je třeba vytvořit pro každou vlastní firmu zvlášť. Následně existuje standardní skript, který dokáže přerozdělit označené záznamy do zvolených knih hromadně a současně i upravit při opakovaném spuštění číslování v rámci dané knihy.
Popis režimů spuštění skriptu Servisovaná zařízení – změna knihy (ServicedDeviceChangeBook.pas)
- Nad knihou – přečíslování záznamů v aktuální knize
- Označení/filtr – přesun do zvolené knihy a popřípadě období
Výroba
Nový modul pro vytváření záznamů o provedení kontroly kvality
Nově je k dispozici modul pro vytváření záznamů o provedení kontroly kvality. Na kartě zboží je možné nadefinovat typy kontrol a seznam parametrů, které se mají kontrolovat. Tyto parametry pak lze kontrolovat na dokladu Kontrola kvality. Doklad Kontrola kvality lze vyvolat nad moduly Nákupu, Prodeje a Výroby, případně lze vytvářet tento doklad i nad samotným modulem šarží. Parametry jsou porovnávány s předpisem na kartě zboží a při potvrzení dokladu Kontroly kvality se doklad vyhodnocuje.
Finance
Bankovní API pro Českou spořitelnu - nová verze Premium API České spořitelny (Accounts API v3)
Dle informací z České spořitelny je od 1.9.2024 k dispozici nová verze Premium API České spořitelny. Původní verze má být dostupná do 30.11.2024.
V K2 jsme doplnili podporu pro premium API Accounts v3 od verzí K2 iris.09 a K2 alba.05. V nastavení bankovního účtu je pro Českou spořitelnu doplněno nové pole Použitá verze API.
Po reinstalaci na uvedené verze je třeba:
1) V erste developer portálu přidat podporu pro v3 API - viz. návod na stránce:
https://developers.erstegroup.com/docs/tutorial/migration-to-new-api-version-premium-accounts-psd2-account-info#n-vod-k-p-epnut-na-novou-verzi-pro-u-ivatele-premium-api
2) V K2 v nastavení bankovního API v knize bankovního účtu přepnout v poli Použitá verze API na verzi v3.
Dle popisu ČS může být rozdíl mezi v2 a v3 v identifikátoru položky, takže v K2 v poli Externí reference v položce bankovního výpisu se může vyskytovat jiné číslo. Z toho vyplývá, že v den přepnutí bude potřeba pohlídat, co se do výpisu naimportovalo, zda tam nějaké položky nejsou 2x.
Pokud přepnutí na v3 po reinstalaci na uvedené verze neprovedete, poběží komunikace K2 s bankou dále původní verzí. Nicméně po ukončení podpory v2 API ze strany ČS nebude dále možné stahovat bankovní výpisy ani zjišťovat aktuální zůstatek na účtu.
Bankovní API pro Komerční banku - nová verze API služeb
Na základě změn API komerční banky jsme provedli úpravy v K2, aby komunikovala s novou verzí. Stará verze API bude fungovat do 31.10.2024. Pro správné fungování bankovního API pro KB po tomto datu je nutné reinstalovat na verzi s úpravami. Další nastavení není třeba.
Řízení financí - nová volba v konfiguraci Do zůstatku zahrnout Uhrazeno
Do konfigurace Řízení financí byla přidána nová volba Do zůstatku zahrnout Uhrazeno. Pokud bude volba aktivní, nebude se napočítávat zůstatek pro doklady, ke kterým bude existovat bankovní příkaz. K takovým dokladům se bude přistupovat, jako by byly zaplacené.
Je možné využít např. v případě, kdy je naimportovaný bankovní výpis a ještě nedošlo ke spárování na doklady v K2.
Zápočet - doplnění vazeb na doklady a drobné úpravy
Do modulu Zápočet byly přidány vazby na doklady. Můžete si tak přidat do sloupců různá pole z dokladů.
Při vytváření návrhů zápočtů pro více zákazníků se nově modul Zápočet automaticky nenastavuje do režimu Editace uložených návrhů, ale zůstává v režimu Návrhu.
Při ručním dopočítávání částky k započtení se částka na druhé straně upravuje na dokladu, na kterém je nastavené pravítko. Dosud se částka upravovala na označeném dokladu s nejnověším datem splatnosti.
Na formuláři je možné měnit poměr mezi horní a dolní polovinou.
Manažerské přehledy
Kontingenční tabulka, Reporty v dashboardu
V rámci kontingenční tabulky a reportů v dashboardech jsme provedli tyto úpravy:
- ve výběru prvků dimenze se po zatržení uzlu nastaví vizuálně zatržení také na podřízených prvcích;
- uzly ve výběru prvků dimenze podporují třístavové zobrazení;
- při výběru prvků dimenze stanovujeme režim "Zahrnout" nebo "Vyloučit".
Vytvoření dashboardu s průvodcem - kontingenční tabulka
Při vytváření nového dashboardu pomocí funkce Vytvořit nový dashboard s průvodcem lze vytvořit kromě prvku "report" také prvek "kontingenční tabulka".
Účetnictví
Kontrolní hlášení - zrušen parametr Pro doklady prodeje použít variabilní symbol
V souvislosti s jednotným nastavením evidenčního čísla dokladu od verze K2 vega byl ve funkci Kontrolní hlášení - výpočet (VATD_KHCZ.PAS) zrušen parametr SaleRefNo - Pro doklady prodeje použít variabilní symbol.
Pokud v sestavách nad doklady prodeje a v Kontrolním hlášení zobrazujete v Evidenčním čísle dokladu číslo dokladu ve formátu Kniha/Období/Číslo, je třeba mít od verze K2 vega ve Správě multi company – Základní nastavení zapnut parametr V evidenčním čísle dokladu zobrazovat K2 číslo.
Ve vstupním formuláři funkce Kontrolní hlášení - výpočet se u nového kontrolního hlášení pole Pro doklady prodeje použít variabilní symbol automaticky zapne v případě, že je vypnut parametr V evidenčním čísle dokladu zobrazovat K2 číslo ve Správě multi company.
Pokud již bylo kontrolní hlášení za nějaké období vypočteno, při spuštění funkce Kontrolní hlášení - výpočet za toto období se pole Pro doklady prodeje použít variabilní symbol nastaví podle toho, jak bylo kontrolní hlášení za to období vypočteno.
Nový modul Časové rozlišení
Vytvořili jsme nový modul pro časové rozlišení nákladů a výnosů. Je zařazen ve stromovém menu Účetnictví - Časové rozlišení.
V K2 vznikly Knihy časového rozlišení a nový doklad Časové rozlišení. V položkách dokladu je předpis pro zaúčtování do nákladů a výnosů. Tyto doklady je možné vytvářet ručně nebo pomocí funkce Vytvoření časového rozlišení z položek faktur, ostatních pohledávek a závazků, pokladních a interních dokladů.
Doklady časového rozlišení je možné vytvářet také hromadně z položek nákupu, prodeje a položek platebních dokladů pomocí hromadné akce Vytvoření časového rozlišení.
Z dokladů časového rozlišení se pak pomocí funkce nebo hromadné akce Vytvoření interních dokladů - časové rozlišení vytvoří interní doklady, na kterých dojde k přeúčtování z účtů časového rozlišení do nákladů nebo výnosů. Lze využít také plánovanou úlohu Vytvoření interních dokladů - časové rozlišení, která vytvoří interní doklady automaticky.
K dispozici je sestava Inventarizace časového rozlišení, která je určena pro inventarizaci účtů, na kterých dochází nejdříve k zaúčtování časového rozlišení a pak v dalším období k zaúčtování do nákladů.
Nová pole na interních dokladech
Do hlavičky interního dokladu jsme přidali zatrhávací pole Časové rozlišení a pole s číslem dokladu Časové rozlišení. Tato pole nelze editovat, naplní se automaticky při vytvoření interního dokladu z dokladu časového rozlišení.
Interní doklad se zatrženým polem Časové rozlišení lze odpotvrdit, pokud má uživatel právo "Odpotvrzení interního dokladu s časovým rozlišením".
Účetní rozvrh - nové pole Účet pro podnik konsolidačního celku
Do Účetního rozvrhu jsme přidali zatrhávací pole Účet pro podnik konsolidačního celku. Zatržením pole lze označit účty, které se používají pro účtování vzájemných vztahů ve skupině.
Do sestav s obraty nad Hlavní knihou jsme přidali parametr IgnoreConsolidationAccounts - Ignorovat účty pro podnik konsolidačního celku. Pokud je hodnota parametru "Ano", v sestavách se zobrazí jen analytické účty a nezobrazí se účty, označené jako účty pro podnik konsolidačního celku. Implicitní hodnota parametru je "Ne". Parametr byl přidán do následujících sestav a funkcí:
- Hlavní kniha - obraty (UCT_OBZ.AM)
- Hlavní kniha - obraty - XL (UCT_OBZ_X.AM)
- Hlavní kniha - obraty - položky (UCT_OBZP.AM)
- Hlavní kniha - obraty po položkách (UCT_OBZR.AM)
- Hlavní kniha - obraty po položkách - XL (UCT_OBZRX.AM)
- Hlavní kniha - export do Excelu (UCT_HLK_EXCEL.PAS)
Majetek
V knize pro evidenci pořizovaného majetku se nově sčítají položky typu zařazení do vstupní ceny
V knize majetku sloužící pro evidenci pořizovaného majetku, se nyní vstupní cena sčítá z položek připojených dokladů typu „Z“ (zařazení).
Inventura majetku na mobilním terminálu – načítání čárového kódu majetku mobilem
Do funkce pro mobilní terminály je přidána pro Inventury majetku možnost načítání čárových kódů mobilním telefonem. Na obrazovce mobilního telefonu je k dispozici nová ikona v podobě čarového kódu. Funkčnost je dostupná pro webovou K2.
Přiložením mobilu k čarovému kódu na majetku se načtou údaje o skutečných stavech majetku.
Web a e-shop
Definice slevových kupónů ve věrnostním programu - volba "Z netto částky"
V rámci Věrnostního programu jsme ve formuláři Definice kupónů přidali možnost volby "Z netto částky". Pokud je pole zatrženo, pak je hodnota kupónu definována v netto částce.
E-mail pro sledování zásilky
V šablonách pro e-maily byla vytvořena nová vzorová šablona pro sledování zásilky odeslané přes balíkobot.
Šablona musí mít nastavenou akci nad datovým modulem Balíky. Tuto akci je následně potřeba nastavit v Nastavení webu a e-shopu na záložce Nastavení emailových akcí v poli Zaslání sledování balíku.
Při uložení odkazu pro sledování zásilky v poli Adresa pro sledování na Balíku je na emailovou adresu kontaktní osoby odeslán email s odkazem pro sledování zásilky (pole TrackingAddress).
Ukončení podpory Mapy.cz
Z důvodu ukončení podpory knihovny JS SDK Mapy.cz jsou nyní na e-shopu používány mapy OpenStreetMap.
Pokud budete chtít nadále používat Mapy.cz nebo Google mapy, je nutné zadat do Nastavení webu a e-shopu/záložka Funkce API klíč (jedná se o placenou službu).
Pokud používáte speciální úpravy webu/e-shopu, je třeba předem funkčnost nových map vyzkoušet.
Technologie DeepL - automatické překlady textů pro e-shop
Pro účely automatizovaného překladu textů pro e-shop byla do IS K2 integrována technologie DeepL. DeepL je pokročilá překladová technologie, která poskytuje vysoce kvalitní překlady mezi různými jazyky.
Pro aktivaci této funkce je potřeba do Parametrů mandanta - Ostatní - Vlastnosti zadat do pole Klíč DeepL API platný API klíč, který získáte po registraci na https://www.deepl.com/en/pro-api.
Automatický překlad textů pomocí technologie DeepL lze využít v rámci funkce Překlad polí (Ctrl+F11) nebo ve všech datových modulech, které umožňují Náhled stránky, kde lze přímo editovat příslušná pole. Datový modul musí být ve stavu Změna!
Správce
Zrušení Aplikačních statistik v K2
Byla zrušena podpora Aplikačních statistik. Tento systém nahrazuje nástroj Monitoring K2.
Nový způsob spouštění K2 vega
Verze K2 vega se nově spouští jako 64-bit.
Bližší informace naleznete v průvodci pro přechod.
Právo na kopírování skriptů/sestav do Oblíbených
Bylo přidáno nové právo č. 2330 Správce / Sestavy a funkce (F9) / Vložení shortcutu na skripty a sestavy do oblíbených. Právo umožňuje vytvářet shortcuty na skripty a sestavy pomocí kopie např. z F9 pomocí Ctrl+C/Ctrl+V.
Právo pro zařazení skriptu nebo sestavy Správce / Sestavy a funkce (F9) / Nové zařazení (sestava, funkce) zůstalo nezměněno.
Modul Časové rozlišení - nová práva
V souvislosti s novým modulem Časové rozlišení jsme vytvořili nová práva v následujících sekcích:
- Správce - všechna práva v části Knihy časového rozlišení.
- Účetnictví - všechna práva v části Časové rozlišení.
Blokace period pro Časové rozlišení
Ve funkci Blokace period jsme do části Účetnictví přidali blokaci pro Časové rozlišení.
Vytvořili jsme novou funkci Zrušení blokace - Časové rozlišení.
Dílčí aktualizace - restart IS K2 a aplikačních serverů
Po instalaci balíčku z Dílčích aktualizací se zobrazí hlášení o nutnosti restartu IS K2 a aplikačních serverů.
Nové právo - Přístupové klíče
Pro prohlížení přístupových klíčů uživatelem ve webové K2 bylo přidáno nové právo Správce/Přístupové klíče/Prohlížení (2348) a Správce/Přístupové klíče/Změna záznamu (2349).
Webová K2
Webová K2 - režim prohlížení/změna
Pro lepší orientaci ve webové K2 se při přepnutí do režimu změny objeví na otevřené záložce ikona s tužkou.
Webová K2 - OpenStreetMap
Mapy.cz byly ve webové K2 nahrazeny za OpenStreetMap.
Bližší informace o ukončení podpory naleznete na mapy.cz
Webová K2 - nápověda přes klávesu F1
Ve webové K2 se při stisknutí klávesy F1 zobrazí nápověda k IS K2.
Webová K2 - drag and drop
Ve webové K2 je možné vkládat dokumenty na záložku Přílohy metodou Drag and drop, neboli přetahováním myši.
Webová K2 - mobilní zobrazení sloupců
Při spuštění webové K2 na mobilu je možné použít ikonu pro mobilní zobrazení sloupců. Údaje ze sloupců jsou tak přehlednější.
Obr.: Webová K2 - mobilní zobrazení sloupců
Webová K2 - odkaz na webovou stránku
Do webové K2 lze do Hlavního menu, nebo do Oblíbených přidat webovou stránku.
Webová K2 - podepisovací tabulka
Pro podpis dokumentů je možné ve webové K2 použít podepisovací tabulky značky signotec.
Webová K2 - nový způsob přihlášení
Do webové K2 je možné se přihlásit pomocí přístupových klíčů. Není tak nutné vždy zadávat heslo.